XJ/FJ 600/900 topic

Bekend probleem. Mijn XJ heeft er vooral in de herfst, winter en voorjaar last van.
Ook m'n vorige motor, de Kawa Vulcan, had heel veel last van dat geintje.
Je moet dus op de toerenteller leren rijden of misschien zo'n digitaal geval gaan installeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een ontzettend duf probleem... als ik 's morgens wegrijdt het is het 's nachts koud geweest werkt alles. Maar heeft mijn motor gedurende de dag lekker in het zonnetje gestaan werkt spontaan de kph teller niet meer en blijft op 0 staan. De dagteller werkt overigens gewoon wel. Soms schiet tijdens het rijden bij hogere snelheden de teller ineens 'los' en werkt daarna gewoon weer. Alsof hij vastgeplakt zit bij warm weer...

Kent iemand dit probleem en ... beter nog ... een oplossing?
tikje er tegen aan geven voor je weg gaat , evt los halen en schoonmaken
 
tikken heb ik al genoeg gedaan (tot hele rammen aan toe), ook onder het rijden, maar dat helpt niet. Hij komt los wanneer hij het zelf leuk vindt. Schoonmaken heb ik ook al een paar keer gedaan, incl inspuiten met WD40. Dat helpt dan een week en dan is het weer hetzelfde.
 
tikken heb ik al genoeg gedaan (tot hele rammen aan toe), ook onder het rijden, maar dat helpt niet. Hij komt los wanneer hij het zelf leuk vindt. Schoonmaken heb ik ook al een paar keer gedaan, incl inspuiten met WD40. Dat helpt dan een week en dan is het weer hetzelfde.

Kleeft je wijzer niet? Maw je wijzer en het palletje waar ie tegenaan ligt moeten brandschoon zijn, de rest moet lekker gesmeerd zijn. Let goed op dat je wijzer toevallig niet vet geworden is van de WD 40 want dan blijft ie op 0 staan.

Ben wel benieuwd wat hier de oplossing voor jou is.

Albert
 
dat laatste is wel een hele goeie! Jammer dat ik nu net al op dinsdag de boel heb opengemaakt en weer heb doorgesmeerd. Vanmorgen deed alles het gewoon (maar het is dan ook niet warm te noemen), ik ga kijken wat hij nu bij warm weer doet en anders maak ik hem gewoon weer open en maak hem schoon.

Verder ook de compleet vastgeroeste chokekabel vervangen... kan ik eindelijk weer normaal de choke bedienen (ipv met de hand de choke in het blok uit te trekken), niet dat ik dat nu al nodig heb maar met het koudere weer voor de deur toch wel zo prettig.
 
Je weet maar nooit....

Of je magneetje zit los, en soms net te ver bij de wijzer vandaan, hoewel, dan gaat ie het na smeren neit plots een week goed doen..

Mag ik vragen wat die choke kabel je kostte?
 
Na een stevige regenbui, wilde mij xj 600 de andere dag niet meer starten,
accu leeggestart; met startkabels via de auto :+ weer aan de praat gekregen, hele dag gereden, andere dag gewoon direct starten

vandaag weer proberen en niks; accu heel zwak, mijn vraag, accu kapot? of misschien iets anders

thx

Nog een pic van mijn trots :]
full
 
Na een stevige regenbui, wilde mij xj 600 de andere dag niet meer starten,
accu leeggestart; met startkabels via de auto :+ weer aan de praat gekregen, hele dag gereden, andere dag gewoon direct starten

vandaag weer proberen en niks; accu heel zwak, mijn vraag, accu kapot? of misschien iets anders

thx

Nog een pic van mijn trots :] [afbeelding]


Wilde hij niet aanslaan of ging de startmotor niet snel genoeg rond? In 1e geval vocht in bougie kabels. In 2e geval accu naar de knoppen. Hoe oud is de accu?
In 1e geval moet je eens proberen te starten als het donker is, en kijken of je geen vonken ziet springen rond je bougiekabels...

succes,
Albert
 
Om de dynamo te controleren kun je de spanning meten over de polen bij stationair draaien. Hij moet dan ongeveer 12,5V aangeven. Bij gasgeven moet hij oplopen tot 13,5 á 14,4V. Zo ja... dan is de dynamo goed. Komt hij veel hoger dan dat (bijv. 18V of nog hoger), dan is de spanningsregelaar naar de haaien en heeft hij waarschijnlijk ook al je accu om zeep geholpen. Haal verder de accu er eens uit en kijk of het vloeistof niveau nog goed op pijl is.
 
Hij wilde niet aanslaan, hoe oud de accu is weet ik niet.
Heb de kap eraf gehad en er zit volgens mij geen vloeistof in :?

Doormeten waag ik me niet aan, heb echt geen verstand van zaken :$

bedankt voor de reacties
 
Dus wel rond gaan en niet aanslaan als ie kletsnat is, 99% kans dat je het aan de hoogspanningskant van de ontstekign moet zoeken. Doorgeslagen kabels etc...
Als ie nog eens nat is, start hem dan eens in het donker, grote kans dat je rond je bougie-kabels allerlei vonkjes ziet springen.
 
Laatst bewerkt:
Hij staat nu binnen en wil gewoon niet meer aanslaan, in het donker geen vonken te zien;

maar er zit geen vloeistof in de accu, lijkt mij stuk dan , :?
 
Als hij wel ronddraait maar gewoon niet aanslaat kan het niet aan de accu liggen, dan zou je namelijk alleen maar een klik horen van het relais maar geen startmotor meer horen draaien. Als hij niet meer aanslaat zou het idd aan de ontsteking kunnen liggen
 
Ok bedankt, ik laat er wel iemand naar kijken;
baal dr van dat ik niet kan rijden , had "gehoopt"dat het de accu was , ivm dat er geen vloeistof in zit.
 
Maar heb je je bougies ook daadwerkelijk gecontroleerd door ze alle vier gelijktijdig te verwijderen en daarna zien of ze ook daarwerkelijk vonken?
 
even iets van een hele andere aard >>

ik wil een topkoffer op mijn oude XJ600 type 51J

en je voelt het al daar zijn geen rekjes voor te koop.

is er iemand die ooit iets zelf geknutseld heeft en zo ja hoe wat waar etc
 
wat bedoel je met geen rekjes tekoop ????

ik bedoel geen kant en klaar top kofferrek dat ik er zo op kan schroeven ( geen diversion )

ik heb net een ongelukje gehad met mijn oude xj 600 uit de schuur halen.
klets achterlicht glas kapot ... ;(

heeft er nog iemand voor een XJ 600 type 51 j een goed glas daarvan liggen ???

groeten

Rob
 
Laatst bewerkt:
ben inmiddels een heel end met het verzamelen van onderdeeltjes: mijn xj900f gaat een xj900n worden, oftewel een brute naked. Vind hem zalig rijden en ben er steeds meer op gesteld... maar mooi vind ik een ander verhaal. Vandaar dit uitprobeer experiment. Heel veel aparte dingen ga ik niet doen, ben niet echt op zoek naar een enorm project, maar gewoon ombouwen tot een N. Inmiddels zijn zaken als knippers, frampje, tellerset, enorme koplamp (wat een gaaf groot ding is dat zeg) en kroonplaat al binnen... nu alleen nog een mooi stuur op de kop tikken, het betere poetswerk uitvoeren en aan de slag.

Verder wil ik mijn driekleur (wit/blauw/geel) gaan vervangen tot zwart. Zwarte kappen enzo heb ik al.... maar mijn tank zit ik nog een beetej mee. Die zal ik dan moeten gaan spuiten. Veel geld wil ik er niet aan besteden dus zal ik het spuitwerk wel zelluf gaan doen... maar eens kijken hoe dat lukt.

Oh ja, en een windscherm heb ik ook nog nodig, beetje een fraaie en niet zo'n ouwelullen ding. weet iemand waar ik het beste kan kijken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan