KTM 950 SM en meer lc8 Deel II

Zin in een voorjaarsmeeting & ook aanwezig?

  • 3 April

    Stemmen: 0 0,0%
  • 10 April

    Stemmen: 11 50,0%
  • 17 April

    Stemmen: 5 22,7%
  • 25 April

    Stemmen: 4 18,2%
  • Nee doe mij maar een zondag!!!

    Stemmen: 2 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Just a thought...

Je kunt natuurlijk ook vragen of mensen een lijstje willen maken wat in de standaard set zit en zelf je setje samenstellen voor die 2 keer per jaar dat je je gereedschap meeneemt op een weekend/weekje weg...


Daar zit ook wat in. Een en ander afhankelijk van de kosten van het setje zelf inderdaad.

Wie oh wie offert zich op om zijn setje eens te bestuderen om te kijken welke gereedschap er allemaal inzit.

Als het je niet lukt om je voorwiel eruit te krijgen dan miste je waarschijnlijk de 12mm inbus of de Torx sleutels????
 
Daar zit ook wat in. Een en ander afhankelijk van de kosten van het setje zelf inderdaad.

Wie oh wie offert zich op om zijn setje eens te bestuderen om te kijken welke gereedschap er allemaal inzit.

Als het je niet lukt om je voorwiel eruit te krijgen dan miste je waarschijnlijk de 12mm inbus of de Torx sleutels????
*Klik*
Heb het van LC8-forum geplukt. ;)
 
....118 euro voor een gereedschapssetje..... WOW, moet wel van hele goede kwaliteit zijn dan. :) Voorlopig ff niet dan maar.

Ga wel kijken voor een andere oplossing of misschien heeft iemand er eentje dubbel liggen van reeds ingeruilde fietsen????

Wel het rekje en de 37 liter case besteld. :)
 
Laatst bewerkt:
....118 euro voor een gereedschapssetje..... WOW, moet wel van hele goede kwaliteit zijn dan. :) Voorlopig ff niet dan maar.

Ga wel kijken voor een andere oplossing of misschien heeft iemand er eentje dubbel liggen van reeds ingeruilde fietsen????

Wel het rekje en de 37 liter case besteld. :)
Vind dat zoiets toch wel bij een fiets erbij hoort te zitten,en dat mag een dealer best regelen,mocht je de fiets daar hebben gekocht, het is wel een must have, kwalitatief erg goed spul.
 
Vind dat zoiets toch wel bij een fiets erbij hoort te zitten,en dat mag een dealer best regelen,mocht je de fiets daar hebben gekocht, het is wel een must have, kwalitatief erg goed spul.

...helaas heb ik hem particulier gekocht en er zat geen gereedsschapssetje in. Had diegene zelf ook niet....zegt hij....
 
Heeft iemand misschien toevalligerwijs een afbeelding van het zijtassen-dragersysteem van een KTM950SM? (KTM artikel 22470)

Ik wil weten of ik dit makkelijk kan aanpassen voor het vervoer van mijn enduro velgen. *D
 
Heeft iemand misschien toevalligerwijs een afbeelding van het zijtassen-dragersysteem van een KTM950SM? (KTM artikel 22470)

Ik wil weten of ik dit makkelijk kan aanpassen voor het vervoer van mijn enduro velgen. *D

en dan gaat het er vnl om of de remschijf (300 mm) in de "opening" past, zodat de velg daar in kan hangen.
vervolgens zou het een of ander heel professioneel vast gezet (kunnen) worden met een spanband :} :]
 
en dan gaat het er vnl om of de remschijf (300 mm) in de "opening" past, zodat de velg daar in kan hangen.
vervolgens zou het een of ander heel professioneel vast gezet (kunnen) worden met een spanband :} :]


Hé, moet jij niet werken ofzo?? _O-

Remschijf in de opening?? Je wilt je velg toch niet aan je remschijf gaan ophangen? :? Ben je dan niet bang dat je remschijf krom kan trekken?

Ik hoop dat ik m'n velgen aan het rekje vast kan zetten dmv spanbanden om de velgranden heen. Desnoods laat ik nog wat extra steunpunten op het rekje lassen.
 
Hé, moet jij niet werken ofzo?? _O-

Remschijf in de opening?? Je wilt je velg toch niet aan je remschijf gaan ophangen? :? Ben je dan niet bang dat je remschijf krom kan trekken?

dat heet multi-tasking *O*

anyway, remschijf er door heen steken, (nl wel rekje met isolatie materiaal bekleden tegen beschadigingen)
dan "hangt" de velg op de naaf, schijf zorgt er voor dat ie er aan de onderkant nooit uit kan "glijden".

en dan idd het een en ander vastzetten.

miss is het sws een goed idee om een tassen drager te monteren
iig tegen beschadigingen aan de uitlaten in off-road perikelen.

we hebben t er vanmiddag nog wel ff over.
 
Há, hij die goed zoekt zal alles vinden:

De SWmotech Quicklock Kofferträger:
Officiële site
Nederlandse dealer

kft_04_266_100_2_xl_136.jpg


img_2612_1_212.jpg


img_2613_2_286.jpg


img_2614_3_161.jpg



Lekker groot, snel te (de)monteren en rond de 160 eurie. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de originele draagsysteem voor de KTM-zijtassen. lijkt mij niet zo geschikt om de wielen te dragen. Jouw post met andere draagsysteem is stabieler en steviger.

Kijk maar naar de foto van mij.
full
 
dit is meer wat ik bedoelde


montage op 4 plaatsen
2x duo-voetsteun
2x achterhand greep

iets "charmantere" oplossing dan de SWMotech dragers
full
 
Ik heb de originele draagsysteem voor de KTM-zijtassen. lijkt mij niet zo geschikt om de wielen te dragen. Jouw post met andere draagsysteem is stabieler en steviger.

Kijk maar naar de foto van mij.[afbeelding]

denk dat ik toch voor dit systeem ga.

waar zijn die in NL makkelijk en snel te bestellen??

zie mezelf niet zo snel met koffers rijden.
en dan ga ik deze dragers wel aanpassen naar duo-functie
of voor tassen of voor wielen.

ik maak er wel een "mooie" constructie voor.
 
Laatst bewerkt:
denk dat ik toch voor dit systeem ga.

waar zijn die in NL makkelijk en snel te bestellen??

zie mezelf niet zo snel met koffers rijden.
en dan ga ik deze dragers wel aanpassen naar duo-functie
of voor tassen of voor wielen.

ik maak er wel een "mooie" constructie voor.

Vandaag berichtje gekregen van de NL dealer:
De De SWmotech Quicklock is leverbaar binnen 3-4 weken en gaat € 199,95 kosten.

Toch nog even over nadenken. :/ Een LC8 forum lid heeft deze op zijn SM-R zitten en is na een jaar nog steeds erg tevreden.
 
Sta voor de eerste olie+filter wissel.

Zat op dit forum en LC8 te zoeken naar de beste olie. KTM zegt Motorex 10W50 volsyntheet. Maar vanwege olie verbruik lees ik dat 10w40 volsyntheet ook zou kunnen. Is ook makkelijker te verkregen volgens mij. Zeker de SHELL versie.

Iemand nog tips over de viscositeit en merken?
 
Ik had ook 10W40 volsyntheet, en sinds vrijdag 10W60.... ook Motorex.


Verbruik je motor veel? En hou de oliepeil laag! Bij het verversen gaat er 3 liter inm de peil is dan net boven min. Wat boven staat, wordt het uitgebraakt door motor. Ik hou het ook in de gaten.

Anders stap ik over naar de halfsyntheet van Motul.
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook 10W40 volsyntheet, en sinds vrijdag 10W60.... ook Motorex.


Verbruik je motor veel? En hou de oliepeil laag! Bij het verversen gaat er 3 liter inm de peil is dan net boven min. Wat boven staat, wordt het uitgebraakt door motor. Ik hou het ook in de gaten.

Anders stap ik over naar de halfsyntheet van Motul.

Keep us op de hoogte plse Erwin??

Greatz Dick
 
Zojuist Goedhart gebeld en gevraagd wat zij in een 950SM gooien. Dat blijkt dus ook 10W60 te zijn.... Waarom eigenlijk 10W60? ErwinGTI?
 
De mijne gaat aankomende dinsdag voor een beurt, dan gaat er ook 10W60 in, dat is sinds de komst van de 690 reeks een eis van KTM, dan moet het verbruik minder worden heb ik me laten vertellen, 10w40 gebruiken werd sterk afgeraden ivm het inlopen.
 
Nou dat komt dan mooi uit, want ik heb ook 3 liter 10W60 Cross Power van Motorex gekocht. Hij heeft de afgelopen 3000km wel wat olie verbruikt, maar ik weet eigenlijk niet precies hoeveel. Heb namelijk niet bijgevuld. Dus het valt wel mee. Ik weet ook niet welke olie er nu inzit.
 
Zojuist Goedhart gebeld en gevraagd wat zij in een 950SM gooien. Dat blijkt dus ook 10W60 te zijn.... Waarom eigenlijk 10W60? ErwinGTI?
Ik was bij Verpalen geweest, vanwege de gescheurde peilslangetje van de olietank. En hij wist mijn olieverbruikklacht allang. Hij heeft bij deze gelegenheid meteen 10W60 erin gegooid. Om te zien of beter gaat. 10W40 zat ca 2500 km in.

Dus ik hou het in gaten. A.s maandag 30 juni ga ik Zandvoort :]. En op 6 juli ga ik ongeveer 3 weken weg naar Dolomieten *O* . Natuurlijk gaat die SM mee op de aanhanger. 8-)

Heb ook erg mooie routes uitgestippeld op mapsource en in Zumo geladen. })
full


Heb mooie oplossing bedacht voor de RAM-Mount, de meegeleverde klem (veredelde uitlaatklem) vind ik niet zo mooi.
 
Laatst bewerkt:
He, erwin
Ik zie nog steeds geen toerenteller
Hoe kan dat, ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat je een mooi setje thuis
hebt liggen (zelf gezien :Y )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan