Gilera GP 800

Helemaal top dat is zeker wat voor mij.
ik ben al een tijdje op zoek naar zo iets maar wist steeds niet precies wat het beste was,
Kom je 9 mei ook naar de scooterexoress meeting.? Zo ja kun je hem niet voor mij mee nemen? Ik kom ook met de gp. Vrouw heeft late dienst geregeld voor zichtbaar om mij de kans te geven om daar naartoe te gaan.

Ik denk dat hij met gemak de 200 over gaat met de jcista hoor.
Ergens onderweg in mijn project had ik de dr pully erin zitten met de originele vario. Toen was hij nog niet afgesteld en ging hij 178 gps toen wisselde ik de dr pully voor de jcosta en alleen de ruil al ging gelijk door naar de 185 gps nog zonder afstelling. Toen al 7 km erbij,
daarna ben ik bij ruud geweest om hem voor het eerst op de testbank af te stellen.
Toen gooide hij er gewoon 1000 rpm ertegenaan oftewel de rpm verlegt.
dat was het moment dat hij toen ook al op de193 gps zat,
het verschil was ook dat hij bij ruud op de testbank 193 haalde en dit op de weg ook ten alle tijden haalde!

De dr pully rollen in de polini vario lukt het niet om de 200 op de testbank te vertalen naar de weg toe.
dus daar heb ik wel vertrouwen in in de jcosta.
en die waarden van nu is alleen van toepassing in deze setup he.
het geeft even een vertekend beeld omdat die 200 km op de testbank met een extreem verkorte vertanding is.
met de originele tandwielen setup zou die de 200 ruim overschrijden, en nog steeds sneller accelereren dan origineel standaard gp natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Kom je 9 mei ook naar de scooterexoress meeting.? Zo ja kun je hem niet voor mij mee nemen? Ik kom ook met de gp. Vrouw heeft late dienst geregeld voor zichtbaar om mij de kans te geven om daar naartoe te gaan.

Okay dat van die vrouw met late dienst is nieuwe voor mij,
ja ik ga wel even kijken, maar dat was al bekend ;)
Hopelijk heb ik hem dan al helemaal gemonteerd enzo, maar zonder dat ik kom kun je dat ding ook wel gewoon kopen, gewoon niet lullen maar kopen!
Het heeft mij een tijdje gekost om uit te zoeken wat profs nou gebruiken,
maar dit is um, dus of ik nou wel of niet kom, dit ding hoort bij jou.
Voorheen was de behuizing zwart, maar tegenwoordig kennelijk shitty transparant.

Voorbeeld van montage op een beemert

Magneetjes in elk unbus gat, en sensor & houder duidelijk zichtbaar
image.php


Onbegrenst of niet, uiteraard kapt de teller van een beemert ermee bij 180 ;)
image.php


image.php


Hier op de beemert, alleen vergeet die sukkel de 0 tot 100 te laten zien,
dus zelf even door google for more.

(sorry slecht voorbeeld geen 0 tot 100 enzo.)
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel als je toch komt en je het aandurft en hem toch al gaat bestellen of je er voor mij gelijk een bij besteld .
wat mijn vrouw betreft het was nog niet zo zeker of ik zou komen omdat mijn vrouw in dat weekend moet werken. Vanaf 7,30 dan zou ik dus de kinderen hebben 2 en 4 jaar. Was de kans kleinner dat ik zou komen, nu doet ze een late dienst 15,30 tot 23,30 zodat ik toch de kans heb om er naaryoe te gaan dus is het nu zeker dat ik kom, wel op tijd weer thuis zodat mijn vrouw kan gaan werken haha.
vandaar, maar het hoeft uiteraard niet dan bestel ik hem zelf, ik wou gewoon het aangename met het gemak combineren.
 
Ik wil weer niet de verdomde eigenwijze ouwe zeurkous uithangen,
maar....
Biij aantal scooters zijn de schijfrembouten voorzien van magnetische kop.
De sensor vd KM teller meet het aantal omwentelingen vd bouten.
Als je daar tussen andere magneetjes gaat plaatsen, krijg je rare dingen :)

had zo soortgelijk ding van Kosi of kyosi of zoiets op de SC 300 gemonteerd.
weet niet meer waarom ik die toen weer er af heb gehaald.

Sos,
jij heb toch GPS op je fiets.......
dan ken je toch akelig nauwkeurig op 0.01 seconde de acceleratie tijden meten...... :z
Sterker, zo nauwkeurig kan je nooit meten met andere dingen omdat GPS verdomde nauwkeurig is met tijd aanduiding ( hangt aan een atoom tijdbasis ).
 
Het verzenden is gratis Sossa, dus er valt niet echt winst te behalen op versturen naar 1 adres.

@ Opa
Rij al jaren met garmin, maar die heeft niets te maken met wat dit meet apparaat kan, jij snapt hier even helemaal niks van :?
Voor de rest zitten er bij mij en bij de meeste scooteraars gewoon 5 of 6 inbusbouten aan de schijfrem, en op die montage plek zit geen andere flauwekul, gewoon bouten meer niet!
Het geen je zegt is dus niet relevant en heeft niks met dit meet instrument te maken
Je sensor verhaal is voor nu ook complete onzin en nogmaals niet relevant.
Sorry hoor, en met alle respect dit klinkt misschien niet erg positef naar jou toe. maar dan moet je maar niet met van die flauwe argumenten op de proppen komen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Nou wil het geval dat ik al 18 jaren met GPS apparatuur werk in de auto racerij en tracktrace systemen en donders goed weet wat GPS kan :)
Elke GPS heeft een klok op de 0.00001 sec nauwkeurig.
Daarmee kan je tijd meten dus ook acceleratie.
Performance Box - Lap Timer, Speedometer, Accelerometer
of deze
MOTO-D GPS Lap Timers - MOTO-D Lap Timers
About VBOX Automotive - Racelogic | Experts in Data Logging, Video and GPS Simulation
http://www.ai.rug.nl/~mwiering/Thesis_Harm_Hermsen.pdf

En als jij handig bent, ( zoals ik wel ben ) maak je hem zelf met een Raspberry board
Race vehicle data logger. - Raspberry Pi Forums


Maar terug naar het onderwerp
dit is het apparaat waarover het hier gaat
http://www.kosoeurope.com/powertest

Is gewoon rommel kan ook niet anders voor 100,00


.
 
Laatst bewerkt:
Eerst waren het de magneetjes nu is het al complete rommel ha ha wij tweetjes gaan er niet uitkomen Bertus, maar dat geeft niet want de zon schijnt *D

Prettig weekend gewenst ;)
 
Laatst bewerkt:
De klok van de gps is wel nauwkeurig,
maar 1 misser en je hebt al 5meter, minimaal afwijking. (volgens mij is de gps van een landmeter nauwkeurig op iets van 2-3 meter)

Het meest nauwkeurig is en blijft voor nu het aan de auto of motor bevestigde "fietswiel".
met de magneetjes simuleer je het fietswiel, mis je 1 magneetje in je meting, praat je nog over 30 tot 60cm nauwkeurig.
 
Meten op smartphone
Voor de App wizzz kids onder u,
Track Attack

Filmpi:
of deze

Belangrijk voor zuinige ollanders
deze App kost weinig en ken zo in de telefoon, het werkt met GPS :P
Test het zelf uit en laat weten wat jouw eigen ervaring is.



Jan,
ieder zo zijn vakgebied :+
als jij weet wie ik ben en mijn achtergrond goed ken,
dat weet je ook dat ik gelijk heb.
En mijn uitspraken baseer op feiten of uit eigen ondervinding :)
 
Laatst bewerkt:
Hop een schop
image.php



Deze 1100cc kit is een gelimiteerde oplage.
Wie het zich kan permitteren heeft de meest powervolle scooter die er bestaat.

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


Bron Moscatelli (4 juni 2015)
 
Laatst bewerkt:
ongelofelijk dat is toch echt gemeen om nu juist nu met deze kit aan te komen.
helaas geen bedrag wat het moet kosten?
naar alle waarschijnlijkheid had ik het geld er misschien net wel of net niet gehad.
maar ja ik moet nu de hand op de knip houden ivm de schade die ik heb.
anders had ik hem zeker gehaald.
ik heb vooral intressen in de krukas en de nokken assen.
dan zou die van 958cc naar 998 cc groeien met de huidige cillinders die er nu op zitten..
dit is echt balen zeg.
 
Bij behorende text is een vrije vertaling van mij.

Prijzen worden niet genoemd maar schat het al snel in op ± 1500 euro, tja en dan nog het arbeidsloon erbij om het blok te splitsen.
Moet om het af te maken vindt ik ook nog maar een aangepast gasklephuis bij en ben vast nog wel wat vergeten.

Staan trouwens nog nieuwe OEM Brembo handels te koop voor 25 euro per stuk op MP, das al weer goedkoper als de 81 die het per handel normaliter kost. ;)
 
Laatst bewerkt:
dat geld heb ik er wel voor over voor die set.
jammer dat ik juist net de boel al gedaan heb.
gasklephuis heb ik al van 41 mm naar 45,
zij bieden 43 mm maar ik wilde perse 45 en dat hebben ze gedaan bij moscatelli.
ik heb mij suf naar een krukas gezocht want toen ik de mijne om liet bouwen hadden zij nog geen krukas voor mij, ik had het uiteraard ook al bij hun toen gevraagd.
en die nokken assen ook niet.
als ik de schade niet aan de motor nu had.
dan zou ik in iedergeval de krukas en nokken assen bestellen.
maar mijzelf kennende zou ik sowieso de heleboel gewoon besteld hebben.
arbeids loon maakt niet uit daar weet ik wel iemand voor.
echt balen want dit had de scooter echt net af gemaakt voor mij.
ja die oem had ik gezien op marktplaats,
maar nu de boel toch stuk is wil ik er graag iets mooiers op hebben.
bovendien wil ik toch de kans benutten om van een ongeluk iets moois te maken en mijn wens om een metallic blauwe gp800 te gaan realiseren.
 
tjaaaa ik heb mijn zomerhuis verkocht............. hummmm ..... denk denk.......
Zal ik die Sossa nou eens lekker gaan plagen.....uuuuuhhhhh
 
Laatst bewerkt:
Nou mish als ik ondrr mijn setup alleen die nokken assen en de krukas zou overnemen dan zou ik nu al minimaal 8 pk winst extra erbij krijgen op het achterwiel, dit lijkt weinig maar bedenk dat ik nu al van 54 pk naar 68,7 pk ben gegaan, dan zou ik nu dus minimaal 76 achterwiel zitten terwijl de gp orgineel op 75 krukas zit.
Als je alle verliezen van de cvt en de ketting naar de achterwiel toe berekend dan kun je bedenken dat ik nu minimaal tussen de 90 en 95 pk aan de krukas zit.
dus 8 pk aan het achterwiel erbij zou hij minimaal de 100 krukas pk overschrijden en niet te vergeten het koppel gaat nog eens sterk omhoogen die is nu al niet mis bij mijn gp.
wat een heerlijke gedachten.
 
webengine dit heb je niet van hun website want daar zie ik niets.
is dit van facebook?
dan ga ik toch even vragen wat ze ervoor willen hebben.
wat reserve onderdelen voor de motor is toch nooit weg he haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan