MG Griso rijders

100 op een dijkweg is veel leuker dan 160 op de snelweg..... Geen trutjes en geen gestroomlijnde trekkers! Op 8 Mei gaan we (guzzi-fanaten)een rondje Noord-Holland knallen! Als je zin hebt.....
 
Zaterdag naar de Motorbeurs in Utrecht geweest. Het was om elf uur al bijzonder druk. De stand van Moto Guzzi (Piaggio) vond ik niet veel bijzonders. Misschien dat er volgend jaar nieuwe modellen tentoongesteld kunnen worden. De stand van Motortoer uit Amsterdam was zeer professioneel opgezet. Zowel aandacht voor Ducati als voor Moto Guzzi. Op de MGCN stand nog een boek gekocht van Ian Falloon, de Sport & Le Mans bible. Dat bestaat al heel wat jaren, maar de verzameling moet ik nog hier en daar wat aanvullen met oude werken. Voor de rest nog even gekeken bij de CRS motor. Ik vind het een ontzettend mooie futuristische motorfiets. Plak er even een foto bij.
full
 
Bij de piaggio stand stond nog wel de laatst uitgekomen retro bling bling V7 racer. Een jong meisje wilde graag als model poseren. Ik zou de foto voor haar
full

op het motorforum plaatsen.
 
Ik vond die CRS gewoon de mooiste fiets, buiten de Griso om. Die V7 retro bling, bling is leuk voor de speelgoed kabouters. Ik zou hem gewoon helemaal niet kopen. Dan kocht ik nog liever de gerestaureerde V7 bij Ted Haanappel. Dan heb je een echte. Het wordt tijd voor weer eens een leuke uitschieter bij MG.
 
~
Je bedoelt een kuipruitje? ;-)

Yep heb ook een navi, maar dan van Garmin:

Hallo Ervine,

ik ben ook aan het dromen over een griso!

Wil je eens een duidelijke foto posten van hoe je precies je zumohouder bevestigd hebt??
En heb je dan nog wel voldoende zicht op je snelheidsmeter/boardcomputer??
 
@Superbo,

mooie weer komt er weer aan, dus goed licht om een paar plaatjes van die bevestiging te maken. Ik zal proberen om dat zsm te regelen en hier te posten. In principe is het gewoon de U-bout klem die om het stuur zit, met de middellange RAM-knijper. Daarmee zit de 660 (de foto's die ik hier al een keer gepost heb was nog met een 550) nu in het midden, en zodanig dat ik zowel het dashboard als de Zumo goed af kan lezen. Ook kan ik nog steeds de grote Griso tanktas erop kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jasper,

wil je ook eens een foto van de voorkant van je motor posten??
Dan krijg ik een betere indruk van je kuipruitje.
Wat kost dit ruitje en waar heb je die weg??


De stuurkuip kocht ik in juni vorig jaar (2010) voor €139,87 bij TLM in Nijmegen. GIVI is een Italiaans merk. Zal er als bijlage twee foto's bij doen. In ieder geval zit je fantastisch uit de wind. Wel op de snelheidsmeter blijven letten. :+ :+


full
 
Jasper,

bedankt voor de info en foto's.
Is de montage alleen aan de koplamp??

Het rooster op je oliekoeler, heb je die ook van tlm en wat kost zo'n ding??

Waar heb je de voeding voor de navi weggehaald??

Alvast bedankt!!



Ja de montage is via een degelijke en stevige inwendige RVS beugel aan beide zijden van de koplamp. De winddruk is gering omdat er tussen het scherm en de koplamp voldoende ruimte is om de meeste druk te elimineren. Er is geen "kiepeffect" naar achteren. Overigens zou je nog twee extra beugels kunnen plaatsen vanaf het scherm naar het stuur. Die moet je dan wel zelf maken. Maar ik heb het niet nodig.

Het rooster is van geannodiseerd aluminium en kan je bestellen bij Rossopuro. www.Rossopuro.it het kost op dit moment afgerond 120 euro. Niet goedkoop, wel mooi. Je kunt dit rooster ook bestellen via je Guzzi dealer (bijvoorbeeld TLM).
Voeding van de tomtom loopt gewoon via de accu met een aparte zekering er tussen.
 
Ja de montage is via een degelijke en stevige inwendige RVS beugel aan beide zijden van de koplamp. De winddruk is gering omdat er tussen het scherm en de koplamp voldoende ruimte is om de meeste druk te elimineren. Er is geen "kiepeffect" naar achteren. Overigens zou je nog twee extra beugels kunnen plaatsen vanaf het scherm naar het stuur. Die moet je dan wel zelf maken. Maar ik heb het niet nodig.

Het rooster is van geannodiseerd aluminium en kan je bestellen bij Rossopuro. www.Rossopuro.it het kost op dit moment afgerond 120 euro. Niet goedkoop, wel mooi. Je kunt dit rooster ook bestellen via je Guzzi dealer (bijvoorbeeld TLM).
Voeding van de tomtom loopt gewoon via de accu met een aparte zekering er tussen.

Jasper bedankt!!

Binnenkort zal ik mijn aanwinst voorstellen!!
 
Wel jammer dat er niet meer Griso-rijders op het forum aanwezig zijn.

Daar kunnen wij wel wat aan doen. Zal nog eens een stukje schrijven in de Koerier met verwijzing naar de rubriek in dit motorforum.
Maar er zijn In Nederland niet zoveel Griso's gekocht. Dat is wel opmerkelijk als je ziet hoeveel positieve reacties je krijgt van motorrijders e.a. Het is een fraaie onconventionele motor, die bovendien uiterst betrouwbaar is. En als je eens onderdelen nodig hebt, deze ook niet zo duur zijn en vaak op voorraad. ;)
Ben benieuwd naar je foto's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan