Burgman 200

Goedemorgen,

Karl,
Mijn topsnelheid met de GPR uitlaat is ongewijzigt ten opzichtte v.d. orginele uitlaat.
Ondanks dat ik de bocht en de demper in z,n totaal heb vervangen.

De topsnelheid is 130 tot 135 km per uur gebleven.
De fun factor van mijn Burgie is wel met 100% toegenomen!

Bigbrotherbob,
Welkom bij de leukste club Burgmanrijders, de roest op je nieuwe uitlaat is niet tegen te gaan maar wel te vertragen doormiddel van hem te behandelen met WD 40(zoals eerder genoemd)
Roest op remschijven is iets wat ik ook niet heb maar misschien even melden als je voor een onderhouds beurtje gaat, je hebt tenslotte nog garantie!

Heel veel rijplezier allemaal,het mooie weer komt eraan.

Greetz Storkie..
 
Laatst bewerkt:
nou jongens,

ik weet niet hoe jullie het voor elkaar krijgen, maar de topsnelheid van mijn burgie blijft om nabij de 110-120!! hooguit met wind mee bereik ik de 130. Storkie hoeveel heb jij al op de teller eigenlijk? en mooie uitlaat btw!!
 
nou jongens,

ik weet niet hoe jullie het voor elkaar krijgen, maar de topsnelheid van mijn burgie blijft om nabij de 110-120!! hooguit met wind mee bereik ik de 130. Storkie hoeveel heb jij al op de teller eigenlijk? en mooie uitlaat btw!!


Tja , teller die te optimistisch zijn? .
Op de officielle document van suzuki , gaat mijn burg 400 anno 2008 ,145km/h.
Op teller ? nog nooit geprobeerd maar mij heb laten zeggen dat 160km/h tot 170km/h haalbaar is .
laat zeggen dat een goed gerodeerd burg 400 de 150km/h zouw kunnen halen.

omdat alle tellerpartij anders zijn (geijkd tellers zou veel te duur zijn ) ,die van jou geeft dan meer de werkelijk snelheid


le sage :z
 
Mijn eerste achterbandje is tegelijk bij de 1e (grotere) beurt met 7200Km vervangen, profiel zat toen al op de ijkblokjes. Er zit nu een Bridgestone onder. Hopelijk gaat die wat langer mee. Rijdt in ieder geval prima.
 
@le sage,

misschien een beetje wishfull thinking van mijn kant uit. dit zou heel goed kunnen zoals jij dit uitlegt. onlangs heb ik met mijn gps gereden en de snelheid zoals aangegeven staat op de gps komt op een km of 2 bijna overeen met de teller. ik weet dat ik geen hoge topsnelheden hoeft te verwachten, maar ik had gehoopt dat mijn burgie zeker 130- 135 zou halen..
 
Hallo Burgman vrienden, ik heb onverwachts een nieuwe baan op fietsafstand van mijn huis gekregen.
Ik heb daarom mijn Burgman verkocht, en een CBR400rr terug gekocht.
Het was ff nadenken maar recreatief rijden is leuker op een CBR dan op mijn Burgie waar ik btw met enorm veel plezier op heb gereden, en hoop dat de nieuwe eigenaar dit ook gaat doen.

Zoals jullie hebben kunnen lezen(in dit Topic) had ik een GPR uitlaat onder mijn Burgie deze bied ik nu te koop aan.

De GPR heeft mij 375,- euro gekost en is 4 maanden oud, doe een leuk bod en hij is van jou.
Ik blijf jullie Burgman avonturen zeker volgen .

Greetz
Storkie..
 
Laatst bewerkt:
He Storkie,

jammer dat je je burgie heb verkocht!!! aan de andere kant is een (nieuwe) baan vinden zeker in deze tijden schaars. wens je veel succes in je nieuwe dienstbetrekking en wie weet...
 
Thanks scootfan,

En idd wie weet...
Jij nog heel veel fijne kilometers met de Burgman!

Greetz Storkie...
 
Hallo Burgman 200 rijders maken jullie geen avonturen meer mee op de Suz??
Het is hier zo angstvallig stil.

Greetz Storkie.
 
Na overwegen heb ik nu ook een burgman 200 aangekocht. Hoop dat ie het goed en vooral veilig zal doen.

Dat windscherm met klein ruitje is dat een must have?

Groet
 
Hoi Storkie,

Ik had afgelopen maandag voor het eerst zo'n ideale omstandigheid waarin ik voor het eerst mijn burgie boven de 130 kreeg. ik had wind mee en dat was echt lekker rijden. Maar afgelopen woensdag deed ik het bijna in mijn broek omdat ik bij een inhaalmanoeuvre niet hoger kwam dat 115 en zo'n busje bij mij zat te bumperkleven omdat het hem niet snel genoeg ging. hij zat ongeveer op iets meer dan een 1meter van mij af. ik had toen wind tegen en dat zorgde dat de snelheid niet boven de 120 kwam en mijn vario scherm had ik ingeklapt waardoor mijn lichaam naar mijn idee de grootste windvanger werd.

Storkie, is het bij jouw herkenbaar wat ik nu schrijf. zakte de snelheid van je oude burgie dusdanig terug dat ie niet boven de 120 uitkwam. mijn top ligt op dit moment eigenlijk nog steeds tussen de 110 en 115. reed jou oude burgie onder alle weersomstandigheden constant tussen de 130-135? soms denk ik weleens dat ik op een 125 cc tje rijdt want eerlijk gezegd herken ik mij niet in de topsnelheden die op deze forum worden beschreven. Overigens is het bij mij eerder regel dan uitzondering dat ik veelal nooit boven de 115 km/u kom. trouwens hoe bevalt het zo zonder je burgie?

Dijksan, gefeliciteerd met je aanschaf! ik hoop dat je veel plezier ervan zal krijgen.
groet.
 
Laatst bewerkt:
Hallo scootfan,

Mijn B200 heeft ook als top ongeveer 120/125, met als uitschieter met windje mee 130 op de teller.
Ik moet wel zeggen dat hij op de snelweg met ongeveer 110 het beste rijdt. Dan weet je in ieder geval dat je nog iéts over hebt om in te halen. Met een 200 moet je natuurlijk geen flitsende snelwegwegacties verwachten, maar zodra je in de stad of files komt wil je geen andere meer.
130-135 lijkt me een erg optimistisch tellertje. Die van mij komt aardig met de GPS overeen.

@Dijksan; veel plezier met je B200, het varioruitje bevalt mij prima.

@Storkie, zonde dat je de B200 wegdoet, maar aan de andere kant, veel plezier met je CBR400
 
Hallo Burgmanrijders,

Om nog even terug te komen op de topsnelheid, mijn 200 reed op de snelweg 130 km per uur.
Ik heb nooit 115 hoeven rijden omdat hij niet sneller wilde.

Wel speelde de rij wind een belangrijke facktor,wind mee liep ie harder dan met wind tegen.
Ik zal je sterker vertellen, een paar weken geleden ben ik met vrienden een weekend weg geweest, en op de afsluitdijk volgas achter mijn schermp verscholen liep de Burgman tegen de 135/140(op de teller) en begon hij te sputteren wat volgens mij en mijn vrienden duidde op een toerenbegrenser we weten niet of er een begrenser op de Burgie zat maar het overkwam me wel.

Misschien speelt de GPR uitlaat een bepaalende facktor!

Greetz Storkie.
 
Laatst bewerkt:
Dijksan gefeliciteerd met je Burgie, veel rij plezier gewenst.

Greetz Storkie.
 
Hallo Storkie,
Ik zie dat je een andere uitlaat hebt maar deze lijkt verrekte veel op een leovinci uitlaat 304,98 heb je nu minder of meer betaalt voor je Gpr?
 
Laatst bewerkt:
Zie bijgevoegde pic
full
 
Burgman tegen de 135/140(op de teller) en begon hij te sputteren wat volgens mij en mijn vrienden duidde op een toerenbegrenser we weten niet of er een begrenser op de Burgie zat maar het overkwam me wel.
Gebeurd ook bij mijn SH 300. Een tijd terug ook eens volgas bergaf en dan begint ie bij 140(met hoog windscherm) ook te sputteren en in te houden. Ik vermoed dat er inderdaad op veel scooters een toerenbegrenzer zit, al kan ik het even niet uit het wphb halen. Tjonge, met zo'n boek zie je pas hoeveel troep er in zo'n ding zit, echt niet normaal(ik dacht een redelijk klein en niet al te dik boek te krijgen :N 26 hoofdstukken met echt alles beschreven op a4 formaat)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Burgmanrijders,

Om nog even terug te komen op de topsnelheid, mijn 200 reed op de snelweg 130 km per uur.
Ik heb nooit 115 hoeven rijden omdat hij niet sneller wilde.

Wel speelde de rij wind een belangrijke facktor,wind mee liep ie harder dan met wind tegen.
Ik zal je sterker vertellen, een paar weken geleden ben ik met vrienden een weekend weg geweest, en op de afsluitdijk volgas achter mijn schermp verscholen liep de Burgman tegen de 135/140(op de teller) en begon hij te sputteren wat volgens mij en mijn vrienden duidde op een toerenbegrenser we weten niet of er een begrenser op de Burgie zat maar het overkwam me wel.

Misschien speelt de GPR uitlaat een bepaalende facktor!

Greetz Storkie.

He Storkie en Yskonyn,

bedankt voor jullie reactie. Storkie vanaf hoeveel km merkte je dat de top rond de 130 kwam en wat die (tegen)wind betreft haalde jij onder deze omstandigheden ook 130? (als het ook een rol kan spelen) hoeveel weeg jij? ik ben ongeveer 90 kg en 175 cm lang(of kort). ben van plan om bij de volgende beurt een bredere achterband te laten zetten. kijken of het ook de rijeigenschappen beinvloed.

Yskonyn,

ik merk overigens dat met de vario schermpje omhoog de burgman sneller lijkt te gaan en ik veel minder last heb van rijwind. wat zijn jou ervaringen met het vario schermpje? wat betreft de gpr uitlaat, Storkie, is het qua gewicht lichter dan de originele uitlaat van je oude burgie?

greetz to you all!!!!
 
Laatst bewerkt:
Hee scootfan,

Ik kon eigenlijk al vanaf 1200km 130 km per uur rijden, dus eigenlijk direct na het inrijden v.d. Suz.

Hee harinkje,

Ik heb geen idee of het dezelfde uitlaat is, hij lijkt er zo op de foto idd op.
En wat is teveel betaald de GPR uitlaat heeft er ook nog een bocht bij, is van titanium met een carbon eindstuk.
Hij heeft mij €339 gekost.(maar dan heb je ook wat)

Hee yskonyn,

Ik weeg 78 kilo en ben 1.72 dus die 10 kilo zal weinig uitmaken.
De GPR is zeker een stuk lichter dan de standaard uitlaat.

Greetz Storkie.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedenk mij in een keer: ik had vrij in het begin een alarm laten zetten op mijn scoot. Hij heeft hem geinstalleerd maar niet zoals het zou moeten. volgens de dealer had het ermee te maken dat de burgie een injectiescooter is. Zoals het hoort, zou de alarm uitgeschakeld moeten worden met zowel een sleutel en een afstandbediening. Omdat de burgman een injectiemotor heeft leverde het installeren van de mogelijkheid om het met een sleutel uit te schakelen problemen op, waardoor ik het alleen met een afstandsbediening kan uitschakelen. ik ga maandag informeren bij de dealer hoe het ook al weer zat. ik ga mij nu afvragen of de alarm een rol kan spelen bij de prestaties van de injectie van de burgie.
 
Beste mede B200rijders!

Ik ben nieuw hier, heb de Burgman 200 nu een maand of 7. Dit is mijn eerste motor na 15 jaar mijn rijbewijs te hebben. Ik had een motor nodig voor mijn nieuwe baan. Ik weet nog goed. Ik stond bij de motordealer en ik kreeg het spaans benauwd toen ik die grote motorfietsen van dichtbij bekeek!!!

Daar zag ik me toch echt niet mee tussen de file rijden! Toen wees de verkoper naar een motorscooter, met de vraag of dat wellicht niets is, en ik moet zeggen, een scooter is een perfecte fiets om weer op het zadel te klimmen en bovendien ideaal voor woon/werk. Ik wil wellicht wel zwaarder in de toekomst, maar het blijft wel een scooter! Gemak dient de mens. Je stapt na 3 kwartier totaal ontspannen af.

Maar goed, 18 pk's, daar wen je snel aan en nu zie ik in het 'grote Burgman 400' topic elders op het dit forum dat men lyrisch en laaiend enthousiast is over de JCosta variateur. Een winst in acceleren, topsnelheid en verbruik. 't Is bijna te mooi om waar te zijn, maar de ervaringen liegen er niet om.

Dit onderdeel is ook te verkrijgen voor de B200. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik schrok trouwens wel van de opgegeven levensduur, een kleine 6.000 tot 10.000 km. Daar ben je dan toch binnen een jaar vanaf? Of slijt de normale variateur ook ze snel?

Ik kijk uit naar jullie reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan