Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn heeft wel wat speling, maar ik kan niet zeggen dat die rammelt. Voor technische vragen kan je ook mgcn.nl raadplegen. Daar zitten naast ervaringsdeskundigen ook sleutelaars op het forum. Je krijgt meestal binnen een dag een of meer reacties. Verder natuurlijk leuk om het ook hier actief te houden ;)
 
Ach, rammelen, wat speling....ik heb net nog eens gevoeld in de schuur, ik denk dat het wel mee valt. En inderdaad, je moet af en toe wat posten. Bij gebrek aan beter heb ik net het Griso-topic zitten lezen. Morgen eens bij Breva kijken. Het is wel grappig dat de Guzzi rijders zo tevreden zijn met hun fiets. Maar goed, ik kwam vandaag een V-strommert tegen, die leek ook wel tevreden.
 
ben net terug van Oostenrijk en van de sombere weersvoorspellingen is gelukkig weinig uitgekomen. Maar liefst 2800 km gereden en natuurlijk de Stelvio en de Stilfersjoch gedaan, zie foto's. Wat een super 5 dagen! Flink meegetrokken door 1200 GS'en( verrek, die guz zit er nog achter ... ) In de bergen bijna onverslaanbaar, ware het niet dat de middenbok beperkingen oplevert...

Op de autoweg natuurlijk de mindere van al die andere grote jongens. Het liefst kruis ik dan 140-150 max. , maar het moest echt 160 zijn...

Dat heeft in totaal 0,5 L olie gekost over de 2800 km, prima dus.
Overal kijken de motormannen naar deze fiets, zie je niet vaak, toch wel op de Stelvio, nog een zilvergrijze, met duopassagier, zie foto

technische ellende is beperkt tot de originele topkoffer, die barsten begint te vertonen door het schudden. Dat ga ik binnenkort versterken en post de foto's nog wel even.
Voor de rest... geen centje pijn!
:]
full
 
Mooie foto's en mooi weer inderdaad. Leuk dat je ook merkt dat zo'n Norge prima kan meekomen als het op echt sturen aankomt. Op de snelweg is hij qua hoge snelheden bij mij ook de mindere (niet dat hij het niet kan, maar hij vind het minder prettig).
Dat met die koffer heb ik ook, is een veel voorkomend probleem. Volgens mij ook de reden dat ze ze niet meer maken. Ik moet hem ook nog laten versterken, komt bij mij een speciale coating in die ook gebruikt wordt om zwembaden van te gieten. Foto's en ervaring hiervan volgt...
 
Dat van die topkoffer wil ik wel graag weten. Geldt dit ook voor de rode topkoffers? Waar komen die scheuren? En is het te voorkomen? Ik kijk uit naar je ervaringen,Kotomoto!
 
Dat van die topkoffer wil ik wel graag weten. Geldt dit ook voor de rode topkoffers? Waar komen die scheuren? En is het te voorkomen? Ik kijk uit naar je ervaringen,Kotomoto!

Kleur maakt niet uit volgens mij. Heeft te maken met de drukverdeling en torderen van de koffer.
Ik heb een contactpersoon bij een bedrijf die dit goed kunnen maken (zegt hij). Ze maken vanalles met die coating, en onwaarschijnlijk sterk met een goede hechting.
 
Vandaag heb ik met een groep kennissen een leuke toertocht gemaakt. Er reed van alles mee, BMW R-ren, een Deauville, Suzuki en Kawasaki en een prachtige Goldwing. Ik ben nog steeds lerende, dus ik heb niet de diepste indruk gemaakt met prestaties, maar wel het commentaar: mooi geluid, vooral bij terugschakelen en afremmen.

Heerlijk gereden, Oost Groningen en via de Hondsrug terug naar Emmen. Super mooi weer, wel soms harde wind. Ik heb de hele weg een passagier gehad, en dan rijd je toch anders. Maar het gaat al vertrouwd voelen, de rode Bella.
 
Ja het geluid bij op de motor afremmen is geweldig. Terugschakelen en gas dicht draaien. Vooral bij een helling af is het prachtig,
Een extra reden om de bergen in te gaan.
 
#Kotomoto, ben je al wat verder met de versterking? Ik overweeg een alu plaat aan de binnenzijde en een plaat aan de buitenzijde. Maar polyester aan de binnenzijde is ook een goed idee, kun je mogelijk ook nog een laagje aan de onderzijde aanbrengen? Zie graag je foto's tegemoet...
 
#Kotomoto, ben je al wat verder met de versterking? Ik overweeg een alu plaat aan de binnenzijde en een plaat aan de buitenzijde. Maar polyester aan de binnenzijde is ook een goed idee, kun je mogelijk ook nog een laagje aan de onderzijde aanbrengen? Zie graag je foto's tegemoet...

Ik verwacht dat het deze week lukt. Is overigens geen polyester, maar een speciale kunststof. Ik zal kijken of ik een mooie prijs kan regelen als het bij mij goed lukt. Ik laat het weten.

4/7 update: nog geen afspraak kunnen maken vanwege drukte. Loopt dus nog...
 
Laatst bewerkt:
we blijven vol spanning wachten, als dit is opgelost kan ik de topkoffer weer gebruiken.

Ikzelf dacht aan een alu strip aan de onderzijde én binnenzijde.... :)
 
Nu we allemaal gespannen op Kotomoto wachten, even een ander topkofferprobleempje, meer irritant dan lastig. In de rand van het deksel zit bij mij een rubberslangetje of stripje, dat de zaak waterdicht moet maken bij het sluiten. De laatste tijd blijft dat slangetje telkens aan de onderste helft van de koffer plakken en komt helemaal uit zijn of haar richeltje. Iemand al eens mee gemaakt?

Ik heb het al een paar keer stevig terug geduwd, maar de aantrekkingskracht van de onderste helft van de koffer is groter. Nu wil ik proberen het vast te lijmen. Welke lijm zou daar geschikt voor zijn, vraag ik me af.
 
Nu we allemaal gespannen op Kotomoto wachten

Ik snap nu waarom ze zo lastig bereikbaar waren. De hele afdeling is opgedoekt vanwege bezuinigingen. Heb wel een doorverwijzing gekregen naar iemand in Ermelo die hetzelfde materiaal verwerkt. Gaat lekker zo.

Ik heb al verschillende methoden gezien om de koffers te repareren, van lijmen met twee componenten tot verstevigen met alu platen. Toch heb ik nog geen oplossing gezien waar ik heel gelukkig van werd. Ik hoop dat dit het wel gaat brengen.
 
beste gutisten
ik moet toch even iets kwijt ik rij motor van af mijn 20 ste en ben nu 53 en heb reeds menig merk gehad van yamaha zusuki ja zelfs een aprilia etv nu rij ik op een guzzi norge nieuw gekocht en af gelopen april 2 jaar oud dus de gt8v en ik moet zeggen inderdaad een nieuwe ervaring van rijden waar ik nog steeds heel te vreden van ben MAAR DE REST ongeloofelijk het ding heeft nu 23000 km mijn 4de klalpot zit er onder een sensor vervangen 10 lampen vervangen(waar ze fout nog steeds niet van vinden) remschijven wat rammelde laat ik mijn koppeling los dan denk je dat ie uit elkaar spat enz enz.... kan zo nog wel even door gaan het meeste is onder garantie gemaakt of vervangen maar nu is die om dus nu zal het potemonee rijden worden maar volgens de dealer is dit nou karater rijden de motars die ik eventueel over gehaald heb om tot het gutisme te komen mijn oprechte ex.......... een geweze gutist
 
Wat sneu allemaal. Het laat maar weer eens zien wat een risico's je neemt als je een nieuwe motor met garantie koopt. Als eerste eigenaar moet je alle problemen op zien te sporen. Ik wed dat de tweede eigenaar heel dankbaar zal zijn.

Ik ben intussen wel blij dat ik deze ervaringen niet deel (ik ben ook derde eigenaar, een erg luxe positie ;)). Maar wat moeten we met dit verhaal. In het BMW-forum had het beter gescoord, denk ik. :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn Norge gaat morgen voor de 40.000 km beurt. Ik zal niet zeggen dat het helemaal probleemloos is geweest, maar ik heb niets dramatisch stuk gehad: 2x niet starten omdat de accu leeg was (nog steeds onbekende oorzaak) en het oplopen van het stationaire toerental (bekend euvel). Een pechexemplaar kan je natuurlijk altijd hebben. Ik heb ook van andere merken wel eens dramatische verhalen gehoord. Blijf dus nog wel even Guzzi rijden.
 
inderdaad van een bwm hoor je die verhalen meer nou niet vergeten het aantal bwm's dat rond rijd naar mijn inschating het 100 voudige is dan een guzzi dus ook meer kans op een fout verhaal maar ja als mijn ziektes er nu uit zijn ben je meschien geinte.in de mijne ze mag voor een zachte prijs weg nieuwe banden voor achter de 3 koffers en mooi geintregeerde zumo 660 mooi wit parlemoer je krijgt zelf een leren richa combi pak er bij ik ga lekker terug jappen
 
Het belangrijkste blijft dat je met plezier op je motor stapt. Ik kan me wel voorstellen dat na jaren pech een motor dat gevoel niet meer geeft. Dan zou ik ook verder kijken.

Maar ik verwacht in dit topic geen belangstelling voor je motor: we zijn al voorzien. In het topic van sport naar toer was wel iemand in een Moto Guzzi geïnteresseerd.

Ik wens je veel plezier met je Jap!
 
inderdaad, met zoveel pech zou je mogelijk weer Japs willen rijden.... Maar dan weet je dat je ook weer een fiets hebt waar ( van FJR tot Pan ) niemand het speeksel van in z'n mond krijgt.

Maar na meer dan 25 jaar "japs" ( Yamaha / Honda / Suzuki / Yamaha) , heb ik geen moment spijt gehad van deze Italiaanse schone, die meer dan fantastisch rijdt en bij mij na 40.000 heavy ( lees behoorlijk sportief gereden) kilometers, niets anders nodig heeft gehad dan het reguliere onderhoud én een oliedruk sensor. En nu een gescheurde onderplaat van de topkoffer heeft, dat m.i. te repareren valt.

Inderdaad de laatste 3 genoemde "japse" fietsen hebben nooit iets anders nodig gehad dan onderhoud, maar echt boeidend waren ze ook niet. Sinds mijn omstap naar de Guzzi, beleef ik motorrijden anders en geniet ik van elke kilometer. . Met mij overigens ook diegene die met mij mee rijdt ( vaak op iets Japans, want betrouwbaar) en steevast zegt, woaw wat een mooi ding, goed geluid en trekken zeg! Zelf de BMW RT rijders zijn heimelijk jaloers op de uitstraling van de Norge , vaak komen ze naast me rijden, kijken even wat dit is en laten zich dan zakken om van het V twin geluid te genieten..

Dan vergeef je de (heerlijk licht werkende) koppeling die inderdaad moord en brand schreeuwt bij stilstand en steeds maar roept "kom op ik wil rijden" en bij mij nog steeds prima werkt ondanks het harde werken.

kortom, Guzzi rij je voor de rijbeleving, helaas niet voor lage onderhoudskosten. 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan