Nieuwe Vespa 300 Super

Omdat er steeds meer Vespa GTS 300 rijders bijkomen en dit forum onderwerp (Nieuwe Vespa 300 super) steeds naar de oude onderwerpen verdwijnt, is het niet een idee om een gecombineerd forum onderwerp te maken voor de GTS 250 en de 300?
Het forum van Pombal z'n nieuwe GTS 250 is nml. nu wel een heel aktief forum, waar zowel de 250-ers als de 300-ers op zitten. Wat is handig??
 
Iron Horse, heb je inmiddels de 10.000 beurt al gehad ?

eeen schuiflede trouwens of sliding blocks in het engels is nummer #2 op onderstaand plaatje en zijn ongeveer een euro per stuk. Als de dealer er dus meer dan 40 euro euro voor rekent weet je dat je hard genaaid wordt :Y. Dat openmaken van de variateurdeksel kan nooit langer zijn dan een kwartier voor een monteur. Vervelend kan wel zijn als ze er vaste bedragen voor rekenen. Ik heb ooit een lekke voorband laten vervangen en dan rekenen ze gewoon een standaard tarief voor (35 euro :r ) of de monteur er nu 12 minuten over doet of 43 minuten....
r87arr.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn dealer rekent ook vaste bedragen voor voor de kilometer beurten. Je zou dus eigenlijk rond moeten kijken wie er minder vraagt voor deze beurten. Kan best een groot verschil in zitten.
 
dag mede vespa liefhebbers,
ik heb een vraag over het 2010 model gts 300. Weet er iemand al iets meer over de super sport? Ik heb hier wel interesse in. Ik heb een gts 300 gehad alleen deze is 2,5 mnd geleden gestolen.

Wil nu in het voorjaar er toch weer een gaan kopen. Maar was benieuwd naar prijs en wat er precies anders aan is als de huidige 300.
 
Is het jullie wel opgevallen dat er twee soorten dashborden zijn bij de Vespa GTS 300 super ??? Volgens mij zie ik steeds op amerikaanse site's het digitale dashbord (BIJNA zoals de GTS 250) en hier zie je steeds dat analoge dashbord.

Hij lijkt soms op de 250 maar je mist dan de toerenteller en de dagteller.

Vond het wel grappig :)
 
oke, het is MAT titanium.Dat lijkt me erg fraai.

Ik vind het wit ook nog steeds erg mooi alleen is het misschien wel weer leuk om een andere kleur te nemen. Kun je bij vespa ook voor een kleur kiezen van een ander model. Het lijkt me leuk om de oude groene kleur van vespa toe te passen.

Even een vraag aan alle GTS250 en 300 rijders: hoe sluiten jullie de scooter af, met een hangslot, alarm, schijfremslot?? Ik had het probleem dat het kettingslot niet door het wiel kon, ik moest dus eerst een beugelslot door het achterwiel steken en daaraan het kettingslot bevestigen.

Ik hoor graag van jullie.
 
Als jij je gts bij een goede vespa dealer koopt kunnen ze m wel in de juiste kleur laten spuiten voor je.

Zag laatst nog een vespa scooter in dat oude mintgroen gespoten, erg leuk:)
 
Was dat niet gewoon een Vespa GT Edterr ? Die zijn in dat mint achtige groen.


Je kunt een Vespa in de kleur laten spuiten die je wilt bij een zaak in Maastricht en ook bij Vespa van Laar in amsterdam.

full


O ja Tieske,... ik heb een art 4 goedgekeurd ketting slot en die gaat altijd door het voorwiel. Bij mij past hij ook met geen mogelijkheid door het achterwiel.
Wel zijn er ketting sloten te koop die je door dat oogje kan hangen onder de treedplank.
Een vespa maat van mij zet hem daarmee altijd op slot. (Wel altijd aan een paal he anders heeft het geen zin )
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie. De kleur van het laatste plaatje is niet echt de kleur die ik bedoel. Dat is me net te zoet.

Die kleur is iets steviger en volgens mij ook geen metallic.
 
gevonden!!

http://www.vespacafe.nl/downloads/colors.html

een van de volgende de kleuren:
353C
7487C
7494C

Wat denken jullie ervan.
De dealer zal er overigs wel een meerprijs voor vragen, dat moet wel redelijk zijn anders heb ik het er niet voor over.

Ik stem voor de mooi gifgroene 7487c. Lekker hop en fel!
Ben overigens benieuwd wat dat overspuiten zou moeten gaan kosten. Laat je dat nog even weten Tieske. Trouwens jij verslijt die 300's wel erg snel. Dit zou je 3e toch worden???
 
Hou op, hou op, echt geluk hebben we nog niet.

Het afschrijven gaat niet helemaal lukken. Het eerste gevalletje was eigen schuld dikke bult. Ben er gelukkig goed mee weg gekomen.

De diefstal was zwaar balen. Echt zwaar brutaal, in het zicht op klaar lichte dag weg gehaald. Ben er met de verzekering goed uit gekomen, heeft alleen veel te lang geduurt. Dan nu in het voorjaar maar weer een nieuwe, al heb ik wel getwijfeld of ik het wel moet doen. Eigelijk te zot dat ik me laat afschrikken, je moet gewoon kopen wat je graag wil, maar een stel klojo's verpest de pret wel.
 
Ja Tieske het is erg sneu allemaal. Ik ben ook helemaal paranoia geworden van alles wat ik lees en hoor en informeer daarom eerst altijd als ik ergens heen moet voor de eerste keer of ik mijn vespa daar goed neer kan zetten anders ga ik niet op mijn vespa.
Jammer hoor ;(
In het begin dacht ik oooow ik kan dit en ik kan dat als ik mijn vespa éénmaal heb maar niks is minder waar.... ik ga er niet mee naar de stad om dan bv te winkelen en mijn vespa zomaar ergens neer zetten en ik er een hele middag bij weg. NO WAY !!
 
Dan is het weer extra jammer dat een Vespa zo trendy is en daarmee dus extra diefstal gevoelig. Mijn SH300 durf ik met twee goede beugelsloten rustig neer te zetten.
 
Ik heb er nooit aan getwijfeld om de scooter ergens te stallen. Alleen als ik 's avonds naar de bios ging nam ik hem niet mee.

Maar op de markt in eindhoven of bij een winkel heb ik hem altijd durven te parkeren. wel op slot natuurlijk.

Met de nieuwe blijf ik dat ook doen, alleen ik ga wel maatregelen nemen op mijn werk.
Zijn er mensen hier die een alarm hebben op de motorscooter?

1 voordeel heb er wel mee, en dat is dat ik meer een mooie nieuwe krijg, stond toch weer bijna 7000km op, en ik had bijna nieuwe banden besteld, deze waren aan vervanging toe.
 
Sterker nog, er zijn twee versies, de gewone en de luxe. De luxe heeft ook nog een soort digikey.
Voor de dealer is de inbouw een fluitje van een cent, zou niet te veel moeten kosten.
 
Pak dan rose, dan jatten ze hem zeker niet(of je moet de pech hebben dat de Toppers in de buurt optreden...)
 
Die vespa's worden ook gejat voor de onderdelen. Ook de roze :P Die leveren op Ebay weer een hoop geld op. Een retro/ design/ opvallende motorscooter trekt zowiezo al de aandacht van de mensen met minder goede bedoelingen. Ik vrees in Rotterdam elke keer weer als ik terugkom of die er nog staat.... Je hebt er maanden ellende van, geen vervoer meer, fietsen naar werk etc, laat staan de financiële schade
 
Laatst bewerkt:
Niet eens zozeer e-bay. Die dingen worden gewoon gestolen op bestelling.

"He Mo, ik heb motorblokje nodig, jij voor mij stelen, jij krijgen 250 euro."

Triest eigenlijk dat ze zo weinig waard zijn in de zwarte handel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan