Honda CB250 (Twin) Topic

:9~ kickstarter/beenbreker :} .... is stoer 8-)



Ja, ik denk, ik probeer vanavond de rem inelkaar te zetten. Maar ik zie het wel. Als de tijd toch niet uitkomt. Dan doe ik het waarschijnlijk ook pas volgende week. -O-
 
:9~ kickstarter/beenbreker :} .... is stoer 8-)



Ja, ik denk, ik probeer vanavond de rem inelkaar te zetten. Maar ik zie het wel. Als de tijd toch niet uitkomt. Dan doe ik het waarschijnlijk ook pas volgende week. -O-

en handig aangezien dat fragiele startertje van de FT is overleden :9 tandwielen heerlijk afgerond.

ik haat ondoordachte mechanische bende :9
 
heb al mailtje gestuurd voor de exacte afmetingen van die ducati dempers(ik wil niet dat ze buiten proportie zijn zoals deze hier bijvoorbeeld :Z ;)
full
 
oops ik bedoelde niet de mijne zoals hierboven verkeerdelijk gepost...maar deze dus,echt te gek _O- })
full
 
Laatst bewerkt:
jij bent gewoon jaloers op zijn lange pijp :+




Ik kom vanavond helaas niet aan toe om de rem weer inelkaar te zetten.... -O-
 
Laatst bewerkt:
mijn vrouwtje zou tevreden zijn met zo een lange "pijp" haha :Y :W

respect voor iedereen die zo aan zijn cb sleutelt en tuned...ik he ber bewondering voor,zelfheb ik 2 linkerhanden,als je dan ziet wat voor lekkers hier staat :}
 
Laatst bewerkt:
mijn vrouwtje zou tevreden zijn met zo een lange "pijp" haha :Y :W

respect voor iedereen die zo aan zijn cb sleutelt en tuned...ik he ber bewondering voor,zelfheb ik 2 linkerhanden,als je dan ziet wat voor lekkers hier staat :}

die Leovince pijp in je fotoshop is helaas niet op schaal :9 in t echt valt ie een stuk groter uit ben ik bang.

Ik zou gewoon even marktplaats afshoppen voor een mooi goedkoop, open RVS of aluminium pijpje, niet te ingewikkeld doen.
 
nu je t zegt ben al jaren met fotoshop bezig met vergroten,verkleinen,bewerken van foto's dat ik zonder het te beseffen de leovince uitlaat over mijn huidige had "geplakt" en geresized tot ie mooi zat en prima past....in theorie althans. :X O-) ik had ook interesse in deze hier http://www.marktplaats.nl/index.php...ti-916-996-998-748-uitlaat-demper.html?xref=1 had de link hier gekregen op forum en deze demper meet 48cm en doorsnede van 12.5cm.heb t zo is gemeten en zou in theorie moeten passen alleen de bevestigingspunten ben ik wat bang voor,moet ik nog ff uitzoeken hoe dat gaat...wil ook niet teveel eraan verkloten en ben wat bang om ze te kopen :? heb hier niet ook niet zoveel kennis van...

zo een rvs uitlaat is dat zoals deze hier? (had ff wat gegoogled..)dit is een handgemaakte open rvs twin http://www.joopdekokmotoren.nl/ducati26.htm

ps:weet er soms iemand de dikte en lengte van zo een leovince sbk uitlaat?heb me rot gezocht en op site van leovince zie ik ook niks staan...

sorry voor al deze vragen,heb er helaas niet zo echt kennis van als jullie :+
 
Laatst bewerkt:
ik had ook interesse in deze hier TK: ducati 916 996 998 748 uitlaat demper had de link hier gekregen op forum en deze demper meet 48cm en doorsnede van 12.5cm.heb t zo is gemeten en zou in theorie moeten passen alleen de bevestigingspunten ben ik wat bang voor,moet ik nog ff uitzoeken hoe dat gaat...wil ook niet teveel eraan verkloten en ben wat bang om ze te kopen :? heb hier niet ook niet zoveel kennis van...
hm... kijk uit met deze uitlaat dempers want ze zijn bedoeld om onder de zadel te bevestigen. Dus die pijpen komen schuin eruit zeg maar. Als volgt:
Ducati748_996Exhaust.jpg
ducati1.jpg

ExhaustSystemSLR.jpg


Als de dempers gewoon ergens aan vast moeten dan kan dat met zo'n bandje omheen... Als nummer 24
zo een rvs uitlaat is dat zoals deze hier? (had ff wat gegoogled..)dit is een handgemaakte open rvs twin http://www.joopdekokmotoren.nl/ducati26.htm

ps:weet er soms iemand de dikte en lengte van zo een leovince sbk uitlaat?heb me rot gezocht en op site van leovince zie ik ook niks staan...
Ja wat petpiloot zegt, RVS is geen merk maar afkorting voor RoestVrijStaal, dus het materiaal.
Volgens mij is de dikte van de CB250 uitlaatpijpen niet gelijk aan de binnenkant van de uitlaat pijpen van de 748. Dus ja daar zijn vast meerdere soorten oplossingen voor.
  1. Erop laten lassen.
  2. Inelkaar schuiven met een conisch stukje.
  3. Hitte bestendig rubber kering tussen de twee... en dan vast schroeven of zo...
Ik vond zelf uitlaat aan laten passen veel werk... vooral als ik de passagier voetsteun wil behouden... Ik heb wel een keer een CB250 gezien op marktplaats met een 2in1 uitlaat met een Carbon look demper. Bijna wat jij wilt. Maar goed, de waarde ging niet om hoog van de motor. En veel beter zag het helaas niet uit. De geluid weet ik niet.
Als het alleen om de geluid gaat dan zoals ik eerder al zei. Je kan de uiteinde van je huidige trompet uitlaten eraf halen en de uitlaat gat te vergroten.
Drie popnagels uitboren, gat groter maken en eventueel ook binnen zeefig buis vervangen door een groter. Daarna kan je het weer terug popnagelen en je hebt als het goed is een dikker geluid.
sorry voor al deze vragen,heb er helaas niet zo echt kennis van als jullie :+
je vragen zijn hartstikke welkom je hebt wel een beetje lastig klusje voor je CB bedacht maar het resultaat kan heel tof worden.
 
pretpiloot en fuzy jullie zijn hartstikke bedankt,heb er al een betere kijk op de zaken nu! :W

ik ga nog is goed nadenken wat ik er precies mee ga aanvangen,en als het zover is post ik het resultaat zeker hier!

respect voor jullie kennis te willen delen aan deze "newbie" maar zo zijn we allemaal begonnen niet :P

thx manne! :}
 
Geen probleem hoor. Ik ben nog niet super ervaren. Maar ik blijf oefenen en dan kan ik elke keer meer, beter en sneller.

Trouwens er is ook een techniek gedeelte van de forum daar kan je de meeste onderhoud vragen en antwoorden bekijken; Het grote 'MF-How To' Topic



Ik heb mijn rem terug gezet. Morgen of zo, het ff met remvloeistof vullen en dan is voorkant weer klaar. *O*

Helaas wou ik mijn CBtje net starten maar het wou niet aan slaan, (starter motor draait en accu heb ik net van de lader gehaald). Ik denk, ik heb de kraantje open gelaten. Misschien is ie verzopen. Anders was misschien mij laatste ritje niet zo gezond voor de elektronica.
Het was -1C met sneeuw en zo... Limburg → Delft.
Anders probeer ik het morgen ff aan te duwen. Hopelijk werkt dat, anders moet ik ook maar wat vrienden erbij roepen die wat meer verstand van hebben dan ik.
(en anders breng ik hem dinsdag naar de garage, maar hopelijk is het niet zo erg)
 
Is dat altijd zo'n probleem dan, het kraantje open laten?
Ik had hem pas 2 weken laten staan met het kraantje open, en daarna starte die gelijk.
 
Tot nu toe was het voor mij ook geen probleem. Ik denk, die rit in de sneeuw was niet goed voor de motortje. Maar ik had al start problemen een maand terug toen is ie nog wel gestart. Ik denk het komt nog goed. (het is geen kinderziekte van dit type) Ik had eigenlijk nooit problemen eerder.
 
zo, kickstarter is ingebouwd in t blok *D nu nog blokkie afdichten, carterontluchting erbij maken, busje draaien, blok erin hangen, aansluiten, uitlaat erop, carb erop en dan kijken of ie wil aankicken :9 morge weer verder denk ik
 
Cool man! Maar dat vind ik eigenlijk vrij veel werk.

Ja ik ben al eindelijk klaar met reviseren van de voorvork en voorrem. De remvloeistof zit er weer in. En ik moet zeggen vooral de remrevisie vond ik helemaal mee vallen. Ik heb het voor de eerste keer gedaan... En ik had alleen maar af en toe wat raad van vrienden gehoord en hier op MF de How-To gelezen, maar het ging in een keer goed. *O*

Hoppelijk krijg ik hem morgen aan de start en dan ben ik helemaal blij weer! :]
 
Cool man! Maar dat vind ik eigenlijk vrij veel werk.

Ja ik ben al eindelijk klaar met reviseren van de voorvork en voorrem. De remvloeistof zit er weer in. En ik moet zeggen vooral de remrevisie vond ik helemaal mee vallen. Ik heb het voor de eerste keer gedaan... En ik had alleen maar af en toe wat raad van vrienden gehoord en hier op MF de How-To gelezen, maar het ging in een keer goed. *O*

Hoppelijk krijg ik hem morgen aan de start en dan ben ik helemaal blij weer! :]

plaatje maken is t meeste werk, voor de rest is t recht-toe-recht-aan erin hangen en inpluggen, soort van plug-and-pray zeg maar ;)
 
ow, zit alles al klaar voor montage? Dat is mooi!
Al die spul (schoonmaken, invetten) klaar zetten kost idd het meeste tijd. :Y
 
ow, zit alles al klaar voor montage? Dat is mooi!
Al die spul (schoonmaken, invetten) klaar zetten kost idd het meeste tijd. :Y

schoonmaken komt wel als ik hem straks WEER uit elkaar haal, maar das voor t poedercoaten van het frame *O* dan ga ik alles aanpakken

tis nu puur om te kunnen rijden.
 
wow, poedercoaten? Jij bent echt serieus aan het verbouwen en net maken! :}

Ik ben alleen maar aan het onderhouden en spul erop zetten? Handverwarming en topkoffer zit al. Ik ga nog een kuip monteren en ik ga de topkofferrek vervangen door een Givi Wingrak® met knippers. Alles een kleur verfen ga ik misschien later doen maar dat moet ik eigenlijk nog zien. Staat niet hoog op mijn verlanglijstje.
 
wow, poedercoaten? Jij bent echt serieus aan het verbouwen en net maken! :}

Ik ben alleen maar aan het onderhouden en spul erop zetten? Handverwarming en topkoffer zit al. Ik ga nog een kuip monteren en ik ga de topkofferrek vervangen door een Givi Wingrak® met knippers. Alles een kleur verfen ga ik misschien later doen maar dat moet ik eigenlijk nog zien. Staat niet hoog op mijn verlanglijstje.

naja, eerst nog zadeltje inkorten enz :9 andere achtervering erop, want deze zijn naar de klote.
misschien kijken of de oude voorvork van me Hawk erin past, met het originele CB250RS spaakwiel *O* maar dat wordt erg lastig denk ik.

Wil er een beetje een flat tracker van maken.

XR650-Flattrack.jpg

cb250rs_02.jpg

cb250rs_01.jpg

cb250rs_04.jpg

cb250rs_03.jpg

cb250rs_05.jpg


Dit topic staan ook een heleboel gave voorbeelden in
Flat tracker and street tracker photos
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan