Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346
Was het gebruik van waterstof niet slechts een distrubutie middel van energie, en niet zozeer een energie bron?

Ik weet er niet veel van hoor, maar zover ik weet wordt water ontleed tot waterstof. Dit kost een hoop energie. 50% van deze hoeveelheid energie komt vrij wanneer waterstof oxideert tot water, de rest gaat verloren.

Het maakt ons zover ik weet niet minder afhankelijk van fossiele brandstoffen.


De uitstoot van onze automobielen is inderdaad niets vergeleken met wat er wereldwijd gebeurt, maar zoals de spruitjeslucht-campagnes ook wel eens zeggen: "Een beter millieu begint bij jezelf" _O-


PS van mij mag het millieu trouwens de vinkentering krijgen, zolang de benzine prijzen maar goed te doen zijn en de files verdwijnen. Nou, dan vind ik een kilometerheffing met vrijstelling voor motoren een PRIMA oplossing :P

Die waterstof kan je ook wel uit andere dingen dan water halen hoor ;) Tevens is men erg bezig met biobrandstoffen, zoals jullie wel weten rijden veel dieselauto's ook op slaolie en dergelijke :P In een aantal Scandinavische landen kan je ook al bioethanol of biodiesel bij de pomp tanken. Die biobrandstof wordt bijvoorbeeld gemaakt uit compost of ander natuurlijk afval :)
 
nu is deze waanzin natuurlijk niet de enige achterlijke regel die ons door de strot is geduwd.
Paar jaar geleden is hetzelfde gebeurd met de ziekenfonds regeling.
Nu weet ik wel dat de nederlandse zorgregeling wereldwijd geroemd word maar tegen welke kosten.
Mooi voorbeeld is een collega van mijn vrouw, deze heeft 18 jaar geleden een drieling gekregen.
Nu hebben ze hun 18e verjaardag kunnen vieren, maar als keerzijde van deze mooie medaille moet hun moeder nu 600 euro per maand ziektekosten betalen :X
:X voor een gemiddeld gezin is dit natuurlijk een aanslag op hun maandelijkse inkomsten/uitgaven patroon.
Nu kan je natuurlijk zeggen dat de 3 jongens maar moeten gaan werken. Maar wat als ze een extreem zware studie volgen, of nog erger..... stel dat ze zijn geboren met een afwijking waardoor ze niet normaal functioneren in de maatschappij.

Moraal van mijn verhaal en vooral frustratie is dat wij vertegenwoordigers van ons land kiezen en hun het recht geven uit onze naam beslissingen te nemen.
Helaas zijn veel van deze beslissingen niet hetzelfde als welke "het volk" het liefste zouden zien.
Ik kies er namelijk niet voor om straks meer dan 800 euro belasting te betalen voor een auto en ook nog eens 250 te moeten betalen om gegarandeerd te zijn om zorg te ontvangen mocht er wat met te gebeuren.
Ik heb het idee dat de afgelopen 10 jaar ineens alles vertienvoudigt moet zijn qua uitgaven om hetzelfde effect te hebben als alle tijd daarvoor.
 
en over 2 jaar met de verkiezingen stemmen alle makke schapen weer op cda/cu/pvda na weer een golf van valse beloftes.

volgensmij heeft bos elke belofte in de verkiezingen al verbroken :')
 
Die waterstof kan je ook wel uit andere dingen dan water halen hoor ;) Tevens is men erg bezig met biobrandstoffen, zoals jullie wel weten rijden veel dieselauto's ook op slaolie en dergelijke :P In een aantal Scandinavische landen kan je ook al bioethanol of biodiesel bij de pomp tanken. Die biobrandstof wordt bijvoorbeeld gemaakt uit compost of ander natuurlijk afval :)
waterstof was maar een voorbeeld, ik had natuurlijk ook electrische voertuigen kunnen noemen die al bestaan door hem op te laden via het 220 netwerk. En dit netwerk kan weer gevoed worden door zonnepanelen. Hoe goed voor het milieu wil je het hebben??
 
en over 2 jaar met de verkiezingen stemmen alle makke schapen weer op cda/cu/pvda na weer een golf van valse beloftes.

volgensmij heeft bos elke belofte in de verkiezingen al verbroken :')

Yep, en helaas zijn alle politici zo. Gouden bergen beloven, niks waarmaken en als ze verkozen moeten worden weer opnieuw lopen zwammen
 
Ik bedacht me vandaag dat die assholes waarschijnlijk hetzelfde doen als destijds met de zorgverzekering: met een schappelijke prijs beginnen en als we er eenmaal aan vast zitten die prijs omhoog duwen. Hoe hard is die 3 cent? Blijft die 1 jaar staan? 5 jaar?
Of wordt jaarlijks bij de begroting gekeken hoeveel geld ze nodig hebben en wordt de prijs daarop aangepast?
 
Ik kan me voorstellen dat men ervan baalt, om de argumenten die Rubbere Ronnie ook geeft, maar de omstandigheden zijn nou eenmaal dusdanig dat iedereen erop moet inleveren om de uitstoot te beperken en de schaarse van brandstof zo lang mogelijk te rekken.
Juist dan zou je toch een belasting verwachten waarin het verbruik meespeelt? Als ik mijn auto vergelijk met die van mijn broer, dan rijdt hij letterlijk meer dan twee keer zo ver met een liter benzine. Toch betaal ik straks met mijn zuipschuit 0,7 ct/km en hij met zijn zuunigjesan doosje ook 0,07 ct/km.
Dat aspect wordt dus volledig weggewuifd..

Toch maar hogere accijns, dan?

Overigens is dat een grappige link. In dat overzicht wordt ook nog gegoogeld met de restwaarde. Maar wie garandeert deze cijfers? Welke malloot gaat er nog een auto kopen als je euro's per kilometer kwijt bent? Of gaan we de zakelijke blikjes oprijden tot de wieltjes er af vallen?

Anyway: ik ben al jaren een motor-doorrijder. Zolang de motor nog niet voorzien hoeft te worden van zo'n graaikastje, kan ik motor blijven rijden. Wordt dat anders... ja, dan moeten we toch maar wat anders. Een puistenpuberraceplee, misschien....
Kenne we weer gaan opvoerehhhhhh.....






Of toch maar emigreren?
 
waterstof was maar een voorbeeld, ik had natuurlijk ook electrische voertuigen kunnen noemen die al bestaan door hem op te laden via het 220 netwerk. En dit netwerk kan weer gevoed worden door zonnepanelen. Hoe goed voor het milieu wil je het hebben??

Kijk, dat is natuurlijk toekomstmuziek. Het is wel datgene waar we heen gaan als de olie echt bijna op is :o

Eigenlijk vind ik veel kwalijker dat die gasten in de Tweede Kamer altijd wel praten over Geert Wilders als een soort Hitler, terwijl ze er zelf ook steeds gekkere praktijk op na willen gaan houden. Straks komen ze nog met het idee om bij een iedereen een chip in te brengen zodat ze altijd kunnen zien waar je bent zodat ze snel help kunnen verlenen indien nodig :z (wederom weer het DDR-idee krijg ik hierbij)
 
Ik bedacht me vandaag dat die assholes waarschijnlijk hetzelfde doen als destijds met de zorgverzekering: met een schappelijke prijs beginnen en als we er eenmaal aan vast zitten die prijs omhoog duwen. Hoe hard is die 3 cent? Blijft die 1 jaar staan? 5 jaar?
Of wordt jaarlijks bij de begroting gekeken hoeveel geld ze nodig hebben en wordt de prijs daarop aangepast?
deze 3 cent is een starttarief voor kleine auto's. dus als jij een golfje hebt en je rijd in de spits kan het zomaar zo zijn dat je in 2012 al 10 cent per kilometer. het bedrag is geheel afhankelijk van je auto en je tijdstip. Dus die 3 cent moet je eigenlijk niet eens van uit gaan als je een fatsoenlijke auto rijdt. Maar uiteraard kan de overheid niet al overal in de kranten gaan roepen dat de gemiddelde prijs werkelijk meer op 10 cent zit per auto.
 
Toch zou ik wel eens willen weten wat die prijs wordt voor laten we zeggen een diesel auto met een gewicht van 1200 kilo. (mooi gemiddelde lijkt me zo)
 
Kijk, dat is natuurlijk toekomstmuziek. Het is wel datgene waar we heen gaan als de olie echt bijna op is :o

Eigenlijk vind ik veel kwalijker dat die gasten in de Tweede Kamer altijd wel praten over Geert Wilders als een soort Hitler, terwijl ze er zelf ook steeds gekkere praktijk op na willen gaan houden. Straks komen ze nog met het idee om bij een iedereen een chip in te brengen zodat ze altijd kunnen zien waar je bent zodat ze snel help kunnen verlenen indien nodig :z (wederom weer het DDR-idee krijg ik hierbij)
het is dan wel toekomstmuziek, maar het allang kunnen bestaan als hier meer geld in werd gestopt in het verleden.
De auto's die dit kunnen bestaan al, ook is er onlangs bekend gemaakt dat er circa 6000 palen in nederland worden geplaatst waar je deze auto dan op kan laden. Dit overigens terwijl er nog geen 5 auto's rondrijden in nederland met deze aansluiting maar dat moet dus wel gaan komen.
Maar als je dan meerdere zonnepanelen hebt op je dak hoeft dit geen toekomstmuziek te zijn maar een realistisch punt voor het heden.

Het gehele wilders verhaal is natuurlijk helemaal van de pot gerukt.
Ik kom er eerlijk voor uit dat bij de volgende verkiezingen voor wilders word gestemd. Maar iedereen verklaart me voor gek, dit terwijl als er nu gestemd zou worden zijn partij de grootste volgens de peilingen zou worden.
Dit kom wel door het demoniseren van alle kanten waaronder onze eigen 2e kamer.
Meeste mensen durven hier niet voor uit te komen omdat ze bang zijn om ook voor gek te worden verklaart, dit terwijl veel van diezelfde mensen ook op pvv zullen stemmen.
 
toch raar, dat Emiel als argument aanvoert: "Ja maar de bpm wordt afgeschaft en dat levert je dus een voordeel op", waarop de verslaggever opmerkt: "ik heb al een auto"

Emiel: "ja als je een nieuwe koopt".

Dus je hebt alleen voordeel als je een nieuwe auto koopt.
Geen 2ehands dus.

Lekker dan.
Zelfde dus voor motoren.

Het zal voor 59% goedkoper worden, jaja, toch wordt het duurder.
Ik geloof dat rekeningrijden een prima manier is om evenredig belasting te gaan betalen, maar dit gaat gewoon weer een kwarte van Kok melkkoe worden :Y
 
Laatst bewerkt:
toch raar, dat Emiel als argument aanvoert: "Ja maar de bpm wordt afgeschaft en dat levert je dus een voordeel op", waarop de verslaggever opmerkt: "ik heb al een auto"

Emiel: "ja als je een nieuwe koopt".

Dus je hebt alleen voordeel als je een nieuwe auto koopt.
Geen 2ehands dus.

Lekker dan.
je kan er rekening mee houden dat de 2e hands prijzen van dure grote auto's in elkaar gaat storten, dus als je dan een 2e hands auto gaat kopen zal hij wel lekker goedkoop gaan worden. Ook gaat denk ik het importeren van auto's goedkoper worden, ga er namelijk even vanuit dat ook hier de bpm wegvalt. Dus ga je een andere kopen ben je lekker goedkoop uit, wil je je auto verkopen die je net een jaar geleden hebt gekocht(zoals ik) dan moet je denk ik blij zijn als hij nog maar de helft waard is van wat je er voor hebt betaald.
 
even die link aanklikken 1 pagina terug zou ik zeggen, dan kan je zoeken op type auto en brandstofsoort.
mijn auto weegt 1550 kilo en is ook diesel en ik ga dan 16,4 cent betalen.

Ik heb een Seat Leon uit 2001, en is te vergelijken met een Golfje. Qua gewicht is die zo'n 1200kilo. Het probleem is, er zit een LPG G3 installatie in, maar die optie staat er niet tussen. In welk tarief komt dit soort auto's nu te zitten ?.
 
even die link aanklikken 1 pagina terug zou ik zeggen, dan kan je zoeken op type auto en brandstofsoort.
mijn auto weegt 1550 kilo en is ook diesel en ik ga dan 16,4 cent betalen.

Ah die had ik niet gezien, kom ongeveer op 7.4 cent/km met een vw golf 1.9 tdi van 2000.

Dat is fraai, ik rij 30.000 per jaar... 2220 euro!
Terwijl ik nu dus 1032 per jaar betaal aan wegenbelasting.

Tijd om te gaan verhuizen lijkt me zo.
 
Ah die had ik niet gezien, kom ongeveer op 7.4 cent/km met een vw golf 1.9 tdi van 2000.

Dat is fraai, ik rij 30.000 per jaar... 2220 euro!
Terwijl ik nu dus 1032 per jaar betaal aan wegenbelasting.

Tijd om te gaan verhuizen lijkt me zo.
begrijp ook niet hoe ze er bij komen dat zo'n 59% van alle gebruikers minder gaat betalen. Ik geloof dat zo'n 16% meer zou gaan betalen, maar de inkomsten voor de schatkist gaat niet omlaag of omhoog. Dit zou betekenen dat deze 16% zo extreem veel meer moet gaan betalen dat deze dat verschil moeten gaan maken. :W :W
 
Laatst bewerkt:
Wie betaalt dan "de kastjes"?
Heel de infrastructuur en organisatie voor inning en vernietiging van dit geld zal toch ook door iemand betaald moeten worden......

Klopt uiteraard, maar ik ging van de meest gunstige voorstelling uit....... en zelfs dan gaat het ons meer geld kosten.
 
De kilometerheffing gaat door en wordt duur

Moraal van dit verhaaltje:
Iedereen die gelooft dat 60% van de automobilisten minder gaat betalen is naief.
Dat is alleen maar een politiek praatje om het verhaal geaccepteerd te krijgen.
Als het vervolgens te weinig oplevert doen ze gewoon het tarief versneld omhoog.
 
Ik bedacht me vandaag dat die assholes waarschijnlijk hetzelfde doen als destijds met de zorgverzekering: met een schappelijke prijs beginnen en als we er eenmaal aan vast zitten die prijs omhoog duwen. Hoe hard is die 3 cent? Blijft die 1 jaar staan? 5 jaar?
Of wordt jaarlijks bij de begroting gekeken hoeveel geld ze nodig hebben en wordt de prijs daarop aangepast?

full
 
De kilometerheffing gaat door en wordt duur

Moraal van dit verhaaltje:
Iedereen die gelooft dat 60% van de automobilisten minder gaat betalen is naief.
Dat is alleen maar een politiek praatje om het verhaal geaccepteerd te krijgen.
Als het vervolgens te weinig oplevert doen ze gewoon het tarief versneld omhoog.



en als we hier voor een schijntje rondrijden zoals in de VS waar auto's vergeleken met hier niks kosten en de benzine ook vergeleken met hier bijna voor niks,,, en wegenbelasting doen daar ook niet veel voorstellen vergeleken met hier.......
Dan kon ik me wel voorstellen dat er eens wat bij moet ,, maar dat is in het geheel niet op z;n plaats ,, en aangezien we de afgelopen kabinetten bij J.P van een top 5 sociale voorzieningen naar beneden gedonderd zijn zelfs uit de top 10 ,, kan je ook niet meer zeggen dat het is om de zorgstaat overeind te houden.....
 
Ik ben er alleen maar blij mee, want dat koekblik kost nu alleen maar geld terwijl dat ding voor de deur staat en ik op mijn motor zit. Gaat me een hoop geld schelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan