BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilddam

MF veteraan
11 mei 2003
17.273
45
Almelo
Welkom in het topic: BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 4.

Omdat de vorige delen vol waren (2500 postings per deel) zijn we alweer toe aan het vierde deel!

Hier kun je serieuze en minder serieuze ervaringen uitwisselen m.b.t. tot de BMW R1200RT. Ervaringen met andere R1200 modellen mogen hier uiteraard ook worden gedeeld.

Hier vindt u deel 1 en hier deel 2. Deel 3 vindt u hier.

Het eerste topic is in 967 dagen vol gekliederd en het tweede in 113 dagen en het derde in 85 dagen!

full


Voor nog meer R1200RT topics, klik hier:

Henry
 
Ik ga morgen toch eens opletten met dat wiebelige van de Z6 , is mij nml nog niet opgevallen. Maar mischien is het alleen met zware belasting.

Ik rij in nl , dus vaak in de regen. Het regent : muggen, vliegen of water , vandaag was het geen water.

En mooi rooster (in deel 3)
 
...de Z6...
...let wel ; ik rijd altijd met topkoffer, 'moeders', en soms dus bagage...
...de ESA vering dan altijd op 2 helmpjes, en standje 'standaard'...
...op de snelweg dan vaak standje 'sport'...



...pfhoe ; deel 4 alweer...



...en zomaar een plaatje ; over de zin of onzin van een spatlapje aan het voorspatbord...

...zo ziet (linkje) een blok na zo'n 200 km. (hevige) regen rijden...
...valt wel mee, niet dan ?!...

foto-linkje !
 
Laatst bewerkt:
Wat moet ik zien aan dat blok ? ik wil niet weten hoe die er van mij niet uitziet , m'n helm had al meer smerige zooi dan dat blok op de link.

Ik vraag me wel af of zo'n rooster wel makkelijk schoon te maken is , en hoe lang het duurt voor een oliekoeler weer schoon wordt van zich zelf. Die prut moet een keer wegrotten.

btw , toen ik de motor stil zetten vanavond stonk het gewoon naar verbrande insecten.
 
Waal,

denk wel dat ik een 1150RT heb, wel iets anders dan zo'n 1200RT, al zou je zeggen dat het op de 1200 alleen maar beter moet gaan omdat die wat lichter is. Maar in hoeverre het 10-15pk extra nog uit kan maken voor de slijtage...

Kreeg gisteren te horen dat ik misschien nog wel even kan wachten met het wisselen van mn achterband omdat er nog wel redelijk profiel op zit, dus dan kan ik er nog wel een aantal 1000 km mee door. Ik zal wel ff melden wat de max is van deze band in mijn geval :)

En in de zomer heb je toch niet zo'n top profiel nodig als het zonnetje lekker schijnt.
(ik houd het natuurlijk wel goed in de gaten hoor!)
 
En in de zomer heb je toch niet zo'n top profiel nodig als het zonnetje lekker schijnt.
(ik houd het natuurlijk wel goed in de gaten hoor!)

Dat is zo maar ik maak binnenkort een tourtje duitsland (sauerland-frankenland-eifel en weer terug) en ook in de zomer kan het bar hard regenen al hoop ik dat het droog blijft.
Ik heb ooit 3 dagen regen gehad in de Eifel met BT020's op een voorjaars-tour '( en da's niet leuk rijden op den duur.
Vandaar, eerst goed rubber en dan rijden
:]
 
Banden
Jeroen79, ik kreeg bij het 20k onderhoud ook te horen dat mijn achterband en voorband nog wel konden (nog de orginele metz. z6en). Voor zag er ook nog goed uit, de achterband is door gebrek aan profiel in het midden lastig te controleren. Vond het wel ok, deed met mijn vorige motor max 5k met setje banden. Na zo'n 1000 a 1500km toch banden laten vervangen. De dealer en ik schrokken ons rot van de achterband, flinterdun in het midden. Moet er niet aan denken wat een wat scherp steentje had kunnen veroorzaken. Voortaan voor mij dus liever wat te vroeg dan te laat. Die paar km extra met een band weegt voor mij niet op tegen het risico.
 
Jeroen..........nog ff vanuit het vorige R1200RT-topic
Je vriendin heeft nog een rugprotector te koop van de Lidl.
Alleen........niks ten nadele van de Lidl hoor, maar áls ik er toe ga besluiten zo'n (on)ding te dragen moet het er ook wel één zijn die als één van de besten uit de test komt.
Ik heb het voorgevoel dat die van de Lidl daar niet bijhoort.


Trouwens.......'k heb vanmiddag nog met Van Harten gebeld. Vandaag is de expert geweest, onderdelen zijn besteld en waarschijnlijk zijn ze begin volgende week klaar.
Zaterdag ga ik m'n motorspullen (pak, helm, laarzen) ff naar Amersfoort brengen, dan kan ik volgende week als hij klaar is na m'n werk (Utrecht) met de trein naar Amersfoort en op de motor terug naar huis :] Dan hoef ik al die zooi niet mee te sjouwen en kan ik hem zaterdag gelijk weer even zien :9~
't Is al weer véél te lang geleden dat ik gereden heb!!!

M'n allerliefste rijdt al wel weer auto(maat), maar motorrijden zal nog niet gaan als je kuitbeen twee weken geleden gebroken is :X
Dus de K blijft nog even in Amersfoort staan denk ik. Tenzij VH hem naar ons dorp komt brengen.
 
Motor staat nu voor reparatie van de knipperlichten bij de dealer, moest nog een onderdeel besteld worden. Nu even een leenmotor, een gloednieuwe K1200GT, best fijne motor maar in mijn wensen lijstje komt de K1200GT nog steeds niet boven de boxer. Hoewel ook hier (in dit forum minder maar in het K forum vast wat meer) de meningen wel over zullen verschillen, gelukkig maar.
 
...motor-rijden Henk...



...m o t o r...



(schuwdadig mooi weer om een ochtendtocht te maken trouwens ; om een uur of 6 weg. Rond een uur of negen ergens een bakkie koffie doen, en tegen de tijd dat het (te) warm wordt, weer thuis, achter in de tuin, aan een lekker wit-biertje...)
 
Jeroen..........nog ff vanuit het vorige R1200RT-topic
Je vriendin heeft nog een rugprotector te koop van de Lidl.
Alleen........niks ten nadele van de Lidl hoor, maar áls ik er toe ga besluiten zo'n (on)ding te dragen moet het er ook wel één zijn die als één van de besten uit de test komt.
Ik heb het voorgevoel dat die van de Lidl daar niet bijhoort.

het is ook een beetje dat het je wel moet passen, de beste wil nog niet zeggen dat die lekker op je rug zit. en tevens zul je de rugprotector uit je jas moeten halen omdat dat helemaal niet lekker zit.
Ik weet niet hoe hoog deze scoort, je zou dan even zo'n lijstje na moeten kijken. Sommige dingen van de Lidl zijn mensen juist wel erg tevreden over. Bij mijn vriendin ging het ook meer om of het haar rug recht kon houden, maar dat was dus niet het geval.


Wel jammer dat je nog niet kan rijden met dit mooie weer zeg -O-
 
(schuwdadig mooi weer om een ochtendtocht te maken trouwens ; om een uur of 6 weg. Rond een uur of negen ergens een bakkie koffie doen, en tegen de tijd dat het (te) warm wordt, weer thuis, achter in de tuin, aan een lekker wit-biertje...)
Of als een plurk de hele week op kantoor zitten en het lekkere weer grotendeels aan je voorbij laten gaan :(
Blijven altijd nog wel de lekkere weekenden over :)
 
...troost je Gb. ; ik ben ook zo'n plurk...
...met een enorm groot raam 1 meter van mij verwijderd...

...zodat ik goed kan zien dat het buiten heel erg mooi weer is... (grrrrrrrrrr)
 
...wel airco, geen ijsco...


...komkommertijd...??
...don't worry ; ben reeds bezig met het RT-Moezel-reis-en-foto-verslag...
 
Laatst bewerkt:
RoLoo is lekker bezig:
...wel airco, geen ijsco...


...komkommertijd...??
...don't worry ; ben reeds bezig met het RT-Moezel-reis-en-foto-verslag...

Ron toch wel in je schafttijd he! (o pardon op kantoor heet dat Luchpauze of zoiets)

Of heb je zoveel 4 wielers verkocht, dat je, je dit wel kan permiteren?
 
Laatst bewerkt:
...motor-rijden Henk...



...m o t o r...
Mis ik wat???? :?
(schuwdadig mooi weer om een ochtendtocht te maken trouwens ; om een uur of 6 weg. Rond een uur of negen ergens een bakkie koffie doen, en tegen de tijd dat het (te) warm wordt, weer thuis, achter in de tuin, aan een lekker wit-biertje...)

Heb net heerlijk op het terras met m'n collega onder een parasol geluncht!! :9~
Okay, het was op de binnenplaats van m'n werk, maar met een beetje voorstellingsvermogen (en niét over werk praten) kon je dat zomaar even vergeten *D 8-)
 
Wel jammer dat je nog niet kan rijden met dit mooie weer zeg -O-

Vanmorgen GJ van VH nog even aan de telefoon gehad over wat er nou precies kadoek was aan beide motoren.
Betreft met name buitenkant, maar GJ zegt dat het veel meer is dan je zou denken.......bijna overal zit wel een kras of zo op of er is wat afgebroken, en ze zijn natuurlijk voor nieuw verzekerd dus ze moeten er ook weer als nieuw uitzien. De motoren hebben elkaar aan de ene kant geraakt, en zijn toen beide naar de andere kant omgevallen zeg maar, dus beide motoren aan beide kanten behoorlijk beschadigd. Van mijn R was de caradan-klok ook ernstig beschadigd, dat is een duur onderdeel.

Ik hoop echter volgende week weer te kunnen rijden!! Heb in ieder geval op 25 mei een toertocht van m'n motorrijschool, dus dan moet ie het weer doen en ik wil van te voren ook nog ff oefenen natuurlijk.
 
...cardan-klok ; niet caradan-klok... :)

...trouwens ook buiten zitten lunchen...
...heerlijk...
...het gekoelde biertje ontbrak alleen een klein beetje... :)
 
Senior46 vreest het ergste...:

Ron toch wel in je schafttijd he! (o pardon op kantoor heet dat Luchpauze of zoiets)

Of heb je zoveel 4 wielers verkocht, dat je, je dit wel kan permiteren?
...ik zeg ook altijd 'skaft !!'...
...dus das prima...

...en, ja hoor (!) ; alleen tijdens de lunchbreak... :N

...en Teus ; je weet toch, ik verkoop geen 4-wielers...
...af en toe wil ik wel een bemiddeling daarin doen, maar praatjesmaker autoverkoper ben ik niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan