MG Griso rijders

Zo'n Griso 850 is wellicht in de toekomst nog eens mijn ding ;)
Vind ut trouwens wel vreemd dat die Griso's (al zijn er weinig verkocht) met weinig km's weer te koop staan. Er staan er maarliefst 5 op MP op dit moment.

De 850 is hier niet tweedehands te koop.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie er maar vier te koop staan, waaronder een hagelnieuwe bij TLM. Nou dat is echt weinig hoor. En dan is er 1 bij die al zijn motoren verkoopt waaronder zijn Griso voor een andere hobby. Gelukkig heb je keuze uit een paar motoren met weinig km's. Die blokken gaan rustig een klokje rond, moet je er wel af en toe wat olie in doen.
 
Jan Fillem, kijk even bij Koeman motoren in Huizen.

Merk: MOTO GUZZI
Type: GRISO 850
Bouwjaar: 2010
Teller: 0 Km
Kleur: Zwart
Prijs: € 9.500,-
Prijs per maand: € 182,- ( offerte aanvragen)

de laatste 3 stuks gaan weg voor een zeer lage prijs 2 jaar fabrieksgarantie 2 zijn er al verkocht de laatste nu met extra gratis sportdemper voor de dikke klappen
 
Ik zal een foto van de Griso 850 plaatsen. Dan kan je beter slapen.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de kleurstelling beter. Zwarte framebuizen, lichte cardan en grijze wielen.
Maar dat is smaak natuurlijk. Nee ben nu nog veel te gek met de Voxan.
Die heeft net een dikke beurt gehad en heb er nog maar 500 km mee gemaakt.

Distributieketting spanners, geleiders, kleppen, olie zeg maar gerust grote beurt.
Kleppendekseltjes mooi zwart laten coaten..
12 april haal ik hem weer op.

full
 
als je meer keus wilt mbt tot een 2e hands kijk dan op www.mobile.de , daar staat een mooie
griso te koop in Italie voor €4000,- heeft helaas wat te weinig kilometers gemaakt (minder dan 6000km is 100%bpm) het is dat ik een afspraak heb gemaakt met m,n vrouw anders wist ik het wel. maar een griso komt er geheid een keer. super mooi ding :9
 
Laatst bewerkt:
Tsja mooie motoren zijn niet goedkoop. Maar een nieuwe Griso voor rond 10.000 euro is echt geen gekke prijs hoor. Bij Motortoer staat nog een Griso 1100 te koop voor die prijs. Hagelnieuwe fiets.
 
Daar kunnen wij wel wat aan doen. Zal nog eens een stukje schrijven in de Koerier met verwijzing naar de rubriek in dit motorforum.
Maar er zijn In Nederland niet zoveel Griso's gekocht. Dat is wel opmerkelijk als je ziet hoeveel positieve reacties je krijgt van motorrijders e.a. Het is een fraaie onconventionele motor, die bovendien uiterst betrouwbaar is. En als je eens onderdelen nodig hebt, deze ook niet zo duur zijn en vaak op voorraad. ;)
Ben benieuwd naar je foto's.

Nou, de foto's komen zo snel mogelijk maar de eerste ervaringen zijn super!!!

Inmiddels 400 km. erop staan, en ik ga het steeds leuker vinden!!
En dan te bedenken dat ik de 5500 toeren nog niet passeer.
Dat kan nog wat worden als tie volledig los mag tot 8000 toeren!
Tot nu toe niets anders dan een geweldige fiets!!
 
Laatst bewerkt:
Nou, de foto's komen zo snel mogelijk maar de eerste ervaringen zijn super!!!

Inmiddels 400 km. erop staan, en ik ga het steeds leuker vinden!!
En dan te bedenken dat ik de 5500 toeren nog niet passeer.
Dat kan nog wat worden als tie volledig los mag tot 8000 toeren!
Tot nu toe niets anders dan een geweldige fiets!!


full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Griso ook bij Motorservice Twente vandaan. Ik kreeg een erg goede inruilprijs voor mijn oude Cali die ook al zo'n 85.000 km gereden had, en zeker beduidend meer dan bij TLM waar ik ook was geweest. Verder is Hans (de eigenaar) een schappelijk persoon, voor mij iig reden genoeg om ook voor beurten etc. er weer terug te komen. Altijd in voor een geintje, en de prijzen vind ik ook redelijk.

Ik weet nu iig welke Griso het is, want ik heb hem daar wel in de showroom zien staan ;)

Out of curiosity: Mis je het vermogen van de Tuono niet? Wat is de reden geweest om voor de Griso te gaan? Een Guzzi vraagt in algemene zin vaak een meer vloeiende rijstijl, maar als je dat eenmaal door hebt ;-)

Ikzelf heb nu 52.500km op de Griso staan, zonder problemen. Zullen ook nog wel wat km's bij komen :] Alhoewel ik die nieuwe Stelvio ook wel wat vind. Hans weet dat ook, dus bij de volgende beurt krijg ik waarschijnlijk een Stelvio mee als leenmotor...
 
Ik heb mijn Griso ook bij Motorservice Twente vandaan. Ik kreeg een erg goede inruilprijs voor mijn oude Cali die ook al zo'n 85.000 km gereden had, en zeker beduidend meer dan bij TLM waar ik ook was geweest. Verder is Hans (de eigenaar) een schappelijk persoon, voor mij iig reden genoeg om ook voor beurten etc. er weer terug te komen. Altijd in voor een geintje, en de prijzen vind ik ook redelijk.

Ik weet nu iig welke Griso het is, want ik heb hem daar wel in de showroom zien staan ;)

Out of curiosity: Mis je het vermogen van de Tuono niet? Wat is de reden geweest om voor de Griso te gaan? Een Guzzi vraagt in algemene zin vaak een meer vloeiende rijstijl, maar als je dat eenmaal door hebt ;-)

Ikzelf heb nu 52.500km op de Griso staan, zonder problemen. Zullen ook nog wel wat km's bij komen :] Alhoewel ik die nieuwe Stelvio ook wel wat vind. Hans weet dat ook, dus bij de volgende beurt krijg ik waarschijnlijk een Stelvio mee als leenmotor...


@Ervine,

ten eerste was ik het geklooi van het kettingsmeren en achterwiel etc. schoonhouden meer dan zat in de jaren!
Dus door de zoektocht naar een cardanfiets door iemand geattendeerd op de Griso, die ik van meet af aan wel een aantrekkelijke fiets vond!!!
Momenteel gewoon de mooiste Guzzi in mijn ogen.
Het vermogen van de Tuono mis ik niet echt, trouwens deze wil ook best van der plek moet ik zeggen. Het speciale guzzikarakter geeft natuurlijk enige gewenning, maar ik moet zeggen na zo'n kleine vijfhonderd km. op de Griso begin ik al aardig te wennen en ik ga het steeds leuker vinden!

Trouwens voor de Garmin heb ik even een erg mooie bevestiging gehaald bij de gps shop in Notter. Kost wat, maar dan heb je ook wat!

full
 
Laatst bewerkt:
Ja superbo dat is een mooie houder! Motorservice Twente ken ik niet. Is voor mij te ver uit de buurt. De Griso is van de moderne Guzzi's beslist de mooiste fiets. De Stelvio is niet mijn motor. Maar Guzzi heeft heel veel mooie modellen gemaakt. Mijn toppers zijn wel de Le mans 850, Sport 1100, Daytona, MGS-01 en de 850T5, mijn oude trouwe sloeber van weleer.
De Griso is een klassieker in wording, een echte aparte Guzzi voor de kunstliefhebber. Want kunst is het!
 
Laatst bewerkt:
Ja superbo dat is een mooie houder! Motorservice Twente ken ik niet. Is voor mij te ver uit de buurt. De Griso is van de moderne Guzzi's beslist de mooiste fiets. De Stelvio is niet mijn motor. Maar Guzzi heeft heel veel mooie modellen gemaakt. Mijn toppers zijn wel de Le mans 850, Sport 1100, Daytona, MGS-01 en de 850T5, mijn oude trouwe sloeber van weleer.
De Griso is een klassieker in wording, een echte aparte Guzzi voor de kunstliefhebber. Want kunst is het!


Ik denk dat Rijssen voor jou toch niet veel verder is dan Nijmegen, waar jij hem gekocht hebt!
Trouwens, waar heb jij hem in onderhoud, bij jou in de buurt??
 
@Ervine,

Hans is wat mij betreft ook wel een geschikte persoon, heeft rustig de tijd voor een bakkie en wat jij ook zegt, een geintje op zijn tijd!!
Wat mij betreft, laat ik het onderhoud daar ook doen!
Ik was trouwens ook getipt om daar heen te gaan door 2 guzzifanaten bij mij uit het dorp, die zeiden dat je daar goed terecht kunt!!
 
Ik vind de Griso ook prachtig. In het rood had ik hem nog niet gezien.
Ik heb voor de Norge gekozen, omdat als je het hele jaar doorrijd in weer en wind, ik graag de extra bescherming en abs wilde hebben. De Griso heeft een krachtigere uitstraling. De Norge is duidelijk een tourisimo.
 
Ik vind de Griso ook prachtig. In het rood had ik hem nog niet gezien.
Ik heb voor de Norge gekozen, omdat als je het hele jaar doorrijd in weer en wind, ik graag de extra bescherming en abs wilde hebben. De Griso heeft een krachtigere uitstraling. De Norge is duidelijk een tourisimo.

Dank je!

Ik vind de Norge ook zeker niet verkeerd!!
Ik denk dat wanneer ik in de toekomst wat meer ga reizen, de Norge een heel grote kans maakt of de Stelvio, alleen jammer van die koplamp, die vind ik nou net iets minder aan de Stelvio, verder een mooie machine!
Nu heb ik de Griso voornamelijk voor de spielerei en daar is het een perfecte fiets voor!
 
he superbo, op jouw fiets heb ik ook ff proefgezeten. inderdaad sympathieke man die hans, hij was blij met wat bezoek er lag buiten 15cm sneeuw het liep dus niet echt storm in die winkel.

gefeliciteerd met je aankoop
 
Ben wel al bezig om ter compensatie met een 3-tal vrienden in september een week naar de dolomieten te gaan. Met de Griso uiteraard :P Alleen het plannen hiervan is alweer heerlijk.


Naar de Dolomieten zeg je??

Das dan toevallig, ik heb ook net besproken voor 5 personen in augustus via horizon motorreizen.
Eens even ervaren hoe die Griso in de bergen is!!
Ik denk geweldig! :Y
 
Met de Griso in de bergen is fantastisch! Ben in 2006 t/m 2009 met de Griso in de zomer 3 weken op vakantie geweest, o.a. naar Frankrijk, Italie, Oostenrijk en Zwitserland. Ik heb me daar echt geweldig vermaakt met de fiets. Mijn vriendin rijdt ook (Monster S4), en hebben altijd gekampeerd. De Griso is geen bagagewonder, maar het is ons altijd wel gelukt om een hoop zooi mee te nemen.

We gaan zelf in september op de bonnefooi. In die tijd is het risico dat je geen onderdak krijgt vrijwel nihil, en we nemen ook een tent mee. Reden is ook dat als het daar slecht weer is, we uit kunnen wijken naar Zuid-Frankrijk of weet ik veel, Schotland of zo ;)

Volgende week krijgt de fiets een beurt bij Hans, daarna gaat ie op de testbank om hem helemaal strak afgesteld te krijgen. Ik heb vorig jaar op eBay een Rapidbike kit voor de Griso gescoord, en heb er een BMC luchtfilter en een Quat-D uitlaat opgezet. Een kennis van me racet met Ducati's en heeft een motorzaak met Dynobank. Volgens hem kan ie een en ander behoorlijk verbeteren. Ben benieuwd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan