Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346
ga eens voor de grap bij Sandd solliciteren. je ogen zullen opengaan.

en ondernemerschap is mooi, maar om gelijk de link naar zzp-ers te trekken is te simpel.
de moderne zzp-er is de dagloner van een eeuw terug. nu de bouw door vorst en malaise plat ligt zitten er duizenden mensen thuis op een houtje te bijten. geen WW, je spaargeld opvreten en dan bijstand aanvragen, verre van ideaal.

maar het ging over de kilometerheffing: het systeem dat iedereen met een modaal salaris van de weg jaagt en de heren met de limousines eindelijk de ruimte geeft. de wegen voor de rijken *O*


in een aantal gevallen is dat ook zo ,, heb een tijd free lance gewerkt ,, in de periodes dat ik een klus had hield ik er leuk aan over ,, genoeg dat ik maar 7 maanden hoefde te werken om gelijk uit te komen als het laatste loon , was leuk,, maar toen de millennium zeepbel bijna uit elkaar spatte ben ik weer in loondienst gegaan, en nu ik een gezin heb vind ik het wel best zo ,,
 
ga eens voor de grap bij Sandd solliciteren. je ogen zullen opengaan.

en ondernemerschap is mooi, maar om gelijk de link naar zzp-ers te trekken is te simpel.
de moderne zzp-er is de dagloner van een eeuw terug. nu de bouw door vorst en malaise plat ligt zitten er duizenden mensen thuis op een houtje te bijten. geen WW, je spaargeld opvreten en dan bijstand aanvragen, verre van ideaal.

maar het ging over de kilometerheffing: het systeem dat iedereen met een modaal salaris van de weg jaagt en de heren met de limousines eindelijk de ruimte geeft. de wegen voor de rijken *O*

Ja, het ondernemerschap is mooi, erg mooi zelfs.

Is er ook iets waar jij voor bent?
 
precies ik hoef gelukkig geen twee banen, en die mensen die zo weinig verdienen hebben weinig keuzes, en misschien wel een grote sociale kring, daar blijft weinig van over als je zoveel werkt ,, en het is ook niet goed, al zal de ene er beter tegen kunnen dan de ander,, er zijn onderzoeken genoeg die dit aantonendat zeg ik niet ,,, maar snap je wel dat een hoop ondernemers die verleiding niet kunnen weerstand en voor die paar centen extra terwijl ze al genoeg hebben,, mensen vernachelen ??nou full time minimumloon met een gezin ,, heb je maar een karig bestaan ....
er van uit gaande dat je passende woonruimte wil ,, een auto om aan het sociale verkeer mee te kunnen doen , wat geld voor leuke dingen en zaken als woonlasten , energie en huishoudgeld ,, en dat wil je ook op vakantie ... is niet eenvoudig van zo'n loondie een auto hebben hadden ze vaak al , of als je ziet dat er best behoorlijk offers gebracht moeten worden om in een 10 jaar oude astra te kunnen rijden....

Money for nothing and chicks for free.
 
Money for nothing and chicks for free.

*D

Ook een leuke:
"Klagers geen nood;
Pochers geen brood"

Ik volg dit topic en merk in ieder geval dat het allemaal niet z/w is.

Zomaar een kwartje extra op de brandstof lijkt favoriet bij iedereen.
Bl;ijf wel lekker meelezen. ALs er maar niet te veel over al dan niet uitknijpen van "de gewone man" geluld wordt.
 
nou full time minimumloon met een gezin ,, heb je maar een karig bestaan ....
er van uit gaande dat je passende woonruimte wil ,, een auto om aan het sociale verkeer mee te kunnen doen , wat geld voor leuke dingen en zaken als woonlasten , energie en huishoudgeld ,, en dat wil je ook op vakantie ... is niet eenvoudig van zo'n loon
Ach man, lul niet, dat gaat makkelijk, zie mijn eerdere reactie.

En in tegenstelling tot jouw reactie is die van mij wel gefundeerd op praktijkervaring :W
 
het is zo dat de rijken niet in file hoeven te staan om dat de mensen met een minder inkomen niet zo veel op de weg zullen zijn .
dus de arbeiders moeten de weg vrij maken voor de hogeheren
 
het is zo dat de rijken niet in file hoeven te staan om dat de mensen met een minder inkomen niet zo veel op de weg zullen zijn .
dus de arbeiders moeten de weg vrij maken voor de hogeheren

Wie zijn dan de rijken en de hogeheren?

Het komt mij daarbij voor dat degene met minder inkomen veel meer last heeft van de kilometerheffing. Wanneer je goed verdient en een grote zware auto rijdt, kan je voor de wegenbelasting best veel kilometers maken, nog afgezien van het BPM voordeel. Met andere woorden, degene met laag inkomen merkt het effect het meest. Dan zou je juist tegen dienen te zijn.
 
Laatst bewerkt:
precies ik hoef gelukkig geen twee banen, en die mensen die zo weinig verdienen hebben weinig keuzes, en misschien wel een grote sociale kring, daar blijft weinig van over als je zoveel werkt ,, en het is ook niet goed, al zal de ene er beter tegen kunnen dan de ander,, er zijn onderzoeken genoeg die dit aantonendat zeg ik niet ,,, maar snap je wel dat een hoop ondernemers die verleiding niet kunnen weerstand en voor die paar centen extra terwijl ze al genoeg hebben,, mensen vernachelen ??nou full time minimumloon met een gezin ,, heb je maar een karig bestaan ....
er van uit gaande dat je passende woonruimte wil ,, een auto om aan het sociale verkeer mee te kunnen doen , wat geld voor leuke dingen en zaken als woonlasten , energie en huishoudgeld ,, en dat wil je ook op vakantie ... is niet eenvoudig van zo'n loondie een auto hebben hadden ze vaak al , of als je ziet dat er best behoorlijk offers gebracht moeten worden om in een 10 jaar oude astra te kunnen rijden....

Het gaat om keuzes.

Ik ben ook al twee jaar niet op vakantie geweest, en mijn auto is van '93.
 
Mijnheer Verhulst! met een Astra rijden is idd een behoorlijk offer..respect :}

Als ik het goed begrijp kan ik dus straks overal per auto heen ipv per motor, er is plaats gemaakt voor me.. da,s op zich dan wel weer jammer ; motorrijden is een stuk leuker dan blikken :')
 
Eensch. Mijn motor is trouwens van '93. Ben al sinds 2003 niet met vakantie geweest.

Wedstrijdje doen? :9

Ik heb ook nog een motor van '81, één van '85 (, één van '94 en één van '03) _O-

Dit jaar wel weer weekendjes weg hoor. Lekker Ardennen, Eiffel. Misschien Harz, ik kijk wel.

Als al die paupers maar niet op de weg zetten, anders sta ik in de file :( O-) :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wedstrijdje doen? :9

Ik heb ook nog een motor van '81, één van '85 (, één van '94 en één van '03) _O-

Dit jaar wel weer weekendjes weg hoor. Lekker Ardennen, Eiffel. Misschien Harz, ik kijk wel.

Als al die paupers maar niet op de weg zetten, anders sta ik in de file :( O-) :+

Ziedaar. Jij hebt het echt beter voor elkaar! 5x motor :} . En weekendjes weg :}

:+

Ach, en in de weg valt wel mee. Meestal is er nog wel een vluchtstrook om meters te maken :P
 
Wat is dan de reden dat jij vindt dat het niet kan?
En niemand wordt toch uitgeknepen in Nederland, we hebben nota bene een minimumloon?

Beetje te kort, je zal maar een akelige ziekte oplopen en dus ongewild uit de roulatie, dan lever je na een jaar 30% in, daarna nog een paar procent. -O-

Eja nu weer over de kilometers
 
Mijnheer Verhulst! met een Astra rijden is idd een behoorlijk offer..respect :}

Als ik het goed begrijp kan ik dus straks overal per auto heen ipv per motor, er is plaats gemaakt voor me.. da,s op zich dan wel weer jammer ; motorrijden is een stuk leuker dan blikken :')


nee om met een astra te kunnen rijden , als je op het minimum zit kost dat offers ,, het rijden valt wel mee , voor die tijd was het is het nog steeds een aardige wagen
 
ik zie dat het hele verhaal een toch wel een onderwerp word bij de verkiezingen

eens zien hoe ze het gaan doen,,, ze weten heus wel dat veel mensen het niet zien zitten
ze niet vertrouwen omdat ze in den haag een onlesbare dorst hebben naar ons geld
 
Bij Sandd, die "postbezorger" krijg je geen minimumloon. daar hebben ze stukloon. en dan niet per enveloppe, maar per stop/ brievenbus. uiteindelijk krijg je minder betaald als een krantenwijk.
met zulke werkgevers is het niet mogelijk om een minimumloon te verdienen.
Bovendien teken je bij Sandd een contract dat je niet in loondienst bent, maar vrijwillig helpt zonder aanspraak op rechten te maken.

@bredebeier, ik heb geen idee waarom de VVD tegen de kilometerheffing is. maar ik weet wel dat ze een andere motivatie hebben als ik.

@martel, ik ben blij met je, jammer dat je niet in mijn gemeente woont, maar jouw SP-ers zijn ook blij met jouw stem :}
 
Bij Sandd, die "postbezorger" krijg je geen minimumloon. daar hebben ze stukloon. en dan niet per enveloppe, maar per stop/ brievenbus. uiteindelijk krijg je minder betaald als een krantenwijk.
met zulke werkgevers is het niet mogelijk om een minimumloon te verdienen.
Bovendien teken je bij Sandd een contract dat je niet in loondienst bent, maar vrijwillig helpt zonder aanspraak op rechten te maken.
Dat doe je dan zelf toch echt wat fout.
Met mijn huidige baan (privechauffeur) verdien ik dik boven 't minimumloon, exclusief fooien. Met mijn vorige baan (barman/ober) verdiende ik over de 15 euro/uur. Let wel, voor beide banen heb je geen enkele opleiding nodig en beide banen zonder vast contract...
 
Ik ken een paar politici persoonlijk en daar zitten echt integere mensen bij. Helaas niet zo heel veel. Een van de mensen die ik niet kende maar wel hoog had zitten was Gerd Leers. Die blijkt dus ook gewoon een hypocriete lafbek te zijn...
~[/b]


Dat doe je dan zelf toch echt wat fout.
Met mijn huidige baan (privechauffeur) verdien ik dik boven 't minimumloon, exclusief fooien. Met mijn vorige baan (barman/ober) verdiende ik over de 15 euro/uur. Let wel, voor beide banen heb je geen enkele opleiding nodig en beide banen zonder vast contract...


Hahaha, vandaar dat je een paar politici persoonlijk kent, je hebt ze gewoon achterin je taxi zitten :+


geven ze nog een beetje fooi?
 
graaicultuur is als de top van een bedrijf of instelling hun eigen belang voorop zetten dan die van het algemeen belang van dat bedrijf of instelling , tenkoste van de mensen die er werken of diensten afnemen die niet echt kunnen onderhandelen.

dus als een manager van een zorg instelling meer pakt dat de J.P norm maar wel met droge ogen komt vertellen dat iemand wassen voortaan een minuut sneller moet vanwege het nieuwe beleid en als dat gehaald word krijgt ie er vette bonus voor en de medewerker de stress en de patient krijgt minder zorg.....
en als ie er dan uitgedonderd word wegens wanbeleid neemt ie een paar jaarsalarissen mee.....

of als aandeelhouder vinden dat ze te weinig divident uit gekeerd krijgen ondanks dat het bedrijf al jaren achter heen winst maken en zelfs ieder jaar meer ,, en vinden dat de lonen gelijk moeten blijven en allerlei voorzieningen van de medewerkers onderdruk komen te staan omdat zij niet genoeg krijgen terwijl ze behalve hun geld 0.0% inspanning leveren ,, de roostervrije dagen stelen.....


het christelijke geloof veroordeeld dit graai gedrag heel erg sterk ,, je anologie dat dit goed gekeurd zou worden is een misvatting


Helemaal mee eens en ga nu eens kijken dan wie er in de regering zat toen diet werkelijk opkwam??? Die graaicultuur..

Denk dat je echt bij de laatste jaren moet zijn toen de z.g. marktwerking zijn intrede heeft gedaan dat deze uitwassen zijn ontstaan, wie was er ook weer zo een groot vooorstander hiervan, ik meen van VOORAL het CDA...

Kom bij mij niet aan met het cda veroordeeld dit nadat ze dit zelf eerst in de hand gewerkt hebben, denk dat je zelf ook wel ziet dat het echt iets is van de laatste jaren dat dit de spuigaten uitloopt...

En nu weer die kilometerheffing met zijn kastjes waar ook weer een directeur de scepter over moet gaan zwaaien, welk salaris zal daar weer aan vast zitten???

Zolang het cda in de regering zit komt er niet veel goeds uit de koker voor de werkende man met een wat lager salaris en dit is altijd al zo geweest, je kunt zeggen sociaal te zijn (net als de kerk dit doet) maar laat dit dan ook zien in je daden, en dit mis ik zowel bij het cda als de kerk waar ze uit vandaan gekropen zijn...
 
Hahaha, vandaar dat je een paar politici persoonlijk kent, je hebt ze gewoon achterin je taxi zitten :+
geven ze nog een beetje fooi?
Geen taxi, chauffeur ;) Politici ken ik niet via die weg, maar informeel.

Denk dat je echt bij de laatste jaren moet zijn toen de z.g. marktwerking zijn intrede heeft gedaan dat deze uitwassen zijn ontstaan, wie was er ook weer zo een groot vooorstander hiervan, ik meen van VOORAL het CDA...Zolang het cda in de regering zit komt er niet veel goeds uit de koker voor de werkende man met een wat lager salaris en dit is altijd al zo geweest, je kunt zeggen sociaal te zijn (net als de kerk dit doet) maar laat dit dan ook zien in je daden, en dit mis ik zowel bij het cda als de kerk waar ze uit vandaan gekropen zijn...
Bovenstaande is een politieke discussie, maar als we die dan toch gaan voeren:

Marktwerking is een van de beste dingen die in dit land gebeurd zijn de laatste jaren.
Post, telecom, energie, zorgverzekering en openbaar vervoer zijn allemaal (deels) geprivatiseerd. Alle cijfers (en ervaringen) laten zien dat service en productiviteit zijn toegenomen en de kosten (fors) zijn afgenomen.

Die "werkende man" van jou is in zo'n beetje ieder ander land slechter en duurder uit dan hier, ga maar 's over de grens kijken, dan zullen je ogen open gaan...

Verder merk ik op dat jouw "graaicultuur" niets met privatisering te maken heeft, integendeel, zoals eerder opgemerkt zijn we voor al die geprivatiseerde zaken fors minder gaan betalen in ruil voor een beter dienstverlening.

Voorts merk ik op dat de laatste posts nog steeds helemaal niets met de km-heffing te maken hebben, doch met politiek.

Ik ben het zeker niet met je oneens dat er een duur ambtenarenapparaat ingesteld wordt waar we met gigantische kosten- en deadlineoverschrijdingen te maken gaan krijgen. Maargoed, laten we maar hopen op vroegtijdige verkiezingen zodat dit onzinnige plan snel van tafel gaat.
 
Op dit moment is de kilometerheffing nog een zuiver politiek verhaal.
De politiek is al een jaren bezig om iedereen te laten wennen aan het idee.
Jaren geleden werden al proefballonnetjes opgegooid voor kilometerheffing. Iedereen tegen natuurlijk.
Door het regelmatig terug te laten komen gaan mensen wennen aan het idee en krijg je vanzelf een groep mensen die het wel zien zitten.
Ook zal er een groep zijn die weer tegengas zal geven.
Natuurlijk zal de kilometerheffing bij verkiezingen ingezet worden. Misschien gaat er ook nog wel een kabinetje over vallen.
Uiteindelijk heeft de overheid gewoon geld nodig. Zeker na de recessie en alle uitgaven die de overheid hiervoor gedaan heeft (denk aan het sponsoren van de bonussen voor de bobo's van de banken).
Door het nu zo breeduit in de maatschappij neer te leggen is iedereen er wel mee bezig, met als gevolg dat er uiteindelijk toch weer een stukje draagvlak gecreeerd wordt.
De volgende stap van de politici zal zijn de regeling op een paar puntjes aan te passen, zodat meer mensen ervoor zullen zijn, en deze alsnog in te voeren.
Hoe dan ook, wij arme sloebers zullen altijd duurder uit zijn.
 
Van mij mogen ze proberen dat GPS-kastje te monteren. Ten eerste zou ik wel eens willen weten, waar precies op een V-Max ze zoiets willen plaatsen.

Ten tweede: maak die gegevens dan ook online zichtbaar voor de berijders/eigenaars. Dan kunnen ze hun motor ook meteen terugvinden als hij gestolen wordt. Een korting op de verzekering zou dan ook op zijn plaats zijn.

Ten derde: voor mij dus nog meer redenen om in België, Duitsland of Luxemburg te gaan touren. Naar de grens zijn het van hier uit hoogstens 15Km, maakt niet uit welke kant op.....
 
Geen taxi, chauffeur ;) Politici ken ik niet via die weg, maar informeel.Bovenstaande is een politieke discussie, maar als we die dan toch gaan voeren:

Marktwerking is een van de beste dingen die in dit land gebeurd zijn de laatste jaren.
Post, telecom, energie, zorgverzekering en openbaar vervoer zijn allemaal (deels) geprivatiseerd. Alle cijfers (en ervaringen) laten zien dat service en productiviteit zijn toegenomen en de kosten (fors) zijn afgenomen.

Die "werkende man" van jou is in zo'n beetje ieder ander land slechter en duurder uit dan hier, ga maar 's over de grens kijken, dan zullen je ogen open gaan...

Verder merk ik op dat jouw "graaicultuur" niets met privatisering te maken heeft, integendeel, zoals eerder opgemerkt zijn we voor al die geprivatiseerde zaken fors minder gaan betalen in ruil voor een beter dienstverlening.

Voorts merk ik op dat de laatste posts nog steeds helemaal niets met de km-heffing te maken hebben, doch met politiek.

Ik ben het zeker niet met je oneens dat er een duur ambtenarenapparaat ingesteld wordt waar we met gigantische kosten- en deadlineoverschrijdingen te maken gaan krijgen. Maargoed, laten we maar hopen op vroegtijdige verkiezingen zodat dit onzinnige plan snel van tafel gaat.


Volgens mij is de hele kilometerheffing discussie een politieke ! ! !

En de graaicultuur heeft wel degelijk (deels) met de privatisering te maken, toen dat werd ingevoerd zijn de beloningen van de diverse topfunctionarissen in zowel gasleveringsbedrijven als andere publieke sectoren Zoals de zorg meer dan verdubbeld, waar ze eerst ruim onder de balkenende norm zaten zit die er nu ruim boven, mede te danken aan bonussen die men nu ontvangt en voor de privatisering had men die niet of veel minder...

Als je dit niet ziet of zien wil ben je echt ziende blind in mijn ogen of zit je kop in het zand dat kan dan ook nog....

:) :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan