VTR 1000 SP 1&2 Topic Deel 13 Summeredition Part 2

wie o wie wil er ook wel pair/flapper deksels

  • Ja beide a.u.b.

    Stemmen: 9 75,0%
  • Ja alleen pair deksels

    Stemmen: 1 8,3%
  • Ja alleen flapper deksel

    Stemmen: 2 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    12
Status
Niet open voor verdere reacties.
zoals je kunt zien past die bok van powerplustools prima onder een sp.
handig ding als je de veerpoten eruit wilt hebben.

nu alleen nog een manier vinden om de achterschokbreker te vervangen.
ik moet het gewicht van de achterbrug afhebben maar dat zal nog niet meevallen.
suggesties??
 
ik weet het je moet de 600rr op toeren houden.mijn schoonbroer heeft een 600 en een sp1 en als hij met zijn 600 rijdt speel ik die niet kwijt, integendeel op snelle wissels enz gaat hij me voorbij omdat die 600 zo wendbaar is.maarja het koppel van een sp1 is dan ook weer zo verslavend.vanaf dat we met een passagier rijden dan komt die 600 niet meer aan te pas.je kan niet alles hebben....spijtig ;(
Voor ik een paar weken geleden deze SP kocht heb ik op 3 st 600rr gereden maar kan er maar niet echt aan wennen . helemaal geen vermogen onderin, pas als je hem echt in de toeren gooit dan begin ie pas te trekken. Je zou dan naar een 1000rr moeten maar die heeft gewoon weer teveel van alles. geen lol aan. nee doe mij maar de SP lekker harde knallen. :9~
 
zoals je kunt zien past die bok van powerplustools prima onder een sp.
handig ding als je de veerpoten eruit wilt hebben.

nu alleen nog een manier vinden om de achterschokbreker te vervangen.
ik moet het gewicht van de achterbrug afhebben maar dat zal nog niet meevallen.
suggesties??

Misschien een 'amateuristische' oplossing maar ik heb mijn achterschok ook op de volgende manier vervangen en later ook nog eens de hoogte bijgesteld. Je kunt dit in je eentje doen, maar hulp is altijd handig.

- Kuipzijdelen eraf
- Bouten van schokbreker losdraaien
- Op de zijstandaard zetten met voor de zekerheid een sjorband tussen voorwiel en jiffy om te voorkomen dat de standaard inklapt. Blokje hout onder de standaard zodat de motor bijna rechtop staat
- Met een hydraulische krik (ik gebruik een kleine garagekrik) nu de SP onder het motor blok optillen (met een blokje hout ertussen) aan de rechterkant. Je kunt ook de hoek van het frame ogebruiken maar dan zit de uitlaat een beetje in de weg. Beetje afhankelijk van de maat/type van je krik

Je kunt nu de achterbrug voorzichtig ontlasten en de schokbreker eruit halen. Ik heb de bouten vastgetrokken met de momentsleutel nadat hij weer normaal op de grond stond.

Misschien heb je hier iets aan. Suc6
 
zoals je kunt zien past die bok van powerplustools prima onder een sp.
handig ding als je de veerpoten eruit wilt hebben.

nu alleen nog een manier vinden om de achterschokbreker te vervangen.
ik moet het gewicht van de achterbrug afhebben maar dat zal nog niet meevallen.
suggesties??

Ik doe het met een kettingtakel. Een oude veiligheidsgordel als sjorband, knoop ik aan mijn subframe. En hopla. Kan ook bijna niet omvallen, omdat alle massa onder het draaipunt hangt. *O*
 
@nledo, die manier had ik eigenlijk ook in gedachten alhoewel ikk het wat eng vindt.

de manier van ob6d is beter ,maar ik heb nergens de mogelijkheid om een takel aan te hangen,dus dat valt af.

het zal wel de potkrik manier worden,ben blij dat het in ieder geval kans van slagen heeft aangezien het nledo ook gelukt is.
 
Kun je in de tijd dat je wacht mooi even die verroeste voorbochten polijsten.


Wouk net zeggen _O-

Heb ik ook gedaan vorig seizoen met een stukkie scotchbrite werkt uitstekend

scotchbrite-f.jpg
 
@nledo, die manier had ik eigenlijk ook in gedachten alhoewel ikk het wat eng vindt.

de manier van ob6d is beter ,maar ik heb nergens de mogelijkheid om een takel aan te hangen,dus dat valt af.

het zal wel de potkrik manier worden,ben blij dat het in ieder geval kans van slagen heeft aangezien het nledo ook gelukt is.


Kan de SP carterpan dat gewicht wel dragen dan. Ik zou voor de takel gaan. je hebt toch wel wat balken boven het hoofd waar je een gat in kunt boren?
 
Dat heb ik ook geprobeerd en toen gleed er een blokje weg met alle gevolgen van dien. Dat doe ik dus NOOIT meer met zo'n provesorische manier...

Ik zou zo'n bok pakken en de achterkant omhoog zetten. Een statief lassen met pinnen die passen in de gaatjes in het frame boven de steppies.
 
@dolorfin: wens je alvast veel plezier met je vering cq SP. Heb de mijne vorige maand laten doen bij HK en dat was zeker weten elke cent waard. Volgens mij zijn er hier wel meerdere die hun veren hebben aangepast, ieder op een andere manier (lineair/progressief) maar altijd positieve berichten.
Mooi adresje voor die motorlift, en voor hele schappelijke prijzen.
 
Zo dus ->

die pinnen kun je natuurlijk eruit trekken van de zijkant...

Dan kun je de bok weer weg halen en heb je genoeg plaats als het goed is om te kunnen werken aan de achterkant..

muldergs3.jpg


ps: sorry als ik die foto niet mocht gebruiken :+
 
@donny,blijven jouw uitlaatbochten lang mooi na die scotchbrite behandeling?
ik d8 eigenlijk dat het een beetje dweilen met de kraan open is.

@prof weetnix,ik heb het zo geprobeerd met een stuk staf erdoorheen.
vervolgens 2 driepoot assteunen eronder en laten zakken.
helaas boog de staf aan beide uiteinden gelijk door (12mmdik)
het is wel een stevig idee,alleen waar haal ik een stuk staf dat stevig genoeg is om het gewicht te dragen?

@bliksems,bedankt man,ik hoop er ook tevreden over te zijn.

@gobert,nee helaas geen balken hier.
alleen massieve betonnen plafonds,en om nu een keilbout te plaatsen en hem daaraan te hangen.
ik weet het niet,denk dat dat zo naar beneden komt _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat het er ook mee te maken heeft of je veel in de regen rijdt.
Ik rijdt dus vrijwel niet in de regen en ze zien er nu nog oppie toppie uit.
 
mijn sp komt ook niet in de regen(heb ik vfr voor)
ik zal het maar s proberen met scotchbrite dan.
wordt wellicht mooier dan het nu is.
 
Waar haal je die dingen? Kan ondanks links niets vinden :?

Geen idee zou toch wel ergens te krijgen zijn misschien iemand anders een adresje :?
Ik heb toendertijd toen ik op vliegbasis Valkenburg zat een paar stukjes gekregen.

p.s. ik doopte het ding eerst in schoonmaakazijn voor ik ging schuren

Tip van H@kman ;)

grotefotojsmzq7eqlc0.jpg
 
Laatst bewerkt:
auw 1500 km op de sp dan krijg je pijn in je reet, eifel was leuk verder
 
wij hebben het wel op het werk in 2 verschillende soorten.
1 grof en 1 fijn.
je kunt het op de rol kopen.
 
Gister op de nieuwe VStrom 650 van mn pa gereden. Makkelijk sturen, echt een hele fijne motor om mee te reizen maar die power :N 10 x nix. Ben blij voor hem, maar een SP1 (of 2) is toch wel hemels voor mij O-). Maar weer ff on-topic, iemand ervaring met andere rem/koppelinghendels. Vind die standaard dingen maar niks (uiterlijk dan) Kan ze natuurlijk zwart spuiten maar blijft verf zitten of slijt dat snel. Ben geen fan van die pazzo-hendels, zijn me te kort.
Dan bestel ik liever voor een paar tientjes zwarte.

74-307-BK-01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gister op de nieuwe VStrom 650 van mn pa gereden. Makkelijk sturen, echt een hele fijne motor om mee te reizen maar die power :N 10 x nix. Ben blij voor hem, maar een SP1 (of 2) is toch wel hemels voor mij O-). Maar weer ff on-topic, iemand ervaring met andere rem/koppelinghendels. Vind die standaard dingen maar niks (uiterlijk dan) Kan ze natuurlijk zwart spuiten maar blijft verf zitten of slijt dat snel. Ben geen fan van die pazzo-hendels, zijn me te kort.
Dan bestel ik liever voor een paar tientjes zwarte.

[afbeelding]
pazzo heb je in lang en korte versie
 
how nice :z ;)

Maar met een beetje geluk zal mijn uiteindelijke budget liggen op een kleine 5.000,- en dan heb ik nog de honda cbr400rr om te ruilen/verkopen ERBIJ (dus niet in de 5000,- meegerekend) :)

Dus hiermee samen hoop ik in september een te kunnen vinden van 6.500/7.000,- en hiervoor staan ze ook gemiddeld op MP en de winkel occasions :) :) Moet gewoon lukken voor het eind van deze zomer denk ik. :] Maar bedankt om mee te denken !
Nou, stop met sparen. Zet die 400 maar vast op Marktplaats en koop mijn fiets.
Ga je zeker weten €1000,- over houden.
En voor dat geld kan je hele leuke dingen kopen voor een SP want de mijne is op een paar kleinigheden na weer helemaal standaard.

*D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan