Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346
ik vind dat als ze het er persee door willen drukken, ze het dan maar op een eerlijke manier moeten doen.
Laat vier door beatrix gekozen onpartijdige slimmerts ieder een voorstel en goed uitgewerkt plan indienen,en laat dan het nederlandse volk erover stemmen.
Met keuze uit 4 verschillende eerlijk opgezette plannen en optie 5 is dan NEE! GEEN REKENING RIJDEN

Degene die het dan niets vinden stemmen nee, als nee de meeste stemmen heeft ook echt niet doen!
en anders wint het beste plan? is dat wat???

zullen we stemmen?


(zie dat mn smileys het niet doen dus steek ik nu zelf mn tong uit!)
 
Als je dit niet ziet of zien wil ben je echt ziende blind in mijn ogen of zit je kop in het zand dat kan dan ook nog....

:) :) :)
Wat ik zie is dat de klant minder betaald en betere service krijgt. Ik kan niet anders concluderen dat het dan alleen maar om pure afgunst gaat richting de directeuren van geprivatiseerde bedrijven.
 
Geen taxi, chauffeur ;) Politici ken ik niet via die weg, maar informeel.Bovenstaande is een politieke discussie, maar als we die dan toch gaan voeren:

Marktwerking is een van de beste dingen die in dit land gebeurd zijn de laatste jaren.
Post, telecom, energie, zorgverzekering en openbaar vervoer zijn allemaal (deels) geprivatiseerd. Alle cijfers (en ervaringen) laten zien dat service en productiviteit zijn toegenomen en de kosten (fors) zijn afgenomen.

Die "werkende man" van jou is in zo'n beetje ieder ander land slechter en duurder uit dan hier, ga maar 's over de grens kijken, dan zullen je ogen open gaan...

Verder merk ik op dat jouw "graaicultuur" niets met privatisering te maken heeft, integendeel, zoals eerder opgemerkt zijn we voor al die geprivatiseerde zaken fors minder gaan betalen in ruil voor een beter dienstverlening.

Voorts merk ik op dat de laatste posts nog steeds helemaal niets met de km-heffing te maken hebben, doch met politiek.

Ik ben het zeker niet met je oneens dat er een duur ambtenarenapparaat ingesteld wordt waar we met gigantische kosten- en deadlineoverschrijdingen te maken gaan krijgen. Maargoed, laten we maar hopen op vroegtijdige verkiezingen zodat dit onzinnige plan snel van tafel gaat.

Heb je wel opgelet de laatste 30 jaar?
er komen nu 4 onderbetaalde postbodes langs de deur. geen van allen met een volledige baan waar je een huis van kan huren. de kwaliteit is alleen maar achteruit gegaan en de tarieven omhoog.

hetzelfde geld voor de energie. netwerken worden verkocht aan buitenlandse maatschappijen, het serviceniveau is dramatisch, niemand kan je het antwoord op een simpele vraag over je rekening geven. gas en electra zijn niet goedkoper geworden. managers werken op targets die gehaald worden over de ruggen van de medewerkers en de klanten. Het wachten is totdat de netwerken die we in 50 jaar hebben opgebouwd door achterstallig onderhoud uit elkaar vallen.

hetzelfde met het openbaar vervoer, als je in een klein dorp woont kan je gaan lopen. het serviceniveau is namelijk ingericht op rendement, niet op service.

voor mij is de zorgverzekering heerlijk, ik was daarvoor particulier verzekerd. maar voor mensen die veel minder verdienen is het een wurging. en jaarlijks wordt het pakket verder uitgekleed en duurder.

studeren? ga maar lenen!

de winsten van deze geprivatiseerde maatschappijen vloeien in de zakken van de managers en aandeelhouders en kunnen niet meer aangewend worden ter algemeen nut. ziehier de algemene verarming van ons land. als individu zijn we er beter van geworden, maar als maatschappij zijn we een stuk armer geworden. je kan van 1 salaris eigenlijk niet meer rondkomen. als je ziek wordt zit je na 3 jaar op bijstandsniveau. elke stad heeft mensen die op straat leven en anderen die 1x in de week een voedselpakket afhalen.

in mijn beeld van een beschaafde samenleving past dat niet hoor. daar zorgen we voor elkaar!

en ga eens kijken in Duitsland, Belgie en Frankrijk. daar kan je een fatsoenlijk salaris verdienen als je een vak geleerd hebt, heb je meer verlofdagen en kunnen je kinderen naar fatsoenlijk onderwijs, en dar heb je ook nog een fatsoenlijk ziekenfonds.
Als je een verrotte samenleving wil zien moet je naar Engeland en de VS kijken. en dat is precies waar de PVDA en hun liberale vrienden naartoe willen.

Krijg jij een hypotheek met je taxibaan?
 
Als je een verrotte samenleving wil zien moet je naar Engeland en de VS kijken. en dat is precies waar de PVDA en hun liberale vrienden naartoe willen.

Ik heb een tijd in de VS gewoond en dat is absoluut geen verrotte samenleving. Juist degenen die een vak kennen kunnen daar een goed inkomen verdienen zonder al te veel problemen en overheidsbemoeienis.

Maar het is het èèn of het ander, of je laat als overheid veel dingen los (de VS aanpak) of je reguleert alles en zorgt dat iedereen vanuit de staat een goed inkomen heeft.

De Nederlandse overheid doet van allebei wat en dat werkt gewoon in de praktijk niet (en dat zie je in Engeland inderdaad ook).
 
Ik heb een tijd in de VS gewoond en dat is absoluut geen verrotte samenleving. Juist degenen die een vak kennen kunnen daar een goed inkomen verdienen zonder al te veel problemen en overheidsbemoeienis.

Maar het is het èèn of het ander, of je laat als overheid veel dingen los (de VS aanpak) of je reguleert alles en zorgt dat iedereen vanuit de staat een goed inkomen heeft.

De Nederlandse overheid doet van allebei wat en dat werkt gewoon in de praktijk niet (en dat zie je in Engeland inderdaad ook).

Dat is het probleem in de VS, je leeft in je eigen kleine wereldje.
een groot deel van de Amerikanen woont in een motorhome. gewoon omdat ze geen bestaan kunnen opbouwen en van baantje naar baantje zwerven. fatsoenlijke scholing is duur, het merendeel van de amerikanen heeft geen fatsoenlijke opleiding. ziehier de grondslag voor bossen flutbaantjes als cable guy (lossen niets op) hamburgerbakker en pakketjes chauffeur.
elektra is onbetrouwbaar, huizen zijn van bordkarton, infrastructuur slecht onderhouden, uitkeringen en pensioenen onbekend.
en dan nog te zwijgen van de miljoenen zwarten en hispanics die gewoon buiten de maatschappij staan.

Ja, de VS is leuk als je hier een vak geleerd hebt en het daar kan exploiteren. maar niet om er aan de verkeerde kant van de stad geboren te worden en een bestaan op te bouwen.
 
Het is eigenlijk heel simpel volgens mij, zodra het er in een maatschappij om gaat om geld te verdienen als hoofddoel zie je dat de maatschappij op zich aan onderdoor gaat...

Kijk maar naar bedrijven die dit als hoofddoel hebben, banken bijvoorbeeld...

Deze gingen geld met geld maken, op zich niks mis mee zolang je maar in ogenschouw houd dat het erom gaat waar je voor bent als bank zijnde, en dit geld in mijn ogen voor alles...

Ziekenhuizen zijn er voor zorg te leveren evenals verpleeghuizen enz enz...

Zodra je echter als doel geld neemt zie je gewoon dat het verarmt, en dat zal naar mijn idee met de Km-heffing net zo gaan, zal mij echt niet verbazen dat men het wegen net ietwat gaat "verwaarlozen" alleen maar om geld te besparen bovendien kost de opzet van het gehele zooitje zoveel dat het al bijna niet op te brengen is....

Marktwerking is een doel op zich geworden en er is al genoegzaam aangetoond dat dit niet werkt, toch gaat men hier maar mee door, zal aan mij liggen allemaal maar geld moet niet het doel ansich zijn, dat moet de mens in de maatschappij zijn tenslotte is dit het echte kapitaal... zij moeten het verdienen...
 
Heb je wel opgelet de laatste 30 jaar?
er komen nu 4 onderbetaalde postbodes langs de deur. geen van allen met een volledige baan waar je een huis van kan huren. de kwaliteit is alleen maar achteruit gegaan en de tarieven omhoog.

hetzelfde geld voor de energie. netwerken worden verkocht aan buitenlandse maatschappijen, het serviceniveau is dramatisch, niemand kan je het antwoord op een simpele vraag over je rekening geven. gas en electra zijn niet goedkoper geworden. managers werken op targets die gehaald worden over de ruggen van de medewerkers en de klanten. Het wachten is totdat de netwerken die we in 50 jaar hebben opgebouwd door achterstallig onderhoud uit elkaar vallen.

hetzelfde met het openbaar vervoer, als je in een klein dorp woont kan je gaan lopen. het serviceniveau is namelijk ingericht op rendement, niet op service.

voor mij is de zorgverzekering heerlijk, ik was daarvoor particulier verzekerd. maar voor mensen die veel minder verdienen is het een wurging. en jaarlijks wordt het pakket verder uitgekleed en duurder.

studeren? ga maar lenen!

de winsten van deze geprivatiseerde maatschappijen vloeien in de zakken van de managers en aandeelhouders en kunnen niet meer aangewend worden ter algemeen nut. ziehier de algemene verarming van ons land. als individu zijn we er beter van geworden, maar als maatschappij zijn we een stuk armer geworden. je kan van 1 salaris eigenlijk niet meer rondkomen. als je ziek wordt zit je na 3 jaar op bijstandsniveau. elke stad heeft mensen die op straat leven en anderen die 1x in de week een voedselpakket afhalen.

in mijn beeld van een beschaafde samenleving past dat niet hoor. daar zorgen we voor elkaar!

en ga eens kijken in Duitsland, Belgie en Frankrijk. daar kan je een fatsoenlijk salaris verdienen als je een vak geleerd hebt, heb je meer verlofdagen en kunnen je kinderen naar fatsoenlijk onderwijs, en dar heb je ook nog een fatsoenlijk ziekenfonds.
Als je een verrotte samenleving wil zien moet je naar Engeland en de VS kijken. en dat is precies waar de PVDA en hun liberale vrienden naartoe willen.

Krijg jij een hypotheek met je taxibaan?

Zo, tis overal kut dus.... :')
 
Helemaal niet aan mij gericht, dus al je het laat schieten; geen probleem hoor.

Maar na het lezen zat ik met zoveel vragen en onduidelijkheden, dat ik niet meer weet of het nou de standaard roepkreten zijn, of dat je daadwerkelijk wat zaken hebt om even bij stil te staan.

Mag ik even een paar punten aanhalen, en wat opmerkingen en vragen er bij zetten?

Heb je wel opgelet de laatste 30 jaar?
Ik niet alle dertig, maar doe toch een poging.
er komen nu 4 onderbetaalde postbodes langs de deur. geen van allen met een volledige baan waar je een huis van kan huren.
Iets doet mij vermoeden dat je hier een punt wilt maken. Ik zie het echter nog niet. Kun je uitleggen waarom het een probleem is om niet fulltime te werken? Net zoals horeca personeel, supermarktvakkenvullers, enz enz.
de kwaliteit is alleen maar achteruit gegaan en de tarieven omhoog.
Omhoog? Niet zo hard omhoog als het gemiddelde salaris. Oftewel; goedkoper geworden. Of reken ik dan verkeerd?
hetzelfde geld voor de energie. netwerken worden verkocht aan buitenlandse maatschappijen, het serviceniveau is dramatisch, niemand kan je het antwoord op een simpele vraag over je rekening geven.
Vroeger stonden deze bedrijven idd bekend als de bron van klantvbriendelijkhied en klantgerichtheid.:') NOT _O- Is niet om iets van nu goed te praten hoor, maar eerlijk zeg: weet je nog hoeveel bellen je eerts kostte? En dat het per hele minuut ging ipv per seconde? En toen er andere aanbieders kwamen, die PTT heel rap normale tarieven moets gaan hanteren? Overigens is het nu nog niet klaar; de uitwassen van de die overheidsbedrijven zitten nog steeds in de markt.
En kiezen was er al helemaal niet bij (of wel?).
gas en electra zijn niet goedkoper geworden.
Nee, energie en water zullen ook duurder en duurder worden. Is onafhankelijk van welk systeem je hanteerd.
managers werken op targets die gehaald worden over de ruggen van de medewerkers en de klanten.
Wat bedoel je met 'over de ruggen van'. Wat doen managers dan concreet?
Het wachten is totdat de netwerken die we in 50 jaar hebben opgebouwd door achterstallig onderhoud uit elkaar vallen.
Waarom zou je er op wachten? Lijkt mij dat we iets moeten doen om onszelf te verzekeren van zaken die we in de toekomst graag willen.
hetzelfde met het openbaar vervoer, als je in een klein dorp woont kan je gaan lopen. het serviceniveau is namelijk ingericht op rendement, niet op service.
Wel lekker rustig wonen, zo zonder treinen in de verte of een bus die door je dorp denderd.
voor mij is de zorgverzekering heerlijk, ik was daarvoor particulier verzekerd. maar voor mensen die veel minder verdienen is het een wurging. en jaarlijks wordt het pakket verder uitgekleed en duurder.
Je bedoelt dat het basistarief eindelijk eerlijk is geworden? Ook dat is solidariteit! en tevens de basis van ons stelsel.
studeren? ga maar lenen!
Was er stufi dan, 30 jaar terug?
Enne, waarom niet? Of studeren en bijwerken?
Moeten wij die gasten betalen om 5 jaar lang bier te drinken, zodat ze vervolgens manager kunnen worden en over onze ruggen....?
de winsten van deze geprivatiseerde maatschappijen vloeien in de zakken van de managers en aandeelhouders en kunnen niet meer aangewend worden ter algemeen nut.
Nee. Logisch toch.
Overigens zijn veel aandelehouders gemeenten of provincies.
Los daarvan is al heel veel geld opgehaald bij verkoop.

Of wil je dat er twee keer betaald wordt voor hetzelfde?
ziehier de algemene verarming van ons land.
Ik zie het niet echt, maar misschien na je uitleg. Dan snap ik misschien wat beter wat je precies bedoeld.
als individu zijn we er beter van geworden, maar als maatschappij zijn we een stuk armer geworden. je kan van 1 salaris eigenlijk niet meer rondkomen.
:? Hoe kom je er bij? Hoe bereken je dit dan? Gemiddeld salaris en gemiddelde kosten van de basis dingen of zo (wonen, verzekeren, vervoer enz)?
als je ziek wordt zit je na 3 jaar op bijstandsniveau.
:? He?????

Dit is volledig nieuw voor me. Zijn afgelopen weekend de wetten aangepast of zo?
elke stad heeft mensen die op straat leven en anderen die 1x in de week een voedselpakket afhalen.
En dat was in 1980 niet? Niemand die toen...?
in mijn beeld van een beschaafde samenleving past dat niet hoor. daar zorgen we voor elkaar!
:^

Je bent wel een held (serieus) :Y
en ga eens kijken in Duitsland, Belgie en Frankrijk. daar kan je een fatsoenlijk salaris verdienen als je een vak geleerd hebt,
Moah.... Wel even alles netjes vergelijken he... Dan valt het ineens knap tegen.
heb je meer verlofdagen
Oh, Ik dacht dat Nederlanders al vrij veel verlofdagen hadden?
en kunnen je kinderen naar fatsoenlijk onderwijs, en dar heb je ook nog een fatsoenlijk ziekenfonds.
Als je een verrotte samenleving wil zien moet je naar Engeland en de VS kijken. en dat is precies waar de PVDA en hun liberale vrienden naartoe willen.

Krijg jij een hypotheek met je taxibaan?
 
Dat is het probleem in de VS, je leeft in je eigen kleine wereldje.
Ben je er wel 's geweest? Hoeveel Amerikanen ken je? Heb je er langere tijd gewoond?

Wat je schrijft is namelijk precies wat ik vaak van links nederland hoor. Jammer alleen dat dat niet helemaal strookt met de werkelijkheid voorzover je van een werkelijkheid kan spreken.
 
Dat is het probleem in de VS, je leeft in je eigen kleine wereldje.
een groot deel van de Amerikanen woont in een motorhome. gewoon omdat ze geen bestaan kunnen opbouwen en van baantje naar baantje zwerven.

Dat is in Nederland anders, ook hier leven mensen in hun eigen wereldje. Hier zijn er ook mensen die zwervend van klus naar klus trekken. Je ziet het alleen niet terug in de statistieken omdat je in Nederland alleen maar kunt staan ingeschreven als je een vaste verblijfplaats hebt, in de VS is dat niet nodig. Volgens de statistieken was ik ook dakloos want mijn officiële adres was slechts een postbusnummer. Toch had ik wel degelijk een dak boven mijn hoofd.

Ja, er zijn daar veel "flutbaantjes", maar de mensen die die baantjes hebben zijn over het algemeen erg blij dat ze een baan hebben die wel degelijk nut heeft. Als je het ze vraagt zouden ze echt niet zomaar een uitkering willen hebben zonder daar iets van nuttige activiteit tegenover te stellen. En ik had daar meer contact met de "onderkant" van de samenleving dan in Nederland.
 
De VS ook zo'n onderwerp, heb wel eens het idee dat bepaalde partijen de VS zien als het grote "voorbeeld" ,, zo het niet moet in mijn ogen.

Die documentaires van Michael Moore , zijn heel verhelderend, m'n famile in de VS e-mail ik wel eens ,, ze begrijpen een hoop niet , in 2006 kocht ik een nieuwe Skoda Fabia voor € 18 k met een aantal leuke opties, m'n neef dacht dat ik gek was , zoveel geld voor een simpele 1,4 met veel vermogen die zouden erg snel stuk gaan volgens hem , maar dat je makkelijk 190 km mee kan rijden en bij 100 km p/u aan een 5,5 a 6 L L per 100 km genoeg heeft vind ie heel erg zuinig ,, hij kocht toen een Dodge Ram pick up crew cab met 5.7L V8 met 350pk automaat met alles was je in een mercedes S klasse ook vind ......
daar kan je 15 a 20 jaar mee doen met meer dan 350 K miles zonder serieus onderhoud.

maar als ik hem zeg dat ik een € 250 wij alle 4 ziekte kosten verzekerd zijn voor zijn normen een premium pakket ,, dan denk ie dat ik hem in de maling neemt ,, hij betaald een 600 a 800 $ per maand per persoon ........

Als je niet in een (dure) stad woont zijn huizen daar goedkoper ,, eten en drinken en gebruiks goederen meestal ook , mits je geen europese luxe spullen wil.....

Maar ik wil voor geen goud daar permanent wonen ,, erg leuk om daar rond te hangen.
zo'n andere cultuur ,, de verschillen zijn enorm ,, ipv het land van de onbegrensde mogelijkheden , ik denk meer van onbegrensde tegenstellingen .....

Als je een vak beheerst kan je daar een beste boterham verdienen.
Maar er zijn daar grote groepen mensen die daar echt geen uitzicht hebben, via het leger wat proberen op te bouwen is een veel gebruikte manier.....
 
maar als ik hem zeg dat ik een € 250 wij alle 4 ziekte kosten verzekerd zijn voor zijn normen een premium pakket ,, dan denk ie dat ik hem in de maling neemt ,, hij betaald een 600 a 800 $ per maand per persoon ........

Hij betaalt daarentegen wel veel en veel minder belasting dan jij.

Bovendien vergeet jij in je berekening mee te nemen dat je werkgever ook nog eens verplicht is om 6,25% van jouw salaris te betalen voor de ziektekostenverzekeraar en dat jij daar ook nog eens belasting over betaald. In Nederland zijn heel veel verborgen kosten en daar een stuk minder.

Maar ik wil voor geen goud daar permanent wonen ,, erg leuk om daar rond te hangen.
zo'n andere cultuur ,, de verschillen zijn enorm ,, ipv het land van de onbegrensde mogelijkheden , ik denk meer van onbegrensde tegenstellingen .....

Ik heb er wel een haat/liefde verhouding mee. Heb het prima naar mijn zin gehad toen ik er woonde, maar er waren ook een hoop zaken waar ik me aan ergerde, ook de VS kent verregaande betutteling, niet zozeer vanuit de overheid maar bijvoorbeeld wel vanuit de werkgever. Zo heb ik eens enorm op mijn flikker gehad omdat ik naar het werk was gekomen terwijl er sneeuw lag, dat was erg gevaarlijk immers....

Maar terugkomend in Nederland voelde ik me hier ook tijden lang niet thuis en heb er lang over gedacht om toch weer terug te gaan. Inmiddels wel blij dat ik dat niet gedaan heb, maar dat is omdat vooral mijn sociale leven zich hier bevindt.
 
De VS ook zo'n onderwerp, heb wel eens het idee dat bepaalde partijen de VS zien als het grote "voorbeeld" ,, zo het niet moet in mijn ogen.

Die documentaires van Michael Moore , zijn heel verhelderend, m'n famile in de VS e-mail ik wel eens ,, ze begrijpen een hoop niet , in 2006 kocht ik een nieuwe Skoda Fabia voor € 18 k met een aantal leuke opties, m'n neef dacht dat ik gek was , zoveel geld voor een simpele 1,4 met veel vermogen die zouden erg snel stuk gaan volgens hem , maar dat je makkelijk 190 km mee kan rijden en bij 100 km p/u aan een 5,5 a 6 L L per 100 km genoeg heeft vind ie heel erg zuinig ,, hij kocht toen een Dodge Ram pick up crew cab met 5.7L V8 met 350pk automaat met alles was je in een mercedes S klasse ook vind ......
daar kan je 15 a 20 jaar mee doen met meer dan 350 K miles zonder serieus onderhoud.

maar als ik hem zeg dat ik een € 250 wij alle 4 ziekte kosten verzekerd zijn voor zijn normen een premium pakket ,, dan denk ie dat ik hem in de maling neemt ,, hij betaald een 600 a 800 $ per maand per persoon ........

Als je niet in een (dure) stad woont zijn huizen daar goedkoper ,, eten en drinken en gebruiks goederen meestal ook , mits je geen europese luxe spullen wil.....

Maar ik wil voor geen goud daar permanent wonen ,, erg leuk om daar rond te hangen.
zo'n andere cultuur ,, de verschillen zijn enorm ,, ipv het land van de onbegrensde mogelijkheden , ik denk meer van onbegrensde tegenstellingen .....

Als je een vak beheerst kan je daar een beste boterham verdienen.
Maar er zijn daar grote groepen mensen die daar echt geen uitzicht hebben, via het leger wat proberen op te bouwen is een veel gebruikte manier.....

ach, tis allemaal relatief :)

Wel eens een pilske besteld in een sportsbar? ;)
 
Hij betaalt daarentegen wel veel en veel minder belasting dan jij.
dat is wel zo ,, als we de jaar opgaves naast elkaar leggen,, maar goed , hier hebben we een aantal voorzieningen die ze daar beperkt of helemaal niet kennnen....

Bovendien vergeet jij in je berekening mee te nemen dat je werkgever ook nog eens verplicht is om 6,25% van jouw salaris te betalen voor de ziektekostenverzekeraar en dat jij daar ook nog eens belasting over betaald. In Nederland zijn heel veel verborgen kosten en daar een stuk minder.
het is wel simpeler daar ,, tenminste voor de gemiddelde amerikaan
Ik heb er wel een haat/liefde verhouding mee. Heb het prima naar mijn zin gehad toen ik er woonde, maar er waren ook een hoop zaken waar ik me aan ergerde, ook de VS kent verregaande betutteling, niet zozeer vanuit de overheid maar bijvoorbeeld wel vanuit de werkgever. Zo heb ik eens enorm op mijn flikker gehad omdat ik naar het werk was gekomen terwijl er sneeuw lag, dat was erg gevaarlijk immers....

Maar terugkomend in Nederland voelde ik me hier ook tijden lang niet thuis en heb er lang over gedacht om toch weer terug te gaan. Inmiddels wel blij dat ik dat niet gedaan heb, maar dat is omdat vooral mijn sociale leven zich hier bevindt.


maar als je te lang of vaak ziek ben of vakantie kan je zomaar je werk kwijt zijn ontslag bescherm zoals hier kent men niet ,,, ,men is anders bezig met je c.v
 
maar als je te lang of vaak ziek ben of vakantie kan je zomaar je werk kwijt zijn ontslag bescherm zoals hier kent men niet ,,, ,men is anders bezig met je c.v

In Nederland is ook bijna geen bedrijf meer te vinden dat zijn medewerkers niet eerst een paar jaarcontracten aanbiedt om op die manier diezelfde flexibiliteit te hebben.

En ontslagbescherming heeft ook forse nadelen. Hier betekent een reorganisatie (die soms nou eenmaal hard nodig zijn) dat de mensen met de minste dienstjaren worden ontslagen, daar worden degenen die slecht presteren eruitgezet. Zachte heelmeesters maken ook soms stinkende wonden.
 
In Nederland is ook bijna geen bedrijf meer te vinden dat zijn medewerkers niet eerst een paar jaarcontracten aanbiedt om op die manier diezelfde flexibiliteit te hebben.

En ontslagbescherming heeft ook forse nadelen. Hier betekent een reorganisatie (die soms nou eenmaal hard nodig zijn) dat de mensen met de minste dienstjaren worden ontslagen, daar worden degenen die slecht presteren eruitgezet. Zachte heelmeesters maken ook soms stinkende wonden.

tja maar goed het aantal contracten is beperkt, de regel duidelijk.

Dat is wel zo maar flexibele arbeid is nadelig voor de oudere medewerker zeker in de lagere regionen ,, of als je ziekelijk bent of iets anders dat je negatief opvalt.....

Als ze van iemand af willen kunnen ze van iemand af ,, het is puur dat ze er geen een maand salaris voor ieder jaar voor ieder jaar als is 30 jaar geen 30 maand salarissen mee....

Wat je wel ziet in de VS de soms kruiperige houding t.o.v de top ,, slijmballen en doordat niemand echt eerlijk uitspreekt wat er niet goed is gebeuren er vervelende dingen....
dat vrezen voor je eigen baantje heeft ook een prijskaart....
 
........................................kilometerheffing................................................
 
tja maar goed het aantal contracten is beperkt, de regel duidelijk.
En die wordt keurig omzeilt, met als gevolg een standaardperiode van 26 weken WW.
Dat is wel zo maar flexibele arbeid is nadelig voor de oudere medewerker zeker in de lagere regionen ,, of als je ziekelijk bent of iets anders dat je negatief opvalt.....
Och... das hier nog veel erger, met die onterechte angst voor contracten in Nl.
Als ze van iemand af willen kunnen ze van iemand af ,, het is puur dat ze er geen een maand salaris voor ieder jaar voor ieder jaar als is 30 jaar geen 30 maand salarissen mee....
Das precies de reden dat hier mensen niet op de juiste plek zitten, of maar blijven zitten.
Daarbij werkt het verlammend en heeft het een negatief effect op aanname beleid.
Wat je wel ziet in de VS de soms kruiperige houding t.o.v de top ,, slijmballen en doordat niemand echt eerlijk uitspreekt wat er niet goed is gebeuren er vervelende dingen....
dat vrezen voor je eigen baantje heeft ook een prijskaart....
Dat is hier niet anders hoor.
Mijn bedrijf neemt niet eens meer mensen in vaste dienst aan. Al jaren niet meer (mag niet van de overheid/stemmers).
Is wel even anders managen.
De vaste medewerkers voelen zich enorm bedreigt door de jonge honden, en de jonge honden komen een jaar of twee werken en trekken verder. Kost nogal wat zo...

Gelukkig zijn er ook veel voordelen, maar het is allemaal niet zo makkelijk als gesteld.


Oh ja. KM heffing....


[modbreak]


En weer on topic aub

[/modbreak]

Ja, ik zal me er ook aan houden.... :$
 
Wat je wel ziet in de VS de soms kruiperige houding t.o.v de top ,, slijmballen en doordat niemand echt eerlijk uitspreekt wat er niet goed is gebeuren er vervelende dingen....
dat vrezen voor je eigen baantje heeft ook een prijskaart....

Zie ik in Nederland ook, niet omdat ze bang zijn voor hun baan, maar bang om dat extra periodiekje niet te krijgen.

Oh ja, kilometerheffing.... :+

In de VS hebben ze tolwegen, ik zie nog steeds niet in waarom dat in Nederland niet ook een goede oplossing zou zijn....
 
Laatst bewerkt:
Zie ik in Nederland ook, niet omdat ze bang zijn voor hun baan, maar bang om dat extra periodiekje niet te krijgen.

Oh ja, kilometerheffing.... :+

In de VS hebben ze tolwegen, ik zie nog steeds niet in waarom dat in Nederland niet ook een goede oplossing zou zijn....

teveel korte stukjes?
 
@martell, ik zou je graag van repliek dienen, helaas dan heb ik een alinea per quote nodig.
Helaas is de waarheid niet altijd zo simpel als populisten graag voorspiegelen.
Bovendien beginnen de modjes te mopperen dat we van het topic afdwalen.

@autoreply, ja ik ben er geweest, ik ben ook in de buurten geweest waar je volgens de blanke amerikanen niet mag komen. bovendien werk ik regelmatig met Amerikanen. Momenteel met Canadezen, die vinden Amerika ook 3x nix.

De kilometerheffing: elke heffing die niet naar draagkracht is, is per definitie discriminerend.
je ontneemt de metselaar die naar een klus moet een half uurloon, terwijl de bankdirecteur nog geen 10% bijdraagt.

daarnaast is de kilometerheffing gebaseerd op het energielabel van de auto. dat gekke label heeft een deelfactor in zich met het frontaal oppervlak van de auto. als je een golfje hebt met dezelfde motor als een hummer (theorie!) scoort de hummer beter |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan