mijn softail eigenbouw in de stijgers

rush1234

MF'er
22 jan 2008
53
0
doetinchem
mijn softail word momenteel zwaar gerestyled door badlands custom cycles
wat vinden jullier er van , ik kan niks zelf geen tijd en erg onhandig en het zou een gevaar op de weg worden

155074261_5_p6NG.jpeg


ruwe opbouw alles word pas gemaakt daarna alles naar de spuiter frame word gepowdercoat etc etc

155076191_5_AxXu.jpeg


155077637_5_c3rs.jpeg


155077638_5_kqdN.jpeg


en nu de opbouw

170704342_5_Idi4.jpeg


170704341_5_-ON2.jpeg


170704338_5_tx6Q.jpeg


170704340_5_ySVn.jpeg


170704337_5_2-_b.jpeg


als het goed is is de HD zaterdag klaar uiteraard plaats ik dan ook wat fotos
hopelijk vinden julle het ook wel wat worden

groeten en bedankt voor het kijken
 
wat is dat voor bedrijfje?

het lijkt wel buiten (vloer) en een draaibank op een pallet :?

maar goed, kunnen evengoed vakmensen zijn natuurlijk
 
wat is dat voor bedrijfje?

het lijkt wel buiten (vloer) en een draaibank op een pallet :?

maar goed, kunnen evengoed vakmensen zijn natuurlijk


Ja zoals het er nu uitziet kijk je er wat raar tegen aan maar dit is een nood oplossing ze zijn aan het verbouwen in het pand er naast want laten we wel wezen de regelgeving staat echt niet toe dat je op gewone tegels mag werken de vloeren moeten tegenwoordig lek dicht zijn of hoe noem je het ..en vakmensen zijn het zeker er worden mooie dingen gemaakt Onno Berserk van de bigtwin laat er ook zijn motor bouwen staat naast die van mij zon highnek ding met een panhead blok en Zbar stuurtje kwee niehoe dat rijd iedere zijn ding niet waar . ik heb echt voor de rijdbaarheid gekozen dus niet al te breede achterband en de balhoofdhoek conform frame gehouden 3 graden in dit geval
 
Dat is toch je huidige fiets Frank?

Die bij JB geboren is van oorsprong?


HAaaa die Hulzie

hoe is het met jou ? heb je nog steeds die eigenbouw bike de vs 700? ik heb er nog een foto van dat ik er ff opzit tijden een treffen long time a go .
ik meendat je toen een eigen forum aan het opstarten was iets met sleutelhok of ziets .

maar jouw geheugen functioneerd nog prima want idd deze komt uit de stal van Jacks Bikes . niet dat dat garantie geeft op een goeie bike want godver wat een elllende heb ik in het begin gehad met het ding wile bijna weer good old Jap gaan rijden
maar ja was toch wel verslaafd geraakt aan dat soundje en dat lekkere koppel

hij heeft em in het begin ook wat verbouwd maar das echt waardeloos geweest
ik em toen naar HD Downtown gebracht in arnhem en daar is ie helemaal opgeknapt
ik kom inmiddels alang niet meer in Elburg sind ie die mega toko heeft is alles anders geworden daaro .

ik wilde nu dat de fiets helemaal af is dus niet af en toe eens wat
ook het blok voor de zekerheid laten reviseren niewe zuigers er in etc
daarna mooi stralen en weer laten powdercoaten .

frame alles is opnieuw gedaan het achterwiel had ik er al inzitten maar heb alleen een andere brug laten plaaten welke mooie is afgewerkt en meer bij de lijn van de fiets past
er komen mooie Hooker uitlaten onder die een beetje lijken op de big radius van Vance en hines maar de hookers hebben toch betere pijpjes en de sound is veel dikker niet zon blikkereig geluid maar das weer persoonlijk . uiteraard is alles niet echt goedkoop maar ik heb het heel strak gebudgeteerd en goede afspraken met ze gemaakt voor een totaal plaatje en dan is het best te doen . want ze zijn togv van jacksbikes veel goedkoper kwa uur tarief en bij onvoorzien meerwerk zijn ze de lulligste niet .
als ik van de zomer in de buurt ben in staphorst kom ik zeker bij je langs getuft want ik rij er wel eens langs als ik naar nijeveen ga
bedankt voor je reactie en we keep in contact !!

groet frank en groetjes aan je vrouwtje *D
 
Yep Frank,

Alles goed hier, vrouwtje heeft ook al weer een paar jaar het rijbewijs en rijdt een 1400 cc
Die VS 750 Viper heb ik weggedaan, werdt me te licht.
Daarnaast nog eentje gehad van 290 cm lang!! Totale lengte! (kon de rotonde niet door hier)

Een VL 1500 vertimmert, en daar wou ik een 330 handgesneden, 3 jaar geleden is dat al weer, achterband in hebben, en dat project is gestrand doordat ik de brug niet voor elkaar kreeg (kon ik wel kan een klaar kopen, van die iele dingen van extreme, die waren toen ook al te koop, en de banden kun je nu gewoon in de winkel kopen.
Dus ding maar verkocht aan een Duitser, hoefde ook geen geld bij, heeft vorig jaar in Rosmalen gestaan.

Kinderen, de jongste moet nog 3 maand en dan is ze afgestudeerd.

Verdere nog steeds wat met VS jes, GSX 1100 type 80, CB tje, Ural met span, en meer van dat vreemde spul.

We mogen niet klagen, zolang we nog idee-en hebben, is het goed, en we hebben een schuurtje met een clubje in Steenwijk van 20 x 20 meter en 2 etage's hoog, daar geven we 6 x per jaar sleuteldagen, altijd leuk, met BBQ etc etc.

Forums, Sleutelhok was een bassis, is overgegaan naar vrije rijders, en tegenwoordig www.ioch.nl (dreke is dat)

Allemaal goed dus, en druk met het werk, werk tegenwoordig in 3 ploegen als aluminium lasser, goed werk, en thuis las ik uitlaten en frame's en meer van die gekkigheid.
(tig en autogeen)

Tja, we zijn begin 40 en al uit de kinderen, een ander begint net zeg maar, maar voor ons gaan nu die deuren open die voor een ander openstonden toen ze begin 20 waren.


Ooh ja, ook leuk, voor mijn jongste nog een Magna gemaakt, een VT 750, met uitlaten van een melkmachine, en die kun je vanaf 100 meter starten, gewoon draadloos, zonder dat er een sleutel in het contact steekt, daarmee gaat ze dagelijks Zwolle op en neer.

Ben voor mezelf aan het kijken naar een S83, spul kost geen drol, je kan ze vanaf Belgie invoeren, en daar kost eentje van 2007 5000 euro, dat moet lachen zijn!
 
Yep Frank,

Ooh ja, ook leuk, voor mijn jongste nog een Magna gemaakt, een VT 750, met uitlaten van een melkmachine, en die kun je vanaf 100 meter starten, gewoon draadloos, zonder dat er een sleutel in het contact steekt, daarmee gaat ze dagelijks Zwolle op en neer.
En dan erachter komen, dat ie in versnelling staat :X
 
Hoi Hulzie

so jou kids zijn al volwassen waar blijft de tijd , ik weet nog het ioch treffen
hadden we het er nog over ik was net vader geworden van een dochter deze is inmiddels bijna 5 jaar .

ik mis de freedom wel eens maar ja het is dubbel he het is aan de ene kant geweldig om papa te zijn aan de andere kant mis je het vrije gevoel.

dus je bent van de eigenbouw 700 afgestapt ? ik vond het wel een unieke bike
maar kan me wel voorstellen dat je eens wat dikker wilde
ik durfe in mijn 700 tijd niet eens een vrachtwagen in te halen ik had het gevoel met bike en al de wielkasten ingezogen te worden , de 1400 deed het iets beter maar die stuurde voor geen meter meer na de verbouwing wat een hel was dat bij 90 km pu begon ie te zoeken en was geen bocht door te krijgen dat ie vet smoelt is leuk maar ik wil ook graag lekker toeren ook sporen in de weg was ie heel gevoelig voor met inhalen op de snelweg reed je door die wielsporen het leek dan net alsof de achterkant een half uur latr aankwam dus exit met het ding die ik nu heb rijd heerluk snaar strak en mega plat een rotonde pakken no problemo een verademing geen sporing meer etc
van die achterband merkt je niks ik ben wel voor zeker gegaan en het bij 240 breed gelaten dik genoeg en je hebt een goed sturende motor wil je breder dan moet je sowieso een ride side drive nemen om het wiel inhet midden te laten je ehbt dan ook geen primaire bak offset meer nodig die heb ik dus wel en een smallere belt
het wiel staat bij mij iets uit het midden maar daar heb ik tot nu toe niets van gemerkt
de VROD van HD heeft overigens standaard een 240 achterband ne stat zelfs bewust iets uit het midden voor de balans (welke dat mag wezen weet ik niet ) maar HD schijngt dit stock standaard te doen hoe dit precies zit weet ik niet .

maar mooi dat je vrouw nu ook haar roze kaartje heeft gan ze fijn mee sturen
heb je een foto van je huidige bike ? ben zeer benieuwd !

groeten van frank
 
Deze was die van 290 cm lang

DSC00163.jpg


En op dit moment staat hier een gewone 1400 en een 1500 en nog een paar pekelijzers, vorige week net nog een hele mooi GSX 1100 verkocht, een geheel gereviseerde uit 1982.
 
Laatst bewerkt:
ja das een heel lang ding wel gaaf hoor

wat voor blok zit er in ?

enuh ben je een beetje in de motorhandel gegaan ? gezien alle bikes doe je zoal opnoemd .. die 1400 ccs blifen altijd wel goed verkopen volgens mij

groeten frank
 
Dat is een CB 750 uit 1972 Frank.

Nee geen handel
Doe wel eens wat weg, maar ik mag er graag mee spelen.
Eigelijk doen we de meest vreemde dingen.

We hebben pas nog met groep een intruder 1400 weggeven, die ik ergens heel goed kon weghalen, zelf even gereviseerd, en die is gegaan naar iemand die het even slechter ging en anders geen vervoer had, ding kostte met een aantal mensen, 10 euro p.p.

Nu zijn we bezig met een zomaar aktie om een gezin een week met vakantie te sturen, een luxe vakantie, ook voor een geintje van een paar euro p.p. en maak iemand blij. e.e.a. gaat gewoon via forums, er zijn er een heleboel.

Maar handel echt 0,00, ik mag graag wat scharrelen en heb mijn gereedschap toppie voor elkaar, en kan het ook, zo ook onze sleuteldagen, dat is toch humor? Als je een Jap fiets hebt (racer) dan kost kleppen stellen ca 300 euro, voor dergerlijke dingen staan wij open, hier kost dat niks oftwel matriaalkosten en dat is ca 15 euro voor een nieuwe pakking, onze winst hierin is een gezellige zaterdag altijd.

De mensen die we daarmee bereiken, dat is de groep die nog rijdt, maar geen geldt heeft voor een garage om het onderhoudt te laten doen.

En dat geeft gewoon heel veel genoegdoening, zo ook, met mijn TIG lasapparaat thuis, er is altijd wel wat, morgen krijg ik een frame aangeleverd om te lassen, en een uitlaat, en niet tegen betaling, want dan ga ik niet aan het werk, hooguit tegen matriaal kosten, in deze zal dat zijn 2 kilo toevoeg, dat kost 20 euro, niet de centen maar de toevoeg, opdat ik een hekel heb aan winkelen, en dat spul altijd besteld moet worden.

Tja, als je heel veel hebt gedaan, kun je nou eenmaal kennis overdargen, en dat is leuk.
 
Deze is ook mooi is wel geen chopper, maar een versnellingsbak verwisselen die kapot gelopen was, en de man had zelf de middelen niet, was ook een 10 euro p.p. aktie.

Een blij gezicht kopen we meer voor dan 10.000 euro, en gezondheid is ook niet te koop, het meeste wat er tussenin ligt praktisch wel, want dat gaat alleen om geld, maar dit doen we op kleine forum, forums tot ca 200 gebruiikers, anders is het niet te behappen en krijg je misbruik maken en meer van die gein, want we werken ook gewoon 40 uur in de week.
 
Laatst bewerkt:
dat zijn nog eens initiatiefen , ik kan mj voorstellen dat de voldoening heel groot moet zijn.
en idd poen is ook niet alles . en als je de ruimte hebt om te sleutelen en je hebt de spullen ook nog voor elkaar en belangrijker nog de kennis in huis .
En het leven is al duur zat leuke fotos ook en brengt meteen een hoop gezelligheid en das niet te koop wel dan .

die ene bike die je aan het reparen was lijk wel een soort leger uitvoering met dat groen .

groeten frank
 
Yep, dat was een oude V75 guzzie, die kwam uit Italie, was een ex van de Guarda?? Of hoe schrijf je dat? In elk geval de Italiaans politie, toeters en bellen en alles zat er nog bij.

Moet nu naar het werk, wordt een latertje vandaag, iemand is 34 jaar in dienst bij ons en heeft 0 ziektedagen, we gaan met heel de afdeling -waar ik werk, de lasserij- uit eten ter gelegenheid daarvan.
 
gf zon fiets mijn maat heef een guzzi uit het leger helemaal orrigineel met alles er nog op en aan rijd nog leuk ook zon ding zit zelfs een aangepaste bak op om beter door het zand te kunnen rijden

veel plezier met je feesie 0 ziekte dagen hoe doe je dat
 
Mijn HD is klaar ze hebben er deze week nog flink aan moeten trekken om em klaar te krijgen met name de digitale snelheidsmeter inbouwen in het luchtfilter was heel veel werk het resultaat is boven verwachting vind ik hier wat fotos ik heb er snel een paar gemaakt dus de kwliteit is niet optimaal greetz frank

175238069_5_f48z.jpeg


175238070_5_jgYp.jpeg


175238071_5_BY5F.jpeg


175238072_5_T-kC.jpeg


175238073_5_1aDG.jpeg


175238074_5_sPLy.jpeg


175238075_5_5sU-.jpeg


175238077_5_Uel8.jpeg


175238078_5_wndN.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan