MG Griso rijders

Zo net terug van een korte vakantie door noord Duitsland en de Harz wat een geweldige bochten liggen er hier toch Alleen het wegdek liet veel te wensen over een echte lappendeken.
Ook waren de wegen behoorlijk glad na regen,was net een motorrijder onderuit gegaan voor ons z:n maten waren bezig met het verkeer te regelen en de motor onder de vangrail uit te halen.
Hebben in 9 dagen toch mooi 3600 km meer op de teller gekregen de griso hielt zich best ook in de regen,en die hebben we de laatste 2 dagen meer als genoeg gekregen Nu maar eerst poetsen
 
vandaag een stukje gereden en langs lamers geweest,bij gas dicht knalde hij nogal
pakking uitlaat lek.Vroegen of ik tijd had zodat hij kon afkoelen en meteen een nieuwe
plaatsen service van de zaak werd gezegd toen het klaar was.
Kunnen we volgende week zondag rustig naar Krefeld waar een italdag gehouden word
bij mo's bikertreff,moet een oppervlakte van 19000 m2 zeggen ze?
 
Ondanks het feit dat ik na 21 Moto Guzzi jaren ben overgestapt op een Ducati, koester ik nog best warme gevoelens voor het merk.
Maar de Griso, laat ik het voorzichtig brengen, de oliekoeler en het uilaatsysteem vind ik niet zo geslaagd.
De motor doet mij een beetje aan de centauro denken, kon ik ook niet opgewonden van worden. :N
De "kleine" V7 modellen zijn op dit moment eigenlijk het mooist. :Y
 
En dat kom je even in een topic van Griso liefhebbers melden :')
 
Ach, misschien ben ik er wel te oud voor inmiddels, ik vind de symmetrie van de "oudere" Guzzi's juist een van de mooie eigenschappen, zoals op mijn "oude" fiets:
rv8zs2.jpg

Maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak, anders werd het wel erg saai op de weg !
 
Prachtig ding. Heeft wel wat van de lijnen van mijn Voxan. Maar dan meer oldscool.
 
Alex64,

er zijn ook andere moderne Guzzi's met symetrische uitlaatopstelling.
En... er zijn er meer op deze wereld die de a-symetrische bochten + de oliekoeler aan de rechterzijde minder mooi vinden.
...Ook ik...
En ik schrijf dat in een Griso topic omdat ik tot over m'n oren in love ben met een Griso.
Ik heb natuurlijk ook zo'n prachtig dingetje, een zwarte 1200.
Het een en ander naar eigen wens op de Griso aangepast.
Komende winter staat de verbouw van de uitlaat en herplaatsing van de oliekoeler op het program.
Ik heb gebruikte bochten van een Stelvio gekocht.
Als dat allemaal gelukt is, vind ik 'm nóg mooier.

...dat ouwe "ding" ziet er ook meer dan prachtig uit...

Ad B
 
Ad, gaat helemaal goed komen ik weet het zeker !!!
Ook één van de charmes van een Guzzi, het personaliseren, maak er je eigen ding van.
Ondertussen ben ik nog een beetje aan het rondkijken voor een hobby fiets erbij, en ook de motoren uit Mandello zijn in de picture, maar dan wel uit de categorie oer LM, 750s, oude liefde roest niet..
 
Hoi,
Dan moet je oude liefde geen Harlie zijn _O-
Doel je hierbij op de opmerking van Alex64 "Oude liefde roest niet"?
Een beetje Italiaan kan daar nog wat van leren. 8-)
Kort nadat ik mijn Griso gekocht had, toen amper 1 jaar jong, 2200 km op 't klokkie... :9~
Heb ik pakweg 50 imbusbouten vervangen die zogenaamd verzinkt waren.
Een stuk of 20 speciale bouten opnieuw laten verzinken.
Mijn griso is kompleet pekelvrij, maar al deze bouten waren aan het roesten.
Ik denk dat deze bouten ergens in de buurt van een verzinkbak gehangen hebben,
maar het predikaat verzinkt konden ze niet hebben. :(
Dat had ik voorheen, na 25 jaar Harley rijden, nog niet meegemaakt. :+

Ad B
 
Wel even met Neverseez insmeren en niet meer dan 80% van het officiele aanhaal moment hanteren.
RVS bout in je alu blok gaat lang goed maar gaat een keer mis zonder de juiste isolator.
 
Mijn nieuwe bmw uitlaat onder de griso *D

full


De zard maakte wat veel lawaai volgens de leden vd plaatselijke mc,en omdat we over een paar weken een motorweekend hebben....

maar wat een flut geluid....lijkt wel een bmw.. en ik mis ook nog eens power :(
 
Had je kunnen weten Jos, de naam zegt het al: Bij MotoGuzzi Weggegooid.... (toch geen geld voor betaald? hoop ik)...
 
Mijn nieuwe bmw uitlaat onder de griso *D

[afbeelding]

De zard maakte wat veel lawaai volgens de leden vd plaatselijke mc,en omdat we over een paar weken een motorweekend hebben....

maar wat een flut geluid....lijkt wel een bmw.. en ik mis ook nog eens power :(

Vind hem wat te lomp en niet met de lijn van de motor mee lopen.
 
Ik weet niet welke versie ik heb,maar er komt een flinke bak herrie uit,en onlangs om die reden de demperwol nog ververst,scheelde nix.

Vandaar de bmw demper,en die blijft er voorlopig onder hangen.

De zard smoelt en klinkt wel ff wat beter ja,das zeker
 
Terug
Bovenaan Onderaan