Burgman 200

@LEADer: Bij mijn broer neemt de afwijking naarmate hij harder rijd af. Dat is dus het vreemde. Maar zodra de pekel weg is kunnen we een testje doen om te zien wat mijn Garmin aangeeft ipv zijn TomTom.

@Storkie; zal het 'm es vragen, maar zo lang ie nog niet doorgerot is denk ik niet dat ie er al wat anders onder doet. Prijs is verder netjes.
 
Hoi, heeft er iemand ervaring met zo'n Malossi Multivar 2000 kit. ik zie dat die ook voor de burgman 200 te krijgen is. zo ja is het zinvol om zoiets ( op den duur) aan te schaffen? ik heb nog garantie op mijn burgman.
 
Het toerental blijft stabieler, de topsnelheid word iets hoger. Als je daar naar op zoek bent is het zeker een waardevolle aanschaf.
 
Nope ik zou echt niet weten of het zinvol is om zo,n kit te kopen!

Greetz Storkie.
 
hallo allemaal,

vreemde vraag misschien om op deze topic te stellen. ben mij de laatste tijd ook aan het orienteren op de aprilia scarabeo 300 of 500. afhankelijk hoe mij gefixte burgie 200 mij zal bevallen de komende tijd qua prestaties, kan het heel goed zijn dat ik overga op een scarabeo. wat ik mij afvraag, heeft een burgman tov een scarabeo een hogere/lagere restwaarde?
 
Ik weet niet hoeveel PK je nu hebt, maar de scarabeo 300 heeft maar 22,5PK. Dus als je een stap vooruit wilt gaan moet je even kijken of je dan wel meer vermogen hebt, en anders de 500 pakken.

Over de restwaardes weet ik je helaas niks te vertellen.
 
De burgman heeft 18,4 pk en de scarabeo 22,5 pk, daar komt bij dat de scarabeo volgens mij iets lichter is dus prestaties zullen denk ik wel wat vlotter zijn.
 
En weer even terug naar de burgman, weet iemand of er voor de burgman 200 ook handvat verwarming te krijgen is en zo ja, wat kost het?
Volgende week gaat de burgman trouwens voor groot onderhoud naar arie molenaar in ijsselstein, misschien dat ik het er dan gelijk op laat zetten.
 
Het heeft een paar maanden geduurt maar dan eindelijk een foto van mijn burgman :]
full
 
Laatst bewerkt:
Een Burgman 200 rijden en dan nóg een topkoffer achterop ook!! Wat vervoer je wel niet allemaal? Er past al een shitload aan rommel onder het zadel!!
 
Een Burgman 200 rijden en dan nóg een topkoffer achterop ook!! Wat vervoer je wel niet allemaal? Er past al een shitload aan rommel onder het zadel!!

Ik zocht een scooter waarmee ik met het hele gezin op pad kon en bij deze kan de vrouw achterop, kind in maxicosy in de koffer en hond onder het zadel, ideaal dus :+ :+

Nee zonder gekheid, heb deze scooter vorig jaar gekocht als occassion gekocht en de koffer zat er al op.
Ben er wel met mijn vrouw een weekendje naar texel mee geweest en het is echt de stationwagon onder de scooters, ik vind het ideaal :]
 
Wou net zeggen, vrouw, hond en kind kunnen hier prima in, ja! :)
Je kan nu echt veel kwijt met die koffer erbij. Ik heb dan een Sixteen dus ik moet wel een koffer achterop (45 liter), anders kan je niets vervoeren.
Snap niet dat er niet veel meer scooters zijn met zo'n ruimte onder het zadel. Alleen de X-Max volgens mij en dan houd het op. Zelfs de Burgman 400 en 650 hebben niet zoveel ruimte. Ik denk dat de Burgman 125 en 200 echt de kroon spannen.
 
Zoeken is niet nodig, op de link klikken is genoeg... ;)

Inderdaad niet duur, het is de winteraanbieding; straks wordt ie weer de normale prijs.
Ik heb deze er nu meer dan een jaar erop en ze bevallen uitstekend. Op andere sites lees ik ook goede berichten over de levensduur. Over die van Saito lees je bijvoorbeeld regelmatig problemen.

Als de 2 standen regeling te grof voor je is (meest gehoorde klacht) kun je een prima traploze regeling, die er ook nog eens goed uitziet, vinden op www.siekla.de. Die rekent -ook naar Nederland!- geen transportkosten.
 
Snap niet dat er niet veel meer scooters zijn met zo'n ruimte onder het zadel. Alleen de X-Max volgens mij en dan houd het op. Zelfs de Burgman 400 en 650 hebben niet zoveel ruimte. Ik denk dat de Burgman 125 en 200 echt de kroon spannen.
Ik denk dat je dan vergelijkt met de oude modellen van de 400. Vanaf het K7-model heeft de 400 de grootste ruimte van de drie, voor zover ik weet. Zalig!

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb naast de 49L-topkoffer ook nog zijtassen en een toprol (goedkoop aangeschaft bij louis.de). Bedoeld voor een trektocht, maar dat is er afgelopen seizoen nog niet van gekomen.

Wat ik zelf ook heeeeeel veel gebruik is een fraaie trolly van GIVI waar je je laptop, beamer, documenten en nog wat klein grut in kwijt kunt:

http://www.givi.de/Weichtaschen/Mit-platte/T450-TROLLEY.

Laadvermogen: 58 liter!

Die is ook super handig voor korte vliegtrips: hij kan namelijk mee als handbagage. Aan het eind van de carnavalsvakantie gaan we met onze jongste zoon 4 daagjes naar Dublin. Dan gaat dat ding dus ook mee.

Het is nu te smerig weer en we zijn met zijn drieën, maar stel dat we met zijn tweeën zouden gaan voor een lang weekend tegen lage Ryanair-tarieven, dan kun je op Charleroi (vliegveld Brussel) de best wel hoge parkeerkosten uitsparen door met de scoot te gaan. Zo kun je super goedkope stedentrips maken: 1 stuks handbagage onder je kont en de GIVI-trolley achterop.
 
Laatst bewerkt:
.... stel dat we met zijn tweeën zouden gaan voor een lang weekend tegen lage Ryanair-tarieven, dan kun je op Charleroi (vliegveld Brussel) de best wel hoge parkeerkosten uitsparen door met de scoot te gaan...
Afgelopen najaar moest ik voor het werk naar een beurs in München; toen ben ik ook met de scooter naar de luchthaven gereden en heb hem overdekt geparkeerd op de motoren parkeerplaats onder de loopbrug. Sta je pal voor de ingang....

Alles voor de vliegreis, twee dagen beurs en een hotelovernachting kon prima mee; ook zonder topkoffer liet ik alle motorspullen op de scooter achter want het past gewoon onder de buddy en er is niemand die het ziet.
Met de scooter rijd je letterlijk van deur tot deur.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan