Het Ducati Monster 696 Topic

dat klopt ;)...wat ik er aan wil veranderen....uhmm een helebooel!


- remschakelset (bijrijders voetsteunen zitten aan de gewone vast namelijk)
- mono-arm met 1098 velgenset.
- ander uitlaatje (ws zelf maken)
- kentekenplaathouder veranderen.
- clipons erop ipv achterlijke stuur.
- wat met de kleuren vogelen.
- std dingen zoals pazzo's etc

uitlaatje lijkt me leuk om te maken zoals op pagina 35 staat.
ben zelf bijna ingenieur met aardig wat praktijkervaring...en leuke machine's zoals cnc draai/freesbank, watersnijder, lasrobot etc tot mijn beschikking..dus iets maken is geen probleem.
 
dit topic is vrij dood eerlijk gezegd..zijn alle monsterrijders een zomerslaap aan het doen ofzo?

Allereerst van harte met je duc! Erg vet om te winnen. Jij kwam toch uit Dordrecht ? Of heb ik dat niet ergens gelezen.

Anyway, ik heb zelf sinds begin dit jaar een 696 en heb er al één en ander aan veranderd. Ben er ook zeer blij mee.

Hier een plaatje zoals ik m vandeweek van mijn dealer terug overhandigd kreeg:
54_afl-696-30-06-benvdhoeven1.jpg


Nu inmiddels met:
- termi's (carbon)
- kort kontje
- led's voor (achter komen volgende week pas binnen, thnx Italië :( )
- rizoma reverse retro spiegels
- koplampccover zwart gespoten
- termisteuntjes zwart gespoten
- voetsteun zwart gespoten
- comfortzadel (zit toch beter ;)
- en wat carbon links, rechts, boven en onder.

Al met al een lekkere (voor mij beginners) motorfiets.

Heel veel veilige kilometers!

Gr Ben
 
Ik verwacht morgen de besproken tas binnen te krijgen van fftjes terug, ik zal jullie even op de hoogte houden of hij gaat passen.
 
Allereerst van harte met je duc! Erg vet om te winnen. Jij kwam toch uit Dordrecht ? Of heb ik dat niet ergens gelezen.

Anyway, ik heb zelf sinds begin dit jaar een 696 en heb er al één en ander aan veranderd. Ben er ook zeer blij mee.

Hier een plaatje zoals ik m vandeweek van mijn dealer terug overhandigd kreeg:
[afbeelding]

Nu inmiddels met:
- termi's (carbon)
- kort kontje
- led's voor (achter komen volgende week pas binnen, thnx Italië :( )
- rizoma reverse retro spiegels
- koplampccover zwart gespoten
- termisteuntjes zwart gespoten
- voetsteun zwart gespoten
- comfortzadel (zit toch beter ;)
- en wat carbon links, rechts, boven en onder.

Al met al een lekkere (voor mij beginners) motorfiets.

Heel veel veilige kilometers!

Gr Ben

Heb je niet wat detail foto's van je motor ben wel benieuwd naar je koplamp en knippers
 
Er was hier iemand die navigatie op zijn 696 had gemonteerd? Ik ga morgen een Zumo 660 halen en ik ben wel benieuwd of ik deze zelf ga kunnen monteren... Wie kan me helpen.

Ik ben dan vooral benieuwd naar de stroomtoevoer naar de Garmin... wat moet ik hier nog los voor kopen?

De tassen waar ik het over had zitten prima trouwens op de motor, de konttas is vrij fors maar het gaat wel.
 
Laatst bewerkt:
Ja, klopt, alleen zijn die van Ducati zelf enorm duur en ik denk dat die tasjes daar kleiner zijn aan de zijkant. De Duc staat nu bij goedhart voor de 12000 beurt dus misschien dat ik daarna nog is ff ergens langs kan. Ik wil ze in principe bij louis.de bestellen. Je hebt diezelfde tas ook zonder zijkanten maar daar betaal je exact t zelfde voor. Beetje jammer :+

Of ik moet hem gewoon bestellen en dan in het ergste geval iets bedenken waardoor er ruimte tussen de tas en demper komt.

Alleen van de prijs word je niet echt gelukkig, tegen de 400 euro aan, of is dit normaal?

De grote beurt (12.000 km) kost inderdaad 695.... Daarentegen was de 1000km en 6000 km gratis... Bij mij komt er een nieuw setje uitlaten op incl een tuning... Ben er nog erg blij mee, maar ga later wel kijken naar een motor met meer vermogen.
 
Alleen van de prijs word je niet echt gelukkig, tegen de 400 euro aan, of is dit normaal?

De grote beurt (12.000 km) kost inderdaad 695.... Daarentegen was de 1000km en 6000 km gratis... Bij mij komt er een nieuw setje uitlaten op incl een tuning... Ben er nog erg blij mee, maar ga later wel kijken naar een motor met meer vermogen.

6000km?
je moet toch pas om de 12.000 gaan? (buiten het 1000km onderhoud natuurlijk)
 
Ja? Ik heb 585 oid betaald voor de 12.000 beurt. Vond het nog wel meevallen. Remblokken voor waren de grootste kostenpost. Hij rijd in elk geval weer heerlijk. Helemaal nu er ook een setje Michel Pilot 2ct's op zitten. En de Garmin Zumo 660 zit er nu ook op. Ik ben dus helemaal klaar voor de motorvakantie as zaterdag!
 
Er was hier iemand die navigatie op zijn 696 had gemonteerd? Ik ga morgen een Zumo 660 halen en ik ben wel benieuwd of ik deze zelf ga kunnen monteren... Wie kan me helpen.

Ik ben dan vooral benieuwd naar de stroomtoevoer naar de Garmin... wat moet ik hier nog los voor kopen?

De tassen waar ik het over had zitten prima trouwens op de motor, de konttas is vrij fors maar het gaat wel.

zit er vast bij toch?

anders zelf een voeding maken naar je accu..eventueel schakelaar oid ertussen..en uiteraard een zekering.

ik navigeer met me telefoon (Nokia N95 8gb) op m'n suzuki gsx-r 600 K6. werkt perfect!
donderdag ga ik m'n monster ophalen bij motoplace!
weer of geen weer..ik zal er zijn:)

en dan snel 1000km erop tikken...(2weken) en dan een beurt laten uitvoeren...en daarna op vakantie met de duc en soes waarschijnlijk.

gelijk een goede manier van inrijden!
 
Ja? Ik heb 585 oid betaald voor de 12.000 beurt. Vond het nog wel meevallen. Remblokken voor waren de grootste kostenpost. Hij rijd in elk geval weer heerlijk. Helemaal nu er ook een setje Michel Pilot 2ct's op zitten. En de Garmin Zumo 660 zit er nu ook op. Ik ben dus helemaal klaar voor de motorvakantie as zaterdag!

Pimmy, was het lastig monteren? De weg onthouden of vinden, de kaart lezen, of de aanwijzingen volgen gaat me steeds moeilijker af. En ik heb nog lang niet de alzheimer leeftijd bereikt...

nadeel van een telefoon als navigatie is wel dat ie niet waterdicht is en ook minder robuust is, of valt dat erg mee?
 
De Garmin is gemonteerd. Er zit inderdaad een kabel bij, deze heb ik direct op de accu gemonteerd. Was nogal een gedoe om bij de accu tekomen vond ik maar goed, als het eenmaal zit, dan zit het ook goed. Ik heb de steun op m'n stuur gemonteerd, past perfect, Zumo zit naast het display en boven m'n tanktas.

Het rijden van de routes gaat goed alleen mis ik nog wel een oortje. Ik dacht dat ik het wel zonder af zou kunnen, en kan dit ook wel, maar ik ga toch nog een keer een oortje kopen. Helemaal ideaal dat je dan ook gelijk kan bellen tijdens het rijden. De Garmin paired perfect met mijn iPhone. Ik moet nu nog even de routes voor de vakantie gaan uitstippelen, ik heb ze al maar ik moet ze nog even aanpassen aan mijn wensen. Hoe dit allemaal werkt met mapsource moet ik ook nog uitvinden dus kan ik nog niks over zeggen. Maar het lijkt me wel ideaal, lekker van dag tot dag je eigen route rijden.

Mooie van de 660 vind ik trouwens ook dat het lane-assist heeft. Dit houd in dat je op een bepaalde aanwijzing kan drukken die je misschien niet helemaal duidelijk is en dat je dan een plaatje te zien krijgt van welke rijbaan je moet hebben. Ik vind dat echt ideaal.
 
ff een vraagje; ik wil mijn garmin2820 op de nieuwe 1100s plaatsen. Hoe heb jij h'm op het stuur gezet?? Foto?? alvast bedankt.


De Garmin is gemonteerd. Er zit inderdaad een kabel bij, deze heb ik direct op de accu gemonteerd. Was nogal een gedoe om bij de accu tekomen vond ik maar goed, als het eenmaal zit, dan zit het ook goed. Ik heb de steun op m'n stuur gemonteerd, past perfect, Zumo zit naast het display en boven m'n tanktas.

Het rijden van de routes gaat goed alleen mis ik nog wel een oortje. Ik dacht dat ik het wel zonder af zou kunnen, en kan dit ook wel, maar ik ga toch nog een keer een oortje kopen. Helemaal ideaal dat je dan ook gelijk kan bellen tijdens het rijden. De Garmin paired perfect met mijn iPhone. Ik moet nu nog even de routes voor de vakantie gaan uitstippelen, ik heb ze al maar ik moet ze nog even aanpassen aan mijn wensen. Hoe dit allemaal werkt met mapsource moet ik ook nog uitvinden dus kan ik nog niks over zeggen. Maar het lijkt me wel ideaal, lekker van dag tot dag je eigen route rijden.

Mooie van de 660 vind ik trouwens ook dat het lane-assist heeft. Dit houd in dat je op een bepaalde aanwijzing kan drukken die je misschien niet helemaal duidelijk is en dat je dan een plaatje te zien krijgt van welke rijbaan je moet hebben. Ik vind dat echt ideaal.
 
Hallo 696rijders!!!!!!!

wie heeft nog met toeval een linker spiegel liggen

die voor een leuke prijs weg mag????


je zou mij er erg blij mee kunnen maken

vriendelijke Ducati groet Mike696 :]
 
Vraagje aan de 696-rijders: Hoe zit het met buddyruimte? (Indien aanwezig.)

Zijn er mensen met de 696 op vakantie geweest en hoe heb je dat ervaren?
 
Hai!

Sinds kort ben ik ook een trotse eigenaar van een 696 :]
Helaas is de monster nog helemaal standaard en wil om te beginnen die taartschep weg werken. Nu zag ik dat je zo'n setje kon kopen voor 140 pleuros! :/

Zijn er ook mensen die een alternatieve oplossing hebben bedacht? :) zoja fotooos :) Ik zit eraan te denken om de originele taartschep maar gewoon af te zagen ofzo..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan