Burgman 200

Voor aankoop een proefrit met de standaard ruit gemaakt, deze gaf bij mij vervelende turbulentie boven de 100/u, met de varioruit is dit allen maar windgeruis.
Ik heb de ruit er bij aflevering op laten zetten, kreeg er een leuke korting op, en het staat een stuk mooier. Het bevalt me in ieder geval prima.
Hoge snelheid? _O- _O- 130km/u max, maar ik rij meestal 100-110 op de snelweg. Rijdt gewoon het prettigste.
 
:? :? Het is hier wel stil na zo'n mooie zondagmiddag :? :?
:] :] Ben zelf nog wel even rond geweest, nijverdal en omstreeken. :] :]
:W :W toch nog behoorlijk aantal liefhebbers onderweg tegen gekomen :W :W
 
:? :? Het is hier wel stil na zo'n mooie zondagmiddag :? :?
:] :] Ben zelf nog wel even rond geweest, nijverdal en omstreeken. :] :]
:W :W toch nog behoorlijk aantal liefhebbers onderweg tegen gekomen :W :W

Sorry,

Dit bericht was eigenlijk bedoeld voor een ander topic, maar het is hier ook wel behoorlijk stil.
 
Deze complete uitlaat heb ik besteld voor mijn burgman 200.
Als het een btj meezit qua transport hij moet uit Italie komen, heb ik hem volgende week binnen.
Dan ff eronder cq naast hangen foto,s maken en genieten van the sound die er uit gaat komen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Greetz Storkie..
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Yskonijn,

Ik heb de uitlaat bij Nouds motorbazaar besteld je kunt bij hem uit verschillende modellen kiezen.

De aluminium demper a 309,95 heeft een kap van rvs.
De poppy carbonlook demper a 329,95 en de titanium demper a 339,95 hebben een eindkap gemaakt van carbon, deze heb ik gekozen.

Het gaat om een complete uitlaat, met e-keur en een verwijderbare db-killer.
De killer zit achterin de demper met twee boutjes vast, draai je de bouten eruit dan heb je de open demper.

Cool he!!
Greetz Storkie..
 
Laatst bewerkt:
b4bf802ebb212e8e6e5316e7fa0291ab.jpg

Lekker ff in de zon!!

Greetz Storkie...
 
Die van mij is van juli, en die heeft ook al niet meer de originele kleur. 'k heb wel bijna de hele winter doorgereden. De uitlaten zijn een soort van gelakt, maar da's dus geen beste lak geweest.
Ga je trouwens ook mee met de Vlaamse toertocht, d'r komen nog meer B200's.
 
Nee, het lijkt me heel leuk om eens een tocht te rijden met ander B200tje maar Belgie vindt ik echt wat te ver. Het is voor mij al dik 2 uur rijden naar Belgie toe. :]
Ik wacht op een ritje in Nederland.
 
2493d2dc23a64b8ec940620502c7e25f.jpg

De Burgman zonder uitlaat en bocht, bij het plaatsen v.d. nieuwe bocht kwam ik erachter dat ze niet identiek zijn.

Je kunt op de foto met de twee bochten zien dat de orginele bocht aan de bovenkant een ring als afsluiting heeft en de nieuwe bocht heeft dit niet.
Dat is wel ff balen want nu kan ik nog niet de nieuwe bocht en de sport demper monteren, morgen maar ff bellen met motorbazaar.

Ik hou jullie op de hoogte.

Mijn orginele uitlaat btw is ook aan het roesten!!
Greetz Storkie.
 
Ik moest laatst bij DAF zijn en daar zag ik twee Burgman 200 staan. Ik weet niet hoe oud die waren, maar ik was redelijk geschokt door de staat waarin de uitlaat en de veerpoten verkeerden.

Dat was reden voor mij om mijn Burgman 400 nog eens extra te inspecteren. En ook daar ontdekte ik wat roest bij de overgang van de uitlaatbocht naar de demper en een klein beetje bij het verbindingsstuk tussen de demper en het frame. :( Ik ben toen regelmatig met WD-40 gaan spuiten op die plekken (en de hele uitlaatbocht). Ik heb de indruk dat dat wel helpt. Ook heb ik de beginnende roestplekjes op mijn veerpoten weer netjes kunnen krijgen met chroomreiniger.

Die roestgevoeligheid is voor mij toch wel wennen. Ik ben kennelijk te verwend met die verzinkte plaatdelen van de moderne auto's.

Als die 200-tjes daar bij DAF de maatstaf zouden zijn dan lijkt de 200 toch nog wat roestgevoeliger dan de 400. '(
 
Bij mijn B200 is het tnt alleen de uitlaatdemper die bruin aan het verkleuren is. Ik heb er wel bijna de hele winter mee doorgereden. De dealer heeft hem ook al bekeken en het schijnt niet abnormaal te zijn voor de gelakte uitlaat die er standaard onder zit.
Suzuki geeft 2 jaar fabrieksgarantie, dus als er binnen die termijn gaten in vallen kom ik nog wel een keertje terug.
Tot die tijd wacht ik dus nog maar even met een vervangingsuitlaat, ook gezien de problemen met passen en zo. 't Is helaas geen mooi gezicht, maar het doet nog wel z'n werk.
De B200 staat zowel thuis als op m'n werk ook altijd overdekt, dus dat zal ook wel een stuk schelen.
 
384bdf4a44d96b7a58476a241fe8d52e.jpg


Een ring op de nieuwe uitlaatbocht laten maken, nu is de nieuwe bocht identiek aan de oude bocht.
Dus kan ik gaan monteren.
 
http://www.foto-uploaden.nl/upload/2b377b0487104a3cece302e13ac87429.jpg

Ik heb de uitlaat gemonteerd gecheckt of hij dicht is bij de cilinder, dit is het geval helemaal goed dus.
De nieuwe demper klinkt echt goed lekker zwaar geluid.
Dit is nog met db killer, ik ben benieuwd wat voor een geluid erin zit als ik de db killer er uit heb gehaald!
Nu de Burgman qua kuipdelen weer in elkaar zetten en dan maar ff een rondje rijden.

Zo ben je ff bezig maar heb je uiteindelijk toch de eerste GPR demper in Nederland die op een Burgman 200 zit..

Greetz Storkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan