Het Ducati Monster 696 Topic

dus jij gaat beweren dat ik het zelf heb gedaan |(
in veiligheid slagende motor op snelweg aan 120kmh in 6de versnelling?
warmlopende motor die begint te schokken ook op snelweg door gewoon rustig in 6de te rijden aan toegestane snelheid

verslikken, soms eens een tikkie gas geven in de bocht zonder dat ik ook maar iets veranderede aan men gasstand

ik weet ook dat ik de enigste ben die er problemen mee had maar wat ben ik blij dat ik die wissel heb gedaan
meer koppel, mooiere looks, minder verbruik, meer pk's, extreem veel betere zithouding (niet meer heel de tijd men ballen zeer doen) goedkoper onderhoud

Dat zeg ik ook niet, ik bedoel gewoon dat je niet de motor moet afbreken omdat jij een brak exemplaar had.
 
Zou iemand mij kunnen vertellen wat de maximum snelheid aangegeven is op het gelijkvormigheidsattest, het mijne is nat geworden en deels onleesbaar geworden en een kennis van me vroeg ernaar, maar zelf heb ik nooit echt naar gekeken :D
 
Zou iemand mij kunnen vertellen wat de maximum snelheid aangegeven is op het gelijkvormigheidsattest, het mijne is nat geworden en deels onleesbaar geworden en een kennis van me vroeg ernaar, maar zelf heb ik nooit echt naar gekeken :D

ik kan je wel zeggen wat de max snelheid op teller is
namelijk 230 ;)
op het gelijkvormigheidsattest 140 dacht ik want had een 25kw zoals jou :) op papier natuurlijk :P

euhm neem jij je origineel op de motor mee?
van alles kopie maken
verzekering/inschrijving/papieren van moto en in je portefeuille steken

als je wordt gecontroleerd en de politie vraagt je papieren en je geeft deze af en je geeft er de uitleg bij dat de originelen anders kapot gaan van in je portefeuille te zitten gaan ze er gewoon mee akkoord
ben al meerdere keren gecontroleerd geweest en heb hiermee nooit last gehad
want als je origineel kapot is heb je een probleem (probleem niet echt maar het gaat je wel wat geld kosten)

de hoogste straf wat je kan krijgen op kopies is dat je de originelen moet gaan laten zien op het bureau
 
Laatst bewerkt:
Hey mensen,

Sinds november 08 ook de trotse bezitter van een mooie 696.
Nou heb ik 2 vraagjes. Missschien dat jullie die wel kunnen beantwoorden:

Van het voorjaar een lege accu gehad dus die eruit gehaald om op te laden...
Lekker handig geplaatst dat ding... maargoed is gelukt :)

Om dit maar een keer te doen heb ik het 'oplaad' kabeltje van mijn optimate acculader d'r aan gehangen toen ik de accu weer terugplaatste. Nou vraag ik me af in hoeverre dat kabeltje nu risico loopt van smelten en evt kortsluiting omdat ie zo dicht bij de cylinderkop zit.
Is er iemand die dit ook al gedaan heeft en zo ja, hoe heb je het kabeltje weggeleid, opgeborgen?

vraagje 2:

Misschien heel simpel, maar hoe krijg je een lamp vervangen in de koplamp?
Beetje rondgezocht maar kwam er niet uit.

dank alvast :)

grtz KrZ
 
Die draadjes zullen normaal gezien net zo weinig risico lopen als de rest van je kabelboom, Het vervangen van lampen weet ik niet echt iets van
 
Vandaag heeft mn vriendin ook eens proefgereden op de 696...gewoon
om eens te proberen, en omdat hij wat lichter is en lager dan de Z750...

Ze kon idd makelijker bij grond en het gewicht was ook ok... :]

Alleen onder de 4000rpm moet je niet zijn en de versnellingsbak gaat
zeer zwaar t.o.v. de Z...

Ze was dan weer blij om op de Z te rijden...scheeld weer euries

Heb er ook natuurlijk op gereden, en wat me dan het meeste opviel was
dat de kleine Duc wel lekker vooruitgaat boven de 5000rpm... :}



Desondanks blijft het wel weer eens een leuke ervaring om eens op een
Duc gereden te hebben... :Y
Heeft de 1100 ook dit karakter, of kan je er lager mee in te toeren rijden
zonder dat bokkige...?


Grtzz...
 
Laatst bewerkt:
Een 696 is vrij goed te doen onder de 4000 toeren zolang de standaard dempers er niet op zitten,
ik kan makkelijk als het buiten koud is en mijn monster staat koud rond de 3000 toeren blijven hangen als ik wil (doe ik zelden natuurlijk :P ) natuurlijk vergeleken met een viercilinder heeft de monster wel wat pit
 
Alleen onder de 4000rpm moet je niet zijn en de versnellingsbak gaat
zeer zwaar t.o.v. de Z...

Ze was dan weer blij om op de Z te rijden...scheeld weer euries

Heb er ook natuurlijk op gereden, en wat me dan het meeste opviel was
dat de kleine Duc wel lekker vooruitgaat boven de 5000rpm... :}

Zwaar schakelen komt me niet bekend voor.. misschien exemplarisch.
Overigens helpt het een heleboel als je de termignoni-set met dempers, ecu en luchtfilter dr op hebt zitten. Geen enkel probleem met lage toeren of de 'dip' rond de 6000 toeren.

1100 heb ik (helaas) geen ervaring mee.

@Tim 696, Thanks voor de info. Heb je zelf ook zo'n kabeltje lopen?
 
zwaar schakelen was bij mij ook het geval

maar dat je boven de 4000tpm moet blijven?
zelfs met originele uitlaat is het tot 3000tpm te doen want bij warmrijden schakelde ik altijd aan 4000tpm
de dip tussen 4000-5000 valt weg door de race-kit te zetten, trekt mooi door dan
 
Met zwaar schakelen heb ik geen problemen, ik weet wel nie hoe makkelijk een Z schakelt dus daar kan ik niet over oordelen.

@KraZi, Ik heb zelf de kabeltjes niet steken, maar ik ken iemand die dat wel heeft, het beste wat je kan doen is de kabels via ja frame laten lopen, heb je normaal geen enkel probleem ;)
 
Dank, heb dat kabeltje nu ook zijdelings richting frame lopen. Was net te kort om onder het zadel te passen helaas.
Hopen dat het goed blijft gaan :)
 
Met zwaar schakelen heb ik geen problemen, ik weet wel nie hoe makkelijk een Z schakelt dus daar kan ik niet over oordelen.

@KraZi, Ik heb zelf de kabeltjes niet steken, maar ik ken iemand die dat wel heeft, het beste wat je kan doen is de kabels via ja frame laten lopen, heb je normaal geen enkel probleem ;)

zwaar schakelen doet hij niet maar je moet er toch wat kracht achter zetten wil je niet in een valse neutraal terecht komen t.o.v. jap racers
 
http://www.motozoom.nl/webshop/meer...=10025511&SID=5274282&SToken=667CE165694BDACA

Heeft er iemand zeer toevallig ervaring met deze tas op een 696? Het lijkt me een idealen tas naast een tanktas voor de vakantie van de zomer. Maar ik ben een beetje bang dat de dempers een issue zijn , wat denken jullie?

zolang ze niet ertegen komen zie ik geen probleem
ik zie dat je carbon dempers hebt: voordeel van carbon is dat het niet warm word, jammer genoeg is het eindstukje achter de dempers niet van carbon en dus wel warm
 
Heb laatst gezien dat Ducati zelf ook zijtassen verkoopt voor de 696. Zal dus wel íets passen boven de dempers.

Bikers' clothing and accessories for men, women | Ducati

Kwestie van langsrijden en even passen denk ik...
Ja, klopt, alleen zijn die van Ducati zelf enorm duur en ik denk dat die tasjes daar kleiner zijn aan de zijkant. De Duc staat nu bij goedhart voor de 12000 beurt dus misschien dat ik daarna nog is ff ergens langs kan. Ik wil ze in principe bij louis.de bestellen. Je hebt diezelfde tas ook zonder zijkanten maar daar betaal je exact t zelfde voor. Beetje jammer :+

Of ik moet hem gewoon bestellen en dan in het ergste geval iets bedenken waardoor er ruimte tussen de tas en demper komt.
 
Laatst bewerkt:
zwaar schakelen doet hij niet maar je moet er toch wat kracht achter zetten wil je niet in een valse neutraal terecht komen t.o.v. jap racers


Aha... ja dat komt me wel bekend voor ja... Keer of 3 gebeurd dat ie inderdaad bleef hangen tussen de versnellingen.
'Valse neutraal' wist niet eens dat dat kon :)

Verder is het korte aangrijpingspunt van de koppeling even wennen. Paar keer daardoor afgeslagen maar nu goed aan gewend.
 
Ja, klopt, alleen zijn die van Ducati zelf enorm duur en ik denk dat die tasjes daar kleiner zijn aan de zijkant. De Duc staat nu bij goedhart voor de 12000 beurt dus misschien dat ik daarna nog is ff ergens langs kan. Ik wil ze in principe bij louis.de bestellen. Je hebt diezelfde tas ook zonder zijkanten maar daar betaal je exact t zelfde voor. Beetje jammer :+

Of ik moet hem gewoon bestellen en dan in het ergste geval iets bedenken waardoor er ruimte tussen de tas en demper komt.

Je kan ze ook ff bellen... denk dat ze wel een lijstje hebben met 'past op' fietsen.
Is trouwens inderdaad helemaal niet duur.. had ik nog niet op gelet.. Als ie past, laat 't ff weten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan