Burgman 200

Sierkapje van de uilaat weggesmolten ook de gaatjes van de inbusboutjes, wist even niet wat ik zag.
ook is de las van het middenpijpje gescheurt.
Komt dit vaker voor bij de burgman 200?
Wel rotzooi zeg die standaard troep, ik denk dat ik ook maar over ga naar een Leovince.

GroteFoto-I7NM3I7W.jpg

GroteFoto-YN7LMBUD.jpg

GroteFoto-QJLNVYIG.jpg

GroteFoto-NKAY4IIG.jpg

GroteFoto-WMP4OELC.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gratis meer geluid.
Japanse kwaliteit.
zit er nog garantie op ??
Eerst de las gescheurd en toen de rest gesmolten ?
 
Laatst bewerkt:
He Martin.

ja ik denk ook dat het door de las komt, door de warme uitlaatgassen smelt dat kunstof natuurlijk.
Volgende week er maar even mee terug, had er een maand garantie op.
Na de garantie zouden ze ook niet moeilijk doen zeiden ze, dus we zien het wel.
Ik denk dat de uitlaat ook van binnen kapot is ,want ik hoor een irritant rammeltje onder het rijden.
Heb even geinformeerd een originele kost dik 600 euro , en een leovince goed 300 dus de keuze is niet zo moeilijk.
En ja japanse kwaliteit daar mankeert kennelijk ook wel het een en ander aan.
 
Laatst bewerkt:
Zo de leovince is besteld, ik had gekozen voor een 4 road maar die schijnt niet meer leverbaar te zijn.
Dus is het een granturismo geworden dat is de opvolger voor de 4 road.
Vind de GT er ook wel goed uit zien.

GroteFoto-QYXLA3EF.jpg
Weet er iemand wat nou het verschil is tussen deze twee?, ik hoor het graag.

Ook heb ik het hoge givi windscherm besteld, hopenlijk zit ik dan wat meer uit de wind want de originele bied weinig bescherming.
GroteFoto-X7N8HGXJ.jpg


Als de boel erop zit plaats ik wel wat foto's ervan.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeker goed uit, ik ben erg benieuwd.

Er staat inmiddels 400km op mijn Burgman, ik heb hem op de sportieve manier ingereden. Mijns inziens is het wat overdreven wat in het handboek staat. Goed warm laten worden en veel verschillende toeren. Niet schromen om af en toe volgas te rijden.

Heeft iemand een J Costa variateur gemonteerd? Ik denk dat ik deze erin laat zetten bij de 1000km beurt. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het hoge givi scherm en de leovince uitlaat laten monteren. :)
Ik ben er zeer tevreden mee, zit lekker uit de wind en hoor een prachtig uitlaat geluid. :]

Grotefoto-PLFLQYLY.jpg

Grotefoto-7GY38Y3M.jpg

Grotefoto-C8UY7N7S.jpg

Grotefoto-4ISF4NJS.jpg

Grotefoto-WPJZFZLY.jpg
 
Mooie foto's die uitlaat staat hem goed, gaat ie er ook iets sneller door.
 
Hoi burgmandijkie ik weet niet zeker of mijn berichtje is gelukt dus zo maar proberen heb je dat lange bescherm kapje nog van je oude uitlaat zo ja zou je dat van de hand willen doen ik heb zelf ook een bm 200 en wel met een beschadigde kap ik hoor het graag van je gr
 
Mooie uitlaat inderdaad! Zit er nog een uitneembare dB-killer in, of is dit wat je krijgt?
Bij de 4Road kon de dB-killer er nog uit. Maar toen ik dat had gedaan, ging ie er ook weer snel in, want dat was echt te hard. Terwijl ik nu op mijn motor wel weer zonder dB-killer rijd.
 
zou het niet weten of er een db-killer in zit, misschien iemand die dat weet?
Er zit een mooi geluidje in, in ieder geval een stuk beter als van de standaard pijp.
Dank voor de reacties.
 
Laatst bewerkt:
Net nog een stukje snelweg gereden om er achter te komen of het hoge windscherm het rijgedrag van de scooter nadelig beinvloed.
Vind het meevallen wel wat werveling achter de helm, maar het scherm is toch een hele verbetering vind ik.
Zit goed uit de wind met name die druk op het lichaam is weg,ook het wind geruis rond de helm is een stuk minder.
Tikte nog 145km :] aan op de (optimistische) teller, dus de topsnelheid zal ook het zelfde zijn gebleven.
 
Vandaag mijn Brugman opgehaald bij de garage, ik heb een J-Costa variateur laten monteren. Ik kan alleen maar zeggen, aanrader! Hij rijdt een stuk soepeler en trekt ook duidelijk sneller op.

Vooral in de binnenstad vond ik hem af en toe wat traag, en de originele variateur had ook een dipje bij een bepaald toerental. Dat is nu helemaal opgelost met de J-Costa. Helemaal tevreden nu met de Burgman :)

P.S. Ik rij een 2013 model en er staat ongeveer 800km nu op de teller. Neem aan dat het resultaat voor oudere modellen hetzelfde zal zijn.
 
Hallo daar! Ook ik ben sinds gisteren, trotse bezitter van een Burgman executive 200. Heerlijk! Kom van een honda deauville af en ik vind dit een verademing!

Ik heb net via ebay mijn nieuwe uitlaat bestel want ook ik wil graag een zwaardere bromtoon hebben. Heb nu een gran turismo voor 280 euro. Aangezien ik ze hier verder zag voor ruim 300 euro dacht ik.........wie niet waagt is niet slim....... Eind augustus heb ik hem in bezit als het goed is.....

Ik laat hem er dan op zetten door de dealer. Dat zou ongeveer 80 euro moeten gaan kosten dus ik ben benieuwd allemaal!

En nu moet ik weer aan de slag!

Gegroet allemaal en plezierige km's!
 
145 km/h voor een 200cc is netjes te noemen ook al zou het werkelijk 130 km/h echt zijn.

Mogen ze van mij snel overgaan op een UX-200
 
Hallo Wilma.

Van harte gefeliciteerd met je B200. :]
Ik heb hem vanaf maart dit jaar, en moet zeggen het rijd heerlijk ook de zit en het comfort is prima.
Ook de Gran turismo uitlaat bevalt uitstekend, nu hoor je tenminste wat.

Veel geluk en rij plezier gewenst, en plaats wat foto's als je hem hebt.

Gerard,
 
Bedankt voor de welkomswoorden! Ik heb er nu 250 km op zitten met mijn burgie en naar volle tevredenheid. Het gevoel van wat onzekerheid ben ik kwijt ten opzichte van handelen met mijn scoot. Op de honda deauville was dat er in geslopen omdat die motor gewoon wat te zwaar was en vooral wat te hoog! Ik heb altijd graag mijn voetjes op de grond en bij die motor vond ik dat te ontoereikend. En dat onzekere gevoel ben ik nu totaal kwijt! Maakt me niks uit waar ik de scoot neer moet zetten......ik doe het gewoon! Bij de honda zat ik al bij voorbaat te kijken of ik geen obstakels tegen zou komen....... Nee, ben er zeer content mee! Hier even een foto van burgie in rust......

Trouwens, wilde een sissybar hebben en nu blijkt dus dat suzuki dat helemaal uit zijn assortiment heeft genomen. Dat vind ik wel jammer. Weten jullie niet een leuk alternatief daar voor??

 
Laatst bewerkt:
Haha nou moet ik zeggen, zuunig......ik ben toevallig een vrouw die niet zo van shoppen hou maar er kan aardig wat boodschappen in. Moet je er niet te ver meer mee gaan rijden trouwens, want dan is alles al gekookt voordat je thuis bent!

En burgmandijkie, die had ik dus ook al gezien maar ik weet dus niet of die dan ook automatisch past op de mijne. Ik bedoel, ik heb nog nooit een sissybar gezien van deze suzuki...... Kan deze dus gewoon op die van mij??
 
Terug
Bovenaan Onderaan