Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Volgens mij zijn dat spijkers.Heb zelf ook die herakliet platen maar die zitten bij mij met speciale doppen vast en die heb je zo los.

je hebt gelijk, het zijn deze "spijkers" :

http://www.heraklith.nl/node/217

@Patrickz: enig idee hoe oud het pand is waar je je sleutelruimte hebt, of hoe de betonvloer is opgebouwd?

Indien het om breekplaat of kanaalplaat gaat zitten er in de eerste +/- 4 cm sowieso geen leidingen vanaf de onderkant...
 
Ik durf het wel, maar mijn schuur is nog niet helemaal af. Met name de binnenkant moet nog afgewerkt worden incl. de elektra. En dan uiteindelijk nog helemaal inrichten. Dit gebeurt echter niet in een heel vlot tempo aangezien er vaak nog iets tussendoor komt. En zoals mijn vader altijd zegt "Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd (wel platgegooid). :)

Maar omdat ik het ook leuk vind om te zien waar andere sleutelen, zal ik mijn (toekomstige) sleutelplek tonen.

Nadat de oude schuur met de grond gelijk was gemaakt, zijn we begonnen met de betonnen randen waar de muren op komen. Mijn dochter had haar racemonster al binnengezet. :]
ff4z0m.jpg


Hier staat dus een deel van het houten frame. De framedelen waren bijna allemaal al van te voren gemaakt, dus het was puur een kwestie van opbouwen.
1z2h9g2.jpg


Het houten frame incl. de dakbalken.
2lij21s.jpg


De buitenkant wordt dichtgemaakt met sandwichplaten.
1zd7yub.jpg


En zo ziet hij er aan de binnenkant uit.
2igjeqe.jpg


Uiteraard moet er ook een gat zijn voor een raam.
2myasno.jpg


De muren dicht, raam aan de zijkant geplaatst en de dakdekker heeft goed werk afgeleverd.
2uh35fr.jpg


Deuren en ventilatierooster erin en de stratemaker is langs geweest.
9r6stv.jpg


Dochterlief had een goed idee ... De nieuwe schuur zou wel een hele leuke speelruimte zijn voor haar. Dan kon ze binnen steppen en fietsen. Ik dacht het even niet. Die gekke ideëen heeft ze niet van een vreemde (haar moeder). :N
2h55y6h.jpg


Momenteel staat de schuur wel redelijk vol. Maar de komende tijd ga ik besteden aan het dichtmaken van de binnenkant van de muren en plafond. Het maken van de meterkast en het aanleggen van de elektra. Hierna komt de inrichting aan de beurt. Tegen de achterwand komt een keukenblok voor de nodige kastruimte en tevens te gebruiken als werkbank. Onder het raam komt een ondiepe werkbank met vast gereedschap (kolomboor, slijpstenen e.d.). Tevens wil ik ook nog een rek maken voor wat opslag.

Met andere woorden .... ik heb nog genoeg te doen. Het gaat misschien niet snel, maar het komt er wel. En dan heb ik uiteindelijk een sleutelruimte van 6 bij 3,6m.
 
Ik durf het wel, maar mijn schuur is nog niet helemaal af. Met name de binnenkant moet nog afgewerkt worden incl. de elektra. En dan uiteindelijk nog helemaal inrichten. Dit gebeurt echter niet in een heel vlot tempo aangezien er vaak nog iets tussendoor komt. En zoals mijn vader altijd zegt "Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd (wel platgegooid). :)

Maar omdat ik het ook leuk vind om te zien waar andere sleutelen, zal ik mijn (toekomstige) sleutelplek tonen.

Nadat de oude schuur met de grond gelijk was gemaakt, zijn we begonnen met de betonnen randen waar de muren op komen. Mijn dochter had haar racemonster al binnengezet. :]
[afbeelding]

Hier staat dus een deel van het houten frame. De framedelen waren bijna allemaal al van te voren gemaakt, dus het was puur een kwestie van opbouwen.
[afbeelding]

Het houten frame incl. de dakbalken.
[afbeelding]

De buitenkant wordt dichtgemaakt met sandwichplaten.
[afbeelding]

En zo ziet hij er aan de binnenkant uit.
[afbeelding]

Uiteraard moet er ook een gat zijn voor een raam.
[afbeelding]

De muren dicht, raam aan de zijkant geplaatst en de dakdekker heeft goed werk afgeleverd.
[afbeelding]

Deuren en ventilatierooster erin en de stratemaker is langs geweest.
[afbeelding]

Dochterlief had een goed idee ... De nieuwe schuur zou wel een hele leuke speelruimte zijn voor haar. Dan kon ze binnen steppen en fietsen. Ik dacht het even niet. Die gekke ideëen heeft ze niet van een vreemde (haar moeder). :N
[afbeelding]

Momenteel staat de schuur wel redelijk vol. Maar de komende tijd ga ik besteden aan het dichtmaken van de binnenkant van de muren en plafond. Het maken van de meterkast en het aanleggen van de elektra. Hierna komt de inrichting aan de beurt. Tegen de achterwand komt een keukenblok voor de nodige kastruimte en tevens te gebruiken als werkbank. Onder het raam komt een ondiepe werkbank met vast gereedschap (kolomboor, slijpstenen e.d.). Tevens wil ik ook nog een rek maken voor wat opslag.

Met andere woorden .... ik heb nog genoeg te doen. Het gaat misschien niet snel, maar het komt er wel. En dan heb ik uiteindelijk een sleutelruimte van 6 bij 3,6m.

Schuur noem je dat? Je hebt gewoon een dikke garage in de achtertuin gebouwd :}
Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het van binnen ook klaar is.
 
Hier gaat het ook niet al te snel. Ben de laatste jaren met hulp bezig geweest om mijn hobbyruimte op te knappen. Ben zelf niet heel handig. Dus afhankelijk van tijd van anderen. Heb een huis uit de jaren 60 met de daarbij behorende kwaaltjes: Vocht en waardeloze elektra. Situatie voor:
Schimmelmuur1_zpspuwkssn6.jpg

Schimmelmuur2_zpsxzbfh4ve.jpg


Opgelost door dubbele gipswandjes en isolatie in zowel wanden als plafond. Tevens elektra en verlichting beduidend verbeterd. Van 1 TL balk naar een dubbele en 2 enkele. Met dit als resultaat:
Gipswandje_zpszmg0jyue.jpg


Eenvoudig werkbankje bij Datona besteld en iets in laten korten zodat het past:
Werkbank_zps6nawgdp9.jpg


Nu nog verder inrichten. Weet nog niet precies hoe. Wil toch wel wat plankjes ophangen in de gipswanden. Om er niet al te zware spulletjes op te zetten. Maar hoe ik dat fatsoenlijk voor elkaar krijg weet ik nog niet :)
 
:Y Die heb ik op de vloer afgetekend :)
Maar dan moet ik nog wel even kijken hoe ik dat stevig vast kan maken in de alu profielen.

Dit vindt ik erg prettige pluggen voor gebruik in gipsplaten:

producten_9355_320.JPG


Uiteraard kan je er niet heel veel gewicht aan hangen omdat dan deze plug uit de plaat loskomt.

Maar als je zo'n rail waar je die schapdragers in kan haken gebruikt kan je de krachten goed verdelen over de hele wand en kan je stiekem nog best wat spullen op de schapjes kwijt :Y
 
Dit vindt ik erg prettige pluggen voor gebruik in gipsplaten:

[afbeelding]

Uiteraard kan je er niet heel veel gewicht aan hangen omdat dan deze plug uit de plaat loskomt.

Maar als je zo'n rail waar je die schapdragers in kan haken gebruikt kan je de krachten goed verdelen over de hele wand en kan je stiekem nog best wat spullen op de schapjes kwijt :Y

Ja idd even goed kijken welke pluggen ik ga gebruiken en hoe te verdelen. Maar heb in ieder geval een vensterbank gemaakt op het gipswandje onder de raamkant. Daar kan ik ook een en ander extra op kwijt nu.
 
Ik durf het wel, maar mijn schuur is nog niet helemaal af. Met name de binnenkant moet nog afgewerkt worden incl. de elektra. En dan uiteindelijk nog helemaal inrichten. Dit gebeurt echter niet in een heel vlot tempo aangezien er vaak nog iets tussendoor komt. En zoals mijn vader altijd zegt "Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd (wel platgegooid). :)

Maar omdat ik het ook leuk vind om te zien waar andere sleutelen, zal ik mijn (toekomstige) sleutelplek tonen.

Nadat de oude schuur met de grond gelijk was gemaakt, zijn we begonnen met de betonnen randen waar de muren op komen. Mijn dochter had haar racemonster al binnengezet. :]
[afbeelding]

Hier staat dus een deel van het houten frame. De framedelen waren bijna allemaal al van te voren gemaakt, dus het was puur een kwestie van opbouwen.
[afbeelding]

Het houten frame incl. de dakbalken.
[afbeelding]

De buitenkant wordt dichtgemaakt met sandwichplaten.
[afbeelding]

En zo ziet hij er aan de binnenkant uit.
[afbeelding]

Uiteraard moet er ook een gat zijn voor een raam.
[afbeelding]

De muren dicht, raam aan de zijkant geplaatst en de dakdekker heeft goed werk afgeleverd.
[afbeelding]

Deuren en ventilatierooster erin en de stratemaker is langs geweest.
[afbeelding]

Dochterlief had een goed idee ... De nieuwe schuur zou wel een hele leuke speelruimte zijn voor haar. Dan kon ze binnen steppen en fietsen. Ik dacht het even niet. Die gekke ideëen heeft ze niet van een vreemde (haar moeder). :N
[afbeelding]

Momenteel staat de schuur wel redelijk vol. Maar de komende tijd ga ik besteden aan het dichtmaken van de binnenkant van de muren en plafond. Het maken van de meterkast en het aanleggen van de elektra. Hierna komt de inrichting aan de beurt. Tegen de achterwand komt een keukenblok voor de nodige kastruimte en tevens te gebruiken als werkbank. Onder het raam komt een ondiepe werkbank met vast gereedschap (kolomboor, slijpstenen e.d.). Tevens wil ik ook nog een rek maken voor wat opslag.

Met andere woorden .... ik heb nog genoeg te doen. Het gaat misschien niet snel, maar het komt er wel. En dan heb ik uiteindelijk een sleutelruimte van 6 bij 3,6m.

Mooie ruimte geworden, maar die tegelvloer.... Ik had er toch maar een betonvloertje ingestort als je alles zo netjes aan het maken bent. Dan blijft het veel droger in je schuur.
 
Mooie ruimte geworden, maar die tegelvloer.... Ik had er toch maar een betonvloertje ingestort als je alles zo netjes aan het maken bent. Dan blijft het veel droger in je schuur.


Ik heb er nog over nagedacht om er een betonnen vloertje in te storten, maar dit zou echter behoorlijk wat meer gekost hebben dan de tegels. En je kan je geld maar 1 keer uitgeven.

Er kan uiteindelijk altijd nog een vloertje in gestort worden, maar voor nu ben ik er heel tevreden mee. En met dat vocht valt het ook wel mee.
 
Iemand hier ervaring met
- een gas gevelkachel in een garage/hobbyhok?
- en afwerking op een cementdekvloer?

Ik heb nog redelijk veel (bouw)vocht in de hobbyhok (woning is van de week opgeleverd), en ik ben van plan om zo iets aan te schaffen. Hobbyhok formaat is 100m3, vloeroppervl. 32m2 en grenst aan het woonhuis, dus een buitenmuur van woonhuis is tevens een binnenmuur van de garage, maar de overige muren naar de tuinzijde zijn halfsteens en nu nog nat, evenals het cementdekvloer (vloer is reeds geisoleerd), en een plat dak.

Ik denk erover om 1) halfsteens muren te isoleren met een binnenwand+spouw, 2) een (bad)ventilator met timer en vochtsensor te plaatsen zodat er een beter luchtstroom ontstaat, 3) een gevelkachel te plaatsen, en daarnaast 4) vloertegels 30x30 te leggen ipv vloercoating.

Wat al is gedaan: om de meter afstand gaten in de voegen vd halfsteens muren geboord met roosters voor ventilatie, dit is op zowel hogere hoogte 2.70mtr en ook boven maaiveld 50cm, sectionaal deur, en gasleiding, KWA, en krachtstroom zijn reeds gereed :)
 
Laatst bewerkt:
Nu nog verder inrichten. Weet nog niet precies hoe. Wil toch wel wat plankjes ophangen in de gipswanden. Om er niet al te zware spulletjes op te zetten. Maar hoe ik dat fatsoenlijk voor elkaar krijg weet ik nog niet :)

wij gebruiken in de bouw heel veel de hollewand toggles van powers.
Deze zijn echt perfect.
Hangen er keuken kastjes mee op waar wel 100 kilo in staat, en ook voor trapleuningen zijn ze top.
1165.jpg
 
Iemand hier ervaring met
- een gas gevelkachel in een garage/hobbyhok?

Al gedacht aan een diesel-kanon ?
Stookt een hok razendsnel warm, meestal ben je toch geen uren aan het werk.
( ok , ok.. meestal hé :p )

voordelen:

- Mobiel
- Goedkoop ( goeie gebruikte )
- Makkelijk in onderhoud, makkelijke brandstof

Nadelen:

- Lawaai
- Geur ( je moet wel ventileren, het is een open vuur )

Ben zelf van een afgewerkte olie kachel afgestapt, leuk , handig, goedkoop,
maar erg langzaam om warmte in je hok te krijgen.
En, afgewerkte olie is tegenwoordig geld waard.

( dat, en die van mij veroorzaakte brand in het hok dus was em wel heel rap beu )


Maatje van me gebruikt een gaskachel, leuk.. maar erg langzaam en je hebt
echt een serieuze kachel nodig om een "hobbyhok" warm te stoken.
 
Al gedacht aan een diesel-kanon ?
Stookt een hok razendsnel warm, meestal ben je toch geen uren aan het werk.
( ok , ok.. meestal hé :p )

voordelen:

- Mobiel
- Goedkoop ( goeie gebruikte )
- Makkelijk in onderhoud, makkelijke brandstof

Nadelen:

- Lawaai
- Geur ( je moet wel ventileren, het is een open vuur )

Ben zelf van een afgewerkte olie kachel afgestapt, leuk , handig, goedkoop,
maar erg langzaam om warmte in je hok te krijgen.
En, afgewerkte olie is tegenwoordig geld waard.

( dat, en die van mij veroorzaakte brand in het hok dus was em wel heel rap beu )


Maatje van me gebruikt een gaskachel, leuk.. maar erg langzaam en je hebt
echt een serieuze kachel nodig om een "hobbyhok" warm te stoken.

Goed isoleren is het belangrijkste.
Ik heb gaskanon van 17kw verwarmend vermogen, (met elektrische ventilator) nar 3 min volgas is het al warm zat!
Heb ook een klein straalkacheltjenvoor op de gasfles zelf, meest zet ik die centraal neer en dat is al voldoende

Mijn hok is 8x4x2.65 wel goed geisoleerd.

Zodra ik mijn bestating van de tuin eruit heb ga ik nieuwe voeding leggen naar mijn garage. Garage is Inmiddels voorzien van 8 zonnepanelen en wil elektrisch gaan verwarmen met opgewekte stroom.

@MICPEC
Ik zal voor.vloertegels gaan, coating ziet er leuk uit (goetvloer) maar brandpitten van het lassen doe je niks meer aan.
 
je hebt gelijk, het zijn deze "spijkers" :

http://www.heraklith.nl/node/217

@Patrickz: enig idee hoe oud het pand is waar je je sleutelruimte hebt, of hoe de betonvloer is opgebouwd?

Indien het om breekplaat of kanaalplaat gaat zitten er in de eerste +/- 4 cm sowieso geen leidingen vanaf de onderkant...


beetje laat, maar ik las het net pas,
pand is 15 jaar oud/ jong..
dus ik denk niet dat de betonvloer niet zo dik zal zijn als ongeveer 40 - 50 jaar geleden...

en de baas zal ook protesteren denk ik als ik in het plafond ga borenb... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan