Vulcan 750 / virago 1100

Bobyrix

MF'er
5 mei 2008
40
0
Moddergat
Hoi allemaal,

ik heb momenteel een leuke aanbieding gekregen, om mn vulcan 750 van 1986 in te ruilen tegen een virago 1100, ook van 1986, maar veel minder km's

nu ben ik alleen niet erg bekend met die virago.
ik heb de zoekfunctie al flink gebrikt, en zo ben ik al tege gekomen, dat bv t verbruik ongeveer gelijk is. echter, qua koppel/vermogen/betrouwbaarheid kan ik niet echt veel zinnigs vinden. heeft de virago wat meer pit? ik rij trouwens zomers, maar ben van plan ook komende winter door te gaan rijden.

Wie kan mij wat motivatie geven om het wel/niet te doen?

vrgr

frans
 
Een 1100 zit zo ongeveer standaard rond de 60 A 65 pk.
Hier een link met verdere specs: http://www.wemoto.com/library/bikes/japanese/yamaha/xv1100-virago-1990/index.php3

Kwa betrouwbaarheid zijn ze niet kapot te krijgen, wel hebben veel modellen last van de startmotor die na een verbetering geen problemen oplevert

Ik heb zelf een chopper met een XV1000 blok van 84 met 70.000 op de teller.
Een lid van mijn club(Dutch virago riders) heeft een virago over de 200.000.
Ze is uitgevallen is door het afbreken van tapeind uit de gearbox op de kruiskoppeling.
Het blok is later door iemand helemaal uit elkaar gehaald om te kijken hoe het er uit zag na die 2 ton en de zuigers, cillinders, en nokkenassen zagen er goed uit, net zoals de rest.
Het blok is makkelijk te oinderhouden en heeft karakter.

Maar maak er voor de zekerheid eens een lange testrit op, pas dan weet je of de motor bij je past.
 
Hey bedankt!
ik begrijp dus, dat mijn vulcan 750 een 7 pk meer heeft dan de XV. then again, ik ben n cruise-persoon, tis geen racer...
ik ga denk ik toch maar proberen om tot een deal te komen, vooral ivm betrouwbaarheid, en ik vind de looks van die XV net iets leuker...
valt er bij die startmotor niet iets van een kickstarter te maken? +)
alle gekheid op n stokje, ik zal er es n proefrit op gaan maken....

gr frans
 
Maar ik vermoed dat de 1100 ze eerder levert
Er is veel verschil in de XV zo heeft mijn 1000 meer pk (standaard 68) maar minder koppel.

Bij de startmotort valt idd iets van een kickstarter te maken. Een lid van het forum is er eens aan begonnen heb ik gelezen, heb hem een PM gestuurd, maar vermoed dat deze niet meer op MF zit.

Succes met de testrit, vermoed dat het karakter van dit blok je wel zou verrassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan