KTM 950 SM en meer lc8 Deel II

Zin in een voorjaarsmeeting & ook aanwezig?

  • 3 April

    Stemmen: 0 0,0%
  • 10 April

    Stemmen: 11 50,0%
  • 17 April

    Stemmen: 5 22,7%
  • 25 April

    Stemmen: 4 18,2%
  • Nee doe mij maar een zondag!!!

    Stemmen: 2 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is de beste plek om wat standaard onderdelen te bestellen.

Heb net bij Haan Wheels m'n 17" velgjes besteld zonder remschijven en tandwiel.

Als het prijsverschil niet te hoog is lijkt het me wel leuk om wavedisks en dat oranje tandwiel te bestellen. Waar-o-waar kan ik een prijscheck doen?
Voor orginele KTM-Parts weet ik het goedkoopste adresje, mail mij maar dan komt het helemaal goed :Y
 
Mooie bike topcats
Die 950 die net weg is, was dat toevallig een 2006 model met 2007 stickers?

Yep hoezo, had je hem op marktplaats zien staan? Hij had trouwens nog een probleempje bleek later, ik had de schijnbaar niet de juiste olie in de koppeling leidingen gestopt, zodat de afdichtingen aangetast raakten en begonnen te lekken. Volgens de specs zou de olie echter goed moeten zijn en het was nog eens dure olie ook. Een gewaarschuwd mens telt voor2: gebruik alleen de voorgeschreven olie, lees merk en type...!!!
 
twee-twee-zeven :Y , en toen begon ik er een minder gevoel bij te krijgen,zal misschien nog wel een beetje kunnen uitlopen,denk dat 230 wel haalbaar was.

één keertje max rijden is wel leuk :]
:o , zeker met die Shoei DS helm op?

Ik ga ook eens keer de top uitproberen zonder de ballast (Eastpak en zijtassen). Wellicht via Arnhem naar Oberhausen. Dat is dichterbij voor mij dan bij Venlo.
 
:o , zeker met die Shoei DS helm op?

Ik ga ook eens keer de top uitproberen zonder de ballast (Eastpak en zijtassen). Wellicht via Arnhem naar Oberhausen. Dat is dichterbij voor mij dan bij Venlo.
Ja met Shoei DS en de kin op het stuur ;)

Maak me alleen ernstige zorgen om mijn olieverbruik, 3e fles is ook op en er staat nu 6200 km op, kan toch niet echt de bedoeling zijn?
 
Ja met Shoei DS en de kin op het stuur ;)

Maak me alleen ernstige zorgen om mijn olieverbruik, 3e fles is ook op en er staat nu 6200 km op, kan toch niet echt de bedoeling zijn?
Dat vind ik ook niet, ben zelfs overgestapt naar de andere viscositeit 10W40 ipv 10W50.
Het zou dan beter inlopen. En mijn dealer heeft ook geadviseerd dat oliepeil bij de warme motor net boven de min streep staan (motor rechtop). Alles wat boven de min streep zit wordt het eruit gegooid.

Maandag vond ik niet meer verantwoord: geen olie meer te zien op de kijkbuis, dus maar halve liter bijgedaan voor mijn gemoedsgerust. Geen zin in het vastloper. :N

Net heb ik mail gestuurd naar mijn dealer, ook de foto van mijn vettige Akra's bijgedaan.

Afwachten dus.

Anders stap ik over naar halfsynthetische motorolie van Motul. Vanaf nieuw tot nu alleen Motorex gebruikt.

Mijn vorige motor, Yamaha Thundercat, kent geen enkele olieverbruik.
 
Laatst bewerkt:
Dat vind ik ook niet, ben zelfs overgestapt naar de andere viscositeit 10W40 ipv 10W50.
Het zou dan beter inlopen. En mijn dealer heeft ook geadviseerd dat oliepeil bij de warme motor net boven de min streep staan (motor rechtop). Alles wat boven de min streep zit wordt het eruit gegooid.

Maandag vond ik niet meer verantwoord: geen olie meer te zien op de kijkbuis, dus maar halve liter bijgedaan voor mijn gemoedsgerust. Geen zin in het vastloper. :N

Net heb ik mail gestuurd naar mijn dealer, ook de foto van mijn vettige Akra's bijgedaan.

Afwachten dus.

Anders stap ik over naar halfsynthetische motorolie van Motul. Vanaf nieuw tot nu alleen Motorex gebruikt.

Mijn vorige motor, Yamaha Thundercat, kent geen enkele olieverbruik.
95717 (Dick) gebruikt ook 10w40 en die hoeft ook nooit naar zijn oliepijl te kijken, denk dat ik die stap ook maar eens moet gaan zetten, dit word echt te gek zo.
 
Gebruik bij m'n 950 AdvS Motul half synteeth 10W50, nu ongveer 22000 km gereden. In het begin een keer iets van 200 ml toegevoegd daarna nooit meer.

deze dus ;)
bikepics-680130-full.jpg
 
95717 (Dick) gebruikt ook 10w40 en die hoeft ook nooit naar zijn oliepijl te kijken, denk dat ik die stap ook maar eens moet gaan zetten, dit word echt te gek zo.


Na de +/- 1.500km die ik gereden heb naar het Zwarte woud hoefde ik maar 20cc erbij te gooien. M'n motor heeft nauwelijks olie verbruik. :N

Lijkt me niet goed als je zo vaak bij moet tanken.
 
Yep hoezo, had je hem op marktplaats zien staan? Hij had trouwens nog een probleempje bleek later, ik had de schijnbaar niet de juiste olie in de koppeling leidingen gestopt, zodat de afdichtingen aangetast raakten en begonnen te lekken. Volgens de specs zou de olie echter goed moeten zijn en het was nog eens dure olie ook. Een gewaarschuwd mens telt voor2: gebruik alleen de voorgeschreven olie, lees merk en type...!!!

Ik heb hem een paar maanden geleden al op marktplaats zien staan
Heb je toen nog een mailtje gestuurd over de stickers
Zo als je ziet het is prima gelukt (wel duur)
full
 
Laatst bewerkt:
Ben de prijs alweer vergeten ;)
Maar ik kan me nog wel herineren toen ik moest afrekenen dat ik zoiets had van
dat word nog een jaartje doorrijden
Wat op zich geen straf is, maar ik ben eigenlijk van plan om volgend jaar de
990 smr te bestellen :+
 
....gaat die 990SMR er komen dan? Ben benieuwd hoe spannend die gaat worden tov de normale SM. Ik vind persoonlijk de kleuren van de huidige SMR mooier dan die van de SM, maar om daar nu meer voor te betalen en het dan te moeten doen met een kleinere tank, voelt wat raar :)
 
....gaat die 990SMR er komen dan? Ben benieuwd hoe spannend die gaat worden tov de normale SM. Ik vind persoonlijk de kleuren van de huidige SMR mooier dan die van de SM, maar om daar nu meer voor te betalen en het dan te moeten doen met een kleinere tank, voelt wat raar :)
Je betaald meer omdat alles gecoat is en het wat exclusiever is, dan heeft een kleinere tank daar niks mee te maken, dat maakt hem juist wat slanker, wat mijn inziens net wat heftiger oogt.
De SM is ook een erg mooie tank hoor, maar vond dat matzwarte icm dat oranje frame gewoon errug vet staan.
En zo heel veel duurder issie niet :P
 
Je betaald meer omdat alles gecoat is en het wat exclusiever is, dan heeft een kleinere tank daar niks mee te maken, dat maakt hem juist wat slanker, wat mijn inziens net wat heftiger oogt.
De SM is ook een erg mooie tank hoor, maar vond dat matzwarte icm dat oranje frame gewoon errug vet staan.
En zo heel veel duurder issie niet :P

Klopt het zwarte frame en de achterbrug zijn super mooi! Helemaal mee eens. Kleine tank blijf ik minder vinden.
 
Klopt het zwarte frame en de achterbrug zijn super mooi! Helemaal mee eens. Kleine tank blijf ik minder vinden.
Ja, soms is vervelend, maar nu is mijn SM zuiniger geworden. Bezwaar is al stuk minder geworden. *D

Toen reed ik met de oude afstelling 1 op 12 a 13. Nu is het verbruik rond 1 op 15. Zelfs de uitlaten op de Autobahn geregeld boven 190+ scoort mijn KTM 1 op 15,5 :}

BTW, motor is weer gewassen, verlost van dB-killers (toch schrok ik even wel van de timbre vanuit de uitlaten:$). Nog te doen: napoetsen, ductape & zijtassendragers verwijderen en banden vervangen.
 
Klopt het zwarte frame en de achterbrug zijn super mooi! Helemaal mee eens. Kleine tank blijf ik minder vinden.
Ik heb laatst gewoon 180 km met een tank gereden hoor *O* , in die tussentijd kom je in Belgie zo'n slordige 25 benzinepompjes tegen... ;)
 
Mijn verbruik zit nu ook rond de 1 op 15 en ga dus vanaf de 200 eens op zoek naar een tankstation. Ik vroeg me verder af of dit verbruik inderdaad een beetje normaal is voor de SM950.

Ik zal dit weekend eens mijn dyno uitdraai voor en na afstelling bij Verpaalen posten.
 
Ik heb laatst gewoon 180 km met een tank gereden hoor *O* , in die tussentijd kom je in Belgie zo'n slordige 25 benzinepompjes tegen... ;)


Mijn record is 200km voordat de reserve aansprong. Is toch 1 op 18. O-) (continu 120km/u over de snelweg)

In het terrein heb ik de reservelamp aangekregen na 80KM. Dat is dan weer een verbruik van 1 op 7. _O-



Iemand een tip voor me welke SM bandjes ik moet laten monteren volgende week?
 
Mijn record is 200km voordat de reserve aansprong. Is toch 1 op 18. O-) (continu 120km/u over de snelweg)

In het terrein heb ik de reservelamp aangekregen na 80KM. Dat is dan weer een verbruik van 1 op 7. _O-



Iemand een tip voor me welke SM bandjes ik moet laten monteren volgende week?

Ik had en heb nu weer, continental raceattacks laten monteren om mijn sm's. Erg tevreden mee, zijn wel echte plakkers geven enorm vertrouwen, zowel in bochten als met remmen naar bochten toe. Op circuit echte winnaars. Wel geven ze minder vertrouwen bij regen (bij mij tenminste) dus is maar net wat je wil. Als allround banden schijnen de michelins erg goed te zijn.......
 
@TopcatsGEX, hoe lang doe je ongeveer met de continental raceattacks? Ben ook benieuwd hoe lang iemand heeft gedaan met een setje Michelin Pilot Powers. Iemand?
 
Hier de dynorun voor en na montage Factory kit en DNA filter. Hij voelde idd iets sterker, maar grootste verschil zit hem in de gasrespons (heel soepel nu) en de opname vanaf onderin.
full
 
Hier de dynorun voor en na montage Factory kit en DNA filter. Hij voelde idd iets sterker, maar grootste verschil zit hem in de gasrespons (heel soepel nu) en de opname vanaf onderin. [afbeelding]
Ik vind voor een andere filter en een factorysetje tegenvallen,heb je epc en dergelijke er nog opzitten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan