virago 535 start niet meer

boerke65

Rookie
3 mei 2008
16
0
Kerkrade
Hallo forum gebruikers,

Ik heb even een vraag, ik heb een virago xv535 van 1990.
Nu is het probleem , ik heb gister mijn voor wiel eruit gehaald ivm lekkeband, hem met rijdende motor op een bokje gereden , na het wiel er weer in te hebben gezet van de bok gehaald en wilde gaan rijden.
Ja helaas , hij start ineens niet meer , ik heb vanalles nagekeken.
bougies= vonken
dodemansknop= staat op run
kontact= brand en staat in de neutraal
licht doet het
standaard ingeklapt

ik begrijp er dus helemaal niks van, weet of heeft iemand dit probleem ook gehad ?

groetjes Ton
 
Hoi,

Wat voor reactie geeft de motor als je op start drukt? Klikt hij wel, reageert de startmotor enz?

Heb pasgeleden een zelfde soort probleem gehad, bleek een aansluiting in de bedrading niet helemaal goed meer te zitten... Kan heel klein zijn.
Misschien stom idee, maar: zekeringen gecheckt?

Groetjes,
VS800
 
hoi vs800

ja de startmotor alles werkt , draait rond , maar springt gewoon niet aan.
de ellende is ik heb hem pas een week , dus moet echt op zoek gaan om dingen te vinden hahha
zoals zekeringen enz...

Ton
 
Hoi,

Ik zou 't toch zoeken in een los contact bij de ontsteking.
Bobines hebben ook stroom?

Gr,
VS800
 
Hele stomme misschien:

Krijg je wel benzine? (kraantje?)

Draai anders een bougie weg, leg je duim op het gat en laat de zuiger een slag maken, je duim moet dan iets vochtig worden.
 
Hey boerke als ik jou was zou ik ff naar de schakelaar van het bokje kijken waarschijnlijk zit daar je probleem.
 
Haal de bougie's er ff uit, na het proberen te starten...........zijn ze nat!? ( maw,...komt er een benzine/luchtmengsel door de carb's heen? )
En hoe sterk is de vonk? ( het kán!...ook zijn dat de accu sterk genoeg is om de startmotor te laten draaien,...maar dat de vonk te zwak is om het mengsel te doen ontsteken.... maw een zwakke accu)
 
En hoe sterk is de vonk? ( het kán!...ook zijn dat de accu sterk genoeg is om de startmotor te laten draaien,...maar dat de vonk te zwak is om het mengsel te doen ontsteken.... maw een zwakke accu)

In dat geval moet de motor wel aan te duwen zijn, of even een autoaccu erbij halen.

Maar ik zou ook even de benzine nakijken. Ik heb zelf ooit een halve motor gedemonteerd omdat ik ervan overtuigd was dat er nog benzine in de tank zat.
 
ik hoef niet te proberen met licht aan te starten. slaat ie nooit van ze levbens aan.
met licht uit = meteen lopen.
maarja, da's wel een 750........
 
Oplossing: xv 535 inruilen voor een xvs 1100, heb ik ook gedaan, start meteen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan