Gilera GP 800

Jaa de nieuwe jcosta evo3 met inderdaad blauwe stiften is binnen. En zelfs op mijn werk gebracht omdat hij toch richting schiphol moest.
 
toch maar nogmaals de vraag gesteld wat de kit mij gewoon kost.
want hij lijkt heel erg moeilijk afstand van de kit te doen als blijkbaar niet zelf de kans krijgt om dit te prepareren.
:)


Ik vind t mooi wanneer iemand zn scoot kan tunen. Hoewel ikzelf 2 linkerhanden hebt, vind ik t technische bijzonder interessant.
Maar 8.800 euro voor n kit op n tweedehands blok....dat ga je toch niet doen?

Daar koop je bijna n nieuwe rsv850 voor.
Er moeten makkelijkere methodes zijn toch?
 
Haha nee gaan we zeker niet doen.
maar ik wilde jullie de prijslijst toch niet onthouden.
ook al zou ik het geld hebben.
Tenzij ik echt een groot bedrag zou winnen bijv van 100.000 euro zeker wel.
 
Laatst bewerkt:
Non lo puo montare su un motore lei. Lo devo montare io. Ci sono troppi lavori da fare.. e se lo faccio io sono sicuro che funziona..

vrij vertaalt.
Het kan niet op een motor zijn gemonteerd. Ik moet me past. Er zijn te veel werk te doen .. en als ik dat doe ik weet zeker dat het werkt ..

oftewel ik doe het zelf of niemand doet het. haha ik krijg de onderdelen dus echt niet naar nl om het zelf stap voor stap te laten doen he.
 
die blauwe stiften van de nieuwe jcosta is een leuke gimmick maar heeft verder echt geen toegevoegde waarde.
deze stiften zijn echt niet degelijker als de witte stiften.
de vario zelf is nu donker grijs die is mogelijk wel robuuster gemaakt, maar dat veranderd niets aan de slijtage van de stiften.
jammer want de hoop was natuurlijk ook nog robuustere stiften.
 
Even geen zin om het terug te zoeken
maar toen ze als eerste uitkwamen voor de BMW zouden ze toch echt duurzamer moeten zijn als de voorgangers, althans volgens berichtgeving J-Costa. (zou dit een verkoop praatje zijn?)
Hoe komt het dat jij weet/vermoed dat de samenstelling van de compound gelijk is aan de voorgaande stiften ?

Prettig weekend alvast :)
 
ik heb nog losse stiften van mijn jcosta liggen en de nieuwe blauwe er dus naast gehouden.
behalve de kleur zit de materiaal hetzelfde uit.
uit de stiften steken altijd wel stukjes uit ga je hier zachtjes met je handen erover heen dan komt dit gewoon los.
dit komt bij de nieuwe net zo makkelijk los als bij de oude stiften dus kan ik mij niet voorstellen dat als ze nu eenmaal in de vario zitten ze ineens op de een of andere manier duurzamer worden dan de witte.
de varrio zelf heeft wel een donkerder grijze kleur gekregen.
misschien dat ze hier een extra laagje erover heen hebben gemaakt om dit duurzamer te maken.
 
Heb het nog even opgezocht:

The slider has specially been designed for this model.
This is a one-piece in stainless steel with antifriction treatment.
The new wieghts are blue color. Designed and inspired in the BMW corporative color, the made-up with reinforced plastic with kevlar in order to have a better glide and durability.
The Z design allows to have a better centered installation that allows to have the best posible performance.

http://www.jcosta.com/new-evo4rc-bmwc600/

Gewichten:
Versterkt plastic met kevlar voor het betere glijwerk en duurzaamheid.
Nou zou ik me zo kunnen voorstellen dat je op het oog niet kan zien of kevlar onderdeel is van de vernieuwde compound?

Vario:
anti frictie behandeling.
Die is wel makkelijk waarneembaar, volgens je laatste 2 regels in het bericht van jou hierboven

De tijd zal het uitmaken of e.a qua gewichten duurzamer is als voorheen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
nee zo op het oog misschien niet.
maar zoals ik al zei die harde uitstekende stukjes die trek je er zo vanaf net zo makkelijk als bij de oude.
maar de tijd zal het leren.
voorlopig heb ik nog een goede jcosta erin zitten en moeten de eerste stiften eerst nog slijten.
alvorens de boel weer los moet .
als de boel uit elkaar moet dan stop ik de nieuwe erin.
maar de jcosta die er nu in zit is er nieuw in gegaan op de scooter express demo dag Rotterdam.
je weet hoe dat afliep en sindsdien nog steeds niet gereden dus kan dat nog wel even duren.
 
verschilt dit nu met de orginele piaggio 492cc zuigers.
zijn ze lichter? langer korter hogere lagere compressie?
 
korter zoals de orginele zuigers van de gp800 die zijn ook korter dan die 492.
voor hogere toerentallen inplaats van langere slag ten behoeven van koppel.
neem ik aan.
zou toch ook iet stiekem aannnemen dat hiermee ook de pk gehalte weer een stuke de lucht in schiet in plaats van de langere 500 zuigers?
 
hee sossa wanneer tref ik jou eens een keer bij een toer rit ik en een maat van mij rijden ook lp's!
en ik heb nog een oude gp800 staan waar ik nog wat leuks mee wil gaan doen jij hebt veel kennis dus geen praatje zou niet verkeerd zijn :D

gr
 
hartstikke leuk rens. altijd fijn om gelijkgestemde te vinden en over je motor praten.
helaas is het rooster van mij en mijn vrouw qua werk zo afgestemd dat het thuis geweldig voor elkaar is voor de kinderen.
het nadeel is dat er weinig ruimte is vooral in het weekend om iets zonder haar te doen.
als ik namelijk vrij ben dan werkt zij en andersom.
de momenten dat ik spontaan iets kan doen is door de weeks overdag als ik een dagje vrij heb en de kinderen dan beiden op school zitten.
woensdag is de uitzondering want dan heb ik mijn zoon thuis en is dochter lief ook vroeger uitschool.
ik heb met veel mensen hier ook pm contact en met een aardige groepje ook heel soms prive contact.
je mag dus altijd hier een vraag zetten en of mij een pm sturen.
daarnaast mag je mij altijd je nr geven en of mijn nr vragen om een keer bij elkaar te komen want als ik kan dan kom ik zeker.
wil ik in het weekend iets afspreken dan moet ik dit zo met mijn vrouw en werk afstemmen dat ik dan bijv een extraweekend vrij zou moeten vragen vandaar het probleem.

voor de anderen mijn scooter is nu weg onderdelen zijn besteld en als hij weer terug komt is hij zeker niet meer te herkennen.
daarna moet hij ook weer terug naar ruud frederics voor een nieuwe afstelling omdat ik toch de polini eruit heb gehaald en de jcosta weer terug heb laten plaatsen
daar blijf ik toch het vrolijkste van.
dan is ook al bijna tijd om mijn jaarlijkse weekendje weg met mijn werk die ik vorig jaar heb moeten missen door de schade weer te gaan doen met 36 a 40 mede motorrijders.
dus dan moet hij spiek en span zijn en motorisch lekker klaar zijn voor een weekendje robben.
 
Goed om te horen dat alles weer voor elkaar komt en je weer kan rondknallen op de snelste.

Geef ff een seintje als je m helemaal tip top hebt, ben super nieuwsgierig en wil m in volle glorie bewonderen (als jij daarmee akkoord bent natuurlijk).
 
tuurlijk, als hij in orde is geef ik een gil en treffen we elkaarwel.
ik zal dan ook uiteraard foto s plaatsen en weer wat leven in het topic blazen.
 
Ja ik had hem allaaaaaaaaang gespot heel mooi machine.
Mooie scherm ook. Ik probeer zelf de ruit van falco te vinden ook mooi donker maar net zo hoog als de hoge givi scherm.
Plaats je hier een mooie foto van die rode duivel van je?
 
het is geen rode duivel, het is een rood stoffig eendje die ik voor 2400 heb kunnen stelen ;)
waar ik deze zomer lekker op ga rijden en als het mooie weer voorbij is dan gaat deze sneller en als nieuw gemaakt worden :D
daarom wou ik een keer een babbeltje met je doen ;)

gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan