Gooische vakantiegangers, deel 26

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allemaal blij dat er toch nog iets in het lichaam zit wat gerelateerd is aan het woord "verstand"
 
Een verstandskies zou zo heten omdat verstandskiezen pas laat opkomen, net als volgens sommigen het verstand. In ouder Nederlands sprak men ook wel van wijsheidskies. En in Belgisch-Nederlands is wijsheidstand nog steeds een gewoon woord. Verstandskies, wijsheidskies en wijsheidstand gaan terug op het Latijnse dens sapientiae, 'tand der wijsheid'. Dit verklaart ook waarom de woorden voor verstandskies in veel talen zo op elkaar lijken: veel medische termen zijn leenvertalingen uit het Latijn, dat lang de voornaamste wetenschapstaal was. Het zijn de laatste tanden die bij de mens doorkomen.

De alternatieve volksetymologische verklaring dat verstandskiezen zo worden genoemd omdat ze achter in de mond staan (ver-stands-kies) is daarentegen onwaarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Dus als ze nog niet zijn doorgekomen ben je dom :+

Bij mij zijn er 2 door, en die hoeven er niet uit.. mocht je geïnteresseerd zijn..
 
Haha, medische vraagbaak hierzo. :')

Anyways, ontopic : ik heb ze allemaal niet meer de verstandskiezen en me verstand ook niet meer. (kzal jullie voor zijn ;) ) :+

Een goeie tip: laat ze trekken voordat ze verrot zijn, dan heb je er meer last van en eigenlijk ook niet in de zomer laten trekken is minder fijn.
 
Haha, medische vraagbaak hierzo. :')

Anyways, ontopic : ik heb ze allemaal niet meer de verstandskiezen en me verstand ook niet meer. (kzal jullie voor zijn ;) ) :+

Een goeie tip: laat ze trekken voordat ze verrot zijn, dan heb je er meer last van en eigenlijk ook niet in de zomer laten trekken is minder fijn.

In de winter als het vriest dat het kraakt lijkt mij ook geen succes.
 
Laatst bewerkt:
@Michiel en Muerte: thx voor het meedenken. Ik ga van het weekend even kijken hoe het rijd en het sowieso melden aan Ro.

Heb trouwens mail gekregen van die site over de kentekenplaathouder en knipperlichten.
Ze passen wel op elkaar, maar of ze op mijn motor passen weten ze niet, dat zou ik moeten proberen. Lekker dan, als het niet past zit ik zonder. Ook maar weer aan Ro vragen :+
 
@Michiel en Muerte: thx voor het meedenken. Ik ga van het weekend even kijken hoe het rijd en het sowieso melden aan Ro.

Heb trouwens mail gekregen van die site over de kentekenplaathouder en knipperlichten.
Ze passen wel op elkaar, maar of ze op mijn motor passen weten ze niet, dat zou ik moeten proberen. Lekker dan, als het niet past zit ik zonder. Ook maar weer aan Ro vragen :+

Daatz leeft nog *O*
 
Ohja en hij heeft natuurlijk de hele avond in de regen gestaan, zou dat er ook mee te maken kunnen hebben? Lijkt mij dat die motor daar ook tegen moet kunnen :?
bougiedop of bobine probleempje
 
Daatz leeft nog *O*

Ja ik gelukkig wel ja.
Ik wist dat er gisteravond een agent was neergeschoten toen ik van het werk wegging.
Toen zei mijn collega nog: oh als het Gab maar niet is. Dat is haar beste vriendin.
Maar het is wel Gab. Echt verschrikkelijk! '(
 
Ja ik gelukkig wel ja.
Ik wist dat er gisteravond een agent was neergeschoten toen ik van het werk wegging.
Toen zei mijn collega nog: oh als het Gab maar niet is. Dat is haar beste vriendin.
Maar het is wel Gab. Echt verschrikkelijk! '(
Ja echt vreselijk nieuws! Hoorde het vanochtend op de radio toen ik onderweg naar mn werk was....

Iemand staande houden vanwege zijn rijgedrag en dan zo'n actie '( Laffe hond! Sterkte voor alle mensen om haar heen :Y
 
Denk niet dat het veel kwaad kan, tenzij je van plan was om naar Italie te gaan ofzo ;)
Van het weekend ging je toch al naar Ro? Zoveel ga je toch niet meer rijden in deze ZOMERSE dagen :X
nee van het weekend moet ik werken en dan ga ik op de motor, want dan is het kwakoe festival naast het werk en dus geen parkeerplekken. En met de motor heb je wel parkeerplekken, dus moet sowieso met de motor.
 
Net even diploma uitreiking gehad... was saai ;)
Wel leuk om iedereen weer even te zien, veel kunnen netwerken iig....

Een mede-student van mij kwam met een leuk bedrijf aangehobbeld.
Erg ambitieus... heb alleen geen zin om over 2 jaar in Dubai te zitten ;)
 
Wat ik net heb meegemaakt heb ik nog NOOIT meegemaakt bij een dealer.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan