XJ/FJ 600/900 topic

Hallo iedereen ik heb een vraag over de koffersets van het type Wingrack van GIVI. Ik zie vaak XJ900F motoren met een GIVI kofferset. Vaak staat er wel bij wat voor koffers het zijn.

Welke Wingrack past nou op een XJ900F? Ik heb maar op 1 website gezien die het type Wingrack noemt dat op de motor zit. (Wingrack E140)

Ik ben niet helemaal bekend met Wingrack gebeuren. Ik heb eens voor de grap op een webshop gezocht op wingrack voor een XJ900N(diversion). ik kreeg 4 verschillende types te zien die ik kon bestellen.

Dus welke type Wingrack past er op een XJ900F (4BB). In ieder geval Wingrack E140, maar welke nog meer?
 
Pas op, een XJ900N is absoluut geen Diversion.

Volgorde is:

XJ900 1983-84
XJ900 F 1985-92 (F = fairing)
XJ900N 1985 (N = naked)
XJ900S circa 1993- heden (beter bekent als de Diversion)

Een Wingrack voor een XJ900S bestellen zal geen enkel probleem zijn maar voor al de voorlopers zul je naar alle waarschijnlijkheid tweedehands of zelfbouw moeten doen.
 
whoops oja het was XJ900S IPV XJ900N sorry mijn fout |(

Ik wil weten of er ook een andere GIVI wingrack op de XJ900F past dan de Wingrack E140. Ik heb de E140 Wingrack namelijk wel gezien bij een Belgische Webshop dus ik kan het nog nieuw krijgen. (alleen de onderbeugels zijn niet meer te nieuw te krijgen)
 
het volgende is het geval. Als ik de xj doortrek in de toeren zie ik dat, zo gauw ik voorbij de 7500 á 8000 toeren kom, de toerenteller ineens in het rood schiet, ik hoor hem ook ineens enorm janken, schakel ik weer op dan is het weer normaal... gebeurt in alle versnellingen.

Is nu mijn koppeling aan vervanging toe?

Ik rijdt nu dus gewoon altijd onder de 8000 toeren wat op zich geen probleem is tot je een keer even lekker door wilt trekken...
de platen er ff uithalen en schoonmaken met thinner ff weer in de olie leggen en terug monteren ,mocht dat niet baten zullen ze af zijn maar ik denk het niet .

doet het met een koude motor of met warm.
 
whoops oja het was XJ900S IPV XJ900N sorry mijn fout |(

Ik wil weten of er ook een andere GIVI wingrack op de XJ900F past dan de Wingrack E140. Ik heb de E140 Wingrack namelijk wel gezien bij een Belgische Webshop dus ik kan het nog nieuw krijgen. (alleen de onderbeugels zijn niet meer te nieuw te krijgen)
ik had een setje div koffers op me xj gemaakt beetje aan passen van de boven beugel en de onder beugels iets verbuigen naar mate hoe je ze op de motor wilt hebben .
staat goed hoor een setje div koffers van yamaha
er staan div div koffers op marktplaaats voor weinig incl beugels maar zorg er wel voor dat er een setje sleutels bij zit .

foto me ouwe xj en me nw fjr

266764285_6_SOFW.jpeg

205794139_6_-C1n.jpeg

205794138_6_BvtW.jpeg

205794137_6_LT4s.jpeg

205794136_6_b_jE.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Komt oma weer aan, snapt ze nog steeds niet dat het vakantie tijd is? :)

Anyway, heeft er iemand nog een contactslot van een xj600 in zijn rommelbak liggen waar hij of zij niets meer mee doet? Ik heb een paar weken geleden een xj600 aangeschaft omdat ie wel erg goedkoop was, maar het joyride gilde had hier ook al een poging op gewaagd. Hele binnenwerk van het contactslot is eruit. Ik heb nog wel een ander yamaha contactslot liggen maar daarvan is de bedrading veel te kort, en ook mechanisch past het niet.
Mocht je zo'n slot hebben maar zit ie nog vast in de kroonplaat en wil je die krooplaat zelf houden, dan wil ik de bouten zelf wel uitboren en de kroonplaat netjes retourneren.

ALbert
 
Ben effe naar Brummen (Woesthoff) geweest, altijd leuk om daar effe rond te kijken. Heb er voor weinig een compleet setje (dus met tankdop) kunnen kopen.

Albert
 
Zijn er hier wat mensen die weleens nagedacht hebben over een xj900s? Wat zijn de verschillen met de xj900?

Zit een beetje te kijken naar een mogelijke vervanger van mijn xj900.
 
De Diversion moet wat tammer zijn dan de voorlopers is mij verteld.
De prijs is echter een heel ander verhaal.
 
De rij-eigenschappen op zich zijn goed maar de fiets mist nog al wat van het vermogen zoals je van de XJ900 gewend bent.
Het is een behoorlijk terug getunede motor geworden maar waar wel veel onderdelen voor verkrijgbaar zijn.
Als het prijsniveau op het zelfde niveau zou zitten als de XJ900F dan zou ik hem zeer zeker overwegen maar wat misschien ook wel het overwegen waard is, is de FJ1100/1200.

Let wel, ook ik heb het van horen zeggen.
Maak gewoon eens een proefrit op een dergelijke machine zou ik zeggen en laat het ons dan ook even weten.
 
Ik vraag me nou toch af of Mr. Pink nu ontmoedigd is door de antwoorden.........of dat ie inmiddels een proefrit heeft gemaakt?
 
Ik heb van horen zeggen dat een 900 diversion een perfecte machine is. Je hebt iets minder vermogen maar de stuureigenschappen schijnen zo veel beter te zijn dat je dat beetje vermogen niet mist... Ik ben persoonlijk gek op veel vermogen, dus ik zou niet snel een oud type xj vervangen voor een nieuwer model met minder vermogen.

Ander vraagje, in de manual van een xj600 (ja die heeft stukken minder vermogen :) ) staat een voorvork inhoud van 269cc, maar weet iemand hoeveel cm onder de rand dit is?

Albert
 
Nee hoor, niet ontmoedigd, maar wel een beetje verbaasd. Lijkt mij qua stuureigenschappen een stuk beter en hoeveel scheelt het in pk's nou.

Ben op zoek naar een opvolger voor mijn xj900f (wil een andere motor). Ga, als het goed is, volgend jaar 3 maanden door Frankrijk reizen en ik zoek daar een goede motor voor.

Duurt nog even voordat de xj weggaat, maar ben alvast aan het oriënteren.
 
Ben op zoek naar een opvolger voor mijn xj900f (wil een andere motor). Ga, als het goed is, volgend jaar 3 maanden door Frankrijk reizen en ik zoek daar een goede motor voor.

Duurt nog even voordat de xj weggaat, maar ben alvast aan het oriënteren.

dat is er maar een de FJR 1300 :}
 
Laatst bewerkt:
Heb hier een xj600 voor onderhoud staan, wat een leuk beestje joh!
Rijd in mega lage rpm's perfect en bovenin wordt ze zomaar sportief.
Wel is het frame wat soft, ze zwalkte bij een afritje en omdat ik een SS gewend ben was de minimale grondspeling effe schrikken :X

Maar los van de afritjes kun je heerlijk touren met de xj maar zeker ook sportief rijden.
Hmmmmmm, xj'tje voor erbij is niks mis mee denk ik op het moment.
maar ja de vrouw en de beschikbare ruimte zeggen toch NEE.

effe een sportieve uitspating tijdens de testrit.......
 
Laatst bewerkt:
Ander vraagje, in de manual van een xj600 (ja die heeft stukken minder vermogen :) ) staat een voorvork inhoud van 269cc, maar weet iemand hoeveel cm onder de rand dit is?

Albert

Iemand die het antwoord op bovenstaande vraag weet?
Toen ik de vorkpoten vulde had ik geen exacte maatbeker of injectiespuit waar mee ik tot op de cc nauwkeurig kon afmeten. Dus als iemand weet hoeveel cm onder de rand de olie moet staan kan ik heb bijvullen. Er zit nu ongeveer 180cc in.

ALbert
 
Iemand die het antwoord op bovenstaande vraag weet?
Toen ik de vorkpoten vulde had ik geen exacte maatbeker of injectiespuit waar mee ik tot op de cc nauwkeurig kon afmeten. Dus als iemand weet hoeveel cm onder de rand de olie moet staan kan ik heb bijvullen. Er zit nu ongeveer 180cc in.

ALbert

Waarom haal niet bij Blokker een maatbeker van circa € 3?
Alleen als je progressieve veren van Technoflex besteld krijg je de aanbeveling om tot zoveel centimeter onder de rand te vullen.
Als ik het me goed herinner moest het bij m'n XJ900 (31A) 32 cm onder de rand staan en dat kwam overeen met de in het boek staande hoeveelheid olie in cc's.
 
Ik heb wel een maatbeker maar die zijn verrekte onnauwkeurig, tenminste als je op de cc af wilt meten. X aantal cm onder de rand is veel nauwkeuriger. 32cm onder de rand? Is dat helemaal uitgeveerd? En met veer erin?

Bij mijn bold'or is het 12cm onder de rand, binnenpoot zover mogelijk in de buitenpoot en zonder veer. Das een mooie nauwkeurige methode.

Albert
 
Ik heb een ontzettend duf probleem... als ik 's morgens wegrijdt het is het 's nachts koud geweest werkt alles. Maar heeft mijn motor gedurende de dag lekker in het zonnetje gestaan werkt spontaan de kph teller niet meer en blijft op 0 staan. De dagteller werkt overigens gewoon wel. Soms schiet tijdens het rijden bij hogere snelheden de teller ineens 'los' en werkt daarna gewoon weer. Alsof hij vastgeplakt zit bij warm weer...

Kent iemand dit probleem en ... beter nog ... een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan