VFR als trekker

Vandaag spul naar buiten gerold en met buurman bak er weer op getild.
Aanhanger klikt er net zo mooi achter, top!

Komende week alles ff definitief afwerken, en dan maar eens wat test km's maken.
Ik vind het echt ontzettend gaaf en ben zeer benieuwd hoe het aanvoelt.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Meteen de ruimte dus ff de garage uitgemest.
Wel lekker dat ik daar binnenkort niet meer hoef te stallen.

Wat zijn dat voor 'streepjes' over je bak? Soort velglint ofzo?
 
Nee gewoon wit plakband. Rol van 20mm ingesneden zodat ik 10mm breed had.
Is gewoon om te kijken of het idee wat ik in mijn kop had ook smoelt.

Had eigenlijk al naar de spuiter geweest moeten zijn, maar dat liep weer allemaal uit waarna ik besloten heb om de weekendjes niet in gevaar te laten komen. Maar met de ontwikkelingen qua huis vind ik het eerst wel best zo.
 
Binnenkort naar de kampeerzaak om nog wat praktische dingen te kopen met en voor onze dames. Met ons 2en altijd prima gered maar nu moet je wel wat uitgebreider op vakantie..
 
Knap weertje nog gisteravond en was zeer benieuwd hoe het was zijspanrijden met aanhanger. Was nog leeg uiteraard, maar VFR heeft geen enkele moeite met de extra last. Merk hem haast niet. Foto gemaakt bij Zalk en daarna bakkie koffie gedaan bij moat Sidebike in Zwolle. Terug naar huis V4 muziek in de Boxem tunnel. Was nog fris maar lekker om weer te sturen.


360.jpg
 
Laatst bewerkt:
het misstaat hem idd absoluut niet.

ik denk dat de invloed van de bak pas echt merkbaar wordt op het moment dat er flink wat kilo's ingaan.
Dan kan het haast niet anders dan dat die gaat lopen nadrukken bij het remmen/ ophouden bij acceleratie.

maar een VFR is van zichzelf best wel potent en doordat die toch relatief gezien een beetje hoogtoerig (vergeleken met een jaren 70 vierpitter) is het denk ik ook wat soepeler in zijn pk bereik te houden zonder datje het gevoel krijgt dat je hem loopt uit te melken.
 
Tnx guys. Uiteraard zijn de zijspankrachten groter bij volle bak. Dat heb ik wel gemerkt tijdens de bouwvak vorig jaar. Daar is nog wel goed mee te handelen. Toch nog een redelijk verbruik ondanks hoge ruit en bredere bak.

De VFR is nog steeds mijn favoriet en ben nog lang niet uitgenoten. Mooi dat hij nu een verlengstuk van het gezin geworden is. Kan nog jaren dienst doen als we geen gekke dingen beleven.

@ kwast, die kunnen komend winter idd wel ff naar de coater voor een laagje Ral 9006
 
daarom zou ik er idd ook gewoon even een rolletje schilderstape, beetje krantenpapier en een busje velgenspray aan op offeren en idd op een avondje even over blazen.
Kleine moeite en dan toch weer een groot plezier voor de perfectionist in JFJ :)
 
daarom zou ik er idd ook gewoon even een rolletje schilderstape, beetje krantenpapier en een busje velgenspray aan op offeren en idd op een avondje even over blazen.
Kleine moeite en dan toch weer een groot plezier voor de perfectionist in JFJ :)

Dat werkt super idd. Bandjes effe leeg laten lopen zodat je goed de banden kunt aftapen en met kranten verder verstoppen. Busje motip en klaar!
:)
 
daarom zou ik er idd ook gewoon even een rolletje schilderstape, beetje krantenpapier en een busje velgenspray aan op offeren en idd op een avondje even over blazen.
Kleine moeite en dan toch weer een groot plezier voor de perfectionist in JFJ :)

:^
 
Breng ze wel even 😉

Onderweg naar Oosterpoort 👍
Fish - misplaced childhood
 
Haha, om alle onzekerheid uit te bannen, die velgen geef ik niks aan uit. Twee nieuwe achterlichten en kentekenplaat waren al genoeg kosten voor een noodzakelijk kwaad ;)

Bagagebak = niet voor de mooi. Rolt er goed om dus best zo. Trekhaak is niet voor niks afneembaar.
 
Laatst bewerkt:
VFR still going strong. Morgen voor een weekje naar Luxemburg na een jaar van verhuizen/verbouwen. Alles ingepakt en bij tijds op pad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan