Wie heeft er hier allemaal een Ducati Monster?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er toevallig nog iemand een klein model 'koplamp'-kapje in de aanbieding? Zo ongeveer dat kapje wat de S4 ook heeft, maar dan wel geschikt voor 96-er model.
 
@ $teef: Als je er een flyscreen opstaan hebt, heb je dan effectief minder last van de wind op je bovenlichaam of helpt dat schermpje niet echt veel?

Ik ben erover aan het denken om er ook één te kopen maar als het niet echt veel helpt is het natuurlijk weggesmeten geld.

Gisteren heb ik bij Desmoworld.de een overbrugging besteld voor de startbeveiliging van de jiffy, dan kan ik eindelijk de motor ook starten en laten warmdraaien zonder dat ik erop moet zitten.
 
je haalt veel druk weg inderdaad, bevalt mij in ieder geval zeer goed, ik kruis (waar mogelijk) tussen de 140 en 160 en kan dat een tankje lang volhouden.... boven de 200 waai je er toch wel af als je rechtopzit, dus daar helpt die geen flikker, maar dan moet je ook geen monster voor rijden..

starten op de jiffie moet gewoon kunnen is mijn mening, dus daar zal je snel aan wennen ! is gewoon makkelijk.

(off topic) heeft er iemand trouwens ervaring met een onstekingsvervroeger voor de carburatie modellen ?
 
@monsterman: ik heb een flyscreen uit de performanceline van Ducati
volgens mij het hoogste type

het is is niet de fraaiste oplossing (ding is carbon en dat zit er verder nog niet op), maar het werkt perfect
bovenkant van flyscreen is nagenoeg net zo hoog als een (verhoogd) ruitje van de CBR600 van een makker; het haalt een hoop druk weg en cruisen met 160 km/h is geen probleem
houd er wel rekening mee dat een goed pak ook veel scheelt t.o.v. een losse motorjas
door het verder ontbreken van tupperware is de Duc minder zijwindgevoelig dan mijn oude ZX-6
 
zeg helracer,missch.stomme vraag voor jou als duc bezitter,maar welk model is de jouwe(jaartal)en wat mag zoiets dan kosten?heb voor de moment een x1 en bevalt mij ook zeer goed,maar denk toch dat ik hem ooit nog wissel met de monster.
 
Rij ook Monster, sta trouwens al in het lijstje in openings bericht.
Mijn details komen later nog wel.

Gewoon een vraagje nu, mijn achterband is ver versleten. Welke band zou ik er op steken? Ik rij toch wel sportief maar ben niet van plan om direct knee-downtjes te maken. gewoon sportief plat in de bocht. Mijn motor dient niet voor woon werkverkeer, gewoon plezierritjes.(binnen en buitenland). Iemand tips?
 
ik heb Dunlop Sportmax ofzoiets
zat er standaard op en toevallig ook onder mijn vorige motor (ZX-6)

bevalt heel erg goed, maar ik weet niet hoe ze het doen in vergelijking met andere banden
 
zeg helracer,missch.stomme vraag voor jou als duc bezitter,maar welk model is de jouwe(jaartal)en wat mag zoiets dan kosten?heb voor de moment een x1 en bevalt mij ook zeer goed,maar denk toch dat ik hem ooit nog wissel met de monster.

Hoezo voor moment x1? Als ik langer was had ik een buell genomen, maar zit nu welliswaar met een mooi monstertje. :)
Rijdt toch lekker een x! of niet?

 
       [/quote]Door Ducati Devil  op 21-03-2003 20:03         

Rij ook Monster, sta trouwens al in het lijstje in openings bericht.
Mijn details komen later nog wel.
Gewoon een vraagje nu, mijn achterband is ver versleten. Welke band zou ik er op steken? Ik rij toch wel sportief maar ben niet van plan om direct knee-downtjes te maken. gewoon sportief plat in de bocht. Mijn motor dient niet voor woon werkverkeer, gewoon plezierritjes.(binnen en buitenland). Iemand tips?[/quote]

Ik heb de tip om er geen tenzij je alleen maar zonnige dagen rijdt) avon azzaroos. Ongebruikelijke banden in Nederland maar ze rijden super in Italie of Spanje. Met warm asfalt lekker veel plak. Maar als het regent....... tja glibber de glibber.
 
Laatst bewerkt:
men x1 doet het zeer goed, en ook genoeg aandacht zonder twijfel. maar ik ben nogal niewsgezind,en vind de monster wel iets hebben,kwestie van verandering van spijs ha ha
 
Ben ook aan t kijken voor een nieuwe achterband, men raadde mij de Pirelli Evo (??) aan. Iemand bekend met deze band?
 
gewoon een bt 010 erop. ik heb nu bt 020 en die bevalt mij al zeer goed, moet je nagaan als je er nog een zachtere opgooit.

setprijsje van rond de 300 euri afmaken en gaan !
 
zeg helracer,missch.stomme vraag voor jou als duc bezitter,maar welk model is de jouwe(jaartal)en wat mag zoiets dan kosten?heb voor de moment een x1 en bevalt mij ook zeer goed,maar denk toch dat ik hem ooit nog wissel met de monster.

Ik heb helaas geen Duc '( , die S4 Foggy is van holger, dus over kosten moet je hem hebben. Heb er wel eens op gereden, daar zit best wat pit in *D
 
vraagje heeft 1 van jullie ook een probleem met de oliestrainer van de monster model 2002???:S
 
Wat bedoel je met de "oliestrainer"?

Ik heb soms wel startproblemen. Ams ik de motor wil starten dan blijft de starter soms doordraaien. Dan moet ik het contact afzetten en als ik hem dan terug start dan start hij normaal.
 
:S oliestrainer is een soort zeef naast het oliefilter maar die kan er niet uitgedraait worden omdat de schroefdraad ervan verrot is..foutje van dit model!!!:S
 
Momenteel zijn er 26 personen van wie we weten dat ze een Monster Bezitten.

Gav M600
Ducati Devil M600
Belgian28 M600
Mad 2 M600
Marcomonstro M600
Mobilette M600
Shorty M600
Monsterman M620
Unicorn M620
Czy M620
Ayla M620
ir-fuel M620
WoKe M620
Daniel750cc M750
ZamBeZi M750
$teef M900
Deeph M900
Superduc M900
Iceman M944
Antonius Monstrius S4
Toon Leijtens S4
Naz S4
Holger S4 Fogarty


Mike B
Duczilla
Eth3r3al
Stany M900 (gestolen ;( :( )



 
Laatst bewerkt:
Ik ook een M620i.e., nieuw gekocht in 03/2002.
Stuurkuipje à la S4 in aftermarket gekocht.

Ben op zoek naar lage carbons maar zijn wat te duur, als iemand er in occasie weet?

Ciao Czy
 
Ik heb er ook eentje sinds iets meer dan een maand, 'n M620 Dark van mei '02. Mijn eerste eigen moto, en 'k ben er gek op! *D
Ziet er nu nog behoorlijk standaard uit (behalve klein windschermpje), maar daar kan nog verandering in komen (nieuwe uitlaten zie ik wel zitten, maar 'k zou nog niet weten dewelke).
'k Zal proberen van binnenkort fotootje te posten.
 
En als ik morgen slaag voor mn rijexamen ga ik die dag nog een zwarte monster 620ei S bestellen, met ducati performance ovalen carbondempers+luchtfilter, ingekort achtereinde en handlebar mirrors

Duimen maar :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan