Nieuwe Vespa 300 Super

Zijspan erbij? Ik weet bij god niet waar je ze moeten kunnen kopen, alhoewel ik er al meerdere op internet ben tegengekomen. Maar de foto is ook hoofdzakelijk voor de lol. Dit is trouwens een 250, maar dat is slechts een detail. De zijspan is gelijk zover ik weet.

010.jpg
 
Laatst bewerkt:
Erg mooie stickerset, daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe en waar je deze kunt krijgen.

Ik vind overigs de kleding van de dame niet veranwoord om mee te gaan rijden. Ik denk wel dat het rokje een leuk beeld geeft als ze der benen op de treeplank zet.
 
Ik heb deze jas van Tucano Urbano voorzien van elleboog protectie gekocht. Stijvol en warm en dat op mijn rode 300 superrrrrr. Het wordt steeds leuker. :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Na 4 weken wachten was het vanmiddag dan zover en kon ik de diva om 2 uur gaan ophalen. Inmiddels zitten de eerste 100 kilometers er alweer op. Meteen maar een paar fotootjes van geschoten. Alleen jammer dat de zon niet meer scheen.

full


full


full


full
 
ik vind de kleur + al het overtollige crome zeer mooi
lijkt wel een mini mini goldwing die een voorpootje mist
 
Allen hartelijk dank voor de felicitaties, helaas moet ik al wel weer binnenkort terug voor reparatie vanwege een defect aan de claxon, maar dat zal ook wel weer goedkomen (doe het liever zelf, maar ach garantie, weet jewel), nu maar wachten op het mooie weer. En dan maar genieten van deze mooie Vespa! Ik houd jullie op de hoogte en indien mogelijk dan ga ik ook voor een showtje op de Motorforum Mega Meeting in Veenendaal. Nu niet met een onopvallende V-Strom, maar met een veel meer in de kijker vallende Vespa. Wie weet tot ziens.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de eerste tankbeurt. Ik was in eerste instantie een beetje bezorgd vanwege het verbruik. De benzinemeter daalde in rap tempo ten opzichte van het aantal gereden kilometers. (Het is wel even wennen na een tankinhoud van 22 liter en gemiddeld 1:22 bij m'n V-Strom) Maar ik dacht dat de benzinemeter misschien niet lineair werkt. Verder heeft de meter ook een vrij snelle reactie en wordt weinig gedempt. Maar op een gegeven moment bleef dan toch het reservelampje constant branden. Bij het eerstvolgende benzinestation getankt. Maar tot m'n verbazing ging er met moeite slechts 5,8 liter in. Een wat pessimistische benzinemeter dus. 3,4 liter reserve nog. En teruggerekend 1:26,5 gereden, dus dat is uiteindelijk een prima score. (Alhoewel ik ook met de V-Strom 650 weleens 1:26 gereden heb en dat is een 650 cc.) Is dit iets dat de GTS-rijders bekend voorkomt?

Verder vind ik de schakelaar voor de richtingaanwijzers ingeval van de linkerkant een waardeloos ding. Naar rechts gaat ie prima, maar naar links moet je echt opletten of ie wel aanstaat. Als je het dan bij de dealer wilt laten zien werkt uiteraard alles "prima", alhoewel er een zeer duidelijk verschil in de bediening tussen links en rechts zit. Dat was me ook al bij de proefrit op een 250 opgevallen en als ik het wel heb maakte Pombal daar ook een opmerking over.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dan weer het volgende voor:

4 weken geleden een rode GTS300 besteld, in navolging van olijfgroen ET4 125cc in 1999, en daarna zwarte GT200 met chroomkit, toen die pas was uitgekomen.

Leveringstermijn rode GTS300: 2 tot max 3 weken. (zwarte en witte direct leverbaar)

Na 3 weken ongeduldig wachten: factuur van Piaggio binnen bij de motordealer, doch niet de rode GTS...

Midden deze week: GTS "beschadigd bij transport vanuit Piaggio" (niet kunnen vaststellen of dit al dan niet klopt). !> Nieuwe besteld, opnieuw 3 weken wachten.

Nu was ik het beu: aangezien ik toch getwijfeld had tussen wit en rood, en de witte nog steeds uit voorraad leverbaar is, ga ik morgen dus om de witte GTS...

Raar verhaal, maar toch heel blij da'k eindelijk kan gaan bollen met mijn Super GTS'ke.

Foto's volgen
Patrick
 
Dat is goed balen zeg. Ik heb uiteindelijk ook 4 weken moeten wachten, maar het was het waard. Bij een paar motorzaken langs geweest en bij m'n fietsenzaak en ik hoefde de Vespa alleen maar neer te zetten, de mensen komen er als vanzelf naar toe om hem te bewonderen. Met m'n dochter achterop hoorde ik van haar dat zo'n beetje iedereen toch even achterom keek als ik voorbij reed met deze beauty. Heerlijk .........
 
Waarom hebben ze de rode niet gewoon laten spuiten?

lijkt mij sterk dat ie zo plat is geworden dat ie terug naar italie moet
 
Beste Iron Horse, ik had precies dezelfde reactie als jij bij mijn eerste tankbeurt. Ik dacht eerst dat de meter stuk was ofzo. Ook de keren erna ging na 160 kilometer rijden het oranje lampje branden en gaat er maar 6 liter in. Wat ik wel irritant vind is dat als je hem echt tot de nok wil vullen dan loopt de benzine via het overloop je schoenen in. Links naast de standaart hangt het overloop. Ik rij korte stukken van 20 km en in de stad en ring Amsterdam en kom niet verder dan 1 op 26. Ik ben altijd als eerste weg bij het verkeerslicht. De rode versie geeft veel bekijks in de stad, dat kan ik je verzekeren. Wat mij betreft nog steeds een top scooter. 300 superrrrrrrr
 
Laatst bewerkt:
benzine meter is gewoon de tankdobber die los moet komen.

bekend piaggio probleem.
 
Laten we dat maar hopen dan. Niet dat ik er verder een echt probleem mee heb, het blijft tenslotte een Italiaan en beter op deze wijze dan dat ik droog sta. En 1:26 is misschien voor een 278 cc niet de top, maar ik vind ook dat niet meteen een drama, beter zou echter niet verkeerd zijn.
 
Vandaag de GPS erop gehad en eens gecontroleerd hoe het met de precizie van de kilometerteller en de snelheidsmeter zit.

De snelheidsmeter blijkt dus consequent 13 km af te wijken. 60 = 47 km/hr, 110 = 97 echte kilometers per uur.

De kilometerteller zelf heeft echter nauwelijks afwijking. 40 gereden kilometers op de teller waren 39,4 echte gereden kilometers volgens de GPS. Dus dat zit wel goed. Dan klopt in ieder geval wel een eventueel berekend verbruik op basis van de verreden kilometers op de Vespateller. De snelheid moeten we echter met een flinke korrel zout nemen.
 
Dat is GEEN onzin als je weet hoe een kilometerteller / snelheidsmeter in elkaar zit/werkt. De kilometerteller werkt met een radarwerk en is een vaste overbrenging. De snelheidsmeter zoals die op de Vespa 300 zit is een analoge meter, oftewel het bekende wijzertje. En die wordt in beweging gebracht door frictie en centrifugale werking. En daar kan dus weldegelijk een afwijking inzitten terwijl de teller correct aangeeft. Het is trouwens een veel voorkomend gebeuren. daarbij mag een snelheidsmeter wettelijk niet eens minder aangeven dan er werkelijk wordt gereden en houden fabrikanten vaak een marge van wel 10% aan zodat ze altijd gedekt zijn. Ik vind echter 13 km afwijking in het lagere gebied wel fors. Bij 120 is dat al wat minder, de top heb ik nog niet gereden, maar die zal dus naar alle waarschijnlijkheid 135 km/hr aanwijzen op de teller aangezien de fabrieksopgave 122 echte km/hr is.

Ze worden inderdaad door dezelfde kabel aangedreven, maar dat zegt dus opzich niks omdat de aandrijving binnenin gescheiden is.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de GPS erop gehad en eens gecontroleerd hoe het met de precizie van de kilometerteller en de snelheidsmeter zit.

De snelheidsmeter blijkt dus consequent 13 km af te wijken. 60 = 47 km/hr, 110 = 97 echte kilometers per uur.

De kilometerteller zelf heeft echter nauwelijks afwijking. 40 gereden kilometers op de teller waren 39,4 echte gereden kilometers volgens de GPS. Dus dat zit wel goed. Dan klopt in ieder geval wel een eventueel berekend verbruik op basis van de verreden kilometers op de Vespateller. De snelheid moeten we echter met een flinke korrel zout nemen.
Klopt. Ik kom tot dezelfde conclusie v.w.b. de afwijking van 10-15 km/hr te hoge snelheidsaanwijzing en het branden van het benzinelampje al na 160-170 kmr. Ik vind de afwijkingen ook erg vervelend, omdat ik altijd graag wil dat meters de juiste waarde aangeven, maar goed, zoals al eerder opgemerkt, het blijft een Italiaan!
Ik heb recentelijk overigens een originele topkoffer-set erbij gekocht en moet opmerken dat ik beslist vind dat het rijgedrag er best door wordt beinvloed; wat onstabieler voor mijn gevoel, zeker op hogere snelheid met wind. Jammer, maar nu wel plaats voor 2 helmen, zodat je die niet mee hoeft te zeulen bij een boodschapje.
Zal binnenkort een nieuwe foto van nu met topkoffer plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan