Suzuki Intruder m800

Op youtube is aardig wat te vinden aan soundclips.....
De mijne heb ik 2e hands kunnen overnemen maar je ziet ze niet vaak 2e hands.
Het geeft wel een extra dimensie aan het rijden; een beetje lekker geluid. Het is toch een belangrijk onderdeel van de motor-beleving. Het is niet voor niets dat we dat Harley gereutel allemaal zo mooi vinden....
Doe nog even niks aan je originele pijpen en hang die straks lekker in de schuur voor het geval dat je een keer aangehouden mocht worden en je even terug moet naar je originele staat....
Ik had de dempers er al uit en heb nu toch maar een paar originele gebruikte aangeschaft; just in case.....
 
Ja d'r is er weer een bij...een M800 rijder (op dit forum dan)
Ik ben net nieuw hier dus maar even voorstellen (da's wel zo netjes)
Ik ben Jan en rij mijn M800 vanaf April 2006 en wil hem niet meer kwijt!!!
echt een stoere muscle bike maar na 3 jaar wil ik toch wat aanpassen dus gelijk maar even informeren, weet iemand waar ik witte of heldere knipperlichtkapjes vandaan kan halen/kopen? Ik vind dat oranje kleurtje wel genoeg voor drie jaar!
en vraag 2, dat moulinex geluid ben ik ook beu en wil wat meer GRRRRR uit die pijpen halen.
dus ook van mijn kant "scheelt dat enorm die gatenkaas van jou shotsailor"? of kan ik beter "open" pijpen plaatsen? of zijn er andere goedkopere (heeft mijn voorkeur) mogelijkheden? Nou voorlopig genoeg, ik hoor van jullie (hopelijk)

Jan
 
hé thomas, ik heb zelf ook de cobra streetrod slashdown en ze bevallen prima.
hou er wel rekeing mee dat je je lambdasonde niet meer gebruikt of je moet gaten in je pijpen boren en dan een moer erop.
ik heb daar niet voor gekozen en de sonde laten vervallen en hij verbruikt niet meer branstof zoals sommigen zeggen.
ik heb ze in Amerika bestelt bij dennis kirk en de service is daar prima.
je bent alleen wel het eea aan belastingen kwijt.
het heeft mij in totaal, en dan bedoel ik ook het erop laten zetten door m'n dealer, iets meer dan 500 euro gekost.
succes.
René
De jouwe klinkt ook wel echt goed!! Ik heb ondertussen nog beetje rondgezocht en heb m'n oog laten vallen op 'Cobra Streetrod Slashdowns'. Waar heb jij de jouwe gekocht als ik vragen mag?
 
Dag René,

ik heb ze ondertussen besteld, m'n cobra streetrod slashdowns, heb ze voor 550 euro gevonden bij een dealer in veurne en ga ze zelf plaatsen. M'n lambdasonder ga ik gewoon loskoppelen, is maar een fiche, blij dat hij niet meer verbruikt, dat weet ik dan ook weeral. Binnen een tweetal weken zou ik ze moeten hebben, reuzebenieuwd dus! Heb je nog dingen aangepast?
 
Jan,

Een goedkope en goede oplossing is "debaffelen"...
Die gaatjes doen wel wat maar net niet genoeg.
Als je de dempers verwijderd dan wordt het geluid zwaarder en zeker niet te hard.
Dat geluid past veel beter bij het concept van deze Intruder.
Ik heb daar met veel plezier mee rondgereden...totdat ik 2e hands straightshots op de kop kon tikken.
Het is een kleine ingreep waar je zeker geen spijt van krijgt.
 
Hoi thomas,
Heb verder niks aangepast want het werkt allemaal goed.
wilde nog wel van je weten of die dealer ook db-killers heeft omdat ik denk dat dat in duitsland wel nodig is.
En om die nou nog in amerika te bestellen word een beetje te duur.
In iedergeval veel plezier ermee, ik heb er geen spijt van gehad.
Groeten,
René
Dag René,

ik heb ze ondertussen besteld, m'n cobra streetrod slashdowns, heb ze voor 550 euro gevonden bij een dealer in veurne en ga ze zelf plaatsen. M'n lambdasonder ga ik gewoon loskoppelen, is maar een fiche, blij dat hij niet meer verbruikt, dat weet ik dan ook weeral. Binnen een tweetal weken zou ik ze moeten hebben, reuzebenieuwd dus! Heb je nog dingen aangepast?
 
Nou weet ik gelijk wie al die mooie spullen heeft gekocht :} Als ik me niet vergis via marktplaats? Maar moet toegeven het ziet er toppy uit Shotsailor :9 Ben wel blij dat er inmiddels een paar rijders van de m800 zijn bijgekomen *D Toch denk ik de motor orgineel te houden en na een jaar of drie weer in te ruilen. Maar ook dat kan alleen als de inruil goed is maar dat zal de tijd leren. Maar even zo vaak denk ik er om een paar uitlaten te kopen. Dus wie weet? In elk geval iedereen een fijn motor seizoen gewenst.
groetjes Smokiebike :] :] :]
 
bedankt voor je reactie shotsailor. Nou heb ik gekeken in mijn uitlaten maar die dempers zitten erin gelast hoe krijg ik die dempers eruit? Met slijpen zeker? of boren? of demonteer ik de hele uitlaat en verwijder ze dan? Moet mijn motor opnieuw afgesteld worden na verwijdering of past de lambdasensor zichzelf aan? Wat een vragen hè, maar voor dat het mes erin gaat wil ik goed geinformeerd zijn, terug kan dan niet meer zo makkelijk.

ik hoor wel van iemand, Groeten, HUD
 
Jan,

Dit filmpje is meestal de aanzet tot het "debaffelen".....
Je hebt dus een gatenzaag nodig van redelijke kwaliteit.
Ik heb daarvoor bij Hornbach toen zo'n setje gekocht maar als ze ze bij Action hebben; ook prima. Waarschijnlijk gebruik je het maar 1 keer.
Bij mijn motor ging het in 1 keer goed...fluitje van een cent. Kwartiertje werk.
Bij die van mijn broer nam het pijpje van de demper het gat niet mee van de volgende plaat zodat hij 1 demper met een gat in de tweede plaat had en 1 zonder.
Dat hebben we ook wel weer opgelost maar dat is wat moeilijker.
Maar in 99 van de 100 gevallen zal de boel op de goede plaats loskomen en krijg je een heerlijk geluid.
Als je er over denkt is het niet de vraag of je het gaat doen...maar wanneer.
Succes ermee!
http://homepage.mac.com/lydanynom/iMovieTheater5.html
http://www.youtube.com/watch?v=X7wccTta4Lg
 
oh ja....de sonde....die past zichzelf aan bij dit soort kleine wijzigingen.
Er zijn onderhand forums over volgeschreven en men komt unaniem tot de conclusie; zolang je niks doet aan de lucht INLAAT hoef je niets te veranderen aan je motormanagement.
Zelfs open pijpen maken het niet noodzakelijk iets aan je motor te doen. Er zijn mensen die al tienduizenden kilometers hebben gereden met open pijpen zonder enig nadelig effect.
Het enige verschil wat ik bemerkt heb is dat het brandstof verbruik een aantal tienden omhoog gaat. Het kan ook zijn dat ik met het hardere geluid mijn rijstijl ook wat heb veranderd. Het is namelijk een heerlijk gevoel dat gas er even op te zetten na een bocht nu.
Ook het gas loslaten na hogere toeren voelt veel lekkerder aan.
Nogmaals; motorrijden is voor een groot deel emotie en daar past de beleving van geluid nu eenmaal bij...het klinkt kinderachtig maar het is waar.
Eigenlijk vinden we stiekem dat gereutel van Harley's toch ook bijna allemaal mooi? Ik veronderstel dat dat ook voor heel veel mensen de doorslag geeft om een Harley aan te schaffen.
Maar niet minder tevreden met een M800 hoor!
Heerlijke machine met een mooie uitstraling...en daar hoort ook een beetje geluid bij....
 
Koplamp wat verhoogd voor een betere "looks"......
P7200133.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan