Het Ducati Monster 696 Topic

Tom; rijd jij ook Ducati?
Ik heb een verbouwde Moto Guzzi Lario (1984, voor in de woonkamer) en een Ducati Monster 750 (1999, om mee te bollen).

l_9e5c9b3bad887dcd1a5789f2ebf0281a.jpg
 
Ik heb men monstertje sinds woensdag, stond wel al een week vroeger klaar bij de dealer maar ik kon niet op tijd een nummerplaat gaan halen en de papieren waren nog nie toegekomen :/
Ik heb ook de 25kW versie :z heb ook meteen Xenon laten inbouwen
de korte achterkant en de carbon termi's gaan er na 1000km op })
full
 
Heb de mijne vandaag opgehaald *O* *O* *O*
Nog maar een kort rondje gereden, maar man, wat ben ik blij met deze machine :Y
Continu een grijns van oor tot oor ;)
Moet me wel enorm inhouden om niet boven de 4000 rpm te komen...
Alvast enkele plaatjes;
motorwes06-2008003.jpg

motorwes06-2008006.jpg

motorwes06-2008008.jpg

motorwes06-2008011.jpg

motorwes06-2008013.jpg

motorwes06-2008015.jpg

motorwes06-2008017.jpg


Grtz Wes
 
Echt prachtige machines. Kan niet wachten om de mijne te gaan bestellen maar dat zal pas augustus worden denk ik. Zag gister nog een 695 staan, ook in het zwart maar de 696 is toch echt een hele stap vooruit. Geweldig.
 
Vandaag gehoord van mijn dealer dat er dinsdag 1 binnen komt.
Deze was al verkocht, maar de eerste die nu binnen komt is die van mij.

Vanmiddag ook eindelijk proef gereden. Het is echt een wereld machine.
Het "bokken" onder de 4000 toeren heb ik niet kunnen waarnemen.
Natuurlijk is het geen vfr, maar vergeleken oudere modellen is dit echt fantastisch.

Meer dan kracht genoeg en ongelofelijk wendbaar.

Hier zullen veel supersport's een probleem mee hebben op de dijk.

Tim en Wes super mooie motor, veel mooier als ik verwacht had van eerdere foto's.
Heel veel plezier van jullie motor!!
 
Ik heb men monstertje sinds woensdag, stond wel al een week vroeger klaar bij de dealer maar ik kon niet op tijd een nummerplaat gaan halen en de papieren waren nog nie toegekomen :/
Ik heb ook de 25kW versie :z heb ook meteen Xenon laten inbouwen
de korte achterkant en de carbon termi's gaan er na 1000km op }) [afbeelding]

Rijd dat nog een beetje met 25kw? Hoe is die begrensd? op het gas of op de CDI.
 
Ik vind het bokken reuze meevallen hoor. Ik had hiervoor een Yamaha MT-03 (1 cilinder), daar komt het begrip bokken vandaan denk ik ;)

Grtz Wes
 
Ik heb men monstertje sinds woensdag, stond wel al een week vroeger klaar bij de dealer maar ik kon niet op tijd een nummerplaat gaan halen en de papieren waren nog nie toegekomen :/
Ik heb ook de 25kW versie :z heb ook meteen Xenon laten inbouwen
de korte achterkant en de carbon termi's gaan er na 1000km op }) [afbeelding]


wat kosten die termi's nou want die worden toch met computer en filter geleverd
wel een plaatje van een motor
 
de 25kW is op de gas begrensd, er zit echt een heel korte slag in de gashendel ( ongeveer 1cm ), dit is mijn eerste motor dus ik kan het niet echt vergelijken, bokken onder de 4000 toeren doet hij alleen maar als het blok koud staat.
die carbon termi's kosten rond de 1100 euro zonder plaatsing dacht ik
 
Hij rijdt behoorlijk zuinig....Van het weekend voor het eerst getankt na 243km. Bijna 13L erin gegooid; Gemiddeld 1 op 18,9. Ik moet wel zeggen dat ik veel snelweg heb gereden.

En het bokken is idd alleen als ie koud is.
 
dingen die mij opvallen aan de mijne:
motor rammelt serieus bij vertrekken vanuit stilstand, ik moet al echt enorm traag vertrekken tegen wanneer dat hij dit niet meer doet

houd precies zijn constante snelheid niet aan (hij geeft precies niet goed gas)
ik had 11L getankt en 170km later ging mijn reserve lichtje trug branden en weer 11 L erin = 6,5L, voor een motor die me verteld werd rond de 4L verbruikt

blok is ook een keer afgeslagen tijdens het terugschakelen van 3de naar 2de

volgens mij is die 25kw dus niet alleen op het gas maar hebben ze toch nog iets verandert aan de CDI, dus ik zou hem moeten laten uitlezen

trouwens, rammelt bij jullie die koppeling ook zo int begin, precies of ge me nen tractor vertrekt :/
 
Haha Joris rijd dus een stukje zuiniger dan Maniac. Maarre volgens mij heb ik nog niks positiefs gehoord van jou, Maniac, ben je er wel blij mee :P
 
bwa, hij moet in orde zijn
kheb er geld genoeg voor gegeven vind ik
t'is natuurlijk een nieuw model waar nog kinderziektes inzitten

het aanzuiggeluid is gewoon vet wanneer je tot 6000tpm trekt :9~
in bochten voelt hij heel plezant aan omdat je precies door de lucht zweeft als het ware omdat ik zo groot ben en ik zie dan gewoon niets van de motor zelf(voor teller moet ik naar beneden kijken), heel apart gevoel :]

maar dat de koppeling zo ambetant aanvoelt en dat hij niet schoon constant rijd is toch wel erg vervelend, vooral in zone 30 voel je dat hard, zone 50 al wat minder en zone 70 niet meer

kdenk da ik gewoon die carbon termi's steek, krijg ik andere ecu en ik vermoed dat de problemen hierbij van de kaart zijn
en dan nog enkel naar die koppeling laten kijken

starten enzo doet hij perfect, maakt veel lawaai, allemaal pluspunten
achterrem doet geen klote maar ik gebruik toch nooit de achterrem
voorrem macheert wel goed, koppeling is licht te bedienen
maar als je motor afslaagt al je terugschakelt van 3de naar 2de klopt er iets niet
ik vermoed dat hij afsloeg omdat ik serieus hard begon af te remmen toen ik mijn koppeling rustig losliet bij het terugschakelen en de motor geen toeren hoorde maken, ik keek naar beneden en zag het rood lichtje van de olie opflikkeren, wat dus aanstaat waneer de motor afstaat. Ik heb toen mijn koppeling gepakt en daarna heb ik niets meer gemerkt. Is gewoon de CDI die niet op punt staat als je het mij vraagt ;)

ik ga vanavond voor de eerste keer eens echt een toertje doen
ipv naar het werk rijden, naar de vriendin gaan, naar de bakker gaan
kheb eigenlijk nog niet echt veel stuurwerk gedaan, maar op het eerste zicht lijkt hij echt plezant in de bochten :)
 
wow! echt heel mooi! alleen dat kuipje is echt een lelijk ding, ai
kheb echt zitten twijvelen tussen een street en deze nieuwe monster maar wilde niet zo lang wachten op de monster.
wil wel graag binnenkort een proefritje maken. kijken of ik de goeie keus heb gemaakt. uiterlijk van de monster vin ik toch wel mooier om eerlijk te zijn!

ben heel erg benieuwd naar een vergelijkingstest met de street. heeft iemand die al gezien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan