Burgman 200

Want als ik nu zo die achterkant van mijn scoot bekijk, vraag ik me af waar die dan moet worden bevestigd......Moet die dan onder die "vleugels" of moeten die er dan helemaal af......?

 
Dit is mijn scootertje met orginele sissybar. Gekocht in september 2012. Sissybar was toen nog leverbaar en bij aflevering gemonteerd. De sissybar op marktplaat lijkt me de zelfde voor een nette prijs. Ik heb nieuw 125,- euro betaald.
 
Laatst bewerkt:
Volgens dochter en vrouwlief zit je als een vorst. Lekker relaxen achterop en genieten van de rit. Geen angst dat je eraf valt tijdens optrekken.
 
Trouwens over snelheden gesproken. Mijn snelheidsmeter blijkt erg nauwkeurig te zijn. Maximale snelheid op autoweg is ca 122 km/uur. Nu ben ik met 125 kg geen kleine jongen maar op vlakke weg zal dat niet zo veel uitmaken.
 
Lijkt de mijne wel.........maar dan zonder die mooie sissybar! Ziet er gaaf uit hoor, zo een ding achter op! En bedankt voor die prijsopgave van je want daar was ik dus idd nieuwsgierig naar......hoe duur zo een ding kostte bij de garage.....
 
Morgen gaat mijn nieuwe uitlaat er op, de gran turismo. Ben erg benieuwd........en ook wat de prijs van het er op zetten zal zijn......
Voor de rest bevalt die nog uitstekend! Ik heb nu 3 x getankt.......en veeeeel te vroeg! Gisteren zat die echt vet in het rode gedeelte, had 280 gereden en ik tankte......8.7 liter! Haha. Kon nog wel ruim 60 km verder dus. Volgende keer dus eens proberen........vind het alleen altijd zo eng als die zo in het rode staat........Maar goed, er gaat 11 liter in dus het zou gewoon moeten kunnen.

Gegroet mede burgies!
 
Ja lekker zuinig he zo'n burgmannetje.
Je kan inderdaad nog een eind door rijden, ook al staat het metertje in het rood.
Succes met de leovince, zit een mooi geluid in, ik ben er heel tevreden mee.
 
Vandaag is mijn X-Max 250 in onderhoud bij Van de Kuinder in Hilversum en heb ik een leen Burgman 200 mee. Wat een leuk ding, bevalt tot nu toe best goed! De zithouding is wel weer even wennen na de meer 'rechtop' X-Max, maar comfortabel is het zeker. Ook het sturen gaat lekker.

Helaas heb ik door mijn werk weinig tijd om 'm echt goed uit te proberen. Qua snelheid onderdoet 'ie niet merkbaar onder voor de X-Max; ik kon prima meekomen op de A12 net. De enige tegenvaller tot dusver is dat alles nogal trilt, zowel tijdens het rijden als aan het stoplicht. Mijn voeten rammelen er lekker op los... Maar dat kan ook exemplarisch zijn natuurlijk. :)
 
Het er op laten zetten kostte me 78 euro dus dat viel me nog wel mee. En dat geluidje is zeker jammie! Haha dat verschilt idd nog al zeg!

En wat cris daar zegt.....dat vind ik dus ook. Hij is erg stug in zijn vering. Als ik over een weg met kinderkoppies rij dan springt dat stuur me bijna uit de handen.

Elke nieuwe burgman wordt afgeleverd in standje 2 qua vering......Zou standje 1 dan fijner wezen? Waar hebben jullie hem op staan?
 
De enige tegenvaller tot dusver is dat alles nogal trilt, zowel tijdens het rijden als aan het stoplicht. Mijn voeten rammelen er lekker op los... Maar dat kan ook exemplarisch zijn natuurlijk. :)

Is vast exemplarisch Cris, mijn burgman heeft dat gelukkig niet.
De vering is wel stug, maar dat heeft elke scoot denk ik ,en dat komt alleen maar de wegligging ten goede.
 
De vering vond ik zelfs nog wel ok vergeleken met mijn X-Max, kun je nagaan. Nee, het model waarop ik reed had een nogal trillende motor. Maar na een paar uur was ik hier aan gewend. Toen ik 's avonds de X-Max weer kon ophalen viel me gelijk op hoe 'trilloos' dat ding eigenlijk wel niet was. Het is maar net wat je gewend bent. Eigenlijk vond ik het enige minpunt dat de Burgman 200 voor mij nogal aan de krappe kant was, de zit- en beenruimte althans. Ondanks de keuze uit twee zitposities (voeten plat of vooruit) vond ik beide te krap. Ik ben niet van bovengemiddelde lengte (183cm), maar toch. Verder: een leuke, betaalbare motorscooter voor in en om de stad (lange toeren zullen bij mij pijn gaan doen) met een zeer mooi uiterlijk, dat moet gezegd worden!
 
Ben het met je eens Cris de ruimte houd niet over, ik kan aardig zitten ben ook 10cm kleiner dan jou.
En voor de snelweg kom je toch wat te kort merk ik.
Dit is mijn eerste scoot en ik geniet er elke dag van met mijn 60 jaartjes :] , en wil het zo lang mogelijk volhouden.
Volgend jaar maar eens kijken voor wat anders, YP400 of een T-max we zien het wel.
 
Ik heb de Burgman weer mee omdat mijn X-Max terug moest, en neem hem morgen mee naar de DBS Veda Toerrit op de Veluwe. Heb er vandaag iets verder mee kunnen rijden, en ik vind het toch wel een prettige scooter.

Donderdag droeg ik een loodzware rugzak, en dat in combinatie met de beperkte beenruimte zorgde al binnen 50km voor een pijnlijk achterwerk. Vandaag was dat niet zo. De zit is nog steeds krap, maar comfortabel. Ook komen mijn voeten meer aan de grond dan met de merkbaar hogere X-Max. Het is een heerlijk compacte gooi- en smijtscooter!

Wat ik wel jammer vind is het beperkte dashboard. Nouja, er zit alles op wat je als bestuurder nodig hebt (snelheid, temperatuur, brandstof, klok en triptellers), maar de X-Max toont net wat meer informatie (maar daar mis ik bijvoorbeeld weer het gemiddelde verbruik zoals de Burgman 400 dat toont :p).
 
Het is hier al vaker besproken: de standaard uitlaat is nogal roestgevoelig, mogelijk als gevolg van doorrijden in de winter. Je kunt natuurlijk een nieuwe uitlaat kopen, bijvoorbeeld een LeoVince uitlaat. Prachtige uitlaten met mooie sound, maar je bent wel €350 armer.

De uitlaat van mijn scooter (van maart 2010 en 12500 km gereden) zat vol roest. Ik heb ervoor gekozen om de uitlaat opnieuw te lakken. Je haalt de uitlaat van de motor, op Youtube staan filmpjes die laten zien hoe dat moet (zoek op Burgman AND exhaust). Dan ontroesten met WD-40 en schuren met zacht schuurpapier. Vervolgens goed ontvetten met wasbenzine. Dan twee keer dun spuiten met Motip hittebestendige zwarte lak, en de uitlaat is als nieuw. Uitlaat weer monteren en de lak "inbranden". Laat de motor stationair draaien totdat de uitlaat flink warm is en begint te stinken. Het oplosmiddel verdampt en de lak zal uitharden.
Afwachten hoe lang de uitlaat roestvrij blijft, ik hou jullie op de hoogte.
 
.... Hij is erg stug in zijn vering. Als ik over een weg met kinderkoppies rij dan springt dat stuur me bijna uit de handen.

Elke nieuwe burgman wordt afgeleverd in standje 2 qua vering......Zou standje 1 dan fijner wezen?....
Die afstelling bepaalt alleen de hoogte van de achterkant bij belasting, dus tijdens het rijden.

De veer bepaalt samen met de demping hoe hard de vering aanvoelt, omdat daar niets aan verandert heeft de hoogte afstelling geen invloed op de stugheid van de vering.

Wil je de vering minder stug maken dan kun je een andere veer monteren of de demping weker maken. Beide is niet eenvoudig te doen...
 
Bedankt, weet ik dat ook weer. Misschien ook gewoon een kwestie van gewenning voor me. Vandaag ff terug geweest bij de dealer omdat burgie zo af en toe afsloeg nadat de nieuwe uitlaat er onder was gezet. Nu hebben ze hem ff wat harder stationair laten lopen en gaat die weer als een zonnetje. Wordt hier trouwens wel eens een toertochtje gehouden ofzo? Ik zal eens wat meer gaan speuren hier op de site........
 
Ik ben 1,84 m en zou dus ook wat meer ruimte willen creëren. Je hebt dan volgens mij 2 mogelijkheden. Het zadel laten aanpassen of gebruik maken van een Airhawk kussen.
Ik heb al gereden met verwijderde rugsteun. Zithouding gaat er dan flink op vooruit. Nadeel is dat je dan op een hard deel zit van het zadel dat na verloop van tijd ook gaat irriteren. Daarom zou je het zadel van extra schuim moeten voorzien en dus bekleding laten aanpassen. Heb geen idee wat dit zal kosten. De Airhawk kost ca 120 euro. Lees zeer goede ervaringen hierover maar het ziet niet uit. Ik weet dus nog niet wat ik ga doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan