Yamaha X-CITY 250

Je hebt wat gebulder, maar oordoppies op maat doen wonderen. Op de X-Max met klein ruitje had ik dat ook. Ruitje is prima, ben 1,79.
Wat je niet hebt mis je eigenlijk ook niet he..
 
Je hebt wat gebulder, maar oordoppies op maat doen wonderen. Op de X-Max met klein ruitje had ik dat ook. Ruitje is prima, ben 1,79.
Wat je niet hebt mis je eigenlijk ook niet he..

Een beetje gebulder heb je haast altijd wel. Ik rij overigens ook altijd met op maat gemaakte oordoppen in. Ik vond dat je bij de X-City tot een kilometer of 80 per uur heel goed zonder die doppen kon rijden. Het hangt uiteraard ook helemaal af van de helm die je hebt.
 
Ik heb een Schuberth C2, dus die moet al redelijk stil zijn.
Maargoed, doppen in en gaan. Op de Sixteen had ik ze als ik onder de 80 zou blijven ook niet in.
In elk geval geen vervelende wervelingen door de ruit, wat natuurlijk ook zou kunnen. Nee, je zit best lekker uit de wind. Heeft als nadeel dat je in de zomer warmer blijft, al haal je dan het ruitje er anders toch vanaf. :+
 
Wat betreft het geluid ervaar ik geen overdreven gebulder maar ik kijk ook net over het ruitje heen. Ik ben1.72m. Zeker als je een sc250 gewend bent is de X-city met ruit ineens heel rustig rijden. Ik heb een origineel Yamaha rekje op het 2008 model laten zetten en is gelijk aan dat van het 2009 model staat heel mooi, daarop een 35L givi is nu helemaal af en heb genoeg compensatie met bagage in vergelijk met de X max.
 
Ik kijk ook net over het ruitje heen, maar de laatste keer dat ik een motor met ruitje heb gehad is ongeveer 7 jaar geleden. Ik neem de 45L koffer (ook Givi) over van de Sixteen en die zet ik dan ook op dat rekje en dan heb ik inderdaad meer dan voldoende ruimte om m'n rotzooi kwijt te kunnen. Met 45 liter + ruimte onder de buddy ga ik ruim over dat van een X-Max heen. Maarja, dan komt er ineens een X-Max langs met een 45 liter koffer en dan kan ik dat niet meer zeggen. :]
 
Ik kijk ook net over het ruitje heen, maar de laatste keer dat ik een motor met ruitje heb gehad is ongeveer 7 jaar geleden. Ik neem de 45L koffer (ook Givi) over van de Sixteen en die zet ik dan ook op dat rekje en dan heb ik inderdaad meer dan voldoende ruimte om m'n rotzooi kwijt te kunnen. Met 45 liter + ruimte onder de buddy ga ik ruim over dat van een X-Max heen. Maarja, dan komt er ineens een X-Max langs met een 45 liter koffer en dan kan ik dat niet meer zeggen. :]

Dood en dood zonde zo'n koffer op een X-Max helemaal nergens voor nodig. Er moeten ook gaten geboord worden om het rekje te bevestigen |(

Koffer in een zelfde kleur als de motor staat erg mooi bij de X-City als het orgineel spul is (Givi --> Yamaha uitvoering). Ik weet niet welke jij over hebt van de Sixteen.
 
Laatst bewerkt:
@ Monomuis

Jij veranderd ook erg snel van mening. Dit zei je namelijk in 2007 over de X-City:

Ik vind de X-City foeilelijk, beetje Honda PS150/300 idee met een vleugje X-Max/T-Max ;)
Dat ie niet goed tegen regen beschermd kan ik niet zeggen, bij mij motregende het een beetje en daar wordt je niet echt nat van...

Toch lijkt de Xmax qua kappen/kuip redelijk wat op de Tmax en zou de Tmax dus ook bij regen problemen moeten hebben ?
 
Zo zie je maar dat meningen bijgesteld kunnen worden, in de politiek noemen ze dat draaien terwijl het eigenlijk voortschrijdend inzicht is...

;) ;) :) :)
 
Draaikonterij ja :) Net zoals Wilders in 2001 een andere mening had dan 8 a 9 jaar later.
Die gaten van het kofferrek is alleen bij de Givi variant, niet bij de originele Yamaha variant. Neem aan dat het rek van de X-City ook op een X-Max past toch?
wat ik nog over heb is een zwarte koffer van Givi. Zal wel een foto maken als ie erop zit en of het er wel of niet uit ziet. Maar een zilvergrijze koffer ga ik niet kopen. :) Als ik er op rijd, zie ik de koffer toch niet en het gaat mij wat meer om de ruimte dan om de looks.


Waarom ik de X-City lelijk vond was ook meer de kleurkeuze. Beetje blauw/grijs met een bruin zadel en ik vond op dat moment de X-Max mooier. En een X-Max is ook erg mooi, alleen qua cockpit zou ik voor de X-City kiezen en ik meen dat mijn rugprotector bij de X-Max omhoog wordt geduwt en bij de X-City niet. De Sixteen had ook een wit model met bruin zadel, LELIJK!

Maargoed, meningen worden regelmatig bijgesteld en rond die periode van mijn mening had ik geloof ik net een rondje op de X-Max gedaan en pas in juni 2008 een proefrit op een X-City (wel de lelijke kleurenvariant). Ik denk dat ik dat van motregen enz. baseerde op de X-Max en zo nat worden je benen niet van regen op een scooter, tenzij je stil staat of een hoosbui van direct boven krijgt. Heb 1x een hoosbui meegemaakt dat zelfs regenwater aan de binnenkant van mn vizier liep, echt een zondvloed.

Daarbij moet ik ook zeggen dat ik een Burgman 200 erg mooi vind, maar die heeft te weinig vermogen en een flinke tellerafwijking. Daarnaast duwt dat zadel mn protector zeker omhoog en is die zit toch wat meer naar achter dan een X-City. Burgman 400 valt af vanwege dat ie nog groter is (nieuwe model) en in een hogere prijsklasse zit. Qua motoren wil ik het niet hoger dan 4000-5000 euro maken.
 
Laatst bewerkt:
Draaikonterij ja :) Net zoals Wilders in 2001 een andere mening had dan 8 a 9 jaar later.
Die gaten van het kofferrek is alleen bij de Givi variant, niet bij de originele Yamaha variant. Neem aan dat het rek van de X-City ook op een X-Max past toch?
wat ik nog over heb is een zwarte koffer van Givi. Zal wel een foto maken als ie erop zit en of het er wel of niet uit ziet. Maar een zilvergrijze koffer ga ik niet kopen. :) Als ik er op rijd, zie ik de koffer toch niet en het gaat mij wat meer om de ruimte dan om de looks.


Waarom ik de X-City lelijk vond was ook meer de kleurkeuze. Beetje blauw/grijs met een bruin zadel en ik vond op dat moment de X-Max mooier. En een X-Max is ook erg mooi, alleen qua cockpit zou ik voor de X-City kiezen en ik meen dat mijn rugprotector bij de X-Max omhoog wordt geduwt en bij de X-City niet. De Sixteen had ook een wit model met bruin zadel, LELIJK!

Maargoed, meningen worden regelmatig bijgesteld en rond die periode van mijn mening had ik geloof ik net een rondje op de X-Max gedaan en pas in juni 2008 een proefrit op een X-City (wel de lelijke kleurenvariant). Ik denk dat ik dat van motregen enz. baseerde op de X-Max en zo nat worden je benen niet van regen op een scooter, tenzij je stil staat of een hoosbui van direct boven krijgt. Heb 1x een hoosbui meegemaakt dat zelfs regenwater aan de binnenkant van mn vizier liep, echt een zondvloed.

Daarbij moet ik ook zeggen dat ik een Burgman 200 erg mooi vind, maar die heeft te weinig vermogen en een flinke tellerafwijking. Daarnaast duwt dat zadel mn protector zeker omhoog en is die zit toch wat meer naar achter dan een X-City. Burgman 400 valt af vanwege dat ie nog groter is (nieuwe model) en in een hogere prijsklasse zit. Qua motoren wil ik het niet hoger dan 4000-5000 euro maken.


Ik herken het ook wel hoor. Ik bedoel zocht naast mijn GSR600 een motorscooter voor in de stad. Eerste waar ik aan dacht was een Vespa GTS250. Bij het proefrijden was hij erg stabiel ook snelwegen 120 km/u. Toen ik ging spitten kwam ik uiteindelijk toch bij de X-Max terecht. Eerst nog gedacht aan een iets zwaarders, maar die waren iets te groot en log voor in de stad. Vandaar dat ik vorig jaar dan ook een X-Max heb aangeschaft.

Ik had deze vraag ook al in een andere topic gesteld, maar weet jij toevallig of er ergens in Maart/ April een scooter toertocht gehouden wordt?
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde vroeger nooit motorscooter rijden. Ik rijd nu bijna 10 jaar, maar geen scooter en geen chopper. Tot ik dus op een x-max proefrondje deed en later paar keer Burgman van mn broer en wat andere motorscooters, tot ik besloot zelf zo'n Sixteen te kopen. Goed, motorrijden op een schakelaar is leuker, maar de voordelen van de motorscooter zijn groot. Ik ga wel weer terug naar een schakelaar, maar nu even genieten. Wat betreft choppers, kopen zeg ik nu van niet, zou wel een keer op een custom ofzo willen rijden, zien wat dat is. Bijv. een Dragstar 650 ofzo..

Wat betreft toertocht... 18 april in Rotterdam een scootermeeting. Wij gaan vanuit regio Utrecht richting Rotterdam rijden. Voor de rest nog niets bekend. Meeting vind ik leuk, toertochten ben ik niet zo van in eerste instantie ivm harder rijden dan je wilt/kunt (als je met supersporters mee rijd), bij motorscooters is dat wellicht anders. Ik heb in elk geval vervelende ervaring met het meerijden van een groep snelle jongens door de polders heen, dus daarom rijd ik nu niet zo graag meer met groepen. :) Vorig jaar gingen we met 4 motorscooters naar Rotterdam, dat ging prima. Was erg leuk.
 
Ik wilde vroeger nooit motorscooter rijden. Ik rijd nu bijna 10 jaar, maar geen scooter en geen chopper. Tot ik dus op een x-max proefrondje deed en later paar keer Burgman van mn broer en wat andere motorscooters, tot ik besloot zelf zo'n Sixteen te kopen. Goed, motorrijden op een schakelaar is leuker, maar de voordelen van de motorscooter zijn groot. Ik ga wel weer terug naar een schakelaar, maar nu even genieten. Wat betreft choppers, kopen zeg ik nu van niet, zou wel een keer op een custom ofzo willen rijden, zien wat dat is. Bijv. een Dragstar 650 ofzo..

Wat betreft toertocht... 18 april in Rotterdam een scootermeeting. Wij gaan vanuit regio Utrecht richting Rotterdam rijden. Voor de rest nog niets bekend. Meeting vind ik leuk, toertochten ben ik niet zo van in eerste instantie ivm harder rijden dan je wilt/kunt (als je met supersporters mee rijd), bij motorscooters is dat wellicht anders. Ik heb in elk geval vervelende ervaring met het meerijden van een groep snelle jongens door de polders heen, dus daarom rijd ik nu niet zo graag meer met groepen. :) Vorig jaar gingen we met 4 motorscooters naar Rotterdam, dat ging prima. Was erg leuk.

Een chopper rijden lijkt mij ook wel leuk al helemaal zo'n Dragstar 650. Ik ga over een tijdje eens een intruder 800 bij silverline huren.

Weet je zelf al hoeveel mensen er mee gaan? Ik bedoel als er toch een aantal meegaan stuk of 10 dan zou ik ook wel mee willen. Ik snap wat jij bedoelt. Ik ben toen een 2 jaar terug met een groep meegegaan en dat was ook alleen maar gassen. Ik had zoiets van ok, het lijkt alsof we meedoen aan de TT in Assen. Vond het erg vervelend! Ik doe jaarlijks (3 jaar) wel mee aan een tocht met onze fitnesscentrum leden. Erg leuk ieder jaar!
 
Vorig jaar waren we met 4 man die dus vanuit Utrecht (afgesproken in IJsselstein eigenlijk) richting Rotterdam reden. Denk dat het er niet meer zullen worden, misschien minder. :)

Silverline had tot 2009 die Dragstar, dit jaar geloof ik niet meer... ach, geld is nu toch ff op voor andere leuke dingen te doen. :)
 
Vorig jaar waren we met 4 man die dus vanuit Utrecht (afgesproken in IJsselstein eigenlijk) richting Rotterdam reden. Denk dat het er niet meer zullen worden, misschien minder. :)

Silverline had tot 2009 die Dragstar, dit jaar geloof ik niet meer... ach, geld is nu toch ff op voor andere leuke dingen te doen. :)

Ik was één van die vier, dus als het aan mij ligt spreken we weer af in IJsselstein.
 
Meeting vind ik leuk, toertochten ben ik niet zo van in eerste instantie ivm harder rijden dan je wilt/kunt (als je met supersporters mee rijd), bij motorscooters is dat wellicht anders. Ik heb in elk geval vervelende ervaring met het meerijden van een groep snelle jongens door de polders heen, dus daarom rijd ik nu niet zo graag meer met groepen. :) Vorig jaar gingen we met 4 motorscooters naar Rotterdam, dat ging prima. Was erg leuk.
Ik heb nu een paar toertochten meegereden met de scooter en dat gaat perfect. Ik heb eigenlijk nog niemand gezien die zich niet aan de snelheid houd(en als dan kleine verschillen)en men gedraagd zich heel erg netjes. Je hoeft absoluut geen schrik te hebben voor vreemde gedragingen. Eigenlijk ook logisch, als men echt zou willen "raggen", kocht men wel wat snellers.
 
John; leuk! We maken nog wel even duidelijke afspraken in het meetingtopic, anders raakt alles zo door elkaar. Het was in principe best een leuk weggetje, leuker dan snelweg.

@Vox; ik rijd graag ook wat meer door hoor. Aan de snelheid houden hoeft van mij niet, meestal zit ik er wel ietsje boven waar het kan. Niet heel veel, gewoon een beetje. Gewoon een beetje meerijden met de rest van het verkeer. Maar het volk op de motorscooters is inderdaad net even anders dan de supersporters die ook van lokale wegen een circuit maken. :)
 
Bij de laatste, gemoedelijke Ardennentocht heeft iedereen nieuwe verbruiksrecords gezet. Er werd zelfs licht gemord dat het soms wel wat erg braaf ging. Maar de mooie route en de gezelligheid erom heen maakten dat meer dan goed. :Y
 
Klinkt allemaal erg goed dat er een aantal in het land zijn.

@ vox en stradje.

Welke toertochten waren dit (organisaties) en is dit voor iedereen toegankelijk of alleen voor leden van een bepaalde club?
 
Klinkt allemaal erg goed dat er een aantal in het land zijn.

@ vox en stradje.

Welke toertochten waren dit (organisaties) en is dit voor iedereen toegankelijk of alleen voor leden van een bepaalde club?

ik had dit samen met enkele mf-ers op touw gezet, maar nu dat ik geen scoot meer rij, ga ik gewoon wachten tot ik uitgenodigd word
grtz
tom

en,en,en,en? wanneer vertrekken we?
 
Ik zou het wel leuk vinden. Ik bedoel ken een kerel die ook een motorscooter heeft en hij was opzich ook wel geinteresseerd als er een aantal mensen meegaan.
 
@Moyas: gewoon het forum in de gaten houden, hier.

Af en toe zijn er mensen die iets organiseren. Zeker met de hele MP 3 bubs erbij, zal er in de komende zomer best hier en daar ritjes gereden gaan worden.
 
Mag ik u presenteren, de 'nieuwste' X-City 250 van dit forum;

xc1.jpg


xc2o.jpg


Eerst met de Sixteen richting de dealer, accu er in gedaan en meteen in 1x starten na bijna 3 maanden stil te hebben gestaan. Wat dat betreft zijn ze wel goed, die Sixteens! Geen slag of stoot verkeerd, niet uitvallen of wat dan ook. Mijn vorige motoren moesten altijd een beetje wakker worden en die vielen dan ook wel eens uit als je bijv. bij een verkeerslicht ging remmen.

Maargoed, genoeg over die 150cc motorscooter, daarvoor is dit niet het juiste topic.
Op de heenweg binnendoor gegaan waar je geen auto's moet inhalen die 80 rijden, kan wel, duurt alleen lang.

Terug op de X-City... je voelt al meteen het vermogen. De dip van 0-10km/u is aanwezig, net als bij de X-Max, maar alleen storend als je een verkeerslichtsprintje wilt doen, maar dan win je nog wel van de meeste auto's. Schijn je kunnen op te lossen met andere rolletjes, las ik. Als ze toe zijn aan vervanging zal ik er aan denken en het eventueel overwegen.

De terugweg bijna volledig over de snelweg gedaan. Snelweg is saai, maar als je het een jaar niet hebt kunnen rijden (kon wel, maar je voelde je best klein), dan is het weer heerlijk. Dus netjes met 110-120km/u naar huis gereden. Waar je bij een 150cc geen versnelling voelt, maar je de meter gewoon ziet oplopen naar 110km/u (en soms wat hoger), voel je bij een 250cc toch echt wel een lichte trekkracht. Hierbij moet ik dus eigenlijk concluderen dat een 125-150cc meer in de stad thuishoort dan op de grote wegen. Provinciale wegen gaan ook prima met zoiets, maar je bent toch de kleine man en nog even snel een auto inhalen waar een 2 baansweg wordt versmald naar 1 baan, is er gewoon niet bij. Met de X-City wel!

Dus ik kan weer gooien en smijten, heb zeker geen spijt van de aankoop.
Kofferrek komt er nog op. Het motortje heeft nu 10.000km gelopen, eens kijken hoe lang we deze in bezit houden. :)
 
Monomuis, van harte gefeliciteerd met je aanschaf! Hij ziet er mooi uit en uit je verhaal valt op te maken dat je erg enthousiast bent over je nieuwe scooter. Terecht. Je zult ook wel enthousiast blijven, want de X-City is gewoon een goed ding. Veel fijne en veilige kilometers gewenst.
 
Nou Monomuis dat er goed uit ! Ik wens jer er veel plezier en veilige km's mee. Inderdaad voel je je een stuk zekerder op X city is mijn ervaring. Ik las op het forum een ervaring van een nieuwe SC 250 koper die nogal wat onrust voelde op het voorwiel dat kon ik toen niet plaatsen totdat ik van een proefrit op de X-city weer op sc250 terug reed en inderdaad voelde ik ineens de trilling en onrust van zo'n lichte scoot.
 
Ziet er prima uit!. Zo te zien hebben ze een best lange wielbasis, dat zal veel verklaren, mbt onrust in het voorwiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan