Project: HD Sportster 882 '86

Stouwie

Rookie
25 feb 2008
29
0
's-Heerenbroek
Hej allemaal,

Ik heb zaterdag een Harley Davidson Sportster aangeschaft. Ben als een kind zo blij:D
Was al een tijdje op zoek naar een motor om te verbouwen (ga in november pas m'n rijbewijs halen omdat ik dan 21 wordt) en toen kwam ik deze tegen en kon hem niet laten staan.
Het blok lag bij aanschaf half uit elkaar omdat het een vreemd geluid maakte. Dit bleek het Big-end lager te zijn. De man in kwestie had geen zin dit zelf te fixen dus in de verkoop.
Voor mij een mooie kans om voor een mooi prijsje een HD te rijden en tevens een mooi leerproject. Wel technische ervaring, maar nog niks met motoren.
Heb hem zaterdag in de schuur gezet en vanavond het blok eronder vandaan gehaald. Deze gaat nog verder uit elkaar en dan terug naar de zaak om er een Big-end lager in te laten zetten.
Daarnaast ga ik nog veel meer vervangen omdat het blok nu toch uit elkaar ligt. Dan heb ik straks een zo goed als gereviseerd blok!
De cilinders moeten gehoont worden, ik denk dat ik hem dan naar 1200 laat uithonen. Dit naar aanleiding van tips van motorrijders in m'n omgeving zodat je langer met de motor kan doen.
Ander keer weer meer verhaal, nu een paar fotos(hoop dat t lukt ben hier nooit zo goed in):
Zo zaterdag opgehaald:
251222014_5_eXff.jpeg

De rest van de motor:
251222013_5_Ah7w.jpeg

Vanavond het blok eruit gevist:
251222012_5_Hfau.jpeg

251222011_5_ltpH.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Succes inderdaad. Ziet er als een mooie basis uit. Hou ons fototechnisch op de hoogte he? O-)
 
Nee zo ver wil ik eerst nog niet gaan, misschien iets voor over een paar jaar als ik er op uitgekeken ben.
Ik wil sowieso eerst het blok in elkaar zetten en hem nieuw leven in blazen.
Als dat gebeurt is ga ik me concentreren op de looks. Heb al wel wat ideeën, maar nog ff wachten.
Hopelijk deze week blok terug naar de shop om big end te laten vervangen. Dan direct even vragen naar het honen.
Als er wat gebeurt horen/zien jullie het.
 
Hmmm, dus je mocht zaterdagavond inderdaad niet meer verder klussen? O-)

Succes met je project, enne.... May the Force be with you!
 
Haha was jij soms ook bij Thijs vorige week zaterdag?

Nou niet mogen is een groot woord, maar m'n vriendin was vorige week geslaagd voor dr rijbewijs en we moesten haar motor nog ff een beurt geven dus die had voorrang.
 
Haha was jij soms ook bij Thijs vorige week zaterdag?
8-)
[Nou niet mogen is een groot woord, maar m'n vriendin was vorige week geslaagd voor dr rijbewijs en we moesten haar motor nog ff een beurt geven dus die had voorrang.
...... als mijn vriendin geslaagd was voor d'r rijbewijs, had ik níet de motor een beurt gegeven........ :o
 
Laatst bewerkt:
FF korte update:

Had een verlagingssetje meegenomen van de shop, maar deze bleek niet te passen. Maar nu heb ik dus een mooi voorbeeld van hoe ze dat maken en heb dus ff maten opgenomen en ga dus ff zelf een fabriceren.
Op de foto de hoogte hoe de achterband moet komen.
262888011_5_bn3A.jpeg

Staat nu nog beetje raar met blok hout eronder, maar als het goed zit komt wel een goeie foto.
 
Laatst bewerkt:
FF korte update:

Had een verlagingssetje meegenomen van de shop, maar deze bleek niet te passen. Maar nu heb ik dus een mooi voorbeeld van hoe ze dat maken en heb dus ff maten opgenomen en ga dus ff zelf een fabriceren.
Op de foto de hoogte hoe de achterband moet komen.
[http://85.17.151.122/262850001-262900000/262888001-262888100/262888011_5_bn3A.jpeg (afbeelding)]
Staat nu nog beetje raar met blok hout eronder, maar als het goed zit komt wel een goeie foto.


kom je zo niet in de problemen? Lijkt erop dat straks je spatbord en band minder dan de maximale veerweg van elkaar af zitten...
 
Als het goed is niet, het wordt wel vaak toegepast. M'n schoonmoeder bijvoorbeeld heeft er ook een op haar standaard sportster, maar dat is gewoon omdat ze klein is en anders niet bij de grond kan.
Heb hem dikke 2cm verlaagd en gezien de ruimte moet dat nog wel goed kunnen.
 
Update:
274914463_5_wLg1.jpeg

274914462_5_Z34D.jpeg

274914461_5_JaJp.jpeg

Zo wat is er gebeurt.
Achterspatbord behoorlijk ingekort.
Achtervering stukje achteruit gezet waardoor het zadel en spatbord iets lager komen. Ik had een verlagingssetje gehaald, maar deze
bleek niet te passen dus toen zelf maar nagemaakt.
Verder heb ik de ketting eraf gehaald en schoongemaakt en inmiddels het hele achterwiel.
Heb vanavond ook een voorspatbord opgehaald bij een maat van me en ben daar nog over aan het nadenken wat ik daarmee doe.
Nou dit was het weer even.
Hoop snel nieuwe berichten.

Groet'n
 
Ze heeft in ieder geval een mooi kontje zo.
Ik zal bij deze achterkant ook het voorspadbord zo smal mogelijk houden.
Het is een leuk project om te volgen.
Succes 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is ook de bedoeling. Het mooiste is nog altijd geen spatbord, maar daar moet je de gevolgen dan ook voor ondergaan haha.
Zal er wat moois van maken.
 
Whats wrong stouwie>

Toch problemen met de vering, of iets anders?
Of de chrome kappen op de plaats van de Olietank?
 
Hebben ze je wielen gejat ?????

Ik zie het ook niet zo snel .....
 
Hahaha, ik dacht al, heeft ie zijn frame dan gespoten of iets, maarja dan ws ie wel wat kaler geweest, en vermoedelijk had je het dan latere fase gedaan.
Hoe dan ook, als je dadelijk klaar bent ben je blij dat je het gedaan hebt.

Heb je eventueel geen mogelijkheid om om een andere motor te rijden voor tot deze klaar is?
 
Haha ja op t moment ben ik ook wel jaloers op mensen die wel lekker kunnen/mogen rijden, maarja straks ben ik net zo hard van de partij:)
 
hallo allemaal,
rij nu een tijdje hd sportster met veel plezier.
alleen heb ik het id dat ik ook wel direct een hardtail had kunnen kopen,zijn er mensen die die ervaring met mij delen?op hobbelige landweggetjes soms een aanslag op je rug. kan dat ook anders?zijn er onder jullie ook mensen die de achtervering vervangen hebben door een betere vering van een ander merk? ik hoor het graag
 
Terug
Bovenaan Onderaan