Triumph Speed Triple Topic - part 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor olie gebruiken jullie voor jullie speed? Wil zelf de olie en oliefilter doen.


76010.jpg


en
KN-204.jpg
 
Die had ik dus ook in gedachten, maar bij brabantmotors gaven ze aan dat er vol syntheet in moest :?

Awel Zoefzuki, mijn dealer raadt op aangeven van de fabrikant halfsynth. aan, maar momenteel heb ik op aanraden van iemand uit de racerij de volsynth. olie erin omdat die beter zou smeren. Deze olie is dunner en toch blijft mijn olieverbruik nihil. Moeilijk na te gaan voorlopig omdat het blok nog geen 8000km heeft. Wat ik wel gemerkt heb is dat de koppeling bij koude motor minder kleeft met de volsynth. olie. Gebruikt oliemerk bij de mijne is ELF. Vanaf het moment dat ik zelf de servicebeurt ga doen (als garantieperiode voorbij is) dan wordt het WINTERSHALL volsynth. olie.
 
Ik had er motul 15W50 volsyntheet in zitten, bij hard gassen had ik een verbruik van 500ml/500km B| Nu zit er denicol 15W50 volsyntheet in en verbruikt ie geen druppel :?
 
Laatst bewerkt:
Waar is deze bij jou bevestigd? Ben er zelf nog niet helemaal tevreden over qua bereikbaarheid.

Onder linkervoetsteun passagier.

Prima plek. Beschermd bij crash, niet in het zicht en net goed genoeg bereikbaar.

)zo zit iebij mij tenminste)
 
Ik heb een mooie ori-triumph tanktas gescoord op ebay.

Alleen.......

Hoe maak ik het kreng nu precies vast?

Iemand een fotootje of zo?

(op een 955i)
 
Heb eigenlijk niets zinnigs te zeggen, maar kan natuurlijk ook gewoon dag zeggen :W .
 
Ik heb een mooie ori-triumph tanktas gescoord op ebay.

Alleen.......

Hoe maak ik het kreng nu precies vast?

Iemand een fotootje of zo?

(op een 955i)
Ik heb niet veel digi-piccies van een van m'n 955i's, maar hier is er eentje met tanktas:
full


Maakt niet uit voor welk model 955i, de tanktas zit alsvolgt vast: riempjes van de grondplaat (breedste kant voor) aan de voorkant aan beide zijden om het frame (duidelijk te zien toch zo?), aan de andere kant moet je het zitje er af halen, en dat gaan de riempjes tussen tank en zitje om 't dwarsbalkje.

Does this make any sense? :?
 
Vandaag is de middenbok voor mijn S3 binnengekomen... :)
Einde van het samen kettingsmeren!!! *O*
Een kleine kans denk ik hier, maar ik stel de vraag toch in de hoop op een nuttig antwoord:
Heeft iemand al es een middenbok onder een S3 gezet en was dat een hoop werk cq relatief makkelijk klusje???


Ja ik heb er ook 1tje,

Heb het zelf geprobeerd, maar helaas... Er zaten ook een paar boutjes muur en muurvast, met alleen handkracht lukte het niet. En kreeg ook zere knieen etc. {en zo handig ben ik helaas ook weer niet}. Dus heb het door een dealer laten doen.

Weet niet meer voor hoeveel. Daarvoor moet ik het bonnetje voor opzoeken
 
Nu we toch tegen de winterklussen aanlopen heb ik ook een vraagje.

Bij mijn vorige fiets een sprint 995i heb ik zo'n tool [zie link], een hulpstuk om je kleppen mee te stellen [drukte iets naar beneden en vast, zodat je het ronde plaatje ertussenuit kon halen]. Weet iemand of dit bij het 1050 blok ook zo zit? Voordat ik de tank/luchtfilter eraf haal en het blok openmaak.

http://www.jacklilley.com/view_part.asp?category_id=12&category_type_id=64&part_id=11
 
Ik heb niet veel digi-piccies van een van m'n 955i's, maar hier is er eentje met tanktas:
[afbeelding]

Maakt niet uit voor welk model 955i, de tanktas zit alsvolgt vast: riempjes van de grondplaat (breedste kant voor) aan de voorkant aan beide zijden om het frame (duidelijk te zien toch zo?), aan de andere kant moet je het zitje er af halen, en dat gaan de riempjes tussen tank en zitje om 't dwarsbalkje.

Does this make any sense? :?

Dank je Cok. Steekt trouwens mooi af he? Zo'n mooie motor en zo'n lelijke vent *D *D *D


Thanx. Die PDF instructie maakt veel duidelijk! :} :}

Nu zal ik maar eens op vakantie gaan of zo! Aan de bagagemogelijkheden zal het niet meer liggen.
 
Nu we toch tegen de winterklussen aanlopen heb ik ook een vraagje.

Bij mijn vorige fiets een sprint 995i heb ik zo'n tool [zie link], een hulpstuk om je kleppen mee te stellen [drukte iets naar beneden en vast, zodat je het ronde plaatje ertussenuit kon halen]. Weet iemand of dit bij het 1050 blok ook zo zit? Voordat ik de tank/luchtfilter eraf haal en het blok openmaak.

http://www.jacklilley.com/view_part.asp?category_id=12&category_type_id=64&part_id=11
Een héél ander verhaal bij de 1050 :/ . Stelplaatjes van de kleppen zitten aan de onderkant van de klepstoters, dat wil dus zeggen dat je de nokkenassen moet uitbouwen. Volgorde van werken is dus:
Tank eraf
Luchtfilterhuis eraf
Kleppendeksel afbouwen
Klepspeling meten
Distibutieketting lossen
Nokkenassen uitbouwen
Klepstoters uitnemen en op volgorde leggen
Stelplaatjes opmeten en het verschil berekenen om aan de gewenste klepspeling te geraken
enz, enz....
Voor sommigen niet echt gemakkelijk :N . Mijn motor heeft nu de 40000km beurt nodig en die ga ik zelf doen. Heb dit al vaker gedaan bij auto's dus gaat dat wel lukken *D .
 
Op internet tegengekomenn: tanktas met tankbag voor 200 euro. Ik mag hem afhalen voor 150 van de verkoper. Helaas krap bij kas momenteel ;(
Verkoper zegt dat 150 koopje is want tanktas kost nieuw al meer dan 150. Voor 189 koop je het bij Brabantmotors.nl nieuw (heb ik ook geantwoord aan verkoper) dus van die 150 moet wel iets af kunnen.

http://www.2dehands.be/lederen-bagster-tanktas-speed-triple-50908439.html
Hij koste mij in juli 2005 €155.00, en aangezien deze tweedehands is zal hij er ook niet de huidige prijs van €189.00 voor hebben betaald.

Ofwel, ik vind het veel te duur! :(



By the way: ik heb die van mij voor €75.00 verkocht, ik vond de helft van de prijs mooi genoeg voor een tweedehandsje :Y
 
Ik heb mijn tanktas (die grote is het) voor eur 56.-- op de kop getikt. Ding is 1x gebruikt.....

Soms is ebay leuk.

*O* *O* *O*

Is wel met het bevestiginigsplateau van Triumph. Niet bagster.

Tanktas, grote rugzak en eventueel nog een rol achterop. Dan moet lukken bij een rondje europa.

Ondertussen 3e achterband in enkele maanden laten monteren. Gaat hard zo. 1x "op", 1x flinke schroef, nu dus nummer 3.
 
Ik heb mijn tanktas (die grote is het) voor eur 56.-- op de kop getikt. Ding is 1x gebruikt.....

Soms is ebay leuk.

*O* *O* *O*

Is wel met het bevestiginigsplateau van Triumph. Niet bagster.

Tanktas, grote rugzak en eventueel nog een rol achterop. Dan moet lukken bij een rondje europa.

Ondertussen 3e achterband in enkele maanden laten monteren. Gaat hard zo. 1x "op", 1x flinke schroef, nu dus nummer 3.
Da's helemaal een koopje! :}

Zoek je trouwens nog een uitlaatsteun voor je 955i? :? ..........Heb er een te koop voor €10 :Y
Dit voor het geval je wilt rijden zonder de duo-steppies.

Tanktas + bagagerol oké, maar rugzak is zwaar af te raden: die bandjes gaan ongelofelijk irriteren, en hoe zwaarder de rugzak, hoe erger het wordt! B|

Op deze manier bepakt ga ik elk jaar op vakantie:
full

full




Gaat lekker zo met je bandjes!! -O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan