VTR 1000 SP 1&2 Topic Deel 12 Summeredition

SP meeting reloaded part 2 2008

  • 1:SP Headquarters Ulestraten & daarna whatever

    Stemmen: 4 80,0%
  • 2:Luxemburg

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3:Duitsland

    Stemmen: 1 20,0%
  • 4:België

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5:Frankrijk

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    5
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben weer ff met die stekker linksvoor in de kuip aan't klooien geweest. Die grote. Mijn motorlampje blijft nu weer uit. Toerenteller doet nog een beetje vreemd. Voel er veel voor om er een strip kroonsteentjes tussen te doen en die stekker weg te tiefen. [nadat ik hem kapot getrapt heb uiteraard].

En het lijkt me eigenlijk sterk, maar het is net of ie nu ook beter loopt...

hallo ob6d

ik heb ooit op de stite vanwww. dannermotorradteile.de stekkers gezien van amp en deze zouden waterdicht zijn zit er zelf aan te denken om ze er tussen te bouwen omdat je toch dit verhaal wel af en toe tegen komt op de site.
de site staan wel meer leuke dingen op voor een sp.

groeten
 
hallo ob6d

ik heb ooit op de stite vanwww. dannermotorradteile.de stekkers gezien van amp en deze zouden waterdicht zijn zit er zelf aan te denken om ze er tussen te bouwen omdat je toch dit verhaal wel af en toe tegen komt op de site.
de site staan wel meer leuke dingen op voor een sp.

groeten
je moet zoeken bij sonstiges dit had ik er nog niet bij gezet.
 
kijk maar eens goed jones... je rechter demper zit veel dichter op je kentekenplaat dan je linker...

OM het echt heel goed te kunnen zien zou je foto van iets grotere hoogte (stahoogte) moeten nemen en er dan dus van achter eentje...

De geposte foto is inderdaad niet van recht achter de fiets genomen, zal (binnenkort)een nieuwe maken.
 
Vandaag even bij Motozoom Amsterdam geweest..

Kwam eigenlijk voor de Tomtom .. maar die paste met de meegeleverde materialen niet op m'n VFR .. en ik weet nou al dat het weken gaat duren voordat ik dat zelf werkend gemonteerd heb.. :o
Toch maar eens gaan verdiepen in de juiste montage..(google) of naar Waypoint gaan.


Wel Vuurbloed gezien/gesproken ... hij ging de vermogensbank nog op (prachtige bak herrie uit de 2 gebroeders! 8-) )
127pk en 109Nm was het oordeel.


Ook nog een nieuwe helm gekocht ..
Shoei Multitec.. (mat zwart)

Wat een wereld ding! ....
shoei-multitec-mtblk.jpg
 
Denk dat je wel een paar van die eeuhm heavy duty slangklemmen kunt gebruiken. Oh kijk breedbandklem heten ze. En hier staat wel een voorbeeld.

Bij de beter gesorteerde dhz zaak, moet je ze kunnen vinden. 50mm is wel een maat, dacht ik, volgens mij heb ik ze wel. Die zijn zo op't oog nog breder dan dezen. Denk een cm of 3.

Zie maar.

Ik ben even niet online geweest.
bedankt voor je tip.
Die klemmen had ik ook op de Guzzi zitten en waren prima.
Ik ga ze eens bellen.

Xander
 
Waarom TomTom?

Tsja... ik heb me ook suf gelezen op internet om een goed onderscheid te kunnen maken tussen de TT-rider en de Garmin Zumo..

De redenen dat ik besloten heb om voor de Tomtom te gaan:

# Zal niet al te vaak navigatie nodig hebben .. dus het prijsverschil is een (kleine) factor.

# Als ik navigatie nodig heb is het in 99% van de gevallen een A-->B-tje. (en daar is TT gewoon erg sterk in..)

# Ervaring met de interface van TT .. (heb TT-6 op een PDA staan) .. en die bevalt erg goed. (simpel doch doeltreffend .. vaak ook sneller dan de Zumo)

# Routes rijden is geen enkel probleem .. heb Mapsource (Zumo) en On-route (TT) naast elkaar geprobeerd en vind On-route absoluut goed werken..
De routes zijn direct in je TT te pompen. ("het grotere voordeel" van de Zumo valt hierdoor voor mij compleet weg)

# Veel berichten op internet over Zumo's die ineens dood-vallen... (wil dat gezeur niet)


En een reden die niet echt stand zal houden ;)
Garmin wordt door de verkopende partijen enorm gepushed... daar hou ik niet van.. een product moet zichzelf verkopen.
 
Tsja... ik heb me ook suf gelezen op internet om een goed onderscheid te kunnen maken tussen de TT-rider en de Garmin Zumo..

De redenen dat ik besloten heb om voor de Tomtom te gaan:

# Zal niet al te vaak navigatie nodig hebben .. dus het prijsverschil is een (kleine) factor.

# Als ik navigatie nodig heb is het in 99% van de gevallen een A-->B-tje. (en daar is TT gewoon erg sterk in..)

# Ervaring met de interface van TT .. (heb TT-6 op een PDA staan) .. en die bevalt erg goed. (simpel doch doeltreffend .. vaak ook sneller dan de Zumo)

# Routes rijden is geen enkel probleem .. heb Mapsource (Zumo) en On-route (TT) naast elkaar geprobeerd en vind On-route absoluut goed werken..
De routes zijn direct in je TT te pompen. ("het grotere voordeel" van de Zumo valt hierdoor voor mij compleet weg)

# Veel berichten op internet over Zumo's die ineens dood-vallen... (wil dat gezeur niet)


En een reden die niet echt stand zal houden ;)
Garmin wordt door de verkopende partijen enorm gepushed... daar hou ik niet van.. een product moet zichzelf verkopen.
Goede keuze die ik als TomTom aandeelhouder zeker kan waarderen ;) De Rider is ook veel sneller in het herberekenen.

@TS: is er nog een nieuwe poll nodig?
 
Vandaag weer ff SGT gedaan op Assen. Lekker tegen mezelf gereden. Reed in de 1e sessie meteen 2.2 [nee geen minuten, seconden] van mijn eigen PR af. Kijk dan krijg je der weer zin in. Toen hoorde ik van zo'n baanmarshal, dat de fotograaf had gezegd, dat er een tussen zat die die niet scherp op de foto kon krijgen, omdat ie steeds een klapje langzamer door kwam. Ja, dat motiveert, dat heb ik nodig. Ik doe het tenslotte voor de foto's. Heb ik er in de 2e sessie nog een keer 3.5 afgereden.

De 3e sessie was verlaat, door een serieuse crash van iemand. Werd bovendien een stuk afgehakt om weer op schema te komen. Die was voorbij, toen ik serieus zou beginnen.

De 4e begon het te regenen en was iedereen ineens verdwenen. Ik denk dan doe ik maar net of ik er ook last van heb. Ben ik er ook af gegaan.

En in de 5e heb ik alleen maar gele vlaggen gezien, geen ritme, tijd om af te taaien.

Ben nog steeds de langzaamste, maar ik ga nog/weer vooruit, dat wilde ik maar ff zeggen.

Als ik er iedere circuitdag 5 seconden af kan rijden, dan teken ik daarvoor.

Tsja, meer oefenen, ik zoek btw nog sponsoren en donateurs. [En een masseuse].
 
Vandaag weer ff SGT gedaan op Assen. Lekker tegen mezelf gereden. Reed in de 1e sessie meteen 2.2 [nee geen minuten, seconden] van mijn eigen PR af. Kijk dan krijg je der weer zin in. Toen hoorde ik van zo'n baanmarshal, dat de fotograaf had gezegd, dat er een tussen zat die die niet scherp op de foto kon krijgen, omdat ie steeds een klapje langzamer door kwam. Ja, dat motiveert, dat heb ik nodig. Ik doe het tenslotte voor de foto's. Heb ik er in de 2e sessie nog een keer 3.5 afgereden.

De 3e sessie was verlaat, door een serieuse crash van iemand. Werd bovendien een stuk afgehakt om weer op schema te komen. Die was voorbij, toen ik serieus zou beginnen.

De 4e begon het te regenen en was iedereen ineens verdwenen. Ik denk dan doe ik maar net of ik er ook last van heb. Ben ik er ook af gegaan.

En in de 5e heb ik alleen maar gele vlaggen gezien, geen ritme, tijd om af te taaien.

Ben nog steeds de langzaamste, maar ik ga nog/weer vooruit, dat wilde ik maar ff zeggen.

Als ik er iedere circuitdag 5 seconden af kan rijden, dan teken ik daarvoor.

Tsja, meer oefenen, ik zoek btw nog sponsoren en donateurs. [En een masseuse].

Netjes gereden!!
En sponsors/donateurs zoek ik al jaren......... B|
 
Goede keuze die ik als TomTom aandeelhouder zeker kan waarderen ;) De Rider is ook veel sneller in het herberekenen.

@TS: is er nog een nieuwe poll nodig?


Tja need i say more stem allen ff op page 1voor the reload party :}
Ook als je geen kenteken hebt :W
Ook als je een andere motorfiets hebt en toch graag bij de Sp guys verblijft deze meet ;)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, zeer brute combinatie. Vind zwart/wit altijd vet maar dit :] :9~

@ OB6D -->

[afbeelding]

de rode pijltjes zijn pinnetjes die je met een tang dichtknijpt om het plastice omhulsel v/d kabel. Bij het blauwe pijltje komen de kopere uiteindes uit van een stukje gestript draad. Daar doe ik een puntje soldertin.

De twee uieindes druk je helemaar op elkaar door tot die uitsparingen. Dan zitten ze echt zéér klem wat echt niet meer lostrild. Uiteraard kan je ze weer losmaken van elkaar.

Dit zijn de beste connecters wat ik ooit heb gezien en kosten bijna niets :) Ik meen dat je ze ook voor meerdere maten hebt maar dat is nie zeker. De aangegeven zijn dacht ik ook wel geschikt voor de meest standaard kabels...

Over deze hele connectors passen krimpkousmateriaal. Dat ken je misschien wel?

Dat ziet er heel high tech uit professor. :)
 
Hoe zien de connectoren eruit ?
De twee grote, enige groene oxidatie op de contacten ?

Hoe ziet de connector op de cockpit zelf eruit ?
En op de sensor voorop ?

Allemaal ff lekker goed inspuiten met contactspray van Kontakt Chemie (kan je wel krijgen bij Conrad)
That should do the trick !

Ik heb bij de mijne de kabelboom aangepast en al het overtollige is eraf.
Alle verbindingen heb ik gesoldeert en gesealed met een krimpkousje.
Mijn originele kabelboom ligt in originele staat op zolder :)

Eeeh.. wss overbodige vraag maar de accupolen zitten goed vast ?
Geen doorslijtplekken op de kabelboom op het punt waar hij onder de tank doorgaat of parallel ligt aan het subframe ?
En ook de haakse bocht bij de cockpit; niets doorgesleten ?

Eeuhm, hoe ze er nu uit zien, weet ik eerlijk gezegd niet. Had al eens eerder last met die stekker. Toen ben ik er mee bezig geweest nu begint het weer. En toen ik er wat aan had zitten frunniken, was mijn lampje weer een tijdje uit.

De connector op de cockpit is nieuw, want da's geen orgineel klokje [Koso RX1N [tsja ik wist ook pas dat ie zo klein was toen ik hem al in huis had, verder is't een super dingetje]].

Speaking of orgineel. Ik heb er ook flink in zitten solderen. Accu verhuisd en zo. En de ECU zit momenteel onder de tank. Kan best dat dat ook niet helemaal lekker zit. Wil dat nog anders doen, maar niet nu, want het is nu zomer. Van't winter. Dan gaan we weer modden. [FF afkijken bij durbahn].

In het subframe heb ik bijna niks meer, ivm die seatpipe die ik zo nodig moest maken. :?

Ik neem alle tips en truuks mee collega, ga er zeker nog even mee bezig, zo'n brandend lampje is gewoon irritant.

Heb ergens in mijn aantekeningen nog wel staan welke draad het is, dus uit gaat ie zeker. _O-
 
@ donnybrasco: wat ik gekocht heb?? een kleinigheidje. niet veel bijzonders. Hou het maar op een klein winterprojectje om mezelf bezig te houden. Nog altijd op zoek naar dempersteunen maar dat komt goed. :)

@ all: waarom zou je een sp2 achterbrug in een sp1 frame friemelen? Maakt dat het geheel zoveel beter of gaat het om de 'looks'
 
zo, eindelijk eens op een bankje geweest (dynastar)

129 pk op het achterwiel is dat oke?

hij schijnt iets te arm te staan, is zoiets makkelik te verhelpen?. en vooral:is dat erg?
afgelopen jaar 18000 km op het tellertje erbij gezet, dus vraag het me wel serieus af...

hier ut filmpje

.....made by Arlo uit zaandam :) ook een vtr-er die er was met gelukkig een cam :) ) thanks nog daarvoor!!! :} :}

 
Tsja... ik heb me ook suf gelezen op internet om een goed onderscheid te kunnen maken tussen de TT-rider en de Garmin Zumo..

De redenen dat ik besloten heb om voor de Tomtom te gaan:

# Zal niet al te vaak navigatie nodig hebben .. dus het prijsverschil is een (kleine) factor.

# Als ik navigatie nodig heb is het in 99% van de gevallen een A-->B-tje. (en daar is TT gewoon erg sterk in..)

# Ervaring met de interface van TT .. (heb TT-6 op een PDA staan) .. en die bevalt erg goed. (simpel doch doeltreffend .. vaak ook sneller dan de Zumo)

# Routes rijden is geen enkel probleem .. heb Mapsource (Zumo) en On-route (TT) naast elkaar geprobeerd en vind On-route absoluut goed werken..
De routes zijn direct in je TT te pompen. ("het grotere voordeel" van de Zumo valt hierdoor voor mij compleet weg)

# Veel berichten op internet over Zumo's die ineens dood-vallen... (wil dat gezeur niet)


En een reden die niet echt stand zal houden ;)
Garmin wordt door de verkopende partijen enorm gepushed... daar hou ik niet van.. een product moet zichzelf verkopen.
Ok helder.
Heb geen ervaring met TT's en Zumo´s, ik heb nog een ´echte´ :P . Maar ik was gewoon ff benieuwd..
 
zo, eindelijk eens op een bankje geweest (dynastar)

129 pk op het achterwiel is dat oke?

hij schijnt iets te arm te staan, is zoiets makkelik te verhelpen?. en vooral:is dat erg?
afgelopen jaar 18000 km op het tellertje erbij gezet, dus vraag het me wel serieus af...

hier ut filmpje

.....made by Arlo uit zaandam :) ook een vtr-er die er was met gelukkig een cam :) ) thanks nog daarvoor!!! :} :}


:} :} Zou de mijne ook wel eens (just for the fun) op de bank willen zien :9~
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan