Yamaha X-CITY 250

@Moyas: gewoon het forum in de gaten houden, hier.

Af en toe zijn er mensen die iets organiseren. Zeker met de hele MP 3 bubs erbij, zal er in de komende zomer best hier en daar ritjes gereden gaan worden.

Ik ga het zeker in de gaten houden en zou best gezellig zijn als ik ook een aantal van deze topic tegenkom :)
 
Mag ik u presenteren, de 'nieuwste' X-City 250 van dit forum;

[http://img299.imageshack.us/img299/8374/xc1.jpg (afbeelding)]

[http://img23.imageshack.us/img23/3863/xc2o.jpg (afbeelding)]

Eerst met de Sixteen richting de dealer, accu er in gedaan en meteen in 1x starten na bijna 3 maanden stil te hebben gestaan. Wat dat betreft zijn ze wel goed, die Sixteens! Geen slag of stoot verkeerd, niet uitvallen of wat dan ook. Mijn vorige motoren moesten altijd een beetje wakker worden en die vielen dan ook wel eens uit als je bijv. bij een verkeerslicht ging remmen.

Maargoed, genoeg over die 150cc motorscooter, daarvoor is dit niet het juiste topic.
Op de heenweg binnendoor gegaan waar je geen auto's moet inhalen die 80 rijden, kan wel, duurt alleen lang.

Terug op de X-City... je voelt al meteen het vermogen. De dip van 0-10km/u is aanwezig, net als bij de X-Max, maar alleen storend als je een verkeerslichtsprintje wilt doen, maar dan win je nog wel van de meeste auto's. Schijn je kunnen op te lossen met andere rolletjes, las ik. Als ze toe zijn aan vervanging zal ik er aan denken en het eventueel overwegen.

De terugweg bijna volledig over de snelweg gedaan. Snelweg is saai, maar als je het een jaar niet hebt kunnen rijden (kon wel, maar je voelde je best klein), dan is het weer heerlijk. Dus netjes met 110-120km/u naar huis gereden. Waar je bij een 150cc geen versnelling voelt, maar je de meter gewoon ziet oplopen naar 110km/u (en soms wat hoger), voel je bij een 250cc toch echt wel een lichte trekkracht. Hierbij moet ik dus eigenlijk concluderen dat een 125-150cc meer in de stad thuishoort dan op de grote wegen. Provinciale wegen gaan ook prima met zoiets, maar je bent toch de kleine man en nog even snel een auto inhalen waar een 2 baansweg wordt versmald naar 1 baan, is er gewoon niet bij. Met de X-City wel!

Dus ik kan weer gooien en smijten, heb zeker geen spijt van de aankoop.
Kofferrek komt er nog op. Het motortje heeft nu 10.000km gelopen, eens kijken hoe lang we deze in bezit houden. :)

Heel mooi monomuis. Proficiat!

Ziet er leuk uit zo'n X-City. Yamaha motoren zijn toch een staaltje sterker en duurzamer, dus lang zul je er zeker mee gaan doen. Ik heb zelf ook van de week de X-Max gestart en deze ging bij 1 keer starten aan (2 maanden stil). Ondanks de standby van de startonderbreking die aan mijn alarm gekoppeld is.
 
Nope, nog niet naar gekeken. Op dit moment veren ze goed, beter dan de Sixteen. Kan nu tenminste ietsje sneller over drempels heen. Moet binnenkort even een klinkertest doen, of dat lekkerder stuurt.. de Sixteen had daar erg veel moeite mee, of in elk geval, dat gevoel gaf ie af. Vol gas er overheen en dan went het wel. Maarja, voor de Sixteen had ik een allroad dan voel je de hele weg niet. :)

En met het weer van vandaag denk ik niet dat ik ga rijden en gisteravond nog een feestje gehad waar de drank rijkelijk vloeide dus dat is ook nog niet uit mn systeem. :)
 
Nope, nog niet naar gekeken. Op dit moment veren ze goed, beter dan de Sixteen. Kan nu tenminste ietsje sneller over drempels heen. Moet binnenkort even een klinkertest doen, of dat lekkerder stuurt.. de Sixteen had daar erg veel moeite mee, of in elk geval, dat gevoel gaf ie af. Vol gas er overheen en dan went het wel. Maarja, voor de Sixteen had ik een allroad dan voel je de hele weg niet. :)

En met het weer van vandaag denk ik niet dat ik ga rijden en gisteravond nog een feestje gehad waar de drank rijkelijk vloeide dus dat is ook nog niet uit mn systeem. :)

Ik had ze in het begin niet afgesteld en toen was het net een hobbel paardje. Daarna op hoogste stand gezet en vanaf dat moment geen last van gehad.

Je moet inderdaad geen risico's nemen zoals sommige dat ook doen, op maandag ochtend met flinke alcohol in hun bloed naar hun werk rijden (flinke borrel op zondag gehad).
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de accu er weer in gedaan en weer gaan rijden, met vriendin achterop. Er is volgens mij al eventjes niet meer gestrooid en de wegen zagen er goed uit. Daarnaast heeft mijn X-City toch wel pekel gezien bij de vorige eigenaar, en wat er al zit krijg je toch niet meer weg.... en het is een motorscooter, geen uniek verzamelobject. Ook met z'n 2en rijd het lekker, maar in je uppie is zo'n 250cc in elk geval voorlopig fel zat. :)

Kofferrek (Yamaha) opgehaald bij de dealer, past het Givi kofferplaatje er niet op, want dat rek heeft al een geintegreerde kofferplaat. Enige wat miste was een haak om de koffer op vast te houden, maar die hadden ze gelukkig nog liggen en kreeg ik zo mee. Alleen de koffer gaat er nu wel goed op, maar eraf halen is soms wat lastiger... nouja, valt ie er ook niet af. Heb nog gekeken of ik de Givi plaat erop kan zetten, maar de bevestigingspunten kloppen dan niet. Ik vind het wel prima zo, de koffer kan erop, de koffer kan eraf (al kost het ietsje meer moeite). Laat de lente maar komen!


edit; ohja, het ruitje is zo comfortabel dat ik tot zeker 80km/u niet eens mijn vizier dicht hoef te doen! :}
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een heerlijke rit gemaakt. Wat een fantastisch apparaat is het toch! 100cc meer, maar toch zoveel meer pit. Blij dat ik dit gedaan heb, zou bijna zeggen dat dit m'n fijnste 2 wieler ooit is.. maarja, dat dacht ik bij elke vorige ook :)

Kijk me niet vreemd aan dat ik na deze bijv. een gloednieuwe X-Max zou kopen. 250cc is echt genoeg voor binnendoor, voldoende om goed mee te komen op de snelweg, goedkoop in onderhoud en zuinig genoeg met de hoge benzineprijzen.

Ohja, vandaag m'n GPS houder erop gedaan, deze had ik ook op de vorige motorscoot (ik wilde het rubber om de spiegel heen houden en dat ging niet zonder slag of stoot..). Zie foto:

afb0038.jpg


Kan ik ook naar het buitenland. :] Alhoewel, is ook voor in Nederland zelf erg handig. Moet alleen nog testen hoe die het met een rit volhoud, heb dat nog niet getest. Zit extra vast met tiewraps, maar misschien dat ik er nog 1 setje extra omheen doe... even aankijken. Maar op het eerste gezicht voelt de houder erg vast en stevig aan en kan ik er het stuur mee bewegen, benieuwd hoe die dat met trillingen doet, want zo'n X-City trilt toch wel een beetje bij het wegrijden. Daarnaast hoor ik gerammel uit de uitlaat, denk dat er wat van die plaatjes los gaan laten. Beter een rammel in de uitlaat, dan in het blok. Maar het kan ook zijn dat dit normaal is en ik extra geluiden hoor.
 
Vandaag een heerlijke rit gemaakt. Wat een fantastisch apparaat is het toch! 100cc meer, maar toch zoveel meer pit. Blij dat ik dit gedaan heb, zou bijna zeggen dat dit m'n fijnste 2 wieler ooit is.. maarja, dat dacht ik bij elke vorige ook :)

Kijk me niet vreemd aan dat ik na deze bijv. een gloednieuwe X-Max zou kopen. 250cc is echt genoeg voor binnendoor, voldoende om goed mee te komen op de snelweg, goedkoop in onderhoud en zuinig genoeg met de hoge benzineprijzen.

Ohja, vandaag m'n GPS houder erop gedaan, deze had ik ook op de vorige motorscoot (ik wilde het rubber om de spiegel heen houden en dat ging niet zonder slag of stoot..). Zie foto:

[http://img188.imageshack.us/img188/9945/afb0038.jpg (afbeelding)]

Kan ik ook naar het buitenland. :] Alhoewel, is ook voor in Nederland zelf erg handig. Moet alleen nog testen hoe die het met een rit volhoud, heb dat nog niet getest. Zit extra vast met tiewraps, maar misschien dat ik er nog 1 setje extra omheen doe... even aankijken. Maar op het eerste gezicht voelt de houder erg vast en stevig aan en kan ik er het stuur mee bewegen, benieuwd hoe die dat met trillingen doet, want zo'n X-City trilt toch wel een beetje bij het wegrijden. Daarnaast hoor ik gerammel uit de uitlaat, denk dat er wat van die plaatjes los gaan laten. Beter een rammel in de uitlaat, dan in het blok. Maar het kan ook zijn dat dit normaal is en ik extra geluiden hoor.


Mono is dat niet je spatbord die tegen het blok aan zit. Ik heb het ook gehad en dit heb ik opgelost met een stukje rubber tussen het blok en mijn spatbord, geen last meer van. Kan ook je kentekenplaat zijn maar dat eerste komt bij het lezen hier en daar veel voor bij de x max. Of dat ook zo het geval is bij de City weet ik niet. Zet m op ze standaard en probeer bij het gas geven je spatbord (dus dat plastic spatbordje boven je achterwiel) vast te houden (aan het uiteinde van je spatbord in de buurt van je blok) om te kijken of het daar vandaan komt.

Navigatie is super idd ga binnenkort een steviger en waterdichte set aanschaffen met behoud van mijn Garmin 200W. De 200W is zoals je al weet geen waterdichte, maar ga dit wel creeren door een Aquabox van RAM eromheen te doen. Was even naar je foto aan het kijken maar is het niet praktischer, gezien de rechte blik op de weg, dat je de Garmin op je linker spiegel bevestigd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'm al op de middenbok gezet en het klonk richting de uitlaat. Zal eens kijken naar jouw tips. Kentekenplaat kan natuurlijk ook. Ik denk dat een X-City en X-Max niet heel veel anders zullen zijn qua probleempjes. :)

Dit is een Garmin 510 (uit m'n hoofd), die is waterdicht. Kan je in een emmer water gooien, blijft gewoon werken. Waarom rechts? Gewend van de vorige MS en in de auto heb ik 'm ook ietsje rechts zitten. Ik kijk er maar vluchtig op elke keer.

Ik zat ook nog te denken aan een of ander metalen plaatje vastgekoppeld aan het frame voor het windscherm, maar dat moet je op maat laten maken dan.... voor de motorscooter meeting gaat deze Navigatie in elk geval mee :)
 
Ik heb 'm al op de middenbok gezet en het klonk richting de uitlaat. Zal eens kijken naar jouw tips. Kentekenplaat kan natuurlijk ook. Ik denk dat een X-City en X-Max niet heel veel anders zullen zijn qua probleempjes. :)

Dit is een Garmin 510 (uit m'n hoofd), die is waterdicht. Kan je in een emmer water gooien, blijft gewoon werken. Waarom rechts? Gewend van de vorige MS en in de auto heb ik 'm ook ietsje rechts zitten. Ik kijk er maar vluchtig op elke keer.

Ik zat ook nog te denken aan een of ander metalen plaatje vastgekoppeld aan het frame voor het windscherm, maar dat moet je op maat laten maken dan.... voor de motorscooter meeting gaat deze Navigatie in elk geval mee :)

Ik dacht zelf ook dat het uit de uitlaat kwam, maar dat blijk mijn spatbord te zijn :)

We kunnen er even naar kijken en wellicht zijn er nog vanuit diverse mensen als mij tips voor het bevestigen van je Garmin op je windscherm.

Ps. Kun je het Garmin steuntje dan niet bevestigen met 2 Tyrips. Dit Garmin steuntje kun je dan naar mijn idee prima vast maken aan je windschermsteun (wel een anti-slip tape rondom je steun wikkelen, anders dan gaat je Garmin bij elke bocht mee _O- ).
 
Laatst bewerkt:
Zal nog wel even spatbord checken dan of die het blok raakt. Het is ook maar bij een bepaald toerental dat je 'm hoort.

Ik laat het garminsteuntje nu zo zitten, de schroefdraad (of eigelijk de bus) begint namelijk lichtjes los te laten op 2 plekken. Baggerkwaliteit. Ik kan ook die auto-zuignap op het ruitje plakken. :P
Hij zit nu dus gewoon vast met 4 schroeven + tiewraps. Ik vind het wel best zo en zo vaak rijd ik verder niet met navigatie.
 
Zal nog wel even spatbord checken dan of die het blok raakt. Het is ook maar bij een bepaald toerental dat je 'm hoort.

Ik laat het garminsteuntje nu zo zitten, de schroefdraad (of eigelijk de bus) begint namelijk lichtjes los te laten op 2 plekken. Baggerkwaliteit. Ik kan ook die auto-zuignap op het ruitje plakken. :P
Hij zit nu dus gewoon vast met 4 schroeven + tiewraps. Ik vind het wel best zo en zo vaak rijd ik verder niet met navigatie.

Ik hoorde het bij het wegrijden en bij de 10 - 30 km/h.

Op deze site vind je betere houders voor een mooi prijsje:

http://www.ram-mount.be/index.php?act=viewProd&productId=131
 
Laatst bewerkt:
Zuignap blijft wel zitten hoor alleen als het vriest kan de zuignap loslaten ik heb 18000km gereden met zijn zuignap aan mijn ruit en het werkt perfect
 
Als het vriest rijd ik toch niet. Maar zou het denk ik niet zo aandurven. Als ie eraf valt, baal ik flink.

RAM Mounts zijn ook aardig, maar moet je wel weer boren enz. ik vind dit een prima oplossing zoals ik het nu heb gedaan.
 
kunt de zuignap ook op de snelheidsmeter plakken, alleen moet je dan de snelheid van de navigatie aflezen en dat is niet handig.
 
Ja dat is wat lastig. :)
Op de scootermeeting zullen we ook nog wel andere oplossingen zien. Vorig jaar had ook iemand een rammount op zn spiegelsteun zitten meen ik.
 
Als het vriest rijd ik toch niet. Maar zou het denk ik niet zo aandurven. Als ie eraf valt, baal ik flink.

RAM Mounts zijn ook aardig, maar moet je wel weer boren enz. ik vind dit een prima oplossing zoals ik het nu heb gedaan.

Je hoeft niet te boren met een RAM mount. Dikke tape om je spiegel, vastzetten met de plastichouder van RAM en klaar is Mono :Y.

Ik ga zelf deze aanschaffen en die valt er niet vanaf vanwege zijn extreme hechting!

http://shop.innocatch.nl/Detail.php?ProdCode=RAM-AQ6-KT055
 
Laatst bewerkt:
Ik lees hier de GPS discussie. Maar ik vroeg me af rijden jullie veel met GPS? Ik zelden. alleen om iets van MarktPlaats of zo op te halen... Ik gebruik nu al een tijd de toen der tijd goedkoopste nuvi €80a100 oid.

Hij bungelde een keer aan mn USB stekker boven de A12. vandaar een kleinde modificatie:

-Schroefje door kogelgewricht
-touwtje een haak voor aan je spiegel
-kogel gewricht iets opslijpen zodat hij net in de goede stand kan (op mijn XMAX plaats ik hem op de thermometer)
- evt zakje voor die ene keer dat het dan regent. PS GPS zit achter scherm! voordeel tov op de spiegel.
full

full


PS kogelgewricht liet los. niet eens de zuignap! of de GPS uit de houder. dat zit allemaal als een huis.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees hier de GPS discussie. Maar ik vroeg me af rijden jullie veel met GPS? Ik zelden. alleen om iets van MarktPlaats of zo op te halen... Ik gebruik nu al een tijd de toen der tijd goedkoopste nuvi €80a100 oid.

Hij bungelde een keer aan mn USB stekker boven de A12. vandaar een kleinde modificatie:

-Schroefje door kogelgewricht
-touwtje een haak voor aan je spiegel
-kogel gewricht iets opslijpen zodat hij net in de goede stand kan (op mijn XMAX plaats ik hem op de thermometer)
- evt zakje voor die ene keer dat het dan regent. PS GPS zit achter scherm! voordeel tov op de spiegel.
[afbeelding]
[afbeelding]

PS kogelgewricht liet los. niet eens de zuignap! of de GPS uit de houder. dat zit allemaal als een huis.

Je hebt eigenlijk ook wel gelijk.

Ik ga even knutselen en als ik eruit ben dan zet ik de foto's in deze topic. Ik heb een andere manier gevonden zonder schoeven. Ik hou je op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
Sjoerd, ik zie het voordeel niet zo van op de ruit ipv op de spiegel. In mijn geval gaat het er om dat ie gewoon ergens zit. Ik rijd niet zoveel met GPS, maar aangeschaft vanwege de 150cc waarmee je gewoon niet vaak de snelweg op gaat. Daarnaast gebruik ik 'm af en toe in de auto... en omdat ie waterdicht is (zou dat jouw voordeel zijn?) kan ik een flinke hoosbui overleven. Zo'n ding werkt nog 30 minuten nadat ie op de bodem van een volle emmer ligt. En dan kan je 'm nog gebruiken ondertussen ook! Ik ben wel benieuwd hoe lang mijn kogelgewicht het houd, maar ik heb dan ook een iets andere houder bij de Nuvi 510 gehad.

Moyas, denk je dat je jouw idee al kan laten zien op de motorscootermeeting?
 
Sjoerd, ik zie het voordeel niet zo van op de ruit ipv op de spiegel. In mijn geval gaat het er om dat ie gewoon ergens zit. Ik rijd niet zoveel met GPS, maar aangeschaft vanwege de 150cc waarmee je gewoon niet vaak de snelweg op gaat. Daarnaast gebruik ik 'm af en toe in de auto... en omdat ie waterdicht is (zou dat jouw voordeel zijn?) kan ik een flinke hoosbui overleven. Zo'n ding werkt nog 30 minuten nadat ie op de bodem van een volle emmer ligt. En dan kan je 'm nog gebruiken ondertussen ook! Ik ben wel benieuwd hoe lang mijn kogelgewicht het houd, maar ik heb dan ook een iets andere houder bij de Nuvi 510 gehad.

Moyas, denk je dat je jouw idee al kan laten zien op de motorscootermeeting?

Ik heb mijn twijfels ik ga morgen even knutselen. Ik ga kijken of ik de meegeleverde schijf op de schroef van de remvloeistof krijg door in het midden een gaatje te boren. Je hoort het via deze topic of het wel en/of niet iets geworden is. Het moet namelijk passen en daar heb ik mijn twijfels bij.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon je standaard op je scoot schroeven, eventueel midden op het stuur...

Kun je hem er alleen niet zo makkelijk af halen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan