Het Grote GSX-F Topic - Deel II

De megameeting in mei hoeveel van ons gaan mee?

  • Ja

    Stemmen: 5 22,7%
  • Nee

    Stemmen: 9 40,9%
  • Twijfel

    Stemmen: 5 22,7%
  • Nooit!

    Stemmen: 3 13,6%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Verdorie zeg, zit je zo lang te wachten en dan heb je nog niets '(
Haha, ja soms heb je van die dagen he. Maar komt wel weer goed, zo duur zijn ze niet, dus we proberen het gewoon nog een keer, en dan lukt het wel in een keer. Bestelling was trouwens niet voor niks, had er ook nog een motorhoes bij, dan blijft hij lekker schoon naast al die mayhem in mn werkplaats.

Die road pilot bandjes lijken mij ook wel wat, maar mn huidige zijn nog niet versleten.
En 300,-, damn -O-
 
Nounou, weer eens wat dingen meegemaakt met mijn R-blokje. Zondag had ik voor het eerst het blok eens losgetrokken, sjeesmina.. die wil wel... tot 11.500tpm... en dan helemaal niets meer. De volgende stap is overschakelen naar een volgende versnelling, dus ik mis nog dik 2000tpm. Ik kreeg het idee dat de meegeleverde CDI-unit niet bij dit blok hoorde en om daar achter te komen moet de hele kuipwerk eraf.

Goed, kapjes eraf en wat kom ik tegen... de nokkenaskettingspanner lag vrolijk op het blok ipv de clilnderkop en uit het gat waar de kettingspanner zat stak de veer nog uit. Blijkt dat die nokkenaskettingspanner is eruit gaan lopen, terwijl ik 'm nog goed vast heb gezet. Mijn eerste reactie was: 'this is my lucky day'. De ketting is gelukkig niet versprongen, dus alles staat nog op tijd. Hoe lang dit al eruit ligt weet ik niet, het kan zo dik 200km er al uit liggen. Ik heb de kettingspanner nu vastgezet met een druppie loctite, die gaat nergens meer heen.

Nu blijkt de CDI-unit van een GSX-R1100 te zijn en die draaiden toendertijd max 9.500tpm, dus dat klopt aardig. Ik heb de CDI van de F erin gedaan en nu loopt die vrolijk richting de 13.500 :)

Ondertussen nog een pakkinkje toegevoegd, bij de pick-up coil. Achter het dekseltje moet een pakking zitten, maar zat er dus niet achter. Resultaat is dat overal kleine drupjes olie ligt. Ook weer over :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een R-blok gekocht uit '92 ;)

Zal nog wel tot eind juni wezen dat ik daar aan toe kom, maar dan zullen er nog wel wat vragen volgen....
 
Laatst bewerkt:
Jeej *O* motor net opgehaald *O*

Hij staat nou lekker achter het huis veilig en wel *D

Was even een lekker tochtje :] deze kant op...
Even over de snelweg en iets te veel aan het gas en hup 170 })

Heerlijk.. Nou alleen zaterdag me nieuwe bandje :Y

Zal straks foto's posten 8-)
 
Jongens past een GSXR1100 Uitlaat systeem ook onder onze F? Ik weer dat GSXR750 bochten gewoon onder onze F passen. Is de cilinderafstand en diameter inlaat even groot als die van ons? Iemand ervaring mee?
 
Ik heb die eronder zitten, dus ja (onder 600 toch).

Snuffel maar eens in mijn topic (link hieronder).
Gz

Ja inderdaad een 600! *D Passen de kappen nog goed? Of heb je daar in moeten rommelen, ik verlang weer een beetje terug naar die 4 in 2. En ook om eens te kijken of ik zo'n systeem kan choppen (bolt-on) er van maken. Thanx voor je reply!
 
Heb je verder veel verbouwd aan het systeem of de motor?? Ik heb al contact gehad met de verkoper dus dat zit goed. Ik denk dat ik binnenkort een 4 in 1 systeem te koop heb })
 
Laatst bewerkt:
Het is een GSXR750 systeem, met bijbehorende linkpijp. Ik heb alles aangepast zodat hij zo onder een GSX600F kan. Wel moet de middenbok er onder vandaan. Er zit een carbonnen demper van BSM op die nog ok is. Ik heb de orginele pijp nog liggen, die maakt minder herrie uiteraard.

nieuw2cr5.jpg


Zo is het een beetje te zien. Maar alles onder voorbehoud, ik moet zelf natuurlijk ook dan verzekerd zijn van die 4 in 2 ;) .

En herrie komt er echt meer dan genoeg uit, het hele systeem is open van voor tot achter.
 
Laatst bewerkt:
Het is een GSXR750 systeem, met bijbehorende linkpijp. Ik heb alles aangepast zodat hij zo onder een GSX600F kan. Wel moet de middenbok er onder vandaan. Er zit een carbonnen demper van BSM op die nog ok is. Ik heb de orginele pijp nog liggen, die maakt minder herrie uiteraard.

[afbeelding]

Zo is het een beetje te zien. Maar alles onder voorbehoud, ik moet zelf natuurlijk ook dan verzekerd zijn van die 4 in 2 ;) .

En herrie komt er echt meer dan genoeg uit, het hele systeem is open van voor tot achter.

Ok dan hou me maar ff op de hoogte dan (via pm) heb wel interesse.
Heb nog ff zitten zoeken maar voor een nieuw 4-1 systeem ben je al snel € 600,- kwijt '(
 
Ok dan hou me maar ff op de hoogte dan (via pm) heb wel interesse.
Heb nog ff zitten zoeken maar voor een nieuw 4-1 systeem ben je al snel € 600,- kwijt '(

Ik ga je zeker op de hoogte houden. Ja ik ken het, ik had toentertijd mazzel met het vinden van een gsxr750 bochtenset en demper. Bij een fighterbouwer gehaald, maar die verkopen zowat alles onderling. En bij mij gaat hij echt geen 600 euri kosten. Komt een mooie prijs uit hoor ;) . Als dit lukt PM ik je gelijk.
 

Dank u voor de mail! De bok is er al onder vandaan en die ophangpunten voor de kuipen haal ik weg dan, kheb er nu al last van. Alleen je zegt 2 plaatjes maken waarmee je de uitlaat onder het blok ophangt. Op welk punt moet ik dat zien? Echt onder het blok op het frame twee plaatjes? Het lijkt me niet in de oliepan :+ . Nogmaals dank voor je mailtje en is je GSXF al een beetje af?
 
Dank u voor de mail! De bok is er al onder vandaan en die ophangpunten voor de kuipen haal ik weg dan, kheb er nu al last van. Alleen je zegt 2 plaatjes maken waarmee je de uitlaat onder het blok ophangt. Op welk punt moet ik dat zien? Echt onder het blok op het frame twee plaatjes? Het lijkt me niet in de oliepan :+ . Nogmaals dank voor je mailtje en is je GSXF al een beetje af?

no prob.

Voor die ophangpunten: ik heb de ophangpunten van de middenbok gebruikt en dan plaatjes gemaakt tussen deze punten en de ophangpunten op de uitlaat. Anders breken de bouten af in de kop en dat wil je niet :) . Ik zeal eens kijken of ik vanavond plaatjes kan schieten.

De ombouw van de F staat stil: verhuisd, verbouwd en kapotte versnellingsbak... Ondertussen wel een GSX-R 750 van 93 rijklaar gemaakt en daar rijd ik nu mee rond. Kan ik de F op het gemak afwerken en 100% goedmaken 8-) .

Gz
 
no prob.

Voor die ophangpunten: ik heb de ophangpunten van de middenbok gebruikt en dan plaatjes gemaakt tussen deze punten en de ophangpunten op de uitlaat. Anders breken de bouten af in de kop en dat wil je niet :) . Ik zeal eens kijken of ik vanavond plaatjes kan schieten.

De ombouw van de F staat stil: verhuisd, verbouwd en kapotte versnellingsbak... Ondertussen wel een GSX-R 750 van 93 rijklaar gemaakt en daar rijd ik nu mee rond. Kan ik de F op het gemak afwerken en 100% goedmaken 8-) .

Gz

Ik snap het helemaal, dat gaat niet lastig worden lijkt me. Ik vind die 1100 uitlaten echt heel erg gaaf, vooral omdat het volledig RVS is en ook omdat deze pijpen wat hoger staan als de F en natuurlijk een stuk dikker zijn *D
 
Ik snap het helemaal, dat gaat niet lastig worden lijkt me. Ik vind die 1100 uitlaten echt heel erg gaaf, vooral omdat het volledig RVS is en ook omdat deze pijpen wat hoger staan als de F en natuurlijk een stuk dikker zijn *D

Dat is inderdaad. Ik heb ook nog 2 carbon potten van Leovinci liggen waarvoor ik nog linkpijpen moet laten lassen en dan gaat het pas echt vet zijn. DB-killer erin of eruit ...

Binnenkort maar weer eens aan de slag met de F. Weer alles uit elkaar halen ;( . Maar ja, 2de versnelling is wel belangrijk :)

Greetz
 
Dat is inderdaad. Ik heb ook nog 2 carbon potten van Leovinci liggen waarvoor ik nog linkpijpen moet laten lassen en dan gaat het pas echt vet zijn. DB-killer erin of eruit ...

Binnenkort maar weer eens aan de slag met de F. Weer alles uit elkaar halen ;( . Maar ja, 2de versnelling is wel belangrijk :)

Greetz

Haha ja inderdaad, dat is de versnelling waar ik altijd vaart op maak, en behoorlijk ook. Ik ga eens kijken of ik hier een soort bolt-on systeem van kan maken. Even naar 2 fatsoenlijke carbon dempers zoeken en dan eens kijken of dat kan.

Zo kan ik dan wisselen voor Assen en Duitsland etc. Maar dit is nog even te bezien. Ik ben benieuwd wanneer je F af is.
 
zo JW, jij bent ook weer heel wat van plan, lees ik. succes. ik kom m'n F'je binnenkort wel ff bij je brengen, kun je m'n kleppies ff voor me stellen, haha. lijkt me een klere klus.

o ja, nog ff een vraagje. ik heb m'n achterremblokkies vervangen en remt prima, alleen als de blokkies goed heet worden, gaan ze vast zitten en das mooi kl*te. zodra de blokkies koud zijn, zitten ze weer los. wat moet ik doen om dat vastzitten te verhelpen als ze heet worden?
 
zo JW, jij bent ook weer heel wat van plan, lees ik. succes. ik kom m'n F'je binnenkort wel ff bij je brengen, kun je m'n kleppies ff voor me stellen, haha. lijkt me een klere klus.

o ja, nog ff een vraagje. ik heb m'n achterremblokkies vervangen en remt prima, alleen als de blokkies goed heet worden, gaan ze vast zitten en das mooi kl*te. zodra de blokkies koud zijn, zitten ze weer los. wat moet ik doen om dat vastzitten te verhelpen als ze heet worden?

Heb je er wat kopervet achter gedaan toen je ze monteerde?

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan