VTR 1000 SP 1&2 Topic Deel 12 Summeredition

SP meeting reloaded part 2 2008

  • 1:SP Headquarters Ulestraten & daarna whatever

    Stemmen: 4 80,0%
  • 2:Luxemburg

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3:Duitsland

    Stemmen: 1 20,0%
  • 4:België

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5:Frankrijk

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    5
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede keuze die ik als TomTom aandeelhouder zeker kan waarderen ;) De Rider is ook veel sneller in het herberekenen.

@TS: is er nog een nieuwe poll nodig?

Ik heb zo'n Archos 605 mediaspelerdingetje, daar kun je ook navigatie op krijgen. Dat haalt het wellicht niet bij TomTom, maar hier kun je ook een bulletcam aan knopen om er mee te gaan filmen. Helaas mag dat laatste niet meer met circuitdagen en daar had ik hem dus eigenlijk voor ;(

En ik wil hem nu dus als achteruitkijkspiegel gebruiken, misschien...

Of ik trek het gaas uit de snorkel en ik maak het zo, dat niemand er nog wat van ziet. Maar da's ook weer werk...
 
@ donnybrasco: wat ik gekocht heb?? een kleinigheidje. niet veel bijzonders. Hou het maar op een klein winterprojectje om mezelf bezig te houden. Nog altijd op zoek naar dempersteunen maar dat komt goed. :)

@ all: waarom zou je een sp2 achterbrug in een sp1 frame friemelen? Maakt dat het geheel zoveel beter of gaat het om de 'looks'

Nou, omdat het mogelijk is, omdat het beter staat, omdat ie lichter is en stijver, omdat ie ook iets langer is , omdat je SP1 dan sprekend op een SP2 lijkt [als je de SP2 stickers er ook bij hebt, dan stinken de niet kenners er wel in], omdat je toch ff niks beters te doen had en toen toevallig tegen zo'n ding aan liep. Omdat ze lastig te vinden zijn en jij er dus lekker wel een had. Dan vergeet ik nog, dat het je van de straat houdt en het leuk is, vind ik tenminste, om zo'n ding er ff in te meubelen.

En een nieuwe kettingset moest er toch al op... *O* *O* *O*

Denk niet dat het het geld waard is, maar ja, je bent obsessed of je bent het niet.
 
zo, eindelijk eens op een bankje geweest (dynastar)

129 pk op het achterwiel is dat oke?

hij schijnt iets te arm te staan, is zoiets makkelik te verhelpen?. en vooral:is dat erg?
afgelopen jaar 18000 km op het tellertje erbij gezet, dus vraag het me wel serieus af...

hier ut filmpje

.....made by Arlo uit zaandam :) ook een vtr-er die er was met gelukkig een cam :) ) thanks nog daarvoor!!! :} :}


Leuk filmpje.

Als ie serieus arm staat, wordt ie veel te heet. Dat is bij mijn weten precies wat Honda probeert te voorkomen, door de rijke kant aan te houden.

Het schijnt inderdaad niet gezond te zijn om de thermische belasting uit de hand te laten lopen. Maar hoe en wat, heb het wel eens gelezen, maar kan ook niet alles onthouden. Eeuhm, zal vooral voor je kleppentrein niet goed zijn denk ik. Meen ook eens iets te hebben gelezen over olie die gaat aankoeken op je schraapveer en zo, maar dat kan ik mis hebben.

Misschien speelt dat ook wel alleen of vooral met turbomotoren.

Denk dat je eens moet googelen op uitlaatgastemperatuur.

Oh ja, als ie wordt opgegeven voor 136 paarden op de krukas en je hebt er 129 op je achterwiel, dan is daar niks mis mee. Is het niet omgerekend krukas vermogen, want zelfs dan zou je nog niet mogen mopperen volgens mij. Het wordt alleen maar minder, nooit meer als ie ouder wordt. Zo gaat dat. Als je die van jouw terugrekent naar krukasvermogen, dan komt er voor de vuist weg 15% voor transmissieverlies bij geloof ik, en dat is eeuhm weet ik veel, meer dan 136. ;)

Nou, dan wil ik het weten ook, 129 is dan 85%, dus (129/85)x100=151.7

Hmm, ik zal de plank wel helemaal mis slaan hier :X
 
Laatst bewerkt:
je mag ongeveer 10 tot 12 procent optellen voor krukasvermogen.
mijn sp had 128 pk ook met two brothers nu met pc3 erbij 132.6
bij mn eerste testrun stond ie ook te arm volgens de grafiek maar die meting is niet zo zuiver als dat ze hem echt gaan afstellen.
dan knijpen ze een slang dicht bij de motor anders klopt de uitlaatgasmeting schijnbaar niet.
toen bij het afstellen is hij bij zowat elk toerental armer gezet. loopt ook zuiniger 1 op 15 eerst 1 op 13.
en de gasreactie is veel bruter geworden heeft er bij 3500tpm zon 7 nm koppel bij gekregen in een lage versnelling merk je dat goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou met ~12% rekenen.. (staat me zoiets van bij .. heb (nog) geen onderbouwde reden)


Dan kom je rond de 144pk uit ... de jongen van Dynostar had het over "een goede 140pk" op de krukas..

*edit ... te laat.
 
Laatst bewerkt:
je mag ongeveer 10 tot 12 procent optellen voor krukasvermogen.
mijn sp had 128 pk ook met two brothers nu met pc3 erbij 132.6
bij mn eerste testrun stond ie ook te arm volgens de grafiek maar die meting is niet zo zuiver als dat ze hem echt gaan afstellen.
dan knijpen ze een slang dicht bij de motor anders klopt de uitlaatgasmeting schijnbaar niet.
toen bij het afstellen is hij bij zowat elk toerental armer gezet. loopt ook zuiniger 1 op 15 eerst 1 op 13.
en de gasreactie is veel bruter geworden heeft er bij 3500tpm zon 7 nm koppel bij gekregen in een lage versnelling merk je dat goed.

Klopt, dat slangetje is het slangetje van je flapper valve.
Die kun je verwijderen van je motor, loopt hij ook wat beter in het middengebied.
Is dat paddestoeltje voor je tellerpartij, slangetje doorknippen, een schroefje erin, en klaar.
 
Klopt, dat slangetje is het slangetje van je flapper valve.
Die kun je verwijderen van je motor, loopt hij ook wat beter in het middengebied.
Is dat paddestoeltje voor je tellerpartij, slangetje doorknippen, een schroefje erin, en klaar.

Denk dat ie PAIR bedoelt, dat trekt lucht mee je uitlaat in. Dat ziet zo'n lambda sonde ook. Maar daarvan kun je de voorste slang nog dichtknijpen, die achterste zo niet.

Als ze tijdens een dynorun het flappervalve slangetje dichtknijpen, gaan afstellen en het daarna weer loslaten, dan zijn ze denk ik niet goed bezig.
 
wist niet precies waar die slang van was iets met lucht aanzuigen wat de meting verstoord idd.
ja heb de flapper valve mod al eens gelezen in de startpost maar niet gedaan,ik laat het nu maar zo alles staat nu goed afgesteld op de bank.
 
Laatst bewerkt:
@Vuurbloed: Leuk filmpje!
@Arlo: Mooi helmpie :} p.b. a.u.b. je tel. nr even.

Dit filmpje is ook wel erg gaaf zeg :}


@OB6D/Ribbel/Goofy: Ik heb even in't archief gespit voor een plaatje v/d slangenklem :Y
Wie o wie weet wat er afgeknepen wordt :?
Weet i.i.g dat het niet de flappervalve is :N
full
 
Laatst bewerkt:
@Vuurbloed: Leuk filmpje!
@Arlo: Mooi helmpie :} p.b. a.u.b. je tel. nr even.

Dit filmpje is ook wel erg gaaf zeg :}


@OB6D/Ribbel/Goofy: Ik heb even in't archief gespit voor een plaatje v/d slangenklem :Y
Wie o wie weet wat er afgeknepen wordt :?
Weet i.i.g dat het niet de flappervalve is :N
[afbeelding]

Eeuhm, in dit geval is het de voetsteun _O-

:?

Leuk filmpje, jammer van de muziek. Ik hoor liever de muziek van de motor.
 
Laatst bewerkt:
Eeuhm, in dit geval is het de voetsteun _O-

Oooohw dat andere, dat moet PAIR zijn van de achterste cilinder. Dat milieu slangetje dat via het klepdeksel lucht naar je uitlaat laat, bij een ehh negatieve puls...
Da's voor de naverbranding van resten in je uitlaatgas. Maar omdat daar dus lucht door gaat en een lambda sensor lucht meet, moet dat dicht. Anders klopt je meting niet, of tenminste die klopt wel, maar je meet meer dan dat wat je wilt meten. :)

:?

Getverderrie, dubbele post, verkeerde knopje. :Z
 
Laatst bewerkt:
@ arlo: in vista zit een progje...en heet movie maker, en werkt erg simpel en snel. je kunt ook foto's toevoegen, muziekje eronder en allemaal best te begrijpen ook.
vandaag pas het filmpje gehoord op een normale pc.....en geluid is zekers mooier als op mijn lappie :) fucking blij Arlo ben ik ermee!!

dat paddestoeltje is bij mij zowie zo al afgeknepen, (scheen te horen omdat er een pc 2 inzit en anders verkeerde info krijgt.), en is netjes afgedopt.

ik heb wel eens iets gelezen over die flappervalve....en schijnt nogal een hele toer te zijn om die te verwijderen.?...en niet alleen maar een slangetje dichtknijpen toch?....of ben ik nog blondter als dat ik dacht?
 
Klopt, dat slangetje is het slangetje van je flapper valve.
Die kun je verwijderen van je motor, loopt hij ook wat beter in het middengebied.
Is dat paddestoeltje voor je tellerpartij, slangetje doorknippen, een schroefje erin, en klaar.

PAIR kleppen man !!
Blijf nou eens van dat bier af !! ....je mag dan wel vakantie hebbuh.... O-)

edit:
OB6D gaat door voor de wasmachine !! :)
 
Laatst bewerkt:
race luchtfilter

was aan kijken op ebay usa en vond daar een race luchtfilter voor een sp1 en een voor een sp2
misschien iets voor de raceafdeling van ons.
ze zijn niet goedkoop maar dan krijg je ook wel iets speciaals.
full
 
@ arlo: in vista zit een progje...en heet movie maker, en werkt erg simpel en snel. je kunt ook foto's toevoegen, muziekje eronder en allemaal best te begrijpen ook.
vandaag pas het filmpje gehoord op een normale pc.....en geluid is zekers mooier als op mijn lappie :) fucking blij Arlo ben ik ermee!!

dat paddestoeltje is bij mij zowie zo al afgeknepen, (scheen te horen omdat er een pc 2 inzit en anders verkeerde info krijgt.), en is netjes afgedopt.

ik heb wel eens iets gelezen over die flappervalve....en schijnt nogal een hele toer te zijn om die te verwijderen.?...en niet alleen maar een slangetje dichtknijpen toch?....of ben ik nog blondter als dat ik dacht?

Neuhj,

Je kunt hem uit bedrijf nemen. Hem dan deels verwijderen [aleen de valve en dat vacuum potje]. Of helemaal [ook de slangen en de solenoid].
Da's allemaal maar net hoever je wilt gaan.

Ik heb alles gesloopt, want daar leef ik voor. SLOPEN! _O-
 
race luchtfilter

was aan kijken op ebay usa en vond daar een race luchtfilter voor een sp1 en een voor een sp2
misschien iets voor de raceafdeling van ons.
ze zijn niet goedkoop maar dan krijg je ook wel iets speciaals.[afbeelding]

Da's de Durbahn namaak.
Durbahn heeft de ontwikkeling gedaan. Is dus bij onze buren te koop:
Honda RC51-the unbelievable Project

Ik heb er ook een, Ribbel ook, en nog wel meer volgensmij.
 
Neuhj,

Je kunt hem uit bedrijf nemen. Hem dan deels verwijderen [aleen de valve en dat vacuum potje]. Of helemaal [ook de slangen en de solenoid].
Da's allemaal maar net hoever je wilt gaan.

Ik heb alles gesloopt, want daar leef ik voor. SLOPEN! _O-

dus...resumé.....het afgedichte slangetje is voldoende?...valve hoeft niet verwijderd te worden?...(kan ik het een beetje origineel houden :) )
 
Doe ook ff een link, please. Snap geen fuck van E-bay.
hierbij de linkhttp://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140247365369&ih=004&category=35580&_trksid=p3286.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DK%252BD%26otn%3D2%26ps%3D5
 
hierbij de linkhttp://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140247365369&ih=004&category=35580&_trksid=p3286.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DK%252BD%26otn%3D2%26ps%3D5
de
link werkt niet maar het kan ook zo .
zet bij google ebay usa dan kom je vanzelf bij de site van ebay usa dan ga je naar motors en tikt daar rvt dan zie alle items die met de vrt te makemn hebben en kom je de luchtfilterkast vanzelf tegen ik hoop dat het lukt anders mail mij je emailadres dan kan ik hem wel doorlinken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan