Het Grote GSX-F Topic - Deel II

De megameeting in mei hoeveel van ons gaan mee?

  • Ja

    Stemmen: 5 22,7%
  • Nee

    Stemmen: 9 40,9%
  • Twijfel

    Stemmen: 5 22,7%
  • Nooit!

    Stemmen: 3 13,6%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, noem me lomp, onhandig of 'n slappeling, maar ik krijg m'n motor dus met geen mogelijkheid op de middenbok in m'n eentje. De trucjes die ik op m'n AVB geleerd heb, werken allemaal niet. Nou had ik al 'n keer gelezen dat die middenbok er vooral voor de sier op zit, en dat ik niet de enige ben die er moeite mee heeft. Maar heeft er nog iemand tips hoe ik 't toch voor elkaar krijg, zodat ik 'n keer gemakkelijk m'n banden kan controleren en m'n ketting olieen?

Oh, en nog 'n vraag, als m'n voorband aardig weinig profiel over heeft na ongeveer 2500-3000 km (voornamelijk snelweg), mag ik dan terug naar de dealer en 'n nieuwe vragen als onderdeel van de garantie?

Een ZZR 1100 op de middenbok trekken dat is pas echt zwaar, maar het is inderdaad best lastig.

Garantie op banden kun je vragen, maar het antwoord is toch dat je het niet krijgt. Als het wel een slechte band was dan begint men wel te ouwehoeren over je bandenspanning. Ligt niet aan de dealer, maar aan de fabrikanten O-)
 
Haha ja eh? Heb ik weer, maargoed de hugger moet ik nog even zien, hij was afgeschaafd door mijn achterband 1mm dik plastic/ABS B| . En ik ga wat foam er op plakken in de vorm van het kussentje om het een beetje op te vulllen. Gelukkig straks wel een donker MDI flip-up ruitje ophalen *O* . Dus minder wind en een toffer ruitje.

Mijn ruitje was haarscheurtjes aan het vertonen door de hommels en bijen die er op waren geknald. En de megameet bedoel ik in venendaal deze zondag 13 mei. Bent u er ook bij? Ik wil die fiets van jouw wel eens horen en zien van dichtbij.

Groetenn!

volgens mij bedoeld ie 18 mei :X
 
Hmm, daar ben je lekker op tijd mee -O- .
Red ik niet, helaas :N .

Balen dat de post altijd zo traag is, ik had gehoopt dat de spiegels er vandaag zouden zijn, hmm, hopelijk morgen dan maar.

Mzzlz
T
 
Hallo,

Ik ga morgen kijken voor een GSX600F uit '93 en mijzelf wellicht toevoegen als een gsx-f poster.
maar hebben jullie nog punten waar ik op moet letten bij dit type?

Heb al wat gezocht en gevonden over bijvoorbeeld de balhoofdlagers, staat van het frame, remolie en de wat voor de hand liggende dingetjes. elke aanvulling hierop zou meer dan welkom zijn.
Dit wordt namelijk me eerst eigen motor dus wil wel een beetje een knappe kopen natuurlijk :D
 
Hallo,

Ik ga morgen kijken voor een GSX600F uit '93 en mijzelf wellicht toevoegen als een gsx-f poster.
maar hebben jullie nog punten waar ik op moet letten bij dit type?

Heb al wat gezocht en gevonden over bijvoorbeeld de balhoofdlagers, staat van het frame, remolie en de wat voor de hand liggende dingetjes. elke aanvulling hierop zou meer dan welkom zijn.
Dit wordt namelijk me eerst eigen motor dus wil wel een beetje een knappe kopen natuurlijk :D

Tja, die zaken zijn al eerder genoemd:
- kijk of alle schakelaars het doen;
- kijk of er speling is op het balhoofdlager;
- kijk naar de uitlaat op roest, vooral de balanspijp;
- kijk of de electronica het helemaal doet;
- kijk het contactslot na, deze wil ook wel eens vervroegd overlijden.

Verdere zaken:
- staat van de ketting/tandwielen;
- wanneer laatste beurt gehad;
- probeer als het ff kan de motor KOUD te starten;
- wat is de loop van de motor;
- staat van het kuipwerk;
- al die andere kleine dingetjes.

Cor
- Die een F heeft staan die aan deze eisen voldoet en toevallig in de verkoop heeft O-) :Y -
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe kuipruit, ff posen 8-) . En het scheelt enorm in turbulentie!

nieuw3dk6.jpg


nieuw1uu8.jpg


nieuw2cr5.jpg


*O*
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit JW :}

Zelf rij ik al een paar jaar met die hogere kuipruit rond en ik moet zeggen het scheelt enorm. En ik kan het weten, ik heb er namelijk 2 in de garage staan, die andere heeft een originele kuipruit, man ik waai er bijna af als ik daar op rij :N
 
Ziet er inderdaad goed uit...
thumbup.gif


Ik ben ook nog even lekker bezig geweest en even de oude uitlaat van GSxie opgeknapt zodat ik ff kan rijden. Voor de nieuwe uitlaat een paar meter rvs buis besteld
dance.gif


DSC02143.jpg


Ik ga donderdag of vrijdag kijken voor een schade RF900R
secret.gif
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me erg praktisch JW, nice job! Zelf hou ik voorlopig mn originele ruitje, maar zit nog wel te broeden om er misschien een bubble van te maken, met een mal, die ik dan zelf moet maken. Een beetje experimenteren is altijd leuk.

Hoop dat mn spiegels vandaag ook komen, louis, selectvracht... B|
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit JW :}

Zelf rij ik al een paar jaar met die hogere kuipruit rond en ik moet zeggen het scheelt enorm. En ik kan het weten, ik heb er namelijk 2 in de garage staan, die andere heeft een originele kuipruit, man ik waai er bijna af als ik daar op rij :N

Ik heb er 1,5 uur mee gereden en merkte dat mijn hoofd minder zwaar onderhevig aan de wind was. Ik kon veel relaxter spiegelen! Erg goede koop dus en ik vond hem zo op markplaats voor 4 tientjes *D
 
Ziet er inderdaad goed uit...[afbeelding]

Ik ben ook nog even lekker bezig geweest en even de oude uitlaat van GSxie opgeknapt zodat ik ff kan rijden. Voor de nieuwe uitlaat een paar meter rvs buis besteld[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ga donderdag of vrijdag kijken voor een schade RF900R [afbeelding]

Is dat een 4 in 2 laser? Of hebben ze de 4 in 1 de andere kant op gebakken? Ik zou graag nog een 4 in 2 willen hebben met 2 mooie carbonnen dempers (met e-keur). Misschien een optie om een oude 4 in 2 te choppen en 2 slip ons er op de plakken. Ooit Ooit... :+
 
Dat lijkt me erg praktisch JW, nice job! Zelf hou ik voorlopig mn originele ruitje, maar zit nog wel te broeden om er misschien een bubble van te maken, met een mal, die ik dan zelf moet maken. Een beetje experimenteren is altijd leuk.

Hoop dat mn spiegels vandaag ook komen, louis, selectvracht... B|

Owjee mallen enzo :o . 2 foute woorden Louis en selectvracht ;) . Succes ermee! Ik ga het snel zien aangezien er ook nieuwe spiegels bij mij op moeten.
 
het is inderdaad bijna weekend, vandaag even op ex-schade motor een blokje om geweest :]

Moet nog wel heel wat aan gebeuren, maar het rijdt *O*
 
Gister me nieuwe aanwinst aangeschaf en ga hem volgende week zater dag ophalen *O*

Het is een GSX600F uit 1993 bijna helemaal zwart op de velgen en 2 soez stickers na *D

Voorbandje is wel aan vervangen toe en het beurtje van dit jaar moet ie nog krijgen dus iets weten af te dingen *D

Ik kan niet wachten tot volgende week dan lekker ff :]
 
Gister me nieuwe aanwinst aangeschaf en ga hem volgende week zater dag ophalen *O*

Het is een GSX600F uit 1993 bijna helemaal zwart op de velgen en 2 soez stickers na *D

Voorbandje is wel aan vervangen toe en het beurtje van dit jaar moet ie nog krijgen dus iets weten af te dingen *D

Ik kan niet wachten tot volgende week dan lekker ff :]
Gefeliciteerd, daar ga je vast een leuke tijd mee beleven, en helemaal zwart is strak!
De GSXF is een beetje een allemansvriend, ik heb er nog nooit echt slechte kritiek over gehoord.

Gefeliciteerd! Als ik de tijd had om een motor op te knappen wordt het een oude Guzzi uit het jaar 0. Dromen dromen weer :z
Hmm, mijn favoriete opknapproject, misschien zoiets als een antieke Indian ofzo, om die ouwe beestjes op de weg te houden is altijd een dankbaar project. Maar na mijn Fje staat er iets anders op mn verlanglijstje, een Busamonster! Helemaal de nieuwe GSX1000R vind ik erg strak. Ik ben dus al aan het sparen maar dit jaar wordt het echt niet meer, volgend jaar waarschijnlijk wel!

Nog steeds geen spiegels vandaag B|
Vorige week vrijdag zouden ze al verstuurd moeten zijn, hmmm...
 
Laatst bewerkt:
och een GSX 600F is ook niet mijn favoriete uitgangspunt, maar een leuke start voor wat leuke ideeën en in de basis is deze motor goed..... *O*

Vandaag het voorwiel even bij de achter buurman afgegeven voor een nieuw bandje :]

tevens een paar knippers gescoord die er tijdelijk wel even op kunnen *D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan