Yamaha Xmax 250 gekocht

Over zuinig gesproken: tot mijn verrassing heeft de Xmax deze tank 1:33 verbruikt!
Heb expres eens de hele tank (300 km) rustig gereden en rustig opgetrokken. Het zal natuurlijk ook wel aan de hogere temperaturen liggen van de laatste dagen denk ik.
Maar het is in ieder geval niet verkeerd met die hoge benzineprijzen!
 
klasse Gerrit! Ook het blad scooterxpress kwam met de xmax 250 aan deze waarde met rustig rijden. Daar waren ze erg van onder de indruk.

groetjes.
 
Mijn gemiddelde verbruik over de afgelopen 2300 km (vanaf februari) is 1:29,6
Mijn hoogste verbruik was 1:28,1 en mijn laagste tot nu toe 1:31,1.
Dit zijn hoofdzakelijk woon/werk-kilometers ca 15 km enkele reis per dag waarvan 4 km 60-km zone (kan hij rustig warm draaien), 5 km snelweg (snelheid ong. 110, rij makkelijk met het verkeer mee) en de rest 80 km weg waarbij ik mij tussen de file doorbegeef.
Ik denk dat bij een rustige rijstijl inderdaad de 1:33 van Gerrit makkelijk gehaald kan worden met de X-max.

Groeten
John
 
Ik wist het. ;) Mooi man, wanneer krijg je de jouwe. Ik mag die van mij donderdag ophalen. *O*

Leuk leuk :}

Welke kleur heb je gekozen?

Ik betaal dinsdag het resterende bedrag en neem de papieren mee en rij dan meteen naar de verzekeringsmakelaar voor de aanvraag van mijn nummerplaat. In principe kan ik hem dan zaterdag wel ophalen afhankelijk van wanneer ik mijn nummerplaat krijg.

Ben heel benieuwd hoor want ondanks al de beredeneringen die ik vooraf heb gewikt en gewogen heb ik er niet mee gereden. Ik weet wel ongeveer wat me te verwachten staat. Ben echt razend benieuwd.
 
Heeft een van jullie navigatie op zijn X-MAX? Zo ja, waar en hoe bevestigd? Niet dat ik het echt nodig heb, maar vind het wel stoer staan, ha ha ha.
 
Ik heb ook geen navigatie, en dan kan het makkelijk gebeuren dat je de weg eens kwijt raakt en in het weiland belandt zoals te zien is op de foto :+

Wat ik ook goed vind van de Xmax: de beide koplampen branden. Er zijn ook 2kops-scooters waarvan er maar één brandt, maar dan heb ik altijd de gedachte dat er een peertje kapot is, net als bij een auto.


full
 
Ik heb de mijne vandaag klaar zien staan. Helaas is het kenteken nog niet binnen, dus morgen waarschijnlijk pas ophalen.
 
De mijne heb ik gisteren nog gezien maar ook hier is de nummerplaat nog niet bij me aangekomen. Ik hou het op zaterdag om hem te gaan afhalen als de nummerplaat er is.
 
De mijne heb ik gisteren nog gezien maar ook hier is de nummerplaat nog niet bij me aangekomen. Ik hou het op zaterdag om hem te gaan afhalen als de nummerplaat er is.
We moeten maar geduld hebben. Achteraf vond ik het niet eens zo erg, want het regende hier vanmiddag pijpenstelen. En dan de eerste onwennige kilometers maken in de stromende regen vind ik ook niet zo'n succes.
 
We moeten maar geduld hebben. Achteraf vond ik het niet eens zo erg, want het regende hier vanmiddag pijpenstelen. En dan de eerste onwennige kilometers maken in de stromende regen vind ik ook niet zo'n succes.

Groot gelijk heb je en bij mij is het simpelweg zo. Als het niet droog is en de kans zit er in dat ik op de weg van de dealer naar huis in een regenbui terechtkom dan laat ik hem gewoon langer staan.

Dat ik in de toekomst eens in een plensbui terechtkom kan goed zijn als ik een toertje ga doen waarbij het weer omslaat maar met regen vertrekken zal je me niet zien doen.

Ik heb echt geduld hoor maar zaterdag voorspellen ze wel mooi weer dus zal het zaterdag wel worden. Ik zou hem morgenavond kunnen halen maar dan moeten we heel de gezinsstructuur gaan omgooien en daar heb ik geen zin in en mijn vrouw ook niet.
 
Die van mij laat nog even op zich wachten. Vanacht mijn motor uit de tuin gestolen. -O-

Dus dat wordt weer een heel geregel en ik zal eerst ff geld moeten genereren, want de BMW was niet all risk verzekerd.
 
Shit man, moet je dan de aankoop van de X-max cancellen of wat? -O-
Nee, dat ook weer niet. Krijg natuurlijk helaas geen geld van de verzekering, want hij was slechts WA-verzekerd. Maar ik heb een rijke vrouw, ha ha. (was het maar waar).
De aanbetaling had ik al gedaan, moet nu nog ff ergens geld zien te regelen voor het restant.
 
Das helemaaaal lullig dan zeg... net dé dag dat je 'm zou omruilen...
alsof ze het wisten.
Sterker nog. Ik zou hem gisteren omruilen, maar het kenteken was nog niet binnen. Misschien maar beter ook, want dan hadden ze mijn nieuwe scooter meegenomen. Dan was ik er nog zieker van geweest.
 
Halo forumleden...ik ben nieuw hier op dit forum en wilde me graag ff voorstellen. Ik ben Aat en woon in zuid spanje al zo,n 38 jaar. 1½ jaar geleden heb ik mijn oog laten vallen op een x-max. Ik werd er meteen verliefd op en besloot er voor te gaan sparen. Telkens weer stapte ik even bij de dealer binnen om de scooter weer eens te bekijken. Welnu...2 weken geleden belde de dealer me op om me te zeggen dat hij een inruil had binnen gekregen met 1934km. op de telleren dus nagelnieuw was. De eigenaar had hem ingeruild omdat hij toch liever een t-max had. De prijs voor mn 250ger max was 3100€ dus die kan kon ik niet laten lopen natuurlijk...(hij kost hier 4.450€)\ maar hier komt het. Voor een 250ger heb ik hier een rijbewijs nodig. In spanje mag men sinds de laaste 3 jaar tot 125cc een motor besturen met een normaal auto rijbewijs. Dus ga ik volgende week les nemen wat hier ten lande geen grote bedoening is. Men moet ff om een paar pionetjes heenrijden en klaar is kees. In elk geval staat mn mooie nieuwe paard nu op stal totdat ik het bewijs heb. Wel rij ik af en toe ffentjes een beetje in de buurd in de ronte omdat te verleiding te groot is. Overgens rij ik al jaren op een klein peugeotje trekker die ik voor de stad gekocht heb. Ik wel wel een paar vraagjes maar dat komt de volgende keer wel. Ik wilde graag een foto mee uploaden maar dat lukt me niet. Ik klik op voeg afbeelding toe maar hoe ik dat naar de map verwijs waar de foto staat is me niet helemaal duidelijk. Hartelijke groeten van Aat1
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo Aat Uit Het Zonnige Zuiden!

Leuk dat je vanuit Spanje hier op het forum komt. En ook dat je ook je keus op de Xmax hebt laten vallen.

Om een foto te linken moet je de knop 'Bladeren' klikken. Je krijgt dan de Verkenner te zien waarmee je een foto op je computer op kunt zoeken. Let er wel op dat hij niet groter is dan 100 kb, anders pikken ze hem niet.

Hier een rijbewijs halen is dus aardig moeilijker dan bij jullie begrijp ik? Hier moet je eigenlijk 3 diploma's halen: eerst je theorie wat al veel hoofdbrekens kost, dan je rijvaardigheid, dus om pionnetjes heen enzo om de motor te leren beheersen, en dan nog het rijden op de weg, wat ook niet eenvoudig is. Het zal me benieuwen hoe lang jij er over doet om het te halen. Succes in ieder geval!
 
Terug
Bovenaan Onderaan