Intruder 1400 een DO or Dont?

Easy Cruiser

Rookie
20 jan 2008
7
0
Ik ben iemand die het heerlijk vind om over de binnenwegen te tokkelen. Na eerst een Yamaha virgao 535 te hebben gereden ben ik overgestapt op 'n Kawasaki Vulcan, maar nu deze het inmiddels welbekende probleem met de nokkenas ketting heeft, en repareren een heel kostbaar plaatje wordt, zit ik er nu aan te denken om een Intruder aan te schaffen. Inmiddels is me wel duidelijk dat als je de keuze hebt tussen 'n 800 of 'n 1400, de laatste toch wel de voorkeur heeft.

Maar waar ik heel benieuwd naar ben, is wat reakties van degene die zo'n ding rijden of hebben gereden. Behalve 'n mooi weer rijder, ben ik iemand die zo'n ding ook gewoon regelmatig voor woon werk verkeer wil gaan gebruiken. Ik heb geen schrik voor poetsen dus dat chroom weerhoud me er niet van om kilometers te maken.

Maar hoe is zo'n ding in algemeen gebruik. Zijn er "kwaaltjes" die bekend zijn, slecht starten met koud weer, ik noem maar wat. Is hij makkelijk in onderhoud of heeft hij juist veel aandacht nodig. Graag zou ik eens van de rijders die 't kunnen weten horen wat hun ervaring met de Intruder is.
 
Laatst bewerkt:
kijk ff op http://www.ioch.com (www.ioch.com) daar kunnen ze al je vragen beantwoorden

http://www.ioch.com/forumBB2/

gr. van een verstokte intruder rijder
 
Bij kant af geen problemen.

In de winter minder vlot starten dan een 4 pitter, maar bij freqeuent gebruik heb je er geen last van.

Nadeel is de tankinhoudt, dat is 13 liter, maar eenvouidig te vergroten naar 22 liter, verbruik van een 1400 ligt tussen de 1 op 18 / 19 en 1 op 14, ligt aan jezelf

Fiets is oerdegelijk en er rijden er een paar rond in Ned. met meer dan 150.000 km op de teller, mede door met beleidt bereden en op tijd onderhoudt.

Vediep je ook eens in de S83, dat is de nieuwe 1400 die in Ned. niet uitgebracht is, in belgie kostten ze van 2007 ca 5000 euro, dat is dus goed te doen, ik ben ook met zo 1 bezig.

Andere trudy's heb ik ook veel gehad, maar een 1500 wil ik niet weer, zij erg lomp, maar starten alleen als ze zin hebben.

Je kan ze ook makkelijk verbouwen, hier een paar plaatjes van een oude VS 750 van mij

http://members.lycos.nl/shy34/Bredeviper/ (Build a Free Website with Web Hosting | Tripod)
 
Laatst bewerkt:
Owké, bedankt voor je reaktie, daar kan ik weer wat mee. Ik had de site van I.O.C.H trouwens ook al ontdekt, maar het kan natuurlijk zijn dat men daar iets bevooroordeeld is. Ik wilde ook de mindere kant van de "trudy" horen, en daar moet je toch op 'n wat algemener forum voor zijn.

Maar voor zover ik nu hier en daar wat heb gevonden is er op zich weinig aan te merken geloof ik op de Intruder in 't algemeen. Nu is 't zo dat bij de dealer waar ik "mijn" 1400 heb zien staan, er ook 'n 800 stond. Maar ik heb ook begrepen dat als je de mogelijkheid hebt om daar voor te gaan, je dat beter kunt doen. Zit er echt zoveel verschil tussen die 2 behalve dat de 1400 natuurlijk meer power in huis heeft?
 
De 1400 is gewoon de oerchopper.
Als je eerst een 700 of 800 koopt wil je gauw een 1400.
De 1500 is een heel andere fiets, Is ook geen VS maar een VL
Paul Thijsse die daar zit heeft dat ding met 150.000 km
Ben die er af en toe ook schrijft doet er ook weinig voor onder.
Dreke zijn 1500 heeft iets van 135.000 km probleemloos op de klok staan.
Groot voordeel is dat t/m de 1400 cc haast alle onderhoudt makkelijk zelf te doen is.

kijk ook eens op www.ioch.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens een paar rondjes gereden op een 700 en een 1400.

Allereerst was het verhaal nummer 1 bij de kenners dat het chroomwerk er zo vanaf bladderd na een tijdje, in ieder geval bij de eerste jaargangen.

De 700 is klein, zet m naast een andere motor en je ziet het er vanaf. Verder rijd dat lekker door de toeren.
Het zijn betrouwbare blokken. De looks waren voor toen heel 'clean' en daarom vond je hem toen als chopper mooi of niet en niet iets ertussen.

Toen kon je kiezen tussen de wat vierkantere Honda shadow 800, de kawasaki vulcan 750, en de yamaha virago 750. En dus de intruder 700/750/800.

De 1400 intruder merkte ik op als Topzwaar. Vergeleken met meerdere ruim 350 kilo wegende harley's waar ik zo af en toe mee reed (waar ik toen het vergelijk mee kon leggen, en met mijn eigen eerste motor) voelde je het gewicht met stapvoets manouvreren enorm. Dan voelde de harley aan als een kinderfiets.

Kwa bouw is de 1400 slank, maar het gewicht voel je goed.
Zodra je eenmaal rijd laat hij zich goed sturen. Als je het gas opentrekt sleurt hij de straatstenen uit de grond. Voelt dan ook 3x krachtiger aan als de 700.

Op de stedelijke wegen zal je met de 800 voldoende vermogen en wendbaarheid hebben.
Wil je voor veel koppel en een net wat groter formaat gaan, en/of je zit veel op de snelweg cq een lager toerental / wegligging, dan is de 1400 leuk.

Kwa kosten hoef je het denk ik niet te laten want ze bestaan al heel lang (22 jaar? )

De cardanaandrijving is heel fijn en er zijn/waren veel accesoires voor te koop.
 
Nou ik denk dat ik er aardig uit ben, en niet bang hoef te zijn dat ik met de Intruder een miskoop in huis haal. Degene die ik op het oog heb is uit '95 en ziet er gewoon perfect uit. Liefde op het eerste gezicht. Ik denk dat ik me daar de komende jaren nog heel goed mee kan vermaken.

Iedereen bedankt voor de reakties
 
En als je er zuinig op bent.

Ze kosten nu net zoveel als "toen" nieuw, of nog meer.

Zeer waardevast!

Is dat bij de intruders nu ook al het geval? Eerst zie je ze enorm dalen (oud model bedoel ik, voor 2000 euro zag ik ze staan). En nu hebben ze een soort status opgebouwd?

Net als die oude goldwing 1200, eerst zie je ze als 15 jaar oude voor 3000 euro, en nu zijn ze 20 jaar oud en moet je er 4500 voor neertellen :z
 
Mag ik even van de gelegenheid gebruik maken om je te wijzen op mijn advertentie?
intruder 1400 1987

Deze fiets heb ik gekocht voor de lol en niet voor dagelijks verkeer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem vrij gevoelig vind voor wegbelijning. Ze rijden verder wel als een tiet.

Mocht je interesse hebben in deze fiets, prijs is een vraagprijs. Ik sta op het punt om hem zwart te spuiten (bij een spuiter). Je kunt je voordeel ermee doen om hem in een kleur naar wens te krijgen.
 
Is dat bij de intruders nu ook al het geval? Eerst zie je ze enorm dalen (oud model bedoel ik, voor 2000 euro zag ik ze staan). En nu hebben ze een soort status opgebouwd?

Net als die oude goldwing 1200, eerst zie je ze als 15 jaar oude voor 3000 euro, en nu zijn ze 20 jaar oud en moet je er 4500 voor neertellen :z
Het is een tendens die je door heel de motorbranch terug ziet op dit moment :X geen idee waarom. Waarschijnlijk iets met vraag en aanbod ofzo...
 
Nou in denk dat ik al wel weet welke het gaat worden. De 1400!
Hij is van '95 ('97 op kenteken) en serieus van de 1e eigenaar
(helaas geen oud vrouwtje, haha)
Is gewoon in perfecte staat, Boekjes en alles erbij. Heeft 30.000 gelopen,
er wordt nog 'n nieuwe achterband op gegooid, krijgt nog een beurtje,
6 maanden garantie, en daarvoor vragen ze €5700

Is toch niet te veel dacht ik?

vrijdag proefritje maken, en als dat ook goed uitpakt, afrekenen en mee nemen!
 
Laatst bewerkt:
Het zijn liefhebbers prijzen, vorig jaar verkocht ik een 98 er met 12.000 km (geen mijlendoos) voor 3750 aan een goede bekende, en daar hoefde geel geld bij.
 
Sorry, waren geen 30.000, maar iets meer dan 3000. Wel mijlen
 
Laatst bewerkt:
Hoi ik heb zelf ook een tijdje een 1400 gereden was er zeer tevreden over
niet over het uiterlijk deze heb ik radicaal laten veranderen
.wat mij opviel was dati ie met standaardvering nogal zweefde dus laat je em standaard zou ik zeker wat stuggere veren overwegen hij stuurd dan veel strakker
evt ook andere veren in de voorpoten met de bijbehorende olie , een verademing.

ik zelf rijd nu HD eigenbouw en dat bevalt ook erg goed .

succes met de aankoop

groeten frank

walz.jpg


dit was mijn 1400 met bigbore kid was ie 1600 cc en 230 achterband
 
Nog even een vraagje, ik heb er nu al verschillende gehoord over een km versie of een mijlen versie. Zit daar ook nog verschil tussen of steld dat niks voor?
 
Km bak is makkelijker af te stellen, mijlen bak komt vaak uit USA of canada, daar hebben ze andere waarden en normen, sommige dingen zijn vergerendeld

En de 1 heeft 4 en de ander 5 versnellingen, maar dat is niet echt relevant, koppel zat.
 
Laatst bewerkt:
Canada heeft ook kilometers. Maakt niet uit. Ik heb veel plezier van mijn 4 bakkie! Zelfs met een zijspan dalijk.

truder98pc9.jpg
 
Ik heb 'm inmiddels gekocht. Damn wat rijdt dat ding lekker. Ik weet zeker dat ik hier 'n goeie koop aan heb gedaan, en er vele kilometers danwel mijlen plezier mee ga hebben. Voorlopig laat ik 'm nog orgineel, want het ding heeft echt nog niks mee gemaakt. Maar wie weet, plannen zijn er in elk geval genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan