Sommige motorrijders in 30km zones....

Rutg3r

kloon
24 okt 2007
2.277
0
Ik erger me echt dood aan een bepaalde groep motorrijders. Van het type 'tshirt, korte broek, geen handschoenen, wel helm, kin omhoog' in 30 km zones. En oh ja, niet te vergeten: ze rijden, VEEL, maar dan ook VEEL te hard. Ik ben afgelopen week aangehouden (40 meter van mijn voordeur af) en een agent zei 'je mag hier niet rijden' dus ik leg uit dat ik hier woon etc, 'okok, in orde, maar rijd rustig he, er lopen/fietsen hier veel mensen.' Dus ik leg uit dat ze een keer rond 9 uur hier moeten gaan lopen want dan rijden er van die types die ik net had beschreven.

Gisteren rond 9 uur kom ik aanrijden richting mijn huis, en ja hoor, komt zo'n gek de bocht om knallen, ik denk dat hij een bocht die redelijk onoverzichtelijk is (ik vind dat er een STOP bord moet worden geplaatst) met een km of 70 nam? Ik kon uitwijken, hij gaf geen krimp. Wat hier aan te doen? Het is hier overdag aardig druk (in het verlengde van mijn straat ligt een strandje, waar het overdag druk is, veel families met kleine kinderen etc) en je merkt gewoon dat de haat richting motorrijders hier toeneemt.

Politie bellen om te vragen meer te surveilleren? Zelf actie ondernemen? Kentekenplaat opschrijven en doorbellen? Wat heeft zin?
 
Politie bellen om te vragen meer te surveilleren?

Is een mogelijkheid of anders via de wegbeheerder (gemeente)

Zelf actie ondernemen?

Is een mogelijkheid maar als je de verkeerde treft heb je een klap op je smoel of een kras op je auto. Krijgen we wellicht weer een stille tocht voor zinloos geweld.

Kentekenplaat opschrijven en doorbellen?

Is een mogelijkheid i.c.m. de eerste optie.
 
De bovengenoemde categorie "Zomer rijders" komen deze dagen weer uit hun winterslaap gekropen ja. Overal waar je kijkt T-shirts, teenslippers en "R1's" ( niet vor de R1 rijders, maar het gros van dit soort figuren denkt nog steeds dat R1 een merk is en hebben van Yamaha nog nooit gehoord waarschijnlijk ;) )

Nee, laat die mensen zichzelf lekker kapot rijden, maar wordt het onveilig voor anderen, kenteken doorgeven aan de politie. Als zij klachten krijgen van bepaalde bestuurders zullen zij dit opslaan en gaan bekijken ( nee, niet na 1 klacht, maar aantal klachten is echt bingo )

Dan kan het zijn dat men idd extra gaat controleren op bepaalde tijden in je omgeving of zelfs dat men onopvallende agenten achter de bestuurder aanstuurt bijv.


Zelf actie ondernemen is vaak no-go... GEbeurt er iets ben je in NL zelf vaak nog de sjaak ook helaas...

Succes.
 
Het word echter wel opgeslagen, en als ze dan later eens aangehouden worden kan het meetellen in de strafmaat als er veel van dat soort aantekeningen in het systeem staan.


Nou, dat weet ik zonet nog niet.
Stel dat ik een hekel heb aan jou en ik bombardeer de politie (onterecht) met allerlei overtredingen die jij zou hebben gemaakt?
Dan zou het betekenen dat als je eens 4 km te hard rijdt je wellicht voor 10 jaar de bak in gaat *D *D *D
Owh nee, we zijn in Nederland dus waarschijnlijker zal zijn dat je een half uur taakstraf krijgt.............
 
Een vrachtwagen om de hoek parkeren? :X

O-)

Ontopic:
Wijkbeheer/agent vragen met de buurt om meer te controleren of de weg aan te passen.
 
Nou, dat weet ik zonet nog niet.
Stel dat ik een hekel heb aan jou en ik bombardeer de politie (onterecht) met allerlei overtredingen die jij zou hebben gemaakt?
Dan zou het betekenen dat als je eens 4 km te hard rijdt je wellicht voor 10 jaar de bak in gaat *D *D *D
Owh nee, we zijn in Nederland dus waarschijnlijker zal zijn dat je een half uur taakstraf krijgt.............
HEhe, beetje kort door de bocht hé ;) Zal een rechter mischien wel opvallen als de klachten alleen van jou komen ;)


Nee, als de politie met regelmaat klachten krijgt over 1 of meerdere personen zullen zij polshoogte gaan nemen en zo zelf constateren wat er wel of niet gebeurt. De klachten die door burgers worden ingediend zijn alleen maar de aanleidign tot deze actie.
 
Nou, dat weet ik zonet nog niet.
Stel dat ik een hekel heb aan jou en ik bombardeer de politie (onterecht) met allerlei overtredingen die jij zou hebben gemaakt?
Dan zou het betekenen dat als je eens 4 km te hard rijdt je wellicht voor 10 jaar de bak in gaat *D *D *D
Owh nee, we zijn in Nederland dus waarschijnlijker zal zijn dat je een half uur taakstraf krijgt.............

:^

Juist daarom heeft t geen zin om ze te noteren, moeten helaas de agenten zelf doen
 
Een vrachtwagen om de hoek parkeren? :X

O-)

Ontopic:
Wijkbeheer/agent vragen met de buurt om meer te controleren of de weg aan te passen.
Al gedaan... zijn van die 9 tot 5 types...

Maargoed, bedankt voor de tips, zal iig zn kenteken noteren (als ik zo snel kan lezen B| )
Hopelijk pakken ze hun een keer...
 
Laatst bewerkt:
Als ik het zo hoor klopt de inrichting van de 30km zone niet :N

Dan had er namelijk wel een drempel in die bocht gelegen. Klinkt alsof de gemeente zich er af heeft gemaakt met het zetten van een 30km bordje.

Misschien die eens per brief aanspreken
 
Of een (s)loop auto op de kop tikken voor €50 en dan de bocht om komen zetten.......krijg je een mooie salto met backflip.....voel je wel in je t-shitje.....of ben k nu erg sadistich })
 
Als ik het zo hoor klopt de inrichting van de 30km zone niet :N

Dan had er namelijk wel een drempel in die bocht gelegen. Klinkt alsof de gemeente zich er af heeft gemaakt met het zetten van een 30km bordje.

Misschien die eens per brief aanspreken
Precies, dat is nou ook het geval... Tsja, er staan fietspaaltjes, maar daar knal je met de motor zo tussendoor... Drempels zou ik hier niet erg vinden, leg ze dan wel snachts aan, eerstvolgende keer dattie er rijd hoor je 'vruuum, eeeeeeeeeeeeh, plof' :Y

Zal dat overwegen!
 
Maar om te beginnnen kun je er van uit gaan dat hij het zelf allemaal niet zo door heeft, of er van uitgaat dat er 's avonds na 9 uur geen kinderen meer in de straat lopen en hem dus eerst eens op een rustige toon vragen of het niet wat rustiger kan.

Als je zelf vriendelijk blijft en niet meteen te veel op je recht gaat staan willen mensen nog best wel eens redelijk zijn ;)
 
Rutg3r :

En zelf hou je ook aan alle regels , of alleen in je eigen buurt O-)
Dus als Rutger op de grote weg 130 rijdt waar hij 120 mag, wil dat zeggen dat hij anderen niet mag aanspreken over hun weg gedrag?


Of je bent een moraalridder, of jij bent de figuur die hij zoekt _O-


Tis geen vrijdag meer hoor B|
 
Ik erger me echt dood aan een bepaalde groep motorrijders. Van het type 'tshirt, korte broek, geen handschoenen, wel helm, kin omhoog' in 30 km zones. En oh ja, niet te vergeten: ze rijden, VEEL, maar dan ook VEEL te hard. Ik ben afgelopen week aangehouden (40 meter van mijn voordeur af) en een agent zei 'je mag hier niet rijden' dus ik leg uit dat ik hier woon etc, 'okok, in orde, maar rijd rustig he, er lopen/fietsen hier veel mensen.' Dus ik leg uit dat ze een keer rond 9 uur hier moeten gaan lopen want dan rijden er van die types die ik net had beschreven.

Gisteren rond 9 uur kom ik aanrijden richting mijn huis, en ja hoor, komt zo'n gek de bocht om knallen, ik denk dat hij een bocht die redelijk onoverzichtelijk is (ik vind dat er een STOP bord moet worden geplaatst) met een km of 70 nam? Ik kon uitwijken, hij gaf geen krimp. Wat hier aan te doen? Het is hier overdag aardig druk (in het verlengde van mijn straat ligt een strandje, waar het overdag druk is, veel families met kleine kinderen etc) en je merkt gewoon dat de haat richting motorrijders hier toeneemt.

Politie bellen om te vragen meer te surveilleren? Zelf actie ondernemen? Kentekenplaat opschrijven en doorbellen? Wat heeft zin?


Politie bellen :? ;(

Wel triest als je de politie gaat bellen om mede motorrijders erbij te naaien. Volgens mij maak jij jezelf iets te druk. Dit is al het zoveelste moraalridder topic over motorrijders zonder pak. Dat gezeur hier hoe iedereen vind hoe anderen zich moeten gedragen, kijk gewoon naar je zelf. Je lijkt net zo'n ouwe knar die overal om zit te zeuren.

Lekker boeiend dit zeg :Z :Z :Z
 
Nou, dat weet ik zonet nog niet.
Stel dat ik een hekel heb aan jou en ik bombardeer de politie (onterecht) met allerlei overtredingen die jij zou hebben gemaakt?
Dan zou het betekenen dat als je eens 4 km te hard rijdt je wellicht voor 10 jaar de bak in gaat *D *D *D
Owh nee, we zijn in Nederland dus waarschijnlijker zal zijn dat je een half uur taakstraf krijgt.............
Bij blik op de weg was eens een staande houding die gekomen is nadat een aantal mensen een klacht hadden ingedient bij de politie over het rijgedrag van die man.
Door die klachten zijn ze gaan posten en hebben het rijgedrag zelf geconstateerd waarna hij een boete kreeg voor te hard rijden en gevaarlijk inhalen.
Het heeft dus wel degelijk zin maar dan moeten er wel meerdere klachten bij de politie komen en dan moeten ze op de dag posten zelf ook de reden van de klachten constateren.
 
Ik erger me aan mensen die zonder rijbewijs en dus zonder verzekering rijden
maar wel moraalriddertje spelen
 
Politie bellen :? ;(

Wel triest als je de politie gaat bellen om mede motorrijders erbij te naaien. Volgens mij maak jij jezelf iets te druk. Dit is al het zoveelste moraalridder topic over motorrijders zonder pak. Dat gezeur hier hoe iedereen vind hoe anderen zich moeten gedragen, kijk gewoon naar je zelf. Je lijkt net zo'n ouwe knar die overal om zit te zeuren.

Lekker boeiend dit zeg :Z :Z :Z
We mogen er dus vanuitgaan dat jij nooit zeurt om anderen d'r weg gedrag? Wil je wel eens zien als je eigen kinderen buitenspelen op je rustige woonerfje oid en er komt met enige regelmaat zo'n koekerd doorheen gesjeesd...

Nee, dat doet jou vast niets, want jij zeurt niet over dit soort onbenulligheden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan