Triumph Speed Triple Topic - part 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alex, heb je de compressie al eens gemeten? Schijnt, heb ik van horen zeggen (iemand gelezen in een motormagazine), dat bij een duurtest van een Street na 50000km de middelste 2kg minder druk had. ;( Het is dan wel een Street en geen Speed, maar dus ook een Triple. Vroeger was dit voor een 3-pitter (vooral dan de luchtgekoelde) een bekend fenomeen. Ben dus eigenlijk wel benieuwd of de jouwe op dit vlak ook nog ongeschonden is! Hopelijk wel :}
Heb die test ook gelezen in de Moto Plus, lag aan een klep die wat ingebrand was. Het ging hier trouwens om een Daytona 675 die al serieus wat circuitdagen had meegereden. Voor de rest was da blokske nog in zeer goede staat *D . Heb ooit dezelfde test gelezen van de Ducati 999 en de Buell XB 12 en da was een hééééééél pak minder hoor , die blokken waren op 50000km eigenlijk al versleten. Ben er zeker van dat de huidige Triumphmotoren gewoon erg goed zijn, een beetje te goed zelf, is geen werk aan. Het enigste wat je moet doen bij een Triple is gaan tanken en af en toe de ketting smeren ;) .
 
Laatst bewerkt:
Heb die test ook gelezen in de Moto Plus, lag aan een klep die wat ingebrand was. Het ging hier trouwens om een Daytona 675 die al serieus wat circuitdagen had meegereden. Voor de rest was da blokske nog in zeer goede staat *D . Heb ooit dezelfde test gelezen van de Ducati 999 en de Buell XB 12 en da was een hééééééél pak minder hoor , die blokken waren op 50000km eigenlijk al versleten. Ben er zeker van dat de huidige Triumphmotoren gewoon erg goed zijn, een beetje te goed zelf, is geen werk aan. Het enigste wat je moet doen bij een Triple is gaan tanken en af en toe de ketting smeren ;) .

Ok, maar da's allemaal van 'horen zeggen' of 'ergens gelezen'! ;)
'Meten is weten' :Y , werd mij ooit verteld. Ik dacht in dit specifiek geval, ik vraag het eens aan den Alex, die heeft kennis en middelen... en nu je'm toch open had liggen... 8-)
 
Ok, maar da's allemaal van 'horen zeggen' of 'ergens gelezen'! ;)
'Meten is weten' :Y , werd mij ooit verteld. Ik dacht in dit specifiek geval, ik vraag het eens aan den Alex, die heeft kennis en middelen... en nu je'm toch open had liggen... 8-)
Als ik de kans zie zal ik de compressie eens proberen te meten, moet nu eerst de dichtingen van het kleppendeksel nog gaan halen ;)
 
Heb die test ook gelezen in de Moto Plus, lag aan een klep die wat ingebrand was. Het ging hier trouwens om een Daytona 675 die al serieus wat circuitdagen had meegereden. Voor de rest was da blokske nog in zeer goede staat *D . Heb ooit dezelfde test gelezen van de Ducati 999 en de Buell XB 12 en da was een hééééééél pak minder hoor , die blokken waren op 50000km eigenlijk al versleten. Ben er zeker van dat de huidige Triumphmotoren gewoon erg goed zijn, een beetje te goed zelf, is geen werk aan. Het enigste wat je moet doen bij een Triple is gaan tanken en af en toe de ketting smeren ;) .


Daarom wil Alex een ducati. |(
 
Sorry jongens, even spammen. Is toch wel echt een vette bike hé :')
full
 
Heb juist m'n terugslagklep eens uitgeblazen van de tank-ontluchting. Merkte de laatste tijd dat ie een beetje vacuumzoog bij het openen van de tank.

Er kwam wel wat vocht uit de klep maar ik kreeg de behuizing niet open. Heeft iemand die al eens open gehad?

éénmaal schoongeblazen, daarna nooit meer last gehad van dat vacuumzuigen, heb 'm ook niet open gehad .
 
Sorry jongens, even spammen. Is toch wel echt een vette bike hé :') [afbeelding]

Geen bal vetter dan mijn bike, en die van jou Alex! (en uiteraard van alle andere triplisten, zou ik haast vergeten :$ )
En nog iets : het is een italiaan, je weet dus wanneer je vertrekt maar niet wanneer je aankomt, als je al aankomt! ;)

Ok, akkoord, is idd niet lelijk, maar om hem dan maar gelijk te verafgoden? :N
Prijs/kwaliteit komen die italianen nog niet aan de enkels van de S3 in mijn ogen, maar dat is natuurlijk voor ieder 'wat wils' gelukkig!

Trouwens, ik ken iemand die nog een MV van de hand doet...Interesse? O-)
 
Geen bal vetter dan mijn bike, en die van jou Alex! (en uiteraard van alle andere triplisten, zou ik haast vergeten :$ )
En nog iets : het is een italiaan, je weet dus wanneer je vertrekt maar niet wanneer je aankomt, als je al aankomt! ;)

Ok, akkoord, is idd niet lelijk, maar om hem dan maar gelijk te verafgoden? :N
Prijs/kwaliteit komen die italianen nog niet aan de enkels van de S3 in mijn ogen, maar dat is natuurlijk voor ieder 'wat wils' gelukkig!

Trouwens, ik ken iemand die nog een MV van de hand doet...Interesse? O-)
Ik vind het wel een erg mooie motor :Y , maar goed dat smaken verschillen, stel je voor dat iedereen DIT zou mooi vinden :9 :+
full
 
Ik vind het wel een erg mooie motor :Y , maar goed dat smaken verschillen, stel je voor dat iedereen DIT zou mooi vinden :9 :+ [afbeelding]

'Deze afbeelding is 800 bij 551 beeldpunten groot' - staat beneden a/d foto.

Waarvan ik dan denk : sterk dat je dit groot-volume in zo'n kleinformaat fotootje gegoten krijgt... :?

Maar idd, goed dat niet iedereen dit mooi vindt en wij twee wel :$

Deze 2-pitters zijn meestal ook duur in het onderhoud. En zo ken ik er nog... ;)
 
Heeft hier iemand een linkje voor mij van led-achterlichten en led-pinkers ? Mijn dank zal groot zijn ;)
Sorry :N ........bedank me maar gewoon omdat ik reageer! :+
Volgens mij is er een taalfoutje geslopen in deze foto, Pina?

Tekst moet zijn : Rasieren ist out!
_O- _O- _O- _O- _O- _O-



Grondig als de duitsers zijn, spellen kunnen ze blijkbaar niet! :+
Vandaag de klepspeling van mijn Triple gemeten, zelfs na 40000km valt er niets aan te regelen *D . Alle kleppen hebben nog steeds de voorgeschreven speling, scheelt weer een heel pak werk :9 .

[afbeelding]
Toch jammer, heb je alles voor de kat z'n kut open gehaald :+ .........hoewel, nu weten we weer iets over de betrouwbaarheid van ons speeltje *O*
*O* *O* *O*
Captain slow met zulke motoren :? , kan toch niet ;) .
full


Gewoon weglaten, kan geen kwaad ;)
full

Sorry jongens, even spammen. Is toch wel echt een vette bike hé :') [afbeelding]
full



Mee eens :Y , maar dat is een (gepimpte) Speed Triple toch ook!? :?
Geen bal vetter dan mijn bike, en die van jou Alex! (en uiteraard van alle andere triplisten, zou ik haast vergeten :$ )
En nog iets : het is een italiaan, je weet dus wanneer je vertrekt maar niet wanneer je aankomt, als je al aankomt! ;)

Ok, akkoord, is idd niet lelijk, maar om hem dan maar gelijk te verafgoden? :N
Prijs/kwaliteit komen die italianen nog niet aan de enkels van de S3 in mijn ogen, maar dat is natuurlijk voor ieder 'wat wils' gelukkig!

Trouwens, ik ken iemand die nog een MV van de hand doet...Interesse? O-)
full
full
full


Ik vind het wel een erg mooie motor :Y , maar goed dat smaken verschillen, stel je voor dat iedereen DIT zou mooi vinden :9 :+ [afbeelding]
[me=Pina] houdt meer van 2-cylinders met een iets kleinere inhoud! :Y [/me]..........maar die zijn wel net zo duur in onderhoud trouwens :X
 
Hallo Tripelaars;

Volg jullie Topic al een tijdje.
BrumBy heeft plannen om een Speed Triple aan te rukken.
Rij momenteel op een 675 ;
Superfietsje met uitzonderlijke eigenschappen maar het hoodstuk supersports moet ik zo langzamerhand toch achter me laten. :?
Ben trouwens ook behoorlijk gegrepen door het ( hooligen ) naked virus :9 :9 8-)
( Ben namelijk ook in bezit van een Superduke )
Het wordt een gebruikt 2008 model *O*

:W
 
Hallo Tripelaars;

Volg jullie Topic al een tijdje.
BrumBy heeft plannen om een Speed Triple aan te rukken.
Rij momenteel op een 675 ;
Superfietsje met uitzonderlijke eigenschappen maar het hoodstuk supersports moet ik zo langzamerhand toch achter me laten. :?
Ben trouwens ook behoorlijk gegrepen door het ( hooligen ) naked virus :9 :9 8-)
( Ben namelijk ook in bezit van een Superduke )
Het wordt een gebruikt 2008 model *O*

:W
full





full
full
full
 
Hallo Tripelaars;

Volg jullie Topic al een tijdje.
BrumBy heeft plannen om een Speed Triple aan te rukken.
Rij momenteel op een 675 ;
Superfietsje met uitzonderlijke eigenschappen maar het hoodstuk supersports moet ik zo langzamerhand toch achter me laten. :?
Ben trouwens ook behoorlijk gegrepen door het ( hooligen ) naked virus :9 :9 8-)
( Ben namelijk ook in bezit van een Superduke )
Het wordt een gebruikt 2008 model *O*

:W
He Brumby,

ben je nou al aan een nieuwe uitdaging toe ( heb ik ergens gelezen ) of hou je de Duke erbij :]
 
Hallo Tripelaars;

Volg jullie Topic al een tijdje.
BrumBy heeft plannen om een Speed Triple aan te rukken.
Rij momenteel op een 675 ;
Superfietsje met uitzonderlijke eigenschappen maar het hoodstuk supersports moet ik zo langzamerhand toch achter me laten. :?
Ben trouwens ook behoorlijk gegrepen door het ( hooligen ) naked virus :9 :9 8-)
( Ben namelijk ook in bezit van een Superduke )
Het wordt een gebruikt 2008 model *O*

:W

Da's de schuld van Alex, dat jij door dat naked virus gegrepen bent! Kan ook niet anders met al die niks (of weinig) verhullende pics _O- _O-

Welkom trouwens en veel chance toegewenst met je zoektocht naar een 2008!
 
[~[url="http://inlinethumb51.webshots.com/24306/2762662000056200803S600x600Q85.jpg"]afbeelding~][/URL]

reservoir zit vast met het boutje dat ook gebruikt wordt om het zijschermpje te bevestigen

Ziet er goed uit :Y Van winter maar even aan het sleutelen gaan want ze hebben bij mij de Osco links naast het blok geplaatst. Kwam de 1e keer thuis en de hele Osco glibberig. Was ook niet zo gek aangezien ze em tot aan de nok toe hadden gevuld en het nogal warm werd :')

Ben alleen nog nieuwschierig waar e.e.a. in de buurt van de ketting is geplaatst :o
 
Da's de schuld van Alex, dat jij door dat naked virus gegrepen bent! Kan ook niet anders met al die niks (of weinig) verhullende pics _O- _O-

Welkom trouwens en veel chance toegewenst met je zoektocht naar een 2008!


Ja die Alex neemt het naked gebeuren wel heel errug letterlijk geloof ik..... :Z
 
bedankt voor de info heren! (en dame ;) ) ga denk ik zo'n bt 016 proberen.
@203 mph: jij weegt t zelfde als ik, zou je mij jou instellingen willen doorgeven? (voor en achter) de dealer heeft bij mij de vering afgesteld, maar op zijn gewicht! |( |( (hij weegt 69kg....)
:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan