Yamaha X-CITY 250

Rij jij ook zo lang mogelijk door dan? Als je zomerbanden nog bijna niet versleten zijn, dan kom je best een eind. Ja is het wat zo;n Mivv? Alles beter dan die zware pruttel demper. Leuk toch! Ik heb ook een Sportfilter van BMC erin gezet, Maar wat ik al zei; door dat het motortje wat meer lucht krijgt, loopt het gewoon mooier rond. Geld voor elke motor. Auto VW. Kart. Brommer. Alles is geknepen, om zo lang mogelijk mee te gaan. en die klote emissie eisen natuurlijk.
 
Weet iemand welke uitvoering ouder is?ziet namelijk ook x-city s te koop staan met bovenop de voorkuip, aan weerskanten van yamaha logo, tje, ,,,,,, 2 zilverkleurige vleugeltjes. Heb zelf niet van die chrome stukjes, en die van mij is afgifte 2011.
 
Als je kijkt bij bv, motoroccasion.nl en zoekt naar de yamaha xcity, of andere sites, dan krijg je wel eensandere foto s te zien. Of autoscout 24 enz, viel mij wel op.
 
Maksor-scooterparts.com is de importeur voor nederland van dr pulley.daar kan je ook informatie vinden.
Ik heb bij mijn X max 250 de dr pulley rollen 11gram en de geleiders ingezet.Wel de vario vet vrij maken en scherpe randen van de varioplaat weg veilen of schuren.tevens de koppelingsschoenen opschuren en aan de kopse kanten schuin kantje maken.en trommel opschuren.
Resultaat een wereld van verschil,trillingsvrij en soepele vlotte accelleratie.

Advies gebruik goed passend gereedschap,sommige boutjes zitten goed vast,neem er de tijd voor dan is het goed te doen.

Klinkt goed die dr pulley rollen. Is dit moeilijk om zelf te doen?
 
Klinkt goed die dr pulley rollen. Is dit moeilijk om zelf te doen?

Zie hier, een installatie-uitleg van SjoerdNL over de Sliding Rollers en koppeling, weliswaar op een XMax250, maar in grote lijnen komt dit overeen met de XCity250.
En hier een youtube filmpje, ook dit keer een XMax 250, maar de vario is exact als die van de XCity250.
 
Laatst bewerkt:
De xcity doet het prima, helemaal met de MIVV erop. Geen klachten. Vorige week van Amsterdam naar Breda heen en weer geweest. 100 & 120km/h cruisen geen probleem.
 
Oh dat is mooi. Klinkt het een beetje zo'n mivv? Klopt, die snelheden doet ie prima. De voorband is ook een maatje breder, dan die van de honda sh 300.
 
Wie weet toevallig het stationair toerental van de Yamaha x-city 250?? Heb vanmiddag nog de speling van de gaskabel eruit gedraaid. Was een beetje erg veel. Kon er met mn vingers net tussen. Duuuuuuuus.
 
full

full

Zie hier twee foto's van mijn IRC winterband. Ze zitten er nu om, dus mag van mij wel wat kouder worden, haha.
 
Wie weet toevallig het stationair toerental van de Yamaha x-city 250?? Heb vanmiddag nog de speling van de gaskabel eruit gedraaid. Was een beetje erg veel. Kon er met mn vingers net tussen. Duuuuuuuus.

Stationair = 1450 ~ 1650 tr/min.

Wordt dit niet in je gebruikershandleiding vermeld?
 
Te koop, mijn standaard uitlaatdemper van mijn X city 250. Past ook op een X max 250 van bouwjaar 2007 tm 2012. Demper is pas 3000 km mee gereden, en krasvrij. Ik doe hem weg want
ik heb een andere demper t.w. een Akrapovic gekocht.
Vraagprijs 150,00 euries
full

full
 
Laatst bewerkt:
Oh kan dat? Ik heb er allemaal geen kaas van gegeten. Ik moet dat even laten doen. Thanks. Zover was ik nog niet met sites en computer!!!!!
 
Wie weet of het zeker is, dat als je remhandel langer word, met aangrijpen, of er rem olie bij gevuld moet worden???? Mijn monteur zegt, dat dat niet hoeft bij gevuld te worden, daar de inhoud van je rempotje op afgestemd is. He 3 mnd geleden al wat bijgevuld, omdat de remolie niveau op min. Streepje stond.
 
Wie weet of het zeker is, dat als je remhandel langer word, met aangrijpen, of er rem olie bij gevuld moet worden???? Mijn monteur zegt, dat dat niet hoeft bij gevuld te worden, daar de inhoud van je rempotje op afgestemd is. He 3 mnd geleden al wat bijgevuld, omdat de remolie niveau op min. Streepje stond.
Remblokken versleten?
 
nee, ze zijn nog niet versleten. Denk dat ik er niet nog een paar duizend mee kan remmen. Gebruik eigenlijk altijd eerst de achterrem. Maar dat zei de monteur. Ik heb nog nooit gehoord van zijn redenering.
 
Heb ook maar die beenwind gelijders gekocht. Krijg op deze scoot koude enkels. De onderkuip is wat ronder qua vorm dan van mijn vorige scoot; suzuki sixteen. Waardoor de wind direkt tegen mijn enkels waait. Op die had ik er geen last van. Alleen voor de bevestiging, moet het boven de 15 graden zijn.
En ik vind het ook wel wat mooier staan.
 
Nu ik toch bezig ben, Het probleem van de wind turbulentie en gedonder op me helm opgelost. Een klein opzet schermpje gemonteerd, Nu nog alleen wat afstellen.

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan