Yamaha Xmax 250 gekocht

@Daffy123 :

We zijn net terug van vakantie en afgelopen middag ben ik bezig geweest met het verlagen van mijn nieuwe GIVI scherm.

ik heb er 6 cm aan de bovenkant afgehaald . Ik heb echter niet gemeten hoe hoog die nu is, maar dat ga ik maandag voor je doen.

Ik zal dan een foto met de maten voor je posten. Hieronder een foto van het nieuwe / lagere scherm. Ik heb het originele scherm er bij op gezet, zodat je mooi het verschil in grootte kan zien.

groeten van Appie Ollo :]

[afbeelding]
Zo, dat scheelt nogal een stukkie zeg.
 
Hoe heb je hem ingekort en ging dat goed?


Ff kort..... Heb gisteren met een dremel met daarop een soort flex schijfje ( diameter 3 cm ) een rand er van af geslepen.....


Ik ga nu vertrekken naar Assen, dus morgen wil ik wel en foto maken van de dremel met het schijfje...... Hieronder eerst een foto die ik gemaakt heb van het stuk wat er af is gehaald.... ( ff goed kijken in het heldere gedeelte, het stuk ligt op de teller..... )
full
 
Hier de beloofde foto met maten van het verlaagde scherm van GIVI. Zoals eerder vermeld heb ik er 6 cm ( incl snede zo ongeveer 6,5 cm ) van af gehaald met een dremel
full
 
En deze van de dremel en het restant.

Ik heb eerst een mal gemaakt van de bovenkant d.m.v. een stuk karton er achter te houden en met een stift de lijn aan te geven. Op de nieuwe plek was het scherm breder, dus heb ik daarna heb ik de mal in 2 helften ( een linker en een rechter helft ) gesneden en ongeveer 6 cm onder de bovenkant met de stift de nieuwe lijn gezet. Eerst even gereden om te kijken of dit een goeie hoogte was en daarna de dremel er in gezet.

Nu ben ik gisteren dus naar Assen geweest en toen kwam ik er achter dat het in principe nog iets lager kan, maar ik laat hem eerst zo. Lager kan altijd nog.

full
 
Laatst bewerkt:
Hier de beloofde foto met maten van het verlaagde scherm van GIVI. Zoals eerder vermeld heb ik er 6 cm ( incl snede zo ongeveer 6,5 cm ) van af gehaald met een dremel[afbeelding]
Maar ff een vraagje. Toen het nog 6,5 CM hoger was, zat je toen volledig uit de wind?(windgeruis)
 
En deze van de dremel en het restant.

Ik heb eerst een mal gemaakt van de bovenkant d.m.v. een stuk karton er achter te houden en met een stift de lijn aan te geven. Op de nieuwe plek was het scherm breder, dus heb ik daarna heb ik de mal in 2 helften ( een linker en een rechter helft ) gesneden en ongeveer 6 cm onder de bovenkant met de stift de nieuwe lijn gezet. Eerst even gereden om te kijken of dit een goeie hoogte was en daarna de dremel er in gezet.

Nu ben ik gisteren dus naar Assen geweest en toen kwam ik er achter dat het in principe nog iets lager kan, maar ik laat hem eerst zo. Lager kan altijd nog.

[afbeelding]


Jaja, daar heb je wel werk van gemaakt! En die foto met de maten erbij zegt meer dan duizend regels tekst. Heel duidelijk allemaal. Erg nuttig voor de mensen die dit ook willen doen. Dat voorkomt een hoop foute handelingen waardoor het hele scherm verpest kan worden.
 
Maar ff een vraagje. Toen het nog 6,5 CM hoger was, zat je toen volledig uit de wind?(windgeruis)

@ Materazzi :

Ja , ik zat uit de wind, maar bij de eerste regenbui kwam ik direct hetzelfde probleem tegen wat ik al bij een vorig windscherm op mijn vorige scooter had. De regendruppels die op het scherm blijven zitten plus de regendruppels die op het vizier van je helm blijven zitten ( omdat je uit de wind zit ), is erg lastig, vooral ook omdat ik brildrager ben. Alles gaat dubbel op en is dus niet echt veilig rijden meer.

Ik heb dus liever een lager scherm, zodat ik er overheen kan zien en de regendruppels van het vizier ook makelijker " wegwaaien "


Gr. Appie


N.b. : Ik heb een systeemhelm van Airoh ( Mathisse ). Deze heb ik eigenlijk altijd ( helemaal )open staan en heb nooit last van de wind ( of het geruis ). Alleen bij regen rijdt ik met gesloten helm.
 
Laatst bewerkt:
Jaja, daar heb je wel werk van gemaakt! En die foto met de maten erbij zegt meer dan duizend regels tekst. Heel duidelijk allemaal. Erg nuttig voor de mensen die dit ook willen doen. Dat voorkomt een hoop foute handelingen waardoor het hele scherm verpest kan worden.


@Gerrit2 :

Ik heb na mijn eerste plaatsing van het nieuwe scherm een linkje van jou gehad waar iemand ook al eens het scherm had ingekort. Hij had dit ook op deze manier gedaan en dit is inderdaad de beste en makkelijkste manier om iemand duidelijk te maken hoe de maten precies zijn, dus dat heb ik stiekum van hem overgenomen 8-)


In ieder geval is het goed gelukt ( vind ikzelf )

Gr. Appie
 
@ Materazzi :

Ja , ik zat uit de wind, maar bij de eerste regenbui kwam ik direct hetzelfde probleem tegen wat ik al bij een vorig windscherm op mijn vorige scooter had. De regendruppels die op het scherm blijven zitten plus de regendruppels die op het vizier van je helm blijven zitten ( omdat je uit de wind zit ), is erg lastig, vooral ook omdat ik brildrager ben. Alles gaat dubbel op en is dus niet echt veilig rijden meer.

Ik heb dus liever een lager scherm, zodat ik er overheen kan zien en de regendruppels van het vizier ook makelijker " wegwaaien "


Gr. Appie


N.b. : Ik heb een systeemhelm van Airoh ( Mathisse ). Deze heb ik eigenlijk altijd ( helemaal )open staan en heb nooit last van de wind ( of het geruis ). Alleen bij regen rijdt ik met gesloten helm.
Oke, bedankt voor de info. Ik ben zelf ook brildrager. Ik moet er snel eens werk van gaan maken, want ik word gek van het windgeruis.
 
Oke, bedankt voor de info. Ik ben zelf ook brildrager. Ik moet er snel eens werk van gaan maken, want ik word gek van het windgeruis.


Ter verduidelijking : Ik zit dus uit de wind en kijk NIET over het scherm heen als het droog is.....

Alleen als het regent , ga ik iets anders ( rechterop ) zitten en dan kan ik er wel overheen kijken en heb ik dus ook beter zicht.....

Mocht dus blijken binnenkort dat dit niet voldoende is, dan haal ik er nog een klein stukje af, maar niet eerder dan dat dat echt nodig blijkt te zijn.


Vanmiddag ook weer een toerrit gemaakt en heb nu 900 km op de teller ( ben bij 300 begonnen.... ) Morgen ga ik de 1000 km vol maken, want a.s. vrijdag krijgt hij zijn 1000 km beurt.

De eerste 600 kilometers die ik dus nu heb gemaakt in deze 2 weken, waren echt perfect met het scherm. Nergens last van en dat was precies de bedoeling, omdat ik ook in de winter gewoon doorrijdt op de motorscooter. :]
 
Ter verduidelijking : Ik zit dus uit de wind en kijk NIET over het scherm heen als het droog is.....

Alleen als het regent , ga ik iets anders ( rechterop ) zitten en dan kan ik er wel overheen kijken en heb ik dus ook beter zicht.....
Dat zou voor mij dus ook ideaal zijn. Ik vind dit Givi scherm standaard al het beste wat er is, vooral ook omdat het breder is. Maar dan maar op maat maken zoals jij hebt gedaan.
 
Jeetje Wimper, heb in de eerste twee dagen al ruim 120 km gereden :o Hoe kun je die scoot laten staan man...
 
Dat is een fluitje van een cent Aat:
Snij een stukje tuinslang van een cm of 7 open, en schuif dat over de onderkant van de kap, dus tussen de kap en de naaf, aan de linkerzijde.
Ik heb bij een doehetzelfzaak doorzichtige slang gekocht van ongeveer 14mm doorsnee.

Let even niet op de modder, want dat moet ik er nog afspoelen :$

[afbeelding]
Dit ga ik van het weekend ook maar eens doen. Eerst dacht ik het valt wel mee, maar nu begint het me zo langzamerhand te irriteren.
 
Weet iemand nu eigenlijk of er verschillen zijn tussen het model 2007 of 2008? En zo ja welke en hoe herken je deze?

Groet,
Sergio.
 
Ik weet het, hoe kan je hem laten staan. Hier ten huize Wimper is er altijd wel iets waardoor ik er geen tijd of fut voor heb om hem buiten te halen. Het is psychologisch maar zolang hij zijn 1000km onderhoud niet heeft gehad beleef ik er niet de volle 100% plezier van. Dan heb ik maar schrik dat ik hem zeer doe en wil ik dus niet de autostrade op enz.

Ben al 3 weken de oppas van mijn kinderen. Ik ben thuis en de school is uiteraard dicht en de onthaalmoeder was ook 3 weken op verlof. Als ik dan heel de dag achter hen heb zitten aanCrossen ben ik doodop en kan ik meer genieten van relaxed een filmpje mee te pikken.

Maniakaal dat ik ben rij ik er ook niet ben als het regent of juist geregend heeft.

Er staan nog maar 600km's op maar ik heb hem ondertussen al wel 2 keer gekuist. :$

Woensdagavond had ik dan een half uurtje de tijd en heb ik er een goed blokje rond mee gedaan.

Er komen betere momenten hoor. Ik kijk al uit naar die mistige maar toch droge voorjaarsdagen dat ik in motorfietsgezelschap eens een serieuze toertocht ga doen.




Het blijft een superscoot maar toch een minpuntje. De zithouding is heel comfortabel maar net zoals bij choppers begint hier en daar wat pijn de kop op te steken en dan spreek ik van een rit van om en bij de 40km. Mijn vrouw zit als een koningin op haar troon maar kloeg onlangs na een ritje dat ze het wel voelde in haar rug.

Zit er gereedschap bij om de achterveren te regelen. Wat is harder en wat zachter. Ik denk dat ik wat ga experimenteren met de vering.
 
@wimper: ik heb hetzelfde zitprobleem
de vering is been hard
1 oplossing; je kan net zoals ik ,voeten achteruit, zodat je voeten in lijn staan met je achterwerk. op deze manier vang je de schokken beter op
heb deze week tripje gemaakt van 1100k(kijk "reizen met de motoscooter), waar ik meer last had van doorzitverschijnselen
 
Weet iemand nu eigenlijk of er verschillen zijn tussen het model 2007 of 2008? En zo ja welke en hoe herken je deze?

Groet,
Sergio.

Volgens mij zijn er geen verschillen, dan alleen dat de plakletters 'YAMAHA' op de voorkant vervangen zijn door het ronde Yamaha-logo.

Ik heb de vering op de slapste stand staan, dat bevalt mij het beste. Met de sleutel die in het tasje onder het zadel zit heb ik de 2 "veerschroeven" in de onderste stand gedraaid.
 
@wimper: ik heb hetzelfde zitprobleem
de vering is been hard
1 oplossing; je kan net zoals ik ,voeten achteruit, zodat je voeten in lijn staan met je achterwerk. op deze manier vang je de schokken beter op
heb deze week tripje gemaakt van 1100k(kijk "reizen met de motoscooter), waar ik meer last had van doorzitverschijnselen

Bedankt voor de tip maar dat wist ik al in de keuze van mijn vorige motors. ;)

Tja, aan elke motorfiets is wel een nadeel. Heb zelfs al gedacht om mijn voeten op de achtersteuntjes te zetten maar dat is eigenlijk niet veel beter. Ik zet ze gewoon zo ver mogelijk naar achteren.

En eigenlijk moet ik niet klagen want voor lange ritten heb ik het beestje niet gekocht. Daarvoor komt er nog wel een andere in de toekomst. ;)
 
En eigenlijk moet ik niet klagen want voor lange ritten heb ik het beestje niet gekocht. Daarvoor komt er nog wel een andere in de toekomst. ;)
Precies zo denk ik er ook over. Het is een mooi compromis in de juiste prijs/kwaliteit verhouding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan