Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346
Toegegeven, ik rijd vooral lange ritten, maar 1:20 zit ik meestal echt onder. Let wel, het gaat over de nieuwste modellen die behoorlijk zuinig zijn. Da's niet te vergelijken met diesels van 10/15 jaar oud.Zo kan je alles als eenzijdig wegzetten, Balkenende is vast ook uitstekend in bed :?

Het gaat over de km-heffing en 't platteland. Daar zijn alleen maar negatieve gevolgen bij en "rustig wonen" of "mooi uitzicht" heeft niets met de km-heffing te maken.

Ik las net dit, vandaar m,n argwaan,maar als jij het zegt.

AutoWeek Forum :: Techniek/Onderhoud

Ik haal het nooit, ook niet met een 2.0 tdi vouwwagen :P
 
Toegegeven, ik rijd vooral lange ritten, maar 1:20 zit ik meestal echt onder. Let wel, het gaat over de nieuwste modellen die behoorlijk zuinig zijn. Da's niet te vergelijken met diesels van 10/15 jaar oud.Zo kan je alles als eenzijdig wegzetten, Balkenende is vast ook uitstekend in bed :?

Het gaat over de km-heffing en 't platteland. Daar zijn alleen maar negatieve gevolgen bij en "rustig wonen" of "mooi uitzicht" heeft niets met de km-heffing te maken.

Ja mooi he :)

Toch vind ik het makkelijk en eenzijdig.
Dan moet er ook een heffing komen voor rust, uitzicht en dergelijke. Die mensen op het platteland hebben een ongelijk voordeel van oons land, en gebruiken een onevenredig groot deel in m2. Dat wordt dokken :Y

ps: ik weet niks van Balkenende's privé prestaties... :X
 
Klopt, 44 km kost je een goede 20 euro (met een nieuwe, kleine auto), all inclusive.

Enig idee waarom? Juist, omdat een flink deel van de belastingen op auto's naar 't ov gaan.

Dat zal best.
Maar daarmee is het toch niet minder betaalbaar, op dit moment?

Iemand gaf aan dat het OV veel te duur was, ik kom met een enkel voorbeeldje dat ook een positieve kant aangeeft. En dan ga jij verder over hoe het dan betaald wordt. Dat doet er toch even helemaal niet toe, voor dat eerdere voorbeeld????

Nou kwam dit ritje goed uit, en dat is natuurlijk niet altijd zo met OV. Rijdt niet overal, en niet elke route is gunstig om te rijden. Het was dus een enkel, op zichzelf staand voorbeeldje.
 
Ja mooi he :)

Toch vind ik het makkelijk en eenzijdig.
Dan moet er ook een heffing komen voor rust, uitzicht en dergelijke. Die mensen op het platteland hebben een ongelijk voordeel van oons land, en gebruiken een onevenredig groot deel in m2. Dat wordt dokken :Y
Zullen we dan ook maar mensen uit Brabant een extra tax opleggen omdat ze zoveel zuipen en daardoor vaker ziek zijn? En randstedelingen een belastingkorting geven met al die buitenlanders hier?
Ow en op 't platteland betaal je al een smak extra belastingen. Rioolheffing, maar geen riool aanwezig. Bij de OZB wordt landbouwgrond vaak deels als recreatie aangemerkt enz.

Is het mogelijk om de discussie gewoon op de km-heffing te houden? Mensen kiezen ervoor om al dan niet op 't platteland te gaan wonen. Het is irrelevant waarom en hoe, het is relevant wat er veranderd. De verandering is dat het voor hun een stuk duurder gaat worden terwijl zijn geen alternatieven hebben waar het kabinet ze naar verwijst.
 
Zullen we dan ook maar mensen uit Brabant een extra tax opleggen omdat ze zoveel zuipen en daardoor vaker ziek zijn? En randstedelingen een belastingkorting geven met al die buitenlanders hier?
:Y
En een dialecttax.
Ow en op 't platteland betaal je al een smak extra belastingen. Rioolheffing, maar geen riool aanwezig. Bij de OZB wordt landbouwgrond vaak deels als recreatie aangemerkt enz.

Is het mogelijk om de discussie gewoon op de km-heffing te houden?
Ok
Mensen kiezen ervoor om al dan niet op 't platteland te gaan wonen. Het is irrelevant waarom en hoe, het is relevant wat er veranderd. De verandering is dat het voor hun een stuk duurder gaat worden terwijl zijn geen alternatieven hebben waar het kabinet ze naar verwijst.
Wat er veranderd is dat deze mensen eindelijk eens gaan dokken voor wat ze gebruiken.
 
Wat er veranderd is dat deze mensen eindelijk eens gaan dokken voor wat ze gebruiken.
Wat gebruiken ze dan qua infrastructuur? Alle "dure" zaken liggen juist in de dichtbevolkte gebieden en aan het OV betalen ze wel mee, maar kunnen ze niet van profiteren.

Is het niet juist zo dat deze groep al buitenproportioneel veel betaald voor hun wegengebruik?
 
Wat gebruiken ze dan qua infrastructuur? Alle "dure" zaken liggen juist in de dichtbevolkte gebieden en aan het OV betalen ze wel mee, maar kunnen ze niet van profiteren.

Is het niet juist zo dat deze groep al buitenproportioneel veel betaald voor hun wegengebruik?

Is dat zo? Om maar eens een voorbeeld te noemen. Heel veel goederen worden vanuit de Randstad naar de rest van Nederland gedistribueerd. Dat zou betekenen dat hoe verder van de Randstad ze verkocht worden, hoe duurder ze zouden moeten zijn. Toch is dat niet het geval, vaak zijn ze zelfs goedkoper, zoals bijvoorbeeld benzine.
 
Is dat zo? Om maar eens een voorbeeld te noemen. Heel veel goederen worden vanuit de Randstad naar de rest van Nederland gedistribueerd. Dat zou betekenen dat hoe verder van de Randstad ze verkocht worden, hoe duurder ze zouden moeten zijn. Toch is dat niet het geval, vaak zijn ze zelfs goedkoper, zoals bijvoorbeeld benzine.
Juist die mensen waar het hier over ging moesten 20 km rijden naar een (grote) supermarkt.
Of die supermarkt (met het distributiecentrum in R'dam) nou in Goes of in Amersfoort ligt maakt dan niets uit qua vervoers kosten.

Juist fijnmazige distributie is erg kostbaar en die heb je amper op 't platteland. Hier (in de randstad) wordt alles voor je opgehaald, riool, oud papier, glas, heb ik binnen 10 km ongeveer 50 supermarkten zitten plus honderden winkels, dus ik denk dat juist distributie hier kostbaar is.
Op 't platteland moet je dat zelf maar doen en daardoor zijn mensen gedwongen om zelf met de auto te gaan, door die (noodzakelijke) schaalvergroting.
 
Een weg aanleggen waar ome Joop 3 drie keer week overheen rijdt, en boer Frits 7 keer per week.

Of een weg aanleggen waar tienduizenden voeruigen per week overheen rijden.

Wat zou duurder zijn, in mobiliteit gemeten?
 
Ik zie dat soort praktijken minder.

Jij hebt kennelijk slechte ervaringen mbt dit punt. En je spreekt uit vertrouwen dat bij jou weg is.

Ik heb het dus niet.

Tja, het is een kwestie van ervaring. Met mij overigens meer mensen. Ik krijg justitie enkel in beweging met behulp van connecties. Het is ergerlijk om te ervaren dat het zo werkt. Het is ook ergerlijk om te ervaren welk niveau Justitie inhoudelijk heeft. Wanneer wij in de commercie zo zouden functioneren, werden we brodeloos. Wel een absoluut compliment voor de politie. Wanneer van bovenaf groen licht is gegeven, zetten ze zich enorm in en staan open voor discussie. De dienders blijken vrijwel altijd mensen met een groot rechtvaardigheidsgevoel. Vervolgens wordt driekwart van de kwestie verprutst door justitie, maar de input van de diender is 200%.
 
Ik heb het al eerder gezegd...Het is een omgekeerde wereld geworden waarbij de vermogenden meer graaien dan hun lief is en de armeren het weer moeten ontgelden.


Lang leve onze graaicultuur!

Heb je enig idee wat de meesten die als vermogend worden aangemerkt ervoor doen?

De basis achter succes is werken. Hard werken. Privéleven inleveren. Hobby's inleveren. Relaties kapot zien gaan vanwege het harde werken. Wat ervoor terug komt, is succes en wat geld.

Vind jij een inkomen van € 75.000,-- bruto veel?
 
Heb je enig idee wat de meesten die als vermogend worden aangemerkt ervoor doen?

De basis achter succes is werken. Hard werken. Privéleven inleveren. Hobby's inleveren. Relaties kapot zien gaan vanwege het harde werken. Wat ervoor terug komt, is succes en wat geld.

Vind jij een inkomen van € 75.000,-- bruto veel?

Even wat weerleggen:

1-Wat dacht je van oud geld?

2-Prive inleveren hoeft niet

3-Hobby,s inleveren hoeft niet

4-Relaties gaan in alle volkslagen kapot

5-succes is tijdelijk

6-wat geld is makkelijk; je kunt wat comfortabeler ongelukkig zijn...

75000 veel of niet? irrelevant,daar denkt iedereen anders over,afhankelijk van ziijn/haar inkomen

djeesss...waar de km heffing al niet toe leidt zeg..een soor clash of the wise guys tussen martell en Ar en ik zit iemand te verbeteren die weer een compleet andere invalhoek verdedigt...

ik denk dat ik er hier maar mee kap!

Ik ben TEUGEN privacy schending en VOOR per km.betalen met een simpel systeem..

en dat zal 100 % hier wel moeten beamen.. O-)
 
Juist die mensen waar het hier over ging moesten 20 km rijden naar een (grote) supermarkt.
Of die supermarkt (met het distributiecentrum in R'dam) nou in Goes of in Amersfoort ligt maakt dan niets uit qua vervoers kosten.

Juist fijnmazige distributie is erg kostbaar en die heb je amper op 't platteland. Hier (in de randstad) wordt alles voor je opgehaald, riool, oud papier, glas, heb ik binnen 10 km ongeveer 50 supermarkten zitten plus honderden winkels, dus ik denk dat juist distributie hier kostbaar is.
Op 't platteland moet je dat zelf maar doen en daardoor zijn mensen gedwongen om zelf met de auto te gaan, door die (noodzakelijke) schaalvergroting.

Jij hebt een verkeerd beeld van het platteland. Gemiddeld bezien zit er in elke kern een supermarkt, elk buurtschap heeft een pinautomaat en echt, alleen in zeer afgelegen gebieden is er geen riool. Verder is overal gas en electra. De wegen zijn vrij leeg en parkeren gaat snel en gemakkelijk. Op meestal maximaal 15 kilometer zit wel een kern waar alles te koop is. Ook rijden er vrijwel altijd bussen.

De wegen die er zijn, worden goed gebruikt. Ze worden niet dusdanig zwaar belast dat onderhoud vaak nodig is. Soms liggen wegen er meer dan 15 jaar voordat er groot onderhoud nodig is.

Theater, bioscoop en andere voorzieningen liggen meestal op een half uur maximaal.

De agglomeratie in de Randstad veroorzaakt veel problemen. Met name door de immense stress die de drukte en repressie oplevert. De onpersoonlijkheid maakt dat de buren onbekenden zijn. De concentraties van personen leveren problemen op in het kader van files. Die problemen zijn onoplosbaar, behalve wanneer er bevolkingsspreiding plaatsvindt. Dat is een gegeven uit alle dergelijke gebieden. Toch willen de mensen in de Randstad wonen. Totdat ze eens in een rustig gebied terecht komen. Dan zijn ze niet met 10 paarden terug te krijgen.
 
Jij hebt een verkeerd beeld van het platteland. Gemiddeld bezien zit er in elke kern een supermarkt, elk buurtschap heeft een pinautomaat en echt, alleen in zeer afgelegen gebieden is er geen riool. Verder is overal gas en electra. De wegen zijn vrij leeg en parkeren gaat snel en gemakkelijk. Op meestal maximaal 15 kilometer zit wel een kern waar alles te koop is. Ook rijden er vrijwel altijd bussen.
Heb ik een verkeerd beeld? Lekker makkelijk discussieren zo joh...
Ik heb opgegroeid in Zeeland (platteland), heb een hoop vrienden die ook op 't platteland wonen en een fors deel van mijn familie woont in Gelderland en Brabant op 't platteland, let wel, platteland, niet aan de rand van een flink dorp. Ik kan je uit eerstehands ervaring vertellen dat de werkelijkheid fors afwijkt van wat jij zegt. (specifiek de vet gemarkeerde stukken)
Zoals ik hieronder schrijf, ik kap met de discussie, want dit gaat al lang niet meer over de km-heffing.


Een weg aanleggen waar ome Joop 3 drie keer week overheen rijdt, en boer Frits 7 keer per week.

Of een weg aanleggen waar tienduizenden voeruigen per week overheen rijden.

Wat zou duurder zijn, in mobiliteit gemeten?
Die drukke wegen. Daarvoor worden namelijk tunnels e.d. aangelegd. Een snelle rekensom leert mij dat als je de Hubertustunnel of de Coentunnel in 50 jaar afschrijft dat dat (land)weggetje naar die boeren (uitgaande van 1 beweging per persoon per dag nog steeds goedkoper is. Landwegen kosten namelijk bijna niets om aan te leggen.



Overigens heeft BB gelijk en kap ik hier maar 's met de discussie, want de meeste posts (ook die van mij) hebben ondertussen nog maar bitter weinig met de km-heffing te maken. Ik heb geen enkel voordeel aan de km-heffing kunnen ontdekken dat niet in alle opzichten beter op een andere manier kan worden opgelost. Wel heb ik een aantal uiterst bezwaarlijke nadelen gezien waarvan niemand me van 't nut daarvan heeft kunnen overtuigen.
 
Laatst bewerkt:
Even wat weerleggen:

1-Wat dacht je van oud geld?

2-Prive inleveren hoeft niet

3-Hobby,s inleveren hoeft niet

4-Relaties gaan in alle volkslagen kapot

5-succes is tijdelijk

6-wat geld is makkelijk; je kunt wat comfortabeler ongelukkig zijn...

75000 veel of niet? irrelevant,daar denkt iedereen anders over,afhankelijk van ziijn/haar inkomen

djeesss...waar de km heffing al niet toe leidt zeg..een soor clash of the wise guys tussen martell en Ar en ik zit iemand te verbeteren die weer een compleet andere invalhoek verdedigt...

ik denk dat ik er hier maar mee kap!

Ik ben TEUGEN privacy schending en VOOR per km.betalen met een simpel systeem..

en dat zal 100 % hier wel moeten beamen.. O-)

Handel en werken zijn verschillende dingen. Oud geld is er, en met geld kan je geld maken. Dat is geen schande. Nog een grond tot veroordeling.

Het is inderdaad een zijsprong. Maar wat door het grote publiek vergeten wordt is dat de meeste mensen die wat meer hebben ongelofelijk veel werken en veel risico nemen. Die mensen zijn in staat wat kostbare speeltjes te genieten. Die speeltjes zijn erg goed voor de economie en stellen fabrikanten in staat wat geld te verdienen om te investeren in het blik voor de massa.

Maar goed dat jij in staat bent mij te verbeteren. Ik leer altijd heel graag bij. Toch heb ik nog geen elementair punt gezien.

Wat betreft je mening over de kilometerheffing, die kan ik respecteren. Om daar op aan te haken, het is raar om per kilometer te moeten betalen. Want dat betekent dat je ultiem gezien uiteindelijk zou gaan zeggen: wie een rustige weg gebruikt, moet enorm veel betalen, want die weg kost per gebruikte kilometer heel veel. Een weg met dagelijks een enorm gebruik en de bijbehorende vrijwel constante file is de goedkoopste. Want als je door kan rijden, dan heb jij het voordeel en dat moet jij betalen.

Het wegennet is nodig voor ons land. Een vaste bijdrage aan het wegennet is de beste oplossing. File's moeten opgelost worden door het aanleggen van meer wegen en optimalisatie van het wegennet. Desnoods middels het verspreiden van de bevolking en de werkgelegenheid. Is dat niet de taak van de overheid?
 
Heb ik een verkeerd beeld? Lekker makkelijk discussieren zo joh...
Ik heb opgegroeid in Zeeland (platteland), heb een hoop vrienden die ook op 't platteland wonen en een fors deel van mijn familie woont in Gelderland en Brabant op 't platteland, let wel, platteland, niet aan de rand van een flink dorp. Ik kan je uit eerstehands ervaring vertellen dat de werkelijkheid fors afwijkt van wat jij zegt. (specifiek de vet gemarkeerde stukken)
Zoals ik hieronder schrijf, ik kap met de discussie, want dit gaat al lang niet meer over de km-heffing.

Ach, het platteland van vandaag is niet meer dat wat het vroeger was. Ik woon in één van de dunbevokste gebieden van het land. Met de minste werkgelegenheid. Met een gemiddeld laag inkomen. Ik spreek uit eigen bevinding. De randstad is ver van m'n bed. De files ook. De kilometerheffing is een discussie die hier niet gevoerd hoeft te worden, het probleem gaat ons alleen maar aan omdat we tot het land behoren. En de welvaart van Nederland komt voor een deel onder mijn voeten vandaan.....

Maar wellicht ben ik sneller en met minder gelukkig dan een Randstedeling.
 
Laatst bewerkt:
Handel en werken zijn verschillende dingen. Oud geld is er, en met geld kan je geld maken. Dat is geen schande. Nog een grond tot veroordeling.

Het is inderdaad een zijsprong. Maar wat door het grote publiek vergeten wordt is dat de meeste mensen die wat meer hebben ongelofelijk veel werken en veel risico nemen. Die mensen zijn in staat wat kostbare speeltjes te genieten. Die speeltjes zijn erg goed voor de economie en stellen fabrikanten in staat wat geld te verdienen om te investeren in het blik voor de massa.

Maar goed dat jij in staat bent mij te verbeteren. Ik leer altijd heel graag bij. Toch heb ik nog geen elementair punt gezien.

Wat betreft je mening over de kilometerheffing, die kan ik respecteren. Om daar op aan te haken, het is raar om per kilometer te moeten betalen. Want dat betekent dat je ultiem gezien uiteindelijk zou gaan zeggen: wie een rustige weg gebruikt, moet enorm veel betalen, want die weg kost per gebruikte kilometer heel veel. Een weg met dagelijks een enorm gebruik en de bijbehorende vrijwel constante file is de goedkoopste. Want als je door kan rijden, dan heb jij het voordeel en dat moet jij betalen.

Het wegennet is nodig voor ons land. Een vaste bijdrage aan het wegennet is de beste oplossing. File's moeten opgelost worden door het aanleggen van meer wegen en optimalisatie van het wegennet. Desnoods middels het verspreiden van de bevolking en de werkgelegenheid. Is dat niet de taak van de overheid?


ken anders wel een aantal mensen die rond het balkende norm zitten en lang niet zo veel investeren en risico lopen als (kleine) zelfstandigen en ondernemers.

Je mag mensen best belonen als ze hard werken , wat kunnen wat gewild is, en moeilijk
maar alles in proportie , die nu vaak zoek raken......

ben wel van mening dat deze discussie oeverloos dreigt te raken.....

snap de mensen uit de randstad en van het platteland , Ik woon in twente ,, en zie beide werelden .

in den haag slaan ze de plank mis, door onvolledige informatie, politiek ingegeven willekeur en incompetentie, en dat er machten tegen elkaar werken door tegen gestelde belangen.....

maar ik denk wel dat de meeste vinden dat den haag niet goed functioneerd en het plan gewoon mak gaat op een aantal punten.

en dat we over een aantal jaar als we niks doen in het stemhokje we ons wel voor de kop willen slaan....
 
ken anders wel een aantal mensen die rond het balkende norm zitten en lang niet zo veel investeren en risico lopen als (kleine) zelfstandigen en ondernemers.

Je mag mensen best belonen als ze hard werken , wat kunnen wat gewild is, en moeilijk
maar alles in proportie , die nu vaak zoek raken......

ben wel van mening dat deze discussie oeverloos dreigt te raken.....

snap de mensen uit de randstad en van het platteland , Ik woon in twente ,, en zie beide werelden .

in den haag slaan ze de plank mis, door onvolledige informatie, politiek ingegeven willekeur en incompetentie, en dat er machten tegen elkaar werken door tegen gestelde belangen.....

maar ik denk wel dat de meeste vinden dat den haag niet goed functioneerd en het plan gewoon mak gaat op een aantal punten.

en dat we over een aantal jaar als we niks doen in het stemhokje we ons wel voor de kop willen slaan....

wij zijn het in essentie best met elkaar eens.

Vooral de Haagse gewoonte om misinformatie te presenteren als informatie om het er door te krijgen en wanneer het achteraf misgaat, de misinformatie de schuld te geven.
 
wij zijn het in essentie best met elkaar eens.

Vooral de Haagse gewoonte om misinformatie te presenteren als informatie om het er door te krijgen en wanneer het achteraf misgaat, de misinformatie de schuld te geven.


dat soort mismanagement zou strafbaar moeten zijn net zo dat die ambtenaren die verantwoordelijk zijn voor de vergunning met die vuurwerkramp ,,, die konden ze niet vervolgen ,, nu zijn de regels wel aangepast , maar gezien de blunders in amsterdam met die metro en wat ik in m'n locale gemeente allemaal voor gehufter en geknoei zie maakt het geen indruk en doen ze nog steeds wat ze willen.....

want als jij als burger je 'schuldig' maakt aan kleine overtredingen en adminisratieve fouten ben je nog niet jarig als de dames en heren dat zo uit komt ,,en dit soort dingen dienen wel twee kanten op te werken.....
 
Laatst bewerkt:
Gedragingen die tot doel hebben het GPS-signaal te verstoren of te wijzigen of de werking van de registratievoorziening te beïnvloeden worden zwaar bestraft. Dergelijke gedragingen kunnen niet alleen worden bestraft met een geldboete van de vijfde categorie (met een maximum van op dit moment €67.000,-)122, maar kunnen tevens worden bestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste vier jaar.
Bron

Ik ben toch benieuwd hoeveel mensen er werkelijk mee gaan frauderen (als 't doorgaat), met een lage pakkans kan dat nog wel 's behoorlijk verleidelijk worden.
 
Bron

Ik ben toch benieuwd hoeveel mensen er werkelijk mee gaan frauderen (als 't doorgaat), met een lage pakkans kan dat nog wel 's behoorlijk verleidelijk worden.


of gewoon noodzaak ,, je wil toch naar je werk kunnen en sociaal verkeer kunnen doen zonder er op leeg te lopen en dan heb ik het over de mensen die op 1 x modaal en lager zitten ........

wat moet je al niet doen om 4 jaar te krijgen ......
 
Laatst bewerkt:
Omschrijf eens wat jij een graaicultuur vindt, want ik kan er niks mee. Het is een kreet van de afgelopen tijd, met een beperkte houdbaarheid, wat mij betreft. Een beetje populistisch geblaat, om het zo maar eens te zeggen.
Ik dacht dat we hier een cultuur hadden die was gebaseerd op het christelijke geloof. Is dat wat jou betreft dan een graai-cultuur?

Kort gezegd wat mij betreft JA, ga maar eens na welke wetten er onder alleen al Balellende doorgevoerd zijn en voor wie deze het gunstigst uitgepakt zijn dan weet je genoeg...
 
Omschrijf eens wat jij een graaicultuur vindt, want ik kan er niks mee. Het is een kreet van de afgelopen tijd, met een beperkte houdbaarheid, wat mij betreft. Een beetje populistisch geblaat, om het zo maar eens te zeggen.
Ik dacht dat we hier een cultuur hadden die was gebaseerd op het christelijke geloof. Is dat wat jou betreft dan een graai-cultuur?

Kort gezegd wat mij betreft JA, ga maar eens na welke wetten er onder alleen al Balellende doorgevoerd zijn en voor wie deze het gunstigst uitgepakt zijn dan weet je genoeg...


graaicultuur is als de top van een bedrijf of instelling hun eigen belang voorop zetten dan die van het algemeen belang van dat bedrijf of instelling , tenkoste van de mensen die er werken of diensten afnemen die niet echt kunnen onderhandelen.

dus als een manager van een zorg instelling meer pakt dat de J.P norm maar wel met droge ogen komt vertellen dat iemand wassen voortaan een minuut sneller moet vanwege het nieuwe beleid en als dat gehaald word krijgt ie er vette bonus voor en de medewerker de stress en de patient krijgt minder zorg.....
en als ie er dan uitgedonderd word wegens wanbeleid neemt ie een paar jaarsalarissen mee.....

of als aandeelhouder vinden dat ze te weinig divident uit gekeerd krijgen ondanks dat het bedrijf al jaren achter heen winst maken en zelfs ieder jaar meer ,, en vinden dat de lonen gelijk moeten blijven en allerlei voorzieningen van de medewerkers onderdruk komen te staan omdat zij niet genoeg krijgen terwijl ze behalve hun geld 0.0% inspanning leveren ,, de roostervrije dagen stelen.....


het christelijke geloof veroordeeld dit graai gedrag heel erg sterk ,, je anologie dat dit goed gekeurd zou worden is een misvatting
 
Laatst bewerkt:
Bron

Ik ben toch benieuwd hoeveel mensen er werkelijk mee gaan frauderen (als 't doorgaat), met een lage pakkans kan dat nog wel 's behoorlijk verleidelijk worden.

Autoreply noemt hier nogmaals een punt wat mij zeer boos gemaakt heeft.
Hoe komen ze erbij om op een relatief licht vergrijp zo'n megastraf te zetten?
Ik heb al eens ergens geschreven dat we dan nog beter oude vrouwtjes kunnen gaan beroven. Een jaar wegenbelasting voor een personenauto is in de orde van 1000 a 2500 euro. Dan is dit toch werkelijk buiten alle proporties?

Dit kan niet anders worden opgevat als dat de minister blijkbaar verwacht dat er massaal gefraudeerd gaat worden. Daar willen hij dan middels afschrikking iets aan doen.
Zegt volgens mij iets over a) de klaarblijkelijke kwetsbaarheid van het systeem en b) over de mentaliteit van degenen die dit wetsvoorstel in elkaar gedraaid hebben.
Die zijn absoluut volledig de weg kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan