Suzuki Intruder m800

smokiebike

MF'er
6 feb 2004
177
1
rijswijk
Hey mederijders :] Ik ben benieuwd of er hier ook iemand :? rijdt op een Suzuki Intruder M800. Ik ben nl benieuwd hoe hij bevalt. }) Ik hoor het graag. Groetjes Smokiebike 8-) ps ik begrijp wel dat het voor een ieder verschillend is! :P
 
Laatst bewerkt:
Waarom hier weinig kans? Een Suzuki M800 is toch ook een motor? En nog een mooie ook? Komen hier echt zo weinig chopper rijders dan?
 
Waarom hier weinig kans? Een Suzuki M800 is toch ook een motor? En nog een mooie ook? Komen hier echt zo weinig chopper rijders dan?


Is zeker een mooie motor,maar op de site die ik noemde,rijden een aantal met zo'n M800.
 
Laatst bewerkt:
@Jamlem
Tuurlijk, snap ik, op een dergelijke site is veel meer animo. Maar ik bedoelde meer, waarom zou je hier weinig kans hebben, hier zitten ook chopperers. Maar dat er daar meer kans is, dat geloof ik graag ;)
 
:P mag zaterdag eindelijk een proefrit maken :] kan bijna niet wachten :X Ben erg benieuwd :Y laat het weten hoe het afloopt.....groetjes smokiebike :W
 
En maak dan ook een proefrit op een 1500 LC, en overweeg dan, anders moet je volgend jaar weer, daar loop je risico op.
 
Hoi, ik had een C800 en zeer tevreden over. De M800 vond ik mooier en minder kuiswerk, maar op de C zat ik veel beter. Vooral de treeplanken zijn gemakkelijk.
Je gaat ook anders rijden met een chopper en neemt meer tijd voor de omgeving.
Ik reed er alle dagen mee naar het werk, die slechts 13 km ver was. Voordien altijd sportief en op naakte fietsen gereden.
Wat me opviel is dat het moeilijker filerijden was met een chopper. Stuur controle. Ook bij nat wegdek was het zeer glad, waardoor ik wat krampachtig begon te rijden. Tot 90 km/h is het gezellig rijden, maar vlugger komen er een pak trillingen, die bij lange afstand wat slaperigheid vormt in handen en voeten. Schakelen gaat zeer vlot.
Er zat een rugsteun op. Echt een aanrader. En een Suzuki windscherm. Echt een afrader. Zeer veel gebulder rond je hoofd en na 1 jaar al roest.
Onverwachts nu een deauville gekocht wegens interessante prijs. Dag en nacht verschil natuurlijk. De deauville voelt veel compacter aan en glijd als het ware over het wegdek. Met een chopper vang je zelf toch meer klappen op.
Maar als je niet alle dagen met de motor op de baan moet, is de intruder wel een mooie en aangename chopper. Geen problemen mee en veel bekijks.
 
Hey bikerbertus ook hier? Heb trudy binnen }) moet zeggen mijn garage is er van opgeknapt :Y moet wel even wennen aan het opslot zetten 8-) maar ja pech is weg toch? Groetjes Smokiebike. :W
 
JAAAAA... :] :] .ik heb er gister een gekocht!!!
full
 
Ziet er goed uit! Hoplijk gaat hij jou net zo goed bevallen als mij. Heb je er andere uitlaatpijpen op of is hij nog standaard? De mijne moet nog voor zijn eerste beurt en helaas gaan ze hem daar uit elkaar halen....hopelijk blijft de lak heel, de tankvlotter klopt niet.....groetjes Smokiebike.
 
Hij bevalt tot nu toe prima....maar heb er nog maar 100km mee gereden.
Ik heb er al wel een 35mm valbeugel op gezet. Moet er niet aan denken een misstapje te maken en om te vallen. Bijkomend voordeel is dat ik mijn voeten schuin tegen de beugel kan zetten terwijl mijn hiel dan nog op de steun rust. Voor op lange stukken is dat wel prettig.
Ik overweeg wel een andere uitlaat voor iets meer geluid.
Ik wil me eerst een rustig verdiepen in die materie want een geluid is heel persoonlijk. Ik wil absoluut niet dat hij gaat janken boven de 100km/u. Ik wil een wat harder en zwaarder geluid. Ik vraag me af hoe hij gaat klinken als ik eerst eens wat gaten boor in de eindplaat.
Zag ergens op Internet een oplossing van een verdraaibare plaat op de laatste plaat van de uitlaat die verschoven kan worden zodat er 1 of meerdere gaten worden geopend.
Dat lijkt me wel wat; dan kun je nog wat aanpassen.
Gister ook nog een uurtje bezig geweest die rotsticker op het achterspatbord af te halen. Trok er eerst een soort folie vanaf; daarna begon de ellende. Een fohn helpt daarbij wel wat maar het blijft gewoon lang pulken met je nagels. Uiteindelijk heb ik de lijmresten weggehaald met wasbenzine. Daar kan de kunsstof tegen. Daarna met een beetje was de boel weer wat gepolijst zodat alles weer blinkt. De sticker op de tank valt nu onder mijn tanktas dus die mag nog even blijven zitten.
Heeft er iemand het instructieboekje?
Zou prettig zijn als daar even een scan van gemaakt kan worden.....
 
Alvorens een andere uitlaat te overwegen eerst maar eens wat gaten geboord in de eindplaat.
Dat geeft een iets harder geluid maar vooral wat zwaarder.
Voorlopig ben ik hiermee wel tevreden. Het moulinex geluid is er nu wel af....
full
 
Dat gaten boren in je eindplaat, helpt dat nu werkelijk echt???
Ik heb zo'n naaimachine geluidje wat me vreselijk tegen staat, zat ook aan andere pijpen te denken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan